Jump to content

Frane


serghio84
 Share

Postare recomandată

ANPC - Autoritatea pentru protectia consumatorului poate fi raspunsul la problema ta.

In orice caz calitatea discurilor aftermarket e foarte slaba, cred ca sunt facute toate in China sau Turcia. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

17 hours ago, arttopo said:

Le-am schimbat in service autorizat cu factura si garantie cu piese luate de la ei. Cel putin pe factura scrie 3 luni la manopera si 24 luni la piese. Dar tipul zice ca la discuri nu se da garantie. Pentru rectificarea lor mi-au cerut alti bani.

Daca ai factura pe persoana fizica, e simplu. ANPC si se rezolva imediat. 

Daca esti pe persoana juridica, e complicat. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 6 months later...

Salut,

Am citit toate postarile de pana acum si nu am gasit raspuns la problema mea.

Si mie mi se incalzesc rotile pe spate - stanga ajungand chiar foarte fierbinte. Problemele au apart dupa ce am schimbat discurile si placutele acum 2 ani cu unele ATE. Anul trecut placutele pe stanga spate s-au tocit de a mers fier pe fier, iar cei de la service (AT Augsburg) mi-au spus ca ar fi de la etrier... bla bla bla - le-am spus sa faca toate testele care vor si acestea au iesit foarte bine (cel care lua decizia legata de garantie a spus ca nu a vazut masini noi cu o asa eficienta la franare si rezistenta mica la inaintare), dar tot am platit placutele (un aspect neimportant atunci).

Au urmat probleme anul acesta cu blocarea motorasului si a iesit fum de la roata stanga spate. Am schimbat motorasul si apoi a urmat problema in Iunie cand s-a incins aceeasi roata cand am plecat catre Valea Prahovei. Am schimbat pistonul de pe etrier si nu ma avut probleme pana in August cand s-a incins iarasi roata stanga spate, de nu puteai tine mana pe ea. Aceasta problema am rezolvat-o pana la destinatie (peste 300 km) scotand ghidajele (tablitele) placutelor - roata incalzindu-se mult mai putin (singura problema a fost ca placutele aveau un joc vertical si se auzeau cand treceam peste denivelari).

La destinatie am desfacut etrierul, am curatat ghidajele si zonele de pe etrier unde stau acestea (ghidajele nu pareau sa intre bine). Placuta din exterior pe stanga spate este mai tocita decat cea din interior (pare sa fie 50%). Culisantele sunt in stare buna. Am testat cat de bine se invarte roata in gol si la fiecare rotatie pare sa frece discul. Am iesit la test cu masina 12km si la final roata era calda, dar discul era fierbinte (nu se putea tine degetul pe disc mai mult de o secunda).

Si roata dreapta spate se incalzeste, dar nu asa tare ca cea de pe stanga, cu toate ca discul se incinge si el.

Rotile fata sunt reci.

Trebuie sa ma intorc din nordul tarii si nu stiu daca sa merg iarasi cu ghidajele scoase pentru a ajunge in Bucuresti.

In cateva zile trebuie sa plec la un drum de 2000km si nu stiu cum sa rezolv problema.

Ce sa fac? Planuiesc sa schimb discurile si placutele, dar nu stiu daca rezolva problema.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

O întrebare, poate prosteasca.
Am comandat si primit discuri si plăcute spate/fata ATE pentru Passat-ul meu. Am deschis cutiile si am văzut cu stupoare ca plăcutele pentru spate sunt mult mai mici decât cele pentru fata. E OK? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Merci. Imi era teama ca ma duc la mecanic degeaba.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 years later...

Salutare,vreau sa fac upgrade sistem franare fata si Spate Passat B6 2.0tdi 140cp cu sistem de la 3.2Fsi 4motion,știți cumva daca pe partea spate se poate adapta/există diferențe de la tractiune fata la 4motion? Multumesc anticipat 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 9 months later...

Salutare, care sunt sculele necesare pentru a putea demonta etrierul spate la Passat B6, cu mașina ridicată pe cric? 

Mă interesează exact combinația dintre tipul de bit (M14, ce lungime/model), modelul de cheie cu crichet și eventuale extensii care tb folosite. 

Am achiziționat un set de biți (Yato-1069) dar pare că sunt prea lungi și nu mai am loc să bag capul pătrat al cheii. 

 

Merci

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

Buna,

Vin si eu cu o problema la a mea masina , un Passat b6 2010 ,4 motion 170 cp,

De ceva timp ma tot zbat sa gasesc o rezolvare la problema mea , am achizitionat masina acuma ceva timp si i-a venit vremea sa schimb discurile si placutele fata spate , le am schimbat cu unele ATE, am facut un drum de 3-400 km ... constatand cu stupoare ca se incalzesc rotile spate foarte tare , la modul se putea frige oua pe ele ....

La sfatul mecanicului am schimbat culisantele , dat fiind faptul ca franele erau ok , nu infrana , nu nimic.... am schimbat culisantele, pe urma am zis ca hai sa schimba si lichidul de frana ... dupa un drum tot asa de cateva sute de km , aceeasi problema rotile spate incalzeau , iar cele pe fata reci ...

am mai facut un schimb de placute crezand ca nu or fi bune placutele sau fiind prea groase , deoarece am inteles ca si placutele pot fii pe grosimi ....

ACELASI LUCRU....

Intr un final am zis ca nu ma mai complic schimb tot , discuri spate , placute, motoras si etrieri reconditionati de trw (deoarece tot TRW aveam si inainte pe masina)

CE SA VEZI, ACEEASI PROBLEMA IN CONTINUARE....

 Mecanicul imi spune ca ar putea fii din cauza diferentialului spate .... altcineva imi spune ca ar putea fii si din cauza rulmentului...

 

Nu stiu ce sa ma cred , daca cumva a mai fost cineva in situatia mea si ma poate ajuta , va rog dati-mi un sfat si mie ....

 

Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu cred ca e din cauza placutelor de frana. ce placute ai pus ? pune un link.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dacă problema a apărut după înlocuirea plăcuțelor, cel mai probabil, asta ar fi cauza. 

Verifică dacă roțile pot fi rotite ușor cu mâna sau sunt înfrânate.

Un rulment defect poate și el să se încingă. Oricare ar fi cauza încălzirii roților, rulmentul are de suferit din cauza uscării vaselinei și mai devreme sau mai târziu o să facă probleme.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salut,

 

Are cineva idee de ce placutele spate se uzeaza extrem de repede?

 

Am pus pana acum TRW, BOSCH, BRAMBO, SKF in aproximativ 10k km sunt gata. Discurile sunt in stare buna.

Frana de mana funcioneaza corespunzator. Iar placutele fata nu se uzeaza mai deloc.

 

la verificari (ITP) nu am avut probleme.

 

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Salut.Urmeaza sa schimb discurile si placutele la masina. Piesele de origine (VW) costa aproximativ 3000 de lei, ceea ce e putin cam mult. Eu ma gandeam la textar sau brembo, ambele variante fiind in jur de 1100 de lei.

Ce experiente ati avut cu aceste 2 marci ? Dar cu altele ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu până acuma am folosit doar ATE și TRW. Nu am avut niciun fel de probleme cu mărcile astea. Testele de frânare au ieșit de fiecare dată foarte bine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai pus ate fata si trw spate ? Am mai auzit de la unii că ate se cam ovalizeaza (probabil de la montaj incorect) iar trw pe față nu țin mult.

Eu am luat mașina de la fostul proprietar cu discuri originale și placuțe trw abia montate.Au ținut cam 55.000km și cred ca mai duc 5000 în siguranță, dar de discuri nu știu nimic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Brembo

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 26.07.2024 at 23:50, stf9 a scris:

Ai pus ate fata si trw spate ?

Da. Pe față am ATE cu Power Disc și pe spate TRW. 

Plăcuțele pe față au ținut cam 100.000 Km iar discurile încă mai duc. Plăcuțele de pe spate au ținut cam 150.000 Km, iar discurile mai merg o perioadă.

Mașina o folosesc 70% pe autostradă.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La Passat B6 !? Nu sunt sigurul care a observat ca placutele spate la modeul asta se uzeaza aprox. de doua ori mai repede decat alea de pe fata. Care e secretul la tine ? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Passat B6 ,6 ani un singur rand de placute si discuri ,80.000 km

Passat CC ,5 ani ,un singur rand de placute si discuri ,75.000 km

Intotdeauna pe fata sa uzat mai repede .

Discuri si placute OE (masini personale)

Modificat de EEXCALADE
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Probabil la asta noua a ta se vor uza mai repede ptr ca e masina mai grea ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Foarte mult conteaza calitatea,compatibilitatea (disc/placute) si montajul.

Greseala cel mai des intalnita e incompatibilitatea disc/placute ,se mixeaza oe cu ate cu trw….

Discurile/placutele trebuie sa fie aceeasi marca si din aceeasi gama .

Montajul NU inseamna doar scos placuta veche cu mana stanga si pus placuta noua cu mana dreapta 😀

@tavitara

Nu cred ,ele sunt calculate in functie de putere/greutate .

Mai conteaza si stilul de condus 😀

Modificat de EEXCALADE
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am refacut ambii etrieri (de la A la Z) de pe spate in ideea ca ar fi fost ceva in neregula cu ei, dar nu aveau nici o problema. Situatia a ramas la fel, placutele pe spate ma tin cam 40 000 km. Nu e relvant oricum cat de mult tin la modul absolut pentru ca asta depinde in principal pe unde si cum mergi. E relevant cand compari puntile intre ele, iar la mine alea de pe fata tin de doua ori mai mult decat alea de pe spate. Am avut ca placute pana acum Textar si TRW, ambele de tipul low dust de care pot sa zic ca am fost multumit. E adevarat ca discurile pe spate nu l-am schimbat nici eu de cat am luat masina (6 ani si aproape 100000 de km) si ma tin ceva. Probabil or fi placutele mai moi, dar acum am acleasi tip de placute fata/spate si tot timpul pe spate e mult praf de frana pe jante decat pe fata. Concluzia mea a fost ca sistemul de franare pe puntea spate e cumva subdimensionat fata de ala de pe fata.  

 

LE: Eu merge destul de agresiv cu masina, nu la modul teribilist, dar merg "infipt" cu ea. Plus ca merg ceva si prin Bucuresti. 

Modificat de adrian001
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E cunoscută sensibilitatea etrierelor spate, respectiv a motorașelor frânei de parcare. 

După cum am mai scris, eu am respectat cu sfințenie toate indicațiile date de vw, inclusiv punerea bateriei pe redresor in momentul acționarii motorașelor în modul service. Se specifică faptul că dacă bateria mașinii e mai slabă, se poate întâmpla ca pistoanele să nu poată fi acționate corect.

Dacă asta e chiar așa important, nu știu. Dar am zis că mai bine mă asigur că respect toate indicațiile.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu cred ca e atat de importanat, cel putin nu daca ai o baterie in stare buna si incarcata. Oricum e plin internetul cu topic-uri legate de Passat B6 (si CC-ul din aceeasi ani) cu faptul ca se uzeaza mai repede placutele de pe spate si asta de cand s-a lansat modelul. 


Doar un exemplu la o cautare rapida: https://www.passatworld.com/threads/premature-wear-of-rear-brakes.310352/

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dan Cristi

De problema asta n-ai cum sa scapi,placutele pe spate se uzeaza mai repede decat cele pe fata,rotile sunt ceva mai calde pe spate decat pe fata,mai ales la drum lung.Dar asta vine si cu reversul medaliei,ai frane de ingheata cand ai nevoie de ele.Eu am placute Brembo fata,TRW spate iar discurile sunt Zimmerman toate.Placutele Brembo s-au dus pe spate in 20 000 km..Sa vedem cat rezista TRW-urile.Dar sunt destul de ieftine,nu-i bai daca le schimb iar la doojdemii.Franele masinii asteia m-au salvat din multe situatii de cosmar,eu conduc bosorogeste dar altii nu.Are dreptate DiLivio,placutele pe spate se uzeaza rapid din cauza motoraselor de la frana de parcare,sunt convins de asta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!