Jump to content

Probleme alternator


ilcappo
 Share

Postare recomandată

m-am trezit intr-o dimineata ca nu porneste...tensiunea la borne 11V.Am pornit asistat si dupa ce am incarcat bateria aveam 12,5V pe loc si 13,9V relanti.Cu motorul turat la 2000 aveam 14,2V.Cu consumatori (faza lunga, turbina), scadea la 13,8-13,9V. Ce parere aveti? Am ceva consumatori(eu nu stiu sa fie) care sa descarce bateria sau nu am incarcare insuficienta?multumesc!

Sint disperat pt ca in iarna mi-a mai facut figura si am schimbat bateria!(si atunci avea 14V incarcarea!)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 102
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Rock

    10

  • Al Bundy

    7

  • BLiTZ

    7

  • ilcappo

    7

Top Posters In This Topic

Posted Images

Turbina? Ai nu consuma curent. daca ai facut masuratorile la prinz e bine, daca sunt facute dimineata cam putin cu consumatori. Oricum se incadreaza in limite: 13,8 14,2.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am mai fost la un atelier de reparatii alternatoare si mi-a spus ca poate fi alternatorul, dar poate fi prb chiar si la servodirectie care e consumator ! Ce consumatori pot avea sa-mi scada bateria, daca incarcarea pare ca e ok? sau nu?

Modificat de BLiTZ
Nu mai folosi QUOTE aiurea!
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De ce toata lumea se grabeste sa dea navala catre alternator? Chiar nu pricep treaba asta.

Un service competent ar trebui sa stie ca inainte de toate se verifica consumatorii pe masina, apoi bateria: starea ei, borne, puncte de masa, cuple electrice de putere curatate etc, tensiunea debitata in sarcina maxima (conform inscrieii de pe ea, la tine cred ca e 50-55Ah) apoi se verifica daca primeste curent de incarcare, foarte important!!! ca daca ea e muci dar NICI nu primeste curent de incarcare atunci se pot inlocui 10 alternatoare.... degeaba!

Uhhh... m-am descarcat!

Partea a 2-a: n-am auzit pana acum de alternatoare picate pe fabia!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mda, am dat jos alternatorul si la o prima evaluare(punte, stator) e ok ! ar mai fi sa ia fiecare dioda in parte sa o masoare(le-a masurat 2x2) .Sa mai dau jos alternatorul?sau sa vad ce consumuri ar putea fi?multam :emthup:

Modificat de BLiTZ
Te rog sa folosesti butoanele FAST REPLY sau ADD REPLY pentru postare; nu mai posta inclusiv citatul mesajului anterior.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu inteleg de ce ai dat jos alternatorul daca el iti incarca in conditii normale.Verifica cu un aparat de masura daca ai consumatori sau pune o alta baterie,eventual de la vreun prieten ,o pui de seara si dimineata vezi daca porneste(asta ca sa nu cumperi una noua).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce mai poti verifica e nu daca ai consumatori in timp ce motorul merge ci sa desfaci o borna de la baterie si cu un aparat de masura sa masori curentul care se consuma cand motorul e oprit si nu ai alti consumatori aparent porniti. Ghindeste-te ca vii acasa si parchezi masina, o inchizi si pe timpul noptii ai un consum mic (dar nu suficient de mic ca sa fie neglijabil) dar care pina dimineata iti descarca bateria, sau bateria nu mai tine curent si pe timpul mersului cu/fara consumatori la diferite rotatii totul e ok, te incadrezi in parametrii dar la oprirea motorului bateria moare repede (elemend defect cum am avut si eu).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tensiunile precizate de tine sunt in regula. Ai demontat degeaba alternatorul. Nu este el de vina,incarcarea e in limitele normale. E posibil ca acumulatorul tau sa fie cu probleme. Cu mororul oprit,masoara tensiunea la borne,tb sa fie 14.4v cu el incarcat. Apoi baga un densimetru si verifica densitatea electrolitului,care tb sa fie de minim 1.24, si sa fie egala pe toti elementii.Daca este asa,acumulatorul este in regula.

De regula,alternatorul incarca la 14.4v,dar regulatorul de tensiune este electronic si e fara reglaj si incarca (admisibil) si putin sub aceasta valoare. Asa ca, e bine sa faci o reincarcare a acumulatorului macar o data pe an,de preferat inainte de sezonul rece.

Daca acumulatorul e in regula,ai vreo problema pe undeva in instalatia electrica, ce o poti rezolva masurand curentul consumat combinat cu scoaterea pe rand a sigurantelor , pt a vedea pe ce circuit ai consum anormal.

Cu toate ca, mai mult ca sigur ca ai montat aftermarket vreun radio...si nu e legat cum trebuie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine cand am patit schema asta era dus releul de incarcare de pe alternator, incarca normal in mers, si descarca cand statea pe loc , cred ca avea un scurt in interior la o dioda ceva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine cand am patit schema asta era dus releul de incarcare de pe alternator, incarca normal in mers, si descarca cand statea pe loc , cred ca avea un scurt in interior la o dioda ceva.

la atelierul la care am fost, mi s-a spus ca NU poate fi releul, acesta ori merge ori nu, nu merge cu fluctuatii. Dar e posibil o dioda sa fie dusa.

Asta implica sa dau jos iar alternatorul si sa desfac puntea si sa masor fiecare dioda in parte! nu stiu ce sa zic....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ia fa-i un scan si vezi ce probleme ai pe motor si abs nu cumva ramane cateodata frana aprinsa de la switch-ul de pedala?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Baga-te la alternator si vezi ca acolo releul de incarcare este cu diode cu tot si are si periile pe acelasi modul.Si eu am avut probleme cu el si l-am schimbat. Nu necesita mecanic ,o poti face singur!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ilcappo, atelierul la care te-ai dus e o adunatura de tampiti daca ti-au zis asta, nu e vorba de mers cu fluctuatii ci e vorba de faptul ca el incarca normal, dar fiind strapuns descarca bateria pe alternator, curentul curge in sens invers cand opresti incarcarea. Eu iti zic pt ca mi-am mancat o luna din viatza pana am gasit problema, am ramas de 10 ori fara baterie, ajunsesem sa iau borna jos cand parcam. Si dupa ce am pus releu nou, (vezi la bosch nu la skoda, daca ai alternator bosch pt ca e la 1/3 de pret, acelasi releu bosch) nu am mai avut probleme. Releul poti sa il dai jos fara sa dai jos alternatorul , dai jos doar scutul motor si desfaci 2 piulite. Am masurat si eu diodele de pe alternator si erau bune toate.

Modificat de saboteur
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aseara am fost la un electrician caruia i-am spus problema...Ei bine, mi-a zis ca intr-adevar incarcarea este ok si bateria decarcata ar fi putut rezulta din cauza alarmei auto(MAAT 7500 cu pager) care, spunea el, ar fi cuplat computerul de bord si ar fi descarcat bateria...Mai imi spunea ca a intilnit cazuri in care copmputerul de bord ar fi dat o comanda aiurea becului din portbagaj si care intr-o zi descarca bateria! Adevarul este ca in preziua in care mi s-a descarcat bateria, alarma mi-a sunat fara motiv... Ce zici?

Modificat de BLiTZ
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Posibil alarma sa fie o cauza. "Computerul de bord" nu! Nu se deschid becurile singure in masina chiar daca este vreun calculator stricat. Verifica daca nu cumva este posibilitatea sa nu fi inchis cum trebuie portbagajul si becul sa fi ramas deschis. Scoate polita porbagajului si vezi becul daca se stinfe dupa ce inchizi portbagajul. Anyway, se pot verifica mult mai simplu consumatorii masinii, electricianul ar fi trebuit sa stie cum.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca ai posibilitatea ia o borna jos si inseriaza un ampermetru astfel incat sa vezi ce curent se consuma cand masina stationeaza, lasa capota deschisa sau scoate aparatul cumva afara si inchide capota. Armare si astepti, dupa circa 30 de minute computerul de bord deconecteaza orice lumina lasata aprinsa, indiferent daca e plafoniera sau in portbagaj (cel putin asha face la mine). Alarma in modul armat nu are voie sa consume mai mult de 10 mA iar computerul mai consuma si el ceva echivalent, deci mai mult de 30-40 mA dupa ce trec cele 30 min nu are voie sa fie. Este posibil ca din diferite motive computerul sa nu intre in modul stand-by (casetofon, alarma, alti consumatori legati gresit) si atunci consumul ramane mai mare si peste noapte descarca bateria.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

unele sisteme de alarma iau semnal de portbagaj deschis de pe becul de portbagaj.La mine ,dupa ce a fost montata alarma,pornea la vreo 5 ore si am inteles (din ce au spus cei care au montat-o) ca , calculatorul da un semnal la usi pt verficare si de la semnalul asta pornea alarma.Asa ca au separat circuitele prin intermediul unui releu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

unele sisteme de alarma iau semnal de portbagaj deschis de pe becul de portbagaj.La mine ,dupa ce a fost montata alarma,pornea la vreo 5 ore si am inteles (din ce au spus cei care au montat-o) ca , calculatorul da un semnal la usi pt verficare si de la semnalul asta pornea alarma.Asa ca au separat circuitele prin intermediul unui releu.

Mda, asa a facut si la mine pina m-am dus la service.Imi pornea alarma din senin.La service mi-a spus ca nu inchid bine portbagaju, ramine deschis si ca urmare porne alarma! Dar la mine portbagajul era inchis cind a pornit...

Posibil alarma sa fie o cauza. "Computerul de bord" nu! Nu se deschid becurile singure in masina chiar daca este vreun calculator stricat. Verifica daca nu cumva este posibilitatea sa nu fi inchis cum trebuie portbagajul si becul sa fi ramas deschis. Scoate polita porbagajului si vezi becul daca se stinfe dupa ce inchizi portbagajul. Anyway, se pot verifica mult mai simplu consumatorii masinii, electricianul ar fi trebuit sa stie cum.

Mi-am cumparat un voltmetru 12V care intra la bricheta si pot vedea tensiunea tot timpul si uite ce am constatat: dimineata, la rece tensiunea la incarcare(motor turat) 14,20-14,40V, mai incolo, catre amiaza scade catre 14,13V ca apoi cind era cald afara, dupa vreo 20km prin oras sa constat ca "incarcarea" ajunge la 13,6-13,7 maxim.

Ce se intimpla?Cind ii cald nu mai incarca?Nu ar trebui sa fie constanta incarcarea, sa fie ~14V, fie cald fie rece?

multumesc tuturor de sfaturi!!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Orice peste 13.8-13.9 este o valoare buna. Diferentele alea de 0.07V pune-le si tu pe seama unor erori normale de masurare. Sa nu crezi ca ala inlocuieste un multimetru serios etalonat.

Mai sus ziceai cineva ca tensiunea pe baterie "Cu mororul oprit,masoara tensiunea la borne,tb sa fie 14.4v cu el incarcat". Gresit. Tensiunea pe borne cu motorul oprit va fi maxim 12.65V ceea ce corespunde unei baterii incarcate 100%. 14.4V vei vedea numai cu motorul pornit, altfel nu s-ar mai incarca bateria in veci.

Sint citiva pasi simpli pe care ii efectuezi: masori incarcarea cu motorul pornit (vad ca tu stai bine la capitolul asta cu 14.xx). Masori curentul consumat in gol cind masina este oprita si alarma cuplata (pentru asta scoti borna negativa si inseriezi un multimetru pe gama Amperi in circuit si vezi valoarea), orice peste 50mA trebuie sa iti dea de gindit. Tot cu borna scoasa masori tensiunea pe baterie, 12.65 corespunde bateriei incarcate complet, 12.25V o baterie incarcata 50%. Daca este acumulator cu intretinere, verifici nivelul electrolitului, trebuie sa fie cam cu 5-10mm peste nivelul placilor de Pb. Grija mare ca ochiul magic ala arata nivelul electrolitului pe un singur element din cele 6 care exista intr-o baterie, deci verificati ochiometric si restul.

De asemenea, autodescarcarea este mai rapida la cald decit la rece, Exide spune ca la masinile cu bateria in portbagaj. ea dureaza cam cu 6-9luni in medie mai mult decit cele la care bateria este linga motor (sursa de caldura).

Se spune ca sarcina pierduta la o pornire la rece se recupereaza cam in 15-20 minute de mers normal, deci mare grija cu pornitul aici si opritul peste 500m.

Modificat de Maxy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

maxy, esti chiar asa sigur ? Mai studiaza problema. Eu cand spun ceva, spun in cunostinta de cauza. Nu spun aiurea. Daca nu stiu sigur,nu ma bag.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

maxy, esti chiar asa sigur ? Mai studiaza problema. Eu cand spun ceva, spun in cunostinta de cauza. Nu spun aiurea. Daca nu stiu sigur,nu ma bag.

ii dau dreptate lu' maxy...(sorry) Tensiunea la borne in repaus nu trece de 12,5! Numai cind incarca are cu motorul turat 14+! :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bateria in gol are undeva putin peste 12 V. Peste tot unde m-am uitat pe net este spus ceva de genul: Inarcarea bateriei se face la 14,4 V in cazul utilizarii ciclice, adica se incarca si pe urma se consuma de pe ea pina la descarcare (ceva de genul acumulatorilor din aparatele foto sau telefoane mobile). In azul folosirii la automobil de exemplu tensiunea de incarcare este de 13,8 V pentruca practic nu poti spune ca acumulatorul este incarcat si pe urma incarcarea se opreste si incepi sa consumi de pe el. Sunt 6 elementi in fiecare baterie si fiecare are 2 V de unde rezulta 12V si nu 14,4V. eu in continuare sustin ca cel mai important parametru care trebuie masurat e curentul consumat de masina cand e oprita si armata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu zice nimeni ca spui aiurea iar verificarea ca eu am dreptate e simpla. Ia un multimetru, coboara la masina, cu motorul oprit scoate una din borne si masoara tensiunea pe baterie vezi ce indica. Daca e 14.4 inseamna ca am o naveta de bere de dat.

De cind cu alarme/ECU complex/etc, curentul absorbit in gol a devenit un parametru foarte important de verificat. Vad ca astia care dau garantii la baterii s-au mai desteptat si ei, masoara si parametrul asta la acordarea garantiei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu daca m-am facut inteles dar NU este relevanta masurarea voltilor debitati de baterie. Daca este pe duca, in sarcina maxima (conform ce scrie pe ea, de exemplu 55Ah) NU va debita peste 6Volti. Iata de ce este irelevanta masurarea cu multimetrul. Singura masuratoare concreta este cea a voltajului de incarcare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

salutare,

azi am patit si eu o problema cu masina, m-a lasat bateria in mijlocul drumului si nu a vrut sa mai porneasca nici intr-un fel, am fost la un service si din ce i-am povestit eu tipului de acolo a zis direct: "alternatorul este defect, trebuie schimbat, costa in jur de 800-1000 ron", mi am luat masina pe care nu am oprit-o cat am stat la service, de frica sa nu raman cu ea acolo si m am dus acasa unde am masurat bateria care indica 12,6V cu motorul oprit (bateria are 4 luni) si turata indica undeva la 14 V daca imi aduc aminte bine

inainte sa plec cu masina de acasa am pornit-o si am lasat-o pornita (cu faruri aprinse, dezaburire luneta, oglinzi si aeroterma pe treapta 2) pana am curatat zapada de pe ea etc... in total vreo 10-15 min cand am plecat nu am mers cu ea ca de obicei, mai turata, ci am mers cu ea turata pe la 1500 ture maxim, in timpul mersului s-au aprins pe bord asa: ABS, AIRBAG si SERVODIRECTIA dupa care acul turometrului a ramas blocat, am oprit motorul si cand am vrut sa repornesc NIMIC, bateria moarta...

acum va intreb pe voi este posibil sa am o problema cu alternatorul? sau a fost din cauza mea ca am lasat-o cu toti consumatorii porniti si am mers cu motorul neturat? ce tensiune ar tb sa am la borne cu motorul la relanti?

:blah:

Modificat de Andrei Florin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!