Jump to content

Frane


serghio84
 Share

Postare recomandată

masina a stat pe margine vreo 2 luni (fiind plecat din tara). Cand m-am intors probleme: la frane mai puternice vibreaza volanul, plus ca se misca stanga si dreapta (putin dar suficient ca sa te inspaimante).

Nu imi apare in bord ca ar trebui schimbate placutele (mentionez ca pe fata am senzor la placute).

Pe disc franeaza doar pe partea de jos, partea de sus a ramas rugina destul de groasa( atat in fata cat si in spate)

Am fost la service si mi s-a spus ca discurile nu sunt ovalizate (desi cred ca dupa simtom, aceea tremurare a volanului la franare, cam asta ar fi)

Mi s-a spus ca asta e boala masinilor care nu sunt miscate o perioada de timp...??? Adica sa inteleg ca de fiecare data cand nu o sa misc masina pt 2 luni va trebui sa schimb 4 discuri si 4 placute???? Mi s-a spus ca s-au ruginit placutele de frana si s-a "exfoliat" o parte din placute.

Mentionez urmatoarele: placutele pe fata le-am schimbat la 70.000 km, iar cele pe spate pe la 100.000 km. Masina are vreo 131.000.

Mi s-a spus de asemenea ca pe fata placutele mai merg vreo 15.000-20.000 km pana sa ajunga la senzor. Pe Spate mi s-a spus ca mai au multa viata in ele cel putin 50.000. La discuri s-au uitat si sunt ok deocamdata ca grosime.

Discurile nu le-am schimbat niciodata, dar din cate stiam eu discurile rezista cam 2 seturi de placute.

A mai patin cineva asa ceva???

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

(...)

Pe disc franeaza doar pe partea de jos, partea de sus a ramas rugina destul de groasa( atat in fata cat si in spate)

(...)

Macar cei de la service ti-au curatat discurile de respectivul strat de rugina cu spray de discuri sau ceva ?!

Poate si ala sa fie o cauza, daca tu zici ca placutele nu vin pe disc, pe toata latimea lor :icon_thumright:

Apropo, regula cu "discurile rezista 2 seturi de placute" nu prea merge tot timpul, pt ca depinde foarte mult de stilul de condus si de felul cum franezi (adica frana frusca foarte des, etc.)

Eu spre exemplu, sunt la al 3-lea set de placute (deocamandata) si discurile cred ca mai ma tin pana la urmatoare revizie :icon_thumright:

Modificat de Riddler
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la service mi-au spus ca ceea ce imi pot face e sa schimbe toate cele patru discuri si seturi de placute.

acuma am condus deja vreo 2000 km si m-am obisnuit cu modul de franare. dar ma gandesc la iarna ca daca tin piciorul constant pe frana se simte ca are momente in care franeaza mai tare si altele in care mai putin.

tu la cati km ai schimbat placutele? cati km are masina? de unde pot face rost de un spray pt discuri?

merci

sergiu

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1. Eu am schimbat al 3-lea set de placute la 58.000 km cand mi-a aparut martorul in bord, iar din informatile mele fostul propietar le-a schimbat pe cele originale cu care a venit masina din fabrica la revizia de 30.000 km.

2. Spray de discuri de frana exista prin comert, eu folosesc unu de la MA*FRA

Spre exemplu acesta: DETERJET RAPID - degresant multifunctional, special pentru discurile de frana

deterjet-rapid.jpg

Si eu mai patesc sa rugineasca discurile, mai ales dupa 2 zile ploiase in care masina a stat pe dreapta, dar dupa un jet de spray si 2 frane serioase, s-a rezolvat problema.

Modificat de Riddler
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am luat un spray de discuri si am dfat de 3 ori in 2 zile si nu observ nici o diferenta.

intre timp am fost la un service (nu vw) si mi-au facut un pret 1100 ron 4 discuri si 4 seturi de placute si manopera.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe disc franeaza doar pe partea de jos, partea de sus a ramas rugina destul de groasa( atat in fata cat si in spate)

Am fost la service si mi s-a spus ca discurile nu sunt ovalizate (desi cred ca dupa simtom, aceea tremurare a volanului la franare, cam asta ar fi)

ce fel si-au dat seama cei din service ca nu sunt discurile ovalizate....sincer si eu am acelasi buba si am doar 25.000 km..in pretul de 11oo ron ce marca de discuri iti monteaza

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sincer nu stiu cum si-au dat seama ca nu sunt discurile ovalizate. dar eu nu cred ca discurile se pot ovaliza daca masina a stat pe loc fara sa fier miscata o periooada mai lunga de timp. inainte sa plec cand am folosit masina merge perfect, iar cand am venit vibratii la franare.

erau marca bosch si placutele si discurile.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vezi tocmai asta incercam sa-ti spun ca nici macar nu le-au dat jos..ptr a se vedea daca sunt discurile ovalizate trebuie demontate si masurate..parca asa tin minte..orcum este o problema des intalnita..la mine am venit de la munte si am spalat masina si presupun ca acolo s-au decalit discurile(cred ca abia la a doua schimbare de placute o sa schimb si eu discurile)..SUCCES!!!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dar la tine cum se manifesta? iti tremura volanul la franare? de unde stii ca s-au decalit si ovalizat?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la mine se manifesta numai de la 100 km/h incolo..deci in momentul in care actionez pedala de frana se misca usor volanul stanga dreapta..repet numai la viteze mari..la viteze mici nu se manifesta acest lucru..de unde stiu..banuiesc ca discurile sunt ovalizate ptr ca o gramada de skodisti au schmbat discurile..deci sunt f sensibile

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cam la fel se manifesta la mine. de la 100 in sus nu conteaza ca franez puternic sau usor se misca volanul. la viteze sub o suta doar la frane foarte puternice se misca volanul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

deci nu mai sta pe ganduri mergi si le schimba...o parere personala cred ca nu era nevoie sa le schimbi si pe cele din spate..inceraca mai intai sa le schimbi pe cele de pe fata si vezi daca mai face..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E foarte normal ca discurile de frana sa rugineasca,deoarece ele sunt din fonta si aceasta dupa ce ia contact cu apa,deja in 10 minute incep sa apara pete de rugina.

Aceste pete dispar prin rulare,dar daca masina nu este folosita pe o perioada mai mare de timp,rugina ia amploare si incepe sa corodeze materialul.

Problema cu ovalitatea discurilor cand masina nu este folosita,este invocata aiurea ca fiecare sa ia banii clientului si sa.si vanda marfa.

Discurile de frana se deformeaza atunci cand trec brusc de la cald la rece,cum ar fi cazul in care franele sunt suprasolicitate(localitati,serpentine,etc) si apoi se trece printr.un lac.

Acele discuri care stau o perioada mai indelungata,se pot curata de rugina prin frecare cu smirgher in prezenta de motorina,deci nu pe uscat,iar dupa terminarea operatiei se sterg cu o carpa cu benzina pentru a fi degresate.

Aceasta operatie nu presupune sa fie efectuata neaparat intr.un service specializat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

La mine discurile pe spate au o banda de rugina lata de aprox 2cm catre marginea exterioara unde mi-e clar ca nu apasa placutele. Nu ma refer la "muchia" discurilor, ci chiar pe suprafata presupusa de contact cu placutele. Placutele sunt inca destul de groase si nu ar trebui inca schimbate.

Un mecanic a spus ca degeaba voi schimba placutele ca acestea nu vor curata rugina si ca ar trebui rectificate la strung.

Ce parere aveti despre asta? Mi-e cam frica de rectificat. Discurile si ele sunt in stare generala buna ca sa le stric numai pe experimente? Ati rezolvat o asemenea problema intr-o modalitatea sigura?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Era bine de stiut daca la ultima inlocuire de placute,acea zona era tot ruginita deoarece exista posibilitatea sa fi montat la un moment dat un set de placute care nefiind compatibile cu discul,au dus la o uzura prematura si neuniforma si din acest motiv apare problema,daca nu trebuie vazut ce se intampla cu planeitatea placutelor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mersi de raspuns! din pacate nu pot avea informatia deoarece am cumparat masina din Germania si asa era la momentul cumpararii. Din cate observ fara sa iau jos etrierii, placutele au o oarecare grosime , inca nu ar trebui schimbate, dar par ca nu acopera discul catre exterior si din cauza aceea apare acea dunga de rugina. La pipait se simte ca este inaltata cam 0,5mm fata de suprafata discului.

Modificat de D@ny
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Problema nu se rezuma la grosimea lor ci la planeitatea placutelor,un mecanic cu ochiul format isi poate da seama imediat de unde apare inconvenientul.

Daca ai posta aici o poza cu zona respectiva am putea sa.ti spunem imediat despre ce este vorba.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

postez poze facute azi sa iti dai seama despre ce vorbesc... post-14275-1259948313_thumb.jpg

post-14275-1259948374_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Perfect,acum pot sa.ti spun clar ca este de vina discul de franare deoarece acea zona este corodata si este sub cota,deci placuta nu are cum sa preseze acea suprafata.

Ori rectifici discurile ori le schimbi.

post-35733-1259950446_thumb.jpg

Modificat de bibanu47
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

exact asa arata si discurile mele

sa iti spun istoricul (discurilor si placutelor)

masina o am de noua

pe la 60.000 schimbat placute fata

pe la 90.000 placute spate

apoi la 130.000 masina a stat pe margine 6 luni fara sa fie miscata

cand am inceput sa o misc volanul tremura la franare, am descoperit ca pe fata discurile nu franeaza pe partea exterioara a discurilor (exact ca la tine) si s-a format rugina pe disc acolo. pe spate acelasi lucru. Am luat spray de dat pe discuri anti rugina.

Pe la 132.000 a aparut senzorul de placute pe fata in bord. Un mecanic bun mi-a spus ca singura solutia este sa schimb toate cele 4 discuri si cele 4 seturi de placute (cost aproximativ 1200 1300 ron, dar nu in service vw)

Oricum trebuind sa le schimb merg asa cu placutele pana se duc de tot placutele pe fata si spate, dupa care schimb si placute si discuri fata spate.

Am momentan 143.000 km volanul nu mai trepideaza la franare dar discurile arata exact ca la tine.

Parerea mea este ca masina a stat mult fara sa fie miscata

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dar e interesant ca zona aceea se rugina este "in relief" adica este mai ridicata cm cu 0.5mm fata de suprafara discului unde este curat. Tot nu inteleg cum a ajuns asa... oare cu calca placuta de frana pe acea zona?

Perfect,acum pot sa.ti spun clar ca este de vina discul de franare deoarece acea zona este corodata si este sub cota,deci placuta nu are cum sa preseze acea suprafata.

Ori rectifici discurile ori le schimbi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu cred ca din cauza ca masina a stat mult pe margine, a ruginit o parte din placuta (acuma nu stiu materialul din care e facuta placuta rugineste)

Apoi aceea parte ruginita a cazut la primele franari dupa utilizare, impreuna cu o mica parte din placuta.

Ramanand o portiune unde lipseste o mica parte 0,5 cm din latimea placutei atunci placuta franeaza pe o latime mai mica pe disc. Si normal ulterior dupa ceva km apare acea diferenta pe disc intre partea care calaca si cealalta de 0,5 mm

Din cate stiu senzorul este pe placuta exact in partea unde discul are rugina.

Doar asa imi explic ca dupa ce a aparut senzorul de placute in bord am mai putut sa fac atatia km.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu unu zic ca cel mai bine ar fi sa schimbi placutele de frana cu unele noi, franele eu zic ca sunt foarte importante la un autoturism, sunt curios totusi ce firma produce placute de frane mai bune? eu pe masina am TRW si sunt foarte multumit de ele

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am observat un lucru " si la spalatorie, daca masina sta mai mult de vreo 30 min " pana se face curat si multe altele, apare pe disc o " mica folie de rugina ";

la toate discurile de frana, am observat acest lucru;

oricum, B6 are un dispozitiv, care " curata automat discurile de frana ", mai exact, " dar nu stiu cum isi da seama cand!!! banuesc ca sunt niste senzori atasati la discul de frana!!! se actioneaza " frana " si masina, pt o scurta perioada de timp, merge " foarte putin infranata " tocmai ca sa curete acele impuritati care se depun pe discuri. acest lucru, il stiu de la un mecanic de la reprezentanta vw.

si eu folosesc trw-uri si sunt chiar bune; recomand

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu zic ca nu e vorba de nici un senzor, pur si simplu la fiecare, plecare de pe loc cand iei frana de mana, aceasta exercita o mica presiune asupra discurilor cat sa le curate (banuiesc ca de cateva secunde), oricum acest lucru nu ai cum sa il simti, ma refer in mers, sa iti simti masina fr

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!