Jump to content

Frane


serghio84
 Share

Postare recomandată

Va salut! Am si eu nevoie de un sfat cu urmatoarea problema:

Acum aprox 10k de km am schimbat discurile si placutele spate la Brady Trade. Zilele acestea a inceput sa se auda un huruit din spate, din ce in ce mai tare. Fiind in Vienna, am tras la un service VW sa ii rog sa verifice si au constatat ca placuta exterioara dreapta spate e COMPLET uzata. Deja freca suportul pe disc si s-a distrus si discul iar peste tot era pilitura de fier. Am piesele in portbagaj pt demonstratie. Pe partea stanga, placuta exterioara este deja sub 50%.

Ideea e ca oamenii au facut toate testele si totul merge corect. Nu sunt probleme la sistemul de franare. Ei nu isi explcia ce ar fi putut sa cauzeze asta. Doar daca nu cumva cei de la Brady au uitat sa reprogrameze calculatorul de frana de pe spate, dupa inlocuirea placutelor + discuri.

Maine o sa ajung in tara, si o sa fac o vizita la Brady cu piesele astea. Mie mi se pare extrem de grav sa se distruga complet o placuta in 10k de km. Sunt curios care va fi justificarea lor. Dar voi aveti vreo idee despre ce s-ar fi putut intampla? Sa fie atat de praf placutele ATE? Sa fi fost defect de fabricatie pe placuta? Sau e altceva ce nu au gasit austriecii?

Multumiri!

PS: Eu merg exclusiv in afara orasului. Iar inlocuirea la Brady s-a intamplat in septembrie. Nu au nici 3 luni.

Modificat de 7Andrei7
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Un mic update, dar nu cu rezolvarea. 

In continuare, si cu noile placute si discuri, se aude un scartait uneori la franare dinspre dreapta spate. Cel mai grav este insa faptul ca ambele jante pe spate se incalzesc in mers (jante de tabla) iar discurile frig. Si discurile pe fata se incalzesc dar clar mai putin decat pe spate.

Ambii etrieri au fost testati si nu par sa aiba eori sau defecte. Acum se presupune ca ar fi de vina tijele pe care culiseaza etrierii. Dar ambele? Si de ce daca se incing ambele roti, doar placuta dreapta s-a facut praf?

Multe semne de intrebare pana acum..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt pe telefon si nu pot sa vad ce masina ai trecuta in profil.

Daca e vorba de Passat B6, stiu ca are o functie care, pe timp de ploaie, apropie placutele de disc. Poate cineva a incercat sa faca altceva cu un VCDS/VAS si a “dereglat” parametrii in care functiona treaba descrisa mai sus.

Asta ca ultima varianta, daca spui ca etrierii au fost verificati temeinic si nu au nicio problema...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 27/12/2017 at 7:50 PM, 7Andrei7 said:

Un mic update, dar nu cu rezolvarea. 

In continuare, si cu noile placute si discuri, se aude un scartait uneori la franare dinspre dreapta spate. Cel mai grav este insa faptul ca ambele jante pe spate se incalzesc in mers (jante de tabla) iar discurile frig. Si discurile pe fata se incalzesc dar clar mai putin decat pe spate.

Ambii etrieri au fost testati si nu par sa aiba eori sau defecte. Acum se presupune ca ar fi de vina tijele pe care culiseaza etrierii. Dar ambele? Si de ce daca se incing ambele roti, doar placuta dreapta s-a facut praf?

Multe semne de intrebare pana acum..

Aceeași problema o am  și eu, am mers 5000 km, cu scârțâit, la aceeași roată, după ce inițial rămăsesem aproape fără plăcută și se încălzea roata foarte tare, schimbat acum la drum la fel scârțâit, trebuit sa opresc, sa activez frqna de mână apoi am plecat si nu s-a mai auzit, deci e ceva de la motorasul de frana! 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va salut!

Am promis ca revin cu update. Asadar, au fost schimbate suporturile si culisele de la etrierii spate. Plus discuri si placute atat pe spate cat si pe fata (erau uzate deja si alea).

Simptome inainte:

- scartait persistent la franare usoara, uneori chiar si fara pedala de frana apasata, la viteza foarte foarte mica

- placuta dreapta spate (exterioara) facuta praf praf in 10k de km

- jante (de tabla) spate fierbinti dupa un drum mai lung. cele pe fata reci.

Situatia de fata:

- a disparut scartaitul aproape de tot, dar nu chiar de tot. Se mai aude uneori, dar random. Tot la franari usoare

- jantele se incalzesc in continuare mai mult pe spate decat pe fata

Am pus si rezultatele testelor de franare. Al doilea a fost facut dupa schimbarea suportilor de etrier si a culiselor spate + discuri si placute FATA. Cele spate fusesera deja schimbate cu 1k de km inainte de primul test.

Ce parere aveti? Eu cred ca am in continuare o problema. Poate fi ceva de la etrieri care sa nu poata fi diagnosticat? Sau ceva din soft? Sau ce ar mai fi?

Multumiri!

inainte.jpg

dupa.jpg

Modificat de 7Andrei7
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Salut. Etrierul de pe spate poate ramane blocat in 3 cazuri (Sa mai completeze cineva daca stie mai multe):
1. Pistonul din etrier nu culiseaza corect (a intrat praf la el prin deteorarea garniturilor, vechime, lichid uzat... etc). - Cu aceasta situatie m-am confruntat eu si am desfacut etrierul si am schimbat piston si garnituri.

2. Pistonul din etrier nu culiseaza corect din cauza motorasului de la frana de mana. Motorasul are rolul de a impinge pistonu si de-al retrage. Este posibil ca motorasul sa nu retraga pistonul pana la capat din mai multe motive: Uzura, a intrat mizerie la el sau cum a spuns un coleg mai sus din soft-ul VCDS (Desi eu nu am vazut ca se poate schimba ceva acolo).

3. Suportul de etrier si cu asa zisii culisanti, dar ai spus ca i-ai schimbat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut dragi colegi.

Am si eu o nelamurire. Vreau sa schimb discuri fata si placutele fata+spate. Am observat ca burduful de la etrier dreapta spate este spart deci voi lua si un set reparatie pt el. Acum sunt intr-o dilema.. disc fata ate 205 ron/oe vw 355 si oe vw economy 256. Care este diferenta intre ele.. mai ales oe/oe eco. Si ce imi recomandati sa iau? 

Multumesc!

Modificat de PetreM1
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

20 hours ago, REMUSGL said:

Salut. Etrierul de pe spate poate ramane blocat in 3 cazuri (Sa mai completeze cineva daca stie mai multe):
....

Bun, dar toate testele indica faptul ca etrierul nu (mai) ramane blocat. E posibil ca uneori sa mearga si alteori sa nu? Si toate astea fara sa se inregistreze erori?

Ca idee, am mai mers 1500 de km si am verificat placutele spate. Uzura e normala si uniforma. Ramane inca "problema" ca rotile spate se incalzesc mai tare decat cele pe fata. Asta mi se pare f ciudat. Am inlocuit si lichidul de frana, preventiv. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

etrierul e de vina daca se incalzesc discurile pe spate mai tare ca pe fata,aceeasi problema o am si eu

am separat motorasul de etrier si am invartit cu filetanta sa vad daca iese pistonul...cand invart la dreapta pistonul iese singur ...cand invart la stanga pistonul nu se mai retrage si de asta se incalzesc discurile

verifica daca nu e stricat axul cu 12 dinti la tine

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca idee...si eu am avut la passat exact aceste simptome, uzura prematura a placutelor pe spate, jantele pe spate mai afumate si mai incalzite decat cele pe fata, scartait la franare, consum usor marit etc.

Am facut scanare si nu a am gasit nimic, am pus placute originale si au tinut putin mai mult decat cele ATE insa simptomele ramaneau, am schimbat lichidul de frana.

Trecea ITP-ul si orice stand de franare fara probleme pana cand, cam la doi-trei ani de zile de cand am sesizat prima data o problema etrierul pe dreapta spate a refuzat sa se mai retraga la decuplarea franei de mana - masina a dat eroare pe sistemul de franre, pe frana de mana si piuia non-stop in mers. Am pus cateva frane mai puternice in incercarea de a il debloca si am reusit pana la service.

La service am constata ca mansonul de cauciuc era ciupit si in timp a intrat mizerie si apa care a condus la ruginirea cilindrului si la o retractare defectuasa a acestuia post frane => masina mergea infranata.

Tot atunci am verificat si etrierul pe stanga care avea carcasa de plastic a motorasului crapata si evolutia nefasta incepuse si pentru el - ruginire, retractare defectuasa care ulterior ducea la blocarea cilindrului.

Concluzia - circa 2000 de lei pentru schimbarea ambelor etriere la care s-a mai adaugat si costul placutelor si al discurilor iar simptomele au disparut cu totul, inclusiv consumul a scazut cu circa 0.5%

Asadar...parerea mea este ca passat-urile au o problema cu aceste etriere care in timp cedeaza si trebuie inlocuite complet sau cumparat kit de reparatie si reparate daca ai un mecanic care se pricepe la asa ceva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare! La mine se pare ca s-a rezolvat problema odata cu inlocuirea suportilor ce aveau culisele strambe. A durat vreo 2k de km pana sa se "uniformizeze" uzura pe placutele ce fusesera folosite tot circa 2k de km inainte de schimbarea suportilor.

Acum am facut un drum de 1,1k de km cu condus sportiv si nici nu se mai incing dar nici nu mai scartaie. Asadar, verificati si acele culise. Sunt mai ieftine decat etrierii. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

salutare, am si eu o problema la b6 abia cumparat si anume : sunt momente in mers cand apas pedala de frana si aceasta e foarte tare si franarea e foarte ineficienta . Aceasta problema o am de vreo doua zile si nu se intampla tot timpul , am verificat lichidul de servo si e intre maxim si minin la jumatate. Care ar fi cauza intariri pedalei de frana ??? Stima .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Masoara vacuum-ul din instalatie

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

poti fi mai explicit te rog , sa verific conductele care es din pompa de servo ?  Sau cum sa fac aceasta masuratoare ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu un vacuumetru masori vacuum-ul  de la tamdem si din alte puncte ale instalatiei

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cand sunt probleme la un sistem atat de important, precum cel de franare, o programare cat mai rapida la un service e cea mai buna solutie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

oricum merge in service pentru o verificare , voiam sa stiu si eu despre ce e vorba 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salutare scriu pentru un prieten care detine un passat B6 din 2007,problema este ca atunci cand apasa ambreiajul la franare pedala de frana se duce pana in podea si si prinde foarte greu,trebuie sa apese de mai multe ori sa franeze masina.Ciudatenia este ca atunci cand franeaza fara sa apese ambreiajul franeaza destul de bine,stie cineva ce ar putea fii?Mentionez ca pe tester nu apare nici o eroare!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Are lichid de frana? E la nivel?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 9 months later...

Salut

In vara am schimbat toate discurile si placutele. La o luna a inceput sa tremure masina la franare. Astazi am mers la serviceul unde le-am schimbat cu gandul ca sunt in garantie. Raspuns: la discuri nu se da garantie dar le putem rectifica. Am cutie automata si imi cam bate volant, iar tipul zice ca e de la volant vibratia aia la franare. E posibil? Discurile si placutele sunt Bosch. Mentionez ca discurile le-am schimbat deoarece erau duse de tot insa nu au batut niciodata, iar volant facea la fel ca acuma. Stie cineva daca intradevar la discuri nu se da garantie. Multumesc anticipat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Evident ca se da garantie. Trebuie montate in service autorizat si primesti garantie.

Eu am schimbat 2 seturi de discuri pe garantie pentru ca se ovalizau in primii 3-4mii de km. Pana la urma s-au prins ca una dintre jante era stramba si se oscila fata de axul de rotatie. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am pus doar originale si merg perfect. Am vreo 5000km. Cele aftermarket sunt la noroc. Am pus pe Passatul anterior Ferodo, discuri si placute si s-au ovalizat imediat. Am schimbat cu originale si am rezolvat. 

Este utila masurarea fulajului fuzetei, un pic daca iese din cota discurile se vor deforma. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Le-am schimbat in service autorizat cu factura si garantie cu piese luate de la ei. Cel putin pe factura scrie 3 luni la manopera si 24 luni la piese. Dar tipul zice ca la discuri nu se da garantie. Pentru rectificarea lor mi-au cerut alti bani.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!