Jump to content

Frane


serghio84
 Share

Postare recomandată

Corect, Eexcalade. La strung iese discul rectificat fara ovalizare. Ovalizare = defect, chiar daca o intalnesti la discuri noi, cum am patit eu acum cativa ani...

Cei de la reprezentanta Renault rectifica discuri la mine la fabrica :)

Modificat de svg_gabriel10
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

va salut,s-au terminat placutele frana fata iar discurile au o grosime de 23 mm,vreau sa va intreb mai merg discurile la inca un set de placute?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In general discurile suporta o uzura de pana la aprox 3mm

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

deci asta inseamna ca mai merg la un set de placute?discurile noi cat sunt de groase?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

LA tine au 25 mm de noi si se accepta uzura minima 22 mm.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

De ceva timp am o problema la puntea spate si inca nu sunt 100% sigur de unde vine problema.

In urma cu aprox o luna am schimbat placutele si discurile pe spate (placute si discuri ATE). Toata operatiunea a decurs ok (demontat, curatat, deschis/inchis pistoanele cu ajutorul VCDS, montat). La montaj am schimbat si tablele in care se monteaza placutele plus ca la montajul placutelor am folosit pasta speciala pentru gresat zonele active ale placutelor si etrierului.

Dupa montaj am facut cateva drumuri scurte si dupa fiecare drum am verificat temperatura jantelor. Dupa primul drum am observat ca jantele spate erau calde ( puteam sa tin mana pe janta )  si pe fata jantele erau reci (cu mentiunea ca janta spate stanga era mai calda decat janta de pe partea opusa). Am zis ca poate are nevoie de cativa km pana se aseaza placutele si apoi totul o sa fie ok. Dupa o saptamana de verificari problema a persistat dar jantele erau mai reci comparativ cu prima verificare deci pistoanele sau placutele spate nu functionau 100% corect.

La o saptamana dupa operatiune  am demontat placutele si cu ajutorul unei pile am slefuit canturile partilor active ale placutelor. Am curatat si gresat iarasi zonele active, am verificat cum culiseaza placutele  si apoi am montat la loc placutele.....din pacate rezultatul a fost cam la fel ca si dupa prima montare deci placutele lucreaza 100% corect dar pistoanele nu.

Pana sambata trecuta am tot incercat diferite variante sa imi dau seama de unde poate sa provina problema ...am circulat cu Masina cateva zile fara sa folosesc Frana de mana (eu o folosesc tot timpu) si problema a disparut cam 90% (cel putin  la partea dreapta tot se simte putin caldura)...apoi am revenit la modul de utilizare precedent si tot fara nici un rezultat Major. Ceea ce am observat a fost ca temperatura si umiditatea influenteaza cat de blocate sau deblocate sunt pistoanele.

Dupa ultimele teste am zis ca problema este ori la pistoane ori la motorasele de la etriere.

Sambata trecuta m-am decis sa desfaca iarasi totul si am culisat de la maxim la minim pistoanele, curatat, gresat si montat  ....... m-am gandit ca poate exista o depundere intre pistoane si cilindrii si asa evit sa demontez complet fiecare cilindru pentru curatare dar din pacate fara nici un rezultat notabil.

Exista posiblitatea ca motorasul de la etriere sa fie putin intepenit in pozitia actuala si sa nu deschida complet pentru a da voie pistonului sa se retraga sau sunt pistoanele putin blocate in pozitia actuala din cauza depunerilor si nu functioneaza chiar 100%?

 

Aceasta problema nu a fost prezenta inainte de schimbarea discurilor dar Masina a rulat in ultimii aprox 65xxx km cu placutele spate la aporx 50% din grosime deci si cu pistonul mai tot timpu intr-o singura pozitie.

 

 

Modificat de snack
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Revin cu un update la problema prezentata anterior.

Dupa ce am incercat tot felul de variante sa imi dau seama de unde provine problema am hotarat sa desfac un etrier si sa-l curat deoarece banuiam ca pistoanele nu functioneaza ok.

Am desfacut doar etrierul de pe partea stanga spate si l-am curatat. Desi am banuit ca sunt depuneri pe Piston, la desfacerea etrierului nu am gasit absolut deloc depunderi vizibile pe exteriorul pistonului care puteau impiedica buna functionare dar m-am chinuit Putin sa-l extrag din etrier  ( am reusit sa scot pistonul din etrier doar dupa ce am introdus presiune in etrier cu ajutorul compresorului). La montarea pistonului in etrier am simtit ca era o diferenta in bine la cum se misca pistonul. Lichidul de Frana care se afla in etrier avea o culoare cel Putin ciudata desi a fost schimbat in urma cu aproximativ un an si teoretic trebuia sa fie curat.

S-a curatat si gresat totul (inclusiv depunerile intre motoras si etrier) apoi am impachetat si montat inapoi pe Masina. Dupa montare a urmat aerisirea si  proba.

Am plecat in proba si dupa cativa km am sesizat ca nu se mai simtea caldura in zona discurilor spate (discul era  Putin caldut) dar franele nu erau 100% aerisite asa ca la intoarcere din proba am refacut aerisirea atat pe partea unde am demontat etrierul cat si pe partea cealalata.

Desi am facut numai 200-300 km de la interventie cred ca problema este in proportie de 90% rezolvata. In tot acest timp nu m-am atins de Frana de mana ca sa pot sa imi dau seama ce si cum, de aceea problema nu ii inca 100% rezolvata. Doar azi (dupa cateva saptamani) am lasat Masina in parcare cu Frana de mana activata si urmeaza sa vad cand plec la drum daca problema inca persista sau nu.

Cu siguranta ca in urmatoarea perioada o sa-mi fac timp sa curat si celalalt etrier ca sa fiu sigur ca totul este ok.

Chiar daca am desfacut si curatat doar un etrier apoi am aerisit inca nu imi dau seama de unde provine problema mea.........poate are cineva o parere..... sa fie de la aerisire.....

 

Tin sa-i multumesc colegului EEXCALADE pentru ajutor.

 

 

Modificat de snack
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa cum am Promis in postul anterior revin cu noi informatii dupa cateva teste.

Problemele au disparut complet in ultimele zile indiferent daca foloseam sau nu Frana de mana si totul a fost ok pana astazi. De dimineata au fost 4 grade si dupa un drum de aprox 40 km am simtit ca ambele roti spate sunt Putin incalzite.....deci problema mea nu a disparut ci a reaparut odata cu scaderea temperaturii. Partea buna, daca pot sa zic asa, este ca rotile nu sunt la fel de calde cum erau inainte sa curat si sa aerisesc franele.

Ramane sa cercetez in continuare ce si cum.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...
cristi_b1988

salut,

poate ma ajutati si pe mine cu o nelamurire : am un passat b6 din 2010 2.0 CBAB si de curand am inlocuit discuri  si placute fata spate ( Brembo)

Dupa inlocuirea lor am urmatoarea problema : prima pedala de franare este cam slaba ( cu toate acestea tine foaarte bine  jos) Daca incerc a doua pedala tine foarte bine sus . Am verificat nivelul de lichid de frana si este ok ( pana sus ) .Tin sa precizez ca la inlocuire am gresit cu motorasele de pe spate.Am dat cursa cu diagnoza pana la capat de cursa/9 fara placute )  si noroc ca am gasit pe net procedura de "dat inapoi " .la acel piston a dat un pic de ulei pe afara . Am verificat si nu a mai aparut scurgeri ulterior . Am mers cu masina in jur de 400 km dar prima pedala tot cam asa tine . Masina nu cred ca a avut inlocuit nicioadata lichidul de frana ....dar problema semnalata a aparut imediat dupa inlocuirea celor de mai sus .

Ce ma sfatuiti sa mai fac ?va multumesc anticipat !!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

DE unde a dat ulei? Poate lichid de frana. Si posibil sa fi prins aer in instalatie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Schimba lichidul de frana

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cristi_b1988

korect . lichid de frana . o sa incerc si varianta asta . va multumesc . ma gandeam ca sunt proaste discurile si placutele brambo . vad ca toata lumea e cu ATE....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cristi_b1988

schimbat lichid frana ( si eliminare aer instalatie - lucru vazut la golirea instalatiei si reumplerea cu lichid nou ) si totul este perfect ...un sistem de franare foarte foarte ...bun !!!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

salut

am si eu o problema la sistemul de franare pe spate. Discurile de frana au in partea de sus o buza de aprox. 1cm ruginita,  zona aia e putin mai in relief si mai poroasa decat suprafata fina unde calca placutele bine.

Ma gandeam ca e de la cuiele de ghidaj (culisare), am fost la service si mi sa spus ca nu au deloc joc, leau gresat si leau pus la loc dar problema nu a disparut

Discurile de frana si placutele au fost schimbate acum 12000 km dar si discurile vechi aveau aceeasi problema, atunci nu am dat importanta deoarece ma gandeam ca masina a fost stata la fostul proprietar. Discurile si placutele noi sunt ATE

Cand am desfacut placutele pentru gresarea cuielor de culisare am observat ca si pe interiorul discului sunt niste santuri destul de pronuntate

Tin sa precizez ca placutele sunt potrivite ca dimensiune pentru discuri chear mi sa parut ca sunt aproximativ cu jumatate de mm mai mari, deci si acolo placutele ajung si ar trebui sa calce drept fara probleme

Totusi mi se pare ca jantele pe spate sunt mai mereu mai calde decat cele de pe fata

Mai tot timpul cand roata se invarte se aude de langa masina cum ar freca putin placuta pe disc

Ceva idei?

Din ce cauza nu am uzura uniforma si ce ar trebui sa schimb?

Multumesc

20160609_162053.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa parerea mea, discurile nu au fost inlocuite. Eu am tot discuri ATE, schimbate acum 30.000 Km si sunt ca noi, nu au nici rugina si nici santuri. Cere banii inapoi. Asa arata niste discuri la peste 100.000 Km.

Modificat de DiLivio
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se vad discurile aproape noi, deci nu e cazul.

Masina a stat o perioada? La cum arata suprafata, nu sunt sanse sa mai dispara, discul pare rugos si probabil a macinat din placuta acolo. Daca rulajul a fost constant, as tinde sa cred ca e un defect de fabricatie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

masina nu a stat

unde e ruginit e putim mai in relief decat suprafata fina, placutele sau uzat exact ca discul

cand am gresat cuiele de ghidaj am luat placutele putin la pila si leam indreptat, dar fara efect, uzeaza la fel

la ambele roti pe spate e aceeasi problema, uzura e aproximativ la fel

 

am stat langa el cand lea schimbat, erau noi, problema e la etrier, cred, dar nu stiu ce sa ii fac

pe fata leam schimbat tot la ei si discurile arata bine, exact cum ar trebui

cum am spus si discurile vechi aratau aproximativ la fel dar nu am dat importanta

acum daca schimb iarasi discurile si placutele spate in ceva timp ajung la fel si alea

imi poate spune cineva daca e posibil sa rezolv problema cu un chit reparatie etrier?

ma feresc de schimb chit reparatie etrier deoarece am schimbat la tata si de atunci frana nu ma e la fel, pedala e mai moale, si leam aerisit de mai multe ori

imi poate spune cineva daca rotile pe spate ar trebui sa fie mai calde sau mai reci decat cele de pe fata?

la mine sunt mai calde cele de pe spate dar ma gandesc ca pe spate discurile nu sunt ventilate, deci o racire mai slaba

multumesc

Modificat de duduratoy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intotdeauna trebuie sa fie mai calde pe fata, e greutatea mult mai mare etc. Daca mergi foarte putin pot fi reci si fata si spatele.

Chestia e ca si eu am acea zona, dar doar pe dreapta si emceva mai mica decat in poze. Am discuri originale si placute relativ noi.

La b5-ul anterior am avut aceeasi problema, dar mult mai accentuata si pe fata si pe spate. Intr-un final am schimbat toate discurile...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salutare tuturor! Va rog o lamurire daca se poate cat mai exacta la ce mi s-a intamplat astazi cu franele. 

Am pus piciorul pe pedala de frana si am deblocat frana de mana, in secunda doi am auzit un zgomot (absorbtie) si pedala de frana s-a intarit. Mentionez ca nu mai revine la normal chiar daca repornesc motorul, deci ramane pedala sus si nu am frane. Parerea mea este ca membrana de la servo frana s-a fisurat si pierde "vid-ul".Am postat video pe YouTube

 Va rog pareri de la cunoscatori. Multumesc anticipat! 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 8 months later...

Salut! Dupa o luna in care masina a stat, acum am o frana foarte ineficienta. Discurile au ruginit putin. Pedala era elasteca pe 50% din cursa si nu reuseam sa franez ok.  Am facut o aerisire la fiecare roata si am ciocanit fiecare etrier. Dupa aceasta operatiune, am pedala elasteca cam 70%, si franarea s-a imbunatatit, dar spre finalul cursei franarea tot nu este eficienta(trebuie sa maresc considerabil forta de apasare). In decursul a 50km am tot franat ca sa curat discurile.

Ce sfaturi imi dati ?

Precizez ca :

-discurile fata Ate Power Disck + placute Ate Ceramic < 10.000km

-discurile spate Ate + placute Ate < 10.000km

-pompa tandem noua, schimbata anul trecut , < 20.000km

-lichidul de frana dot4 Ate schimbat complet < 15.000km

-nu pierd vacuum, masina trage normal,

Multumesc anticipat!

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai ales daca masina a stat afara au ruginit discurile si frana e mai putin eficienta. Daca nu ai scurgeri pe la nici o roata o sa isi revina daca mergi mai mult.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am uitat sa mentionez ca inainte sa las masina sa stea o luna i-am schimbat kitul de ambreiaj, moment in care s-a umblat si la sistemul de franare. Dupa operatiune s-a facut o aerisire cu 2 persoane (una la pedala de frana si una la aerisiri.).Cine ma poate ajuta sa-mi spuna care este procedura corecta pentru aerisirea sistemului de franare +centrala abs.  Am fost la toate service-urile din zona si nu sunt ok.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc EEXCALADE!

Anul trecut tu m-ai ajutat cu schimbarea intregului lichid si am avut frane  pana cand s-a schimbat kitul de ambreiaj (in urma cu 2 luni)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Va salut! Dupa 3 aerisiri am decis sa reconditionez etrierii fata, pt ca acolo nu se umblase niciodata in 10 ani. Am constatat ca cilindrul cat si locasul din etrier erau curate. Garniturile erau ok. In schimb culisanti erau 20% prinsi de rugina. Am schimbat cam tot la etrier: pistonasele, garniturile, culisanti. Atasez poze in care se observa cum calca placuta de frana pe disc.

Ce trebuie sa mai fac, de unde acest defect?

 

20170318_170142.jpg

20170318_170152.jpg

20170318_170200.jpg

20170318_174404.jpg

20170318_174414.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!