Jump to content

Frane


serghio84
 Share

Postare recomandată

previne si rugina in caz de stagneaza masina? sau are rol doar de o mai buna functionare/ungere?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Rugina apare pe disc si dispare la prima franare.

Vaselina nu se da pe disc, o dai pe spatele placutei.

Sent from Sexy Nexy 4 using Tapatalk

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

deci vaselina se pune numai pe placute, acolo unde pistonul face contact cu placuta si unde placuta face contact cu etrierul.

 

Sunt anumite tipuri de placute care au o tablita  montata cevine intre placuta si piston , e la acest tip de placute nu se mai pune vaselina intre piston si placuta deoarece tablita este dintr-un material anticoroziv.

 

Placuta nu se unge in nici un caz cu vaselina acolo unde are contact cu discul!!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Salut,

 

As vrea sa-mi schimb singur placutele pe spate.

 

Am nevoie de putin ajutor din partea celor care au facut treaba asta. Ma intereseaza ce scule imi trebuie (ex inbus de x, o rurubelnita mai zdravana, etc.), desigur, ideal ar fi daca are cineva paginile cu schimbatul placutelor din manualul de service.

 

Am VCDS, am vazut filmuletul dintr-un post anterior in care se explica ce trebuie facut in VCDS (http://www.youtube.com/watch?v=cHJMI4QkSy8), am vointa si incredere :)

 

Multumesc anticipat,

  Tiberiu

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@tpotecasu

Eu sunt curios daca va fi nevoie sa  introduci valoarea aia noua (grosimea placutelor) .

Astept un raspuns dupa ce faci operatiunea .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 8 months later...

Buna seara.

Se pare ca pistonasul de pe frana spate are o mica problema si pierde lichid foarte usor. Ma poate ajuta cineva cu un cod de piesa? Am fost la un magazin de piese auto si am cumparat conform seriei de caroserie,  autofren D02519 insa mecanicul a zis ca nu este la fel.

Va multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@AlexStan

Sal.,

Pentru ca nu stiu daca masina este cu FWD sau AWD si nu ai zis nici pe ce parte este etrierul cu probleme o sa-ti dau ambele coduri :

Etrier stanga 3C0 615 403 E care sa modificat din 01.01.2013 in 3C0 615 403 G si care costa doar 2715 ron

Etrier dreapta 3C0 615 404 E care sa modificat din 01.01.2013 in 3C0 615 404 G si care costa doar 2715 ron

Ambele pentru discuri de frana 1KU care au codul 1K0 615 601 AD si cu dimensiunea 282x12 MM .

Spor la cumparat .

Modificat de @DRI@N
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va ajut eu cu pretul la jumatate, doar ca se aduc pe comanda externa din Germania si dureaza cateva zile. Trebuie avans 50% din suma.

 

Multumesc.

 

 

3C0615403G - 1453 Lei

3C0 615 404 G - 1453 Lei

1K0 615 601 AD - 203 lei /   stoc doar ATE 139 LEI

 

Trebuie sa fac informare sa vad daca sunt livrabile la furnizor, dar in principiu acestea sunt preturile.

Atentie, nu pun nici un fel de adaos - sunt preturi de achizitie si ajut doar ca suntem colegi pe forum.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

Am si eu o problema la frane si inca nu i-am gasit cauza.

 

Problema a inceput acum o luna cand la o pornire a masinii dupa o pauza de cateva zile am simtit ca pedala de frana nu mai este la fel ci prinde putin mai jos si nu la fel de bine. Dupa cativa km mi-am dat seama ca ceva nu ii in regula cu franele. Am verificat nivelul lichidului de frana si parea ok.

 

Cel mai bine se manifesta cand masina ii in repaus cu motorul pornit sau oprit. Cursa pedalei de frana se comporta ciudat. Apas frana si dupa primii 1-2 cm pedala se intareste si daca tin apasata pedala isi continua cursa dar cu o viteza mult mai mica pentru inca 2-3 cm, imi da senzatia ca pierde lichid de frana.

 

Masina are frane dar senzatia nu ii placuta deloc, mai ales cand esti nevoit sa franezi in trepte.....iti da senzatia ca masina nu are frane.

 

 

Am suspectat initial lichidul de frana si l-am schimbat intr-un service (masina era programata la schimbat distributia si am zis ca daca tot ii in locul potrivit sa ii schimb si lichidul de frana). Dupa schimbarea lichidului problema nu a disparut asa ca am inceput sa caut mai departe ce si cum.

 

Urmatoarea piesa pe lista a fost pompa de frana. Dupa ce am citit pe diverse forumuri ce si cum am ajuns la concluzia ca garniturile din pompa sa fie posibila cauza. Am cumparat piesa si m-am apucat de mesterit.

Am schimbat si  pompa de frana si problema inca persista. Dupa schimbarea pompei sa imbunatatit putin franarea dar problema inca persista.

 

Sa fie un furtun flexibil problema?

 

Daca cineva a mai auzit de asa ceva sau are o idee il rog sa-si dea cu parerea.

 

Multumesc.

Modificat de snack
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Snack,

 

Servomecanismul franei este cu vacuum?  deca da verifica bine furtunele ce vin de la pompa vacuum la servomecanismul de frana.

 

Cauta defectiuni de acest gen:

 

PS:  dupa ce ai schimbat lichidul ai aerisit instalatia?  cum ai facut acesta operatie?  ai aerisit si cu VCDS ul?

Modificat de Rune
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Servomecanismul este cu vacuum. Am sa verific furtunele.

Aerisitea a fost facuta in etape:
- am montat pompa si rezervorul pentru lichidul de frana apoi si am aerisit prin metoda clasica doar pompa pe la cele doua conducte care duc spre pompa de abs.
- am facut apoi cateva teste cu vcds
- ultima aerisire a fost tot prin metoda clasica de la roata spate dreapta pana la roata stanga fata.

A iesit aer la aerisire doar pe spate, pe fata nu am vazut deloc. In total am scos cam 300- 400 ml de lichid de frana dupa aerisire.

Nu am aerisit cu vcds dar asta imi propun pentru weekendul asta, trebuie doar sa mai fac rost de inca 2 capre ca sa pot suspenda masina.


Mersi.

Modificat de snack
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Snack,

 

Alta data cand esti nevoit sa schimbi lichidul de frana, ori sa aerisesti franele apeleaza cu incredere la o pompa de presiune ptr schimbarea lichidului deoarece metota clasica solicita destul de tare garniturile pompei de frana

 

Aici ai un sistem profesional

 

Aici ai un sistem ptr privati mai scump,  si un sistem ptr privati mai ieftin.

 

VErifica intai instalatia de vacuum ptr servomecanismul pompei de frana, cred ca este prevazut si cu o valva unisens!!, apoi continua cu aerisirea instalatiei si  aerisirea cu VCDS care este destul de importanta ptr modului ABS.

 

Bafta

Modificat de Rune
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Revin cu noutati.

 

Am reluat aerisirea la toate rotile cu ajutorul unei pompe cu vaccum (am gasit pe ebay la un pret bun) si am avut o surpriza. Pe spate mai era aer in conducte/etrier in schimb pe  fata am observat un fenomen ciuda. Am montat pompa cu vaccum si presurizat apoi cu ajutorul unei chei am desfacut aerisitorul ...din pacate aici am observat ca nu exista acelasi debit de lichid de frana prin aerisitor. Am lasat sa curga putin lichid de frana apoi am inchis aerisitorul (la fel am procedat si pe stanga si pe dreapta fata).

 

Oare trebuie sa fac aerisirea cu motorul pornit?

 

Dupa aerisire franaele sunt mai ferme dar inca nu sunt 100% ca inainte (cam 80% la fel).

 

Nu am apucat sa fac aerisirea cu VCDS dar imi propun in weekend (daca tine vremea cu mine). Verificarea instalatiei de vaccum o s-o fac tot in weekend.

 

P.S. Multumesc de sfaturi Rune.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 vezi bine ca sunt 2 tipuri de modul ABS, din pacate nu le mai am prin cap,  si dupa cate imi amintesc la un tip se baga maxim 0.5  bar  si la celalant  ceva peste un Bar,  deci poate nu ai avut indeajus de multa presiune.

 

Stai ca tu ai facut cu vacuum....proasta alegere, la pompa vacuum nu controlezi momentul cand tot aerul a iesit din instalati e deoarece pe langa aerisitor trage mereu aer...ptr a face corect aerisirea cu pompa vacuum ai nevoie de aerisitoare speciale...

 

Pompa asta de schimbat lichidul de frana  este  sfanta ptr micii mecanici!!!  nu dispera ca ai cumparat o pompa de vacuum  are mare intrebuintarea cand ai probleme cu  pompa de vacuum sau furtunele instalatiei de vacuum.

 

Eu iti spun cumpara o pompa de presiune ptr inlocuit lichidul de frana, costa 100 de ron, adica 8 pachete de tigari!!,  si cand vei schimba prima data lichidul de frana, si se schimba la 2 ani!!, ma vei pomeni.

 

Deci  daca deja cu pompa de vacuum ai gasit aer pe instalatie si simtit o imbunatatire la franare atunci trebuie sa stii ca  cu acea pompa de presiunea vei da tot aerul afara si vei simti din nou o diferenta.

 

 

Uite aici  joc de copii  https://www.youtube.com/watch?v=JBLzzPjYfgk

Modificat de Rune
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu daca ii asa cu pompa cu vaccum. Am probat cu aerisitorul inchis si ii destul de etans adaptorul care vine in set cu pompa (nu conectezi un furtun direct  la aerisitor). Am facut vaccum si am lasat asa cateva secunde sa vad daca ii etans tot sistemul (pistol, recipient, adaptor, furtun) sau trebuie sa inventez ceva ca nu ii etans si totul a fost in regula.

 

Pompa vine cu un manometru si el iti indicata tot timpul presiunea, deci control asupra presiunii este.

 

 

Trebuie sa mai caut putin sa vad de ce nu vine pe fata la fel de mult lichid prin aerisitor ca pe spate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este asa cum spui tu   atat timp cat aerisitorul este inchis  este totul etans, dar in momentul cand slabesti aerisitorul  aerul se infiltraza pe la filetul aerisitorului, deci trage aer fals de aceea este greu de spus cand nu mai ai aer in instalatie deoarece acesta infiltratie de aer pe la filetul aerisitorului  te induce in eroare, nu-ti fa griji am si eu pompa de vacuum in trusa,  si iti spun  este posibil sa aerisesti cu pompa de vacuum dar nici pe departe atat de confortabil si precis ca, cu pompa sub presiune.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acum am vazut clipul si a doua instalatie folosita la fiat ii tot cu vaccum dar mai profi.

Nu sunt gica contra dar cand am desfacut aerisitoarele pe spate am observat la inceput ca veneau bule de aer pe furtun apoi doar lichid de frana si presiunea am incercat sa o tin constanta deci nu stiu daca aerul poate sa intre asa usor pe la filetul aerisitorului. Cert este ca am desfacut maxim un sfert de tura aerisitorul tocmai sa evit fenomenul scris de tine.

Sistemul recomandat de tine se poate confectiona, deci nu ii f complicat. Cred ca piesa care ii mai greu de procurat ii capacul pentru rezervorul lichidului de frana.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ptr a reduce aerul ce se poate infiltra pe la filetul aerisitorului, inainte de a incepe operatia  demonteaza aerisitorul si pune pe filet ceva banda de teflon ( gasesti la instalatii sanitare)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Am o intrebare: B6-le are un singur senzor de placute, pe roata din fata? Sau are si pe spate?

Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Doar pe fata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...
svg_gabriel10

Va salut! Adica niciodata nu imi va spune masina ca pe spate trebuie schimbate placutele.....ori ba!? Iar pe fata, daca tot are senzori... iti spune si pe ce parte se necesita schimbarea placutelor?

Intrebare stupida: Din momentul avertizarii, cam cati km mai poti parcurge in siguranta?

Cu respect!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Senzorul este la roata stanga fata. Cand schimbi placutele este obligatoriu sa le schimbi pe ambele parti. Este pus pe fata pentru ca acolo este forta de franare mai mare si se uzeaza mai repede placutele...cele de pe spate te mai pot tine 10 20 de mii de km. Dar daca faci schimbul mai bine le schimbi la toate rotile si stii o treaba !

Modificat de SavuAD
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Depinde de drum daca rulezi urban cam 500km.

Modificat de calin.g
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

svg_gabriel10

Va multumesc pentru raspunsuri, calin.g si SavuAD! E posibil totusi ca masina mea sa nu aiba senzor?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Laurentiu Utiu

Nu e posibil. Trebuie sa aiba 100%.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!