Jump to content

Frane


serghio84
 Share

Postare recomandată

Le vor schimba cu totul, discuri+placute asa se face mai ales la km tai. Mie greu sa cred ca nu trebuiescc schimbate si discurile asa ca mai amana putin si dupa sarbatori schimba cu totul!

Discurile nu au fost schimbate pana acum. Masina are 110.000 km .. nici nu cred ca trebuie schimbate.

Ate as prefera si eu. Tot incerc sa dau de cei de la reprezentanta sa vad ei ce pun by default la un schimb de placute fata.

Aveau pachetele promotionale din brosurile de pe masa pe acolo dar nu am retinut. Daca are cineva please share. Sunt interesat pret/marca oferita de reprezentanta. merita sa merg la reprezentanta?

P.S. De cand se aprinde martorul in bord aveti idee cam cat mai duc? Mie mi s-a aprins cand eram in deplasare si tot am mai facut vreo 600 de km.

Modificat de Razvan_SPD
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Intradevar in cele din urma am reusit sa prind o programare ieri la service la care s-au facut urmatoarele:

Schimbat placute frana fata (ATE)

Schimbat discuri frana fata (ATE) - le-am vazut cum aratau si era nevoie de schimbare

Schimbat filtru aer - daca tot vreau aer curat, ca mai dureaza un pic pana la urmatoarea revizie

--- total 750 Ron

Totul e ca nou acum ... franele super de la prima atingere.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

trebuie schimbate garniturile la pompa de frana.Pompa este cu circuit dublu si s-au uzat garniturile de la pistonas,sau una dintre garnituri a fost ciupita ,fenomen care se intampla atunci cand masina stationeza in frig sau caldura mare o perioada mare de timp sau instalatia de frana a stat o perioada mai mare fara lichid in ea pompa la interior rugineste usor iar atunci cand garnitura lucreaza pe acest perete interior se poate ciupi iar lichidul trece din instalatie in vas si invers fara un efect asupra franarii .Asa ca poti cumpara un kit de reparatie pompa care cuprinde toate garniturile si le inlocuiesti

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

tobi de curiozitate te intreb , cati km are masinuta ta de ai schimbat discurile? Si mie miau zis cei de la reprezentanta cand am fost cu ea la revizia de 100mii ca trebuie schimbate discurile dar ele nu aveau uzura asa de mare dafapt nu aveau mai deloc si leam zis ca treaba asta o discut cu ei cand va avea masina vreo 300mii.

Modificat de viktor25
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Trebuie masurat si vazut ce grosime au acum. In functie de asta, vezi cat mai merg.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@viktor25: Masina mea are 110.000 km. Ce-i drept nici eu nu am vrut sa schimb si discurile initial ca deh bani multi si oricum e la moda in Romania sa te puna sa schimbi cat mai multe pe diverse pretexte sa scoata si baietii un ban.

Oricum nu nr. de km influienteaza schimbul discurilor ci gradul de uzura (si nu doar grosimea discurilor). Daca esti genul de persoana care nu conduce cu multe franari bruste posibil discurile sa te duca mult si bine.

Eu am stat personal langa masina cand am desfacut rotile si am vazut si eu ca trebuiau schimbate. Si la mine uzura nu era in adancime ci pe marginea lor, cine a pus in trecut placutele pe ea nu le-a pus bine iar o margine de aproximativ de 2 cm cu mai facea contact cu placutele (franare mult mai slaba) iar toata marginea discurilor era inflorita ca un popcorn din care picau bucati in cazul meu. Asa ca am hotarat sa le schimb.

Em am schimbat discurile si placutele doar pe fata.

Vizual am inspectat si spatele iar acolo discurile mai duc mult si bine, iar placutele au fost asezate f bine in trecut si nu e necesar schimbul discurilor la urmatoarea inlocuire a placutelor pe spate (eu aducand masina din germania personal acum 2 ani). Cei drept franarea mai intensa este pe fata.

Ca o regula de tinut minte cei de la service mi-au zis asa: cam la doua randuri de placute duse pe fata se duce si un rand de placute pe spate.

Te sfatuiesc sa-ti inspectezi vizual discurile de frana, eventual sa mai chemi un cunoscator ceva, iar la service schimbi doar ce vrei tu, bineinteles pe responsabilitatea ta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salutare,

De 2 zile ( adica -10 grade C si zapada pe care bucurestenii o stiu) la plecarea din parcare dupa vreo 7-8 ore de stationare primele 3-4 franari pur si simpu nu tin ... adica trebuie sa apas extrem de tare ca sa simt ca incepe sa franeze si sa intre si ABS-ul. Apoi, incep sa functioneze impecabil, adica la cea mai mica ciupitura franeaza bine. Masina are 53500 km si intradevar, tocmai a facut 3 ani, cand ar trebui sa schimb lichidul de frana. Nivelul lichidului de frana e ok, placutele mai au carne bine pe ele...ce poate fi? A mai patit-o careva?

Multumesc,

Ady

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut!

Eu cand am schimbat lichidul de frana in decembrie 2011 (dupa 2 ani de la ultima schimbare), nu imi venea sa cred ce am gasit in vasul ala cu lichid ... parca erau alge crescute.

Colegul la care am schimbat lichidul de frana mi-a spus ca pot aparea probleme de presiune in sistem si de la nu stiu ce garnituri la etrierii din spate.

Iar un amic de-al meu si-a cumparat VCDS special ca sa faca o procedura care elimina aerul ramas la schimbarea lichidului de frana, in special cel care se aduna in ABS.

Poti sa apesi pedala de frana de mai multe ori inainte de a pleca, pana simti la picior ca tine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

A mai patit-o careva?

Da am patit si eu. Era gheata pe discurile si placutele de frana. Dupa ce am franat de cateva ori mai puternic s-au curatat si si-a revenit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc Victor, cred ca asta era problema, pentru ca de cand s-a mai incalzit un pic nu a mai facut deloc. Aviz tuturor, verificati franele la plecare pe vremea asta ca senzatia e neplacuta sa vezi ca nu se opreste ca inainte ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Astazi cand parcam sa cumpar tigari am avut surpriza sa simt cum pedala de frana s-a facut beton sub piciorul meu, Pur si simplu nu puteam apasa deloc pedala oricat de tare am incercat si asta la doar 10 minute de la pornire timp in care masina nu a prezentat nici un semn de orice. Afara erau cam 0 grade si am verificat lichidul de frana si era complet. Va rog daca aveti idee ce este sau daca ati patit la fel, orice parere conteaza.

Acum sunt cu masina in Suedia si daca ma duc la VW aici ma rup ce preturi au la manopera.

Stima la toti !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut.

O intrebare ... astazi am schimabt si eu lichidul de frana. Totul a functionat ok pana acum (pur si simplu am decis ca ar fi cazul sa il schimb) si inclusiv acum totul este ok.

Totusi intreb ... vreo atentionare speciala acum dupa ce am schimbat lichidul? ... Trebuie sa urmaresc ceva anume etc.?

Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu trebuie sa urmaresti nimic.Daca masina merge ok(frane si ambreiaj) si toate sunt ok si ai folosit o marca de linchid buna...asta e tot.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu trebuie sa urmaresti nimic anume. Nici vreo mare diferenta nu o sa fie la franare, cel putin nu la la un mers normal fara franari foarte multe si violente!

L.E. am raspuns in acelasi timp cu gabi :)

Modificat de nervoss
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu trebuie sa urmaresti nimic.Daca masina merge ok(frane si ambreiaj) si toate sunt ok si ai folosit o marca de linchid buna...asta e tot.

Nu trebuie sa urmaresti nimic anume. Nici vreo mare diferenta nu o sa fie la franare, cel putin nu la la un mers normal fara franari foarte multe si violente!

L.E. am raspuns in acelasi timp cu gabi :)

Multumesc pentru rapunsuri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Lichidul de frana are "garantie" aproximativ 2 ani si o limita de km. La service-ul unde imi fac reviziile au un aparat - ca si cel de masurare a temperaturii de inghet pentru antigel, - care masoara calitatea lichidului de frana. Nu am crezut ca trebuie schimbat, dar la un numar de km si o perioada (care poate fi si mai mare de 2 ani in cazul km putini), in lichid apar "broboane" de apa din cauza diferentelor de temperatura la franare. Aceste "picaturi" fac ca lichidul sa isi piarda din proprietati - anume rezistenta la presiune. De aceea recomand un test, sau daca nu schimbat la 2 ani, cum am mai spus. E vorba de siguranta proprie si a celorlalti - care nu face doar 100 lei cat dai pe treaba asta :icon_thumleft: :icon_cheesygrin:

La mine la masina scrie din fabrica pe stalpul din stanga al masinii, in partea soferului - "a se schimba la 2 ani"...

Modificat de ermitaje
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai omul a schimbat lichidul deja si intreba doar daca mai trebuie sa verifice ceva iar comentariile au spus ca nu.

In privinta verificarii lichidului cred ca este mai scumpa verificarea decat schimbul direct asa ca...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aceste "picaturi" fac ca lichidul sa isi piarda din proprietati - anume rezistenta la presiune.

Ai spus o prostie mai mare decat tine! Intradevar, lichidul de frana atrage apa(este higroscopic) si aceasta ii scade temperatura de fierbere, rezultand, la franari intense o evaporare a apei, deci gaz, care e compresibil

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eeee, draga coleg nervoss eu am explicat mai "babeste" lucrurile pe care le-am aflat si eu de la oameni priceputi. Scuze pentru "prostia" mea, dar cred ca ce am spus poate folosi in concluzie si altora... Una peste alta am spus acelasi lucru :icon_thumleft: :icon_cheesygrin: Iar in ce priveste pretul, am spus 100 lei schimbul, nu testarea - asta e gratuita, dureaza 20 secunde....

Modificat de ermitaje
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Astazi cand parcam sa cumpar tigari am avut surpriza sa simt cum pedala de frana s-a facut beton sub piciorul meu, Pur si simplu nu puteam apasa deloc pedala oricat de tare am incercat si asta la doar 10 minute de la pornire timp in care masina nu a prezentat nici un semn de orice. Afara erau cam 0 grade si am verificat lichidul de frana si era complet. Va rog daca aveti idee ce este sau daca ati patit la fel, orice parere conteaza.

Acum sunt cu masina in Suedia si daca ma duc la VW aici ma rup ce preturi au la manopera.

Stima la toti !

Am dus masina la VW aici in Stockholm si am aflat ca era doar un furtun crapat probabil de la frig sau oboseala, cert este ca m-a costat 300 euro reparatia si constatarea.

Stima !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salutare,

am facut aproximativ 110.000 km cu jucaria si ma intreb daca ar trebui schimbate discurile de frana, cel putin cele de pe fata

la service mi-au spus cum ca ar trebui schimbate, insa in bord nu mi s-a aprins niciun martor....puteti sa ma ajutati cu info...ar trebui sa le schimb, nu ar trebui...

daca da, ce marca/ produs/ dimensiuni mi-ar trebui???

mentionez ca cele de fabrica nu m-au impresionat deloc, ba chiar din contra, m-au dezamagit cumplit

de la service mi-au recomandat ate powerdisc, sunt ok?

cam la ce preturi sa ma astept daca vreau sa schimb doar fata (discuri + placute ceva mai performante decat cele de fabrica) ?

va multumesc anticipat!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu exista martor pentru discuri, doar pentru placutele de frana - fata!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

merci frumos de info!

revin cu intrebarile celelalte, poate poti sa ma ajuti cu un raspuns:

1 la 110.000km ar trebui schimbate discurile?

2 Ate Powerdisc sunt ok sau recomanzi altceva?

3 cam cat ma va costa distractia?

multumesc inca o data pt promptitudine si suport ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu este un numar fix de km la care se schimba discurile. Se schimba cand scad sub cota minima de uzura si in functie de cum ai franat si ce placute(cat de dure) intervalul are marja mare. Eu am observat(ochiometric) ca m-ar tine cam 2 schimburi de placute un set de discuri. Mi-a fost lene sa iau un subler sa masor, de aia am zis ochiometric. Primul schimb de placute l-am facut cam pe la 60k km, deci pe undeva pe la 120k ar trebui si discurile schimate. Vestea buna e ca nu sunt f scumpe, aproximativ 1,5-2 ori pretul placutelor.

Un exemplu, pentru masina mea http://www.discuri-frana.ro/detalii-discuri-frana-BREMBO-pentru-SKODA-OCTAVIA-%281Z3%29_09.9167.75_17973_.html

Modificat de nervoss
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ala e pretul pe bucata.. nu sunt tocmai ieftine. Un set de placute TRW e cam 130 lei, deci discurile costa cam de 4 ori mai mult decat un set de placute.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!