Jump to content

Problema directie A6 Allroad


DanielL
 Share

Postare recomandată

Salutare. De vreo 2 saptamani am intrat in posesia unul Allroad din noiembrie 2006. Putini kilometri si siguri... aprox 40mii. Mergand cu ea am observat ca volanul si implicit masina o cam ia razna, in general spre dreapta...

Am dat mai intai vina pe roti: am indreptat jantele (care erau destul de strambe) si apoi am cumparat anvelope noi. Apoi am observat ca problema se mentine, desi ceva mai atenuat... M-am dus cu ea la PBV2 pentru gemoetrie. Oamenii au zis ca era in parametri, au mai reglat pe ici pe colo si mi-au spus ca dpdv al geometriei masina este perfecta. Am mers chiar cu un baiat de la ei un pic pe drum si el mi-a tot spus ca e normal sa o ia un pic spre dreapta, datorita inclinatiei drumurilor, denivelarilor etc. Ca masina are balonajul mic (245/45 R18) si servotronicul foarte sensibil si ca asta e cauza si mai mult de atat nu are ce sa-mi spuna...

Eu in continuare nu sunt multumit de aceste explicatii. Nu mi se pare normal sa inceapa volanul sa se miste spre dreapta pe strazi pe care cu alte masini cu care am mai mers nu se intampla asa (am avut un A6 din 2002 cu care mergeam fara maini pe aproape oriunde, am mai mers si cu o Octavia 2 care la fel are volanul foarte stabil).

Voi ce ziceti? Este normal si trebuie sa accept explicatiile astea cu rotile sensibile si servotronicul? Daca este asa inseamna ca in majoritatea timpului de mers trebuie sa tin de volan cu oarecare putere spre stanga pentru a compesa... cateodata e drept, merge normal, dar doar pe portiuni mici de drum... in rest trebuie sa tin de volan sa nu o ia spre dreapta...

Daca nu, ce investigatii mai pot face? Masina nu a fost lovita rau, asta stiu sigur, cel mult a fost data mai tare prin gropi si borduri (de acolo si jantele strambe)...

Multumesc anticipat pentru sfaturi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

daca nu e pb de geometrie stai linistit.

eu avean 205 si am pus 225 si exact asa imi face si mie..trebuie sa tii mai bine de volan, pt ca la cea mai mica denivelare..tinde sa traga volanul.

repet, daca nu sunt pb la directie, este normal.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In primul rand, afla daca sigur nu a fost lovita masina incat lonjeroanele sa fie strambate. Apoi incearca sa schimbi jantele fata/spate-stanga/dreapta pana cand nu mai trage masina spre dreapta. Atentie, anvelopele au mai mult ca sigur sens de rotatie, deci trebuie sa schimbi anvelopele de pe o janta pe alta. Incearca mai mult variante pentru cand, poate, se remediaza problema. Alta solutie nu vad... Bafta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salut! Eu am un Audi Allroad(model 2005), am dimensiunea anvelopelor de 255/55/17 si nu am nicio problema, masina merge snur. Sfatul pe care ti-l pot da este sa echilibrezi bine rotile si incearca sa bagi azot. Daca si atunci masina tinde sa traga in partea dreapta, eu cred ca explicatiile celor de la service nu prea sunt convingatoare...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am indreptat jantele (care erau destul de strambe)...

...s-ar putea ca din aceasta cauza sa ai probleme!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Updates: am continuat sa frec problema pe toate partile si impreuna cu un prieten mecanic ne-a venit o idee: sistemul de suspensie adaptiva dereglat... am masurat distantele aripi/ax roata, pe spate sunt egale, pe fata un centimetru in minus pe dreapta... inca nu am reusit sa-l reglam nici din calculator nici mecanic... orice i-ar face (calibrare electronica, reglare mecanica) cand il masuram pastreaza diferenta de 1 cm in orice pozitie a suspensiilor (dynamic/lift) ...

Credeti ca este posibil ca din cauza asta sa traga spre dreapta, dar geometria sa iasa bine?

Daca are cineva expertiza si pe partea de sistem de suspensie as fi foarte recunoscator... daca nu cu o rezolvare definitiva, macar cu niste sfaturi si idei ca sa nu ma duc la Porsche in gura lupului sa ma puna sa schimb cine stie ce de mii de euro pentru ca nu am eu habar...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Poti sa mai incerci ceva: cu VAG-ul, se schimba sensibilitatea Servotronicului in una mai mica. La mine a functionat, la fel aveam abateri ca tine, conditia este sa nu ai alte probleme la directie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

@daniel ai mai rezolvat ceva cu problema ta ?

eu am exact acelasi simptom ca si tine doar ca la un A6 c6 2005 si la mine roata dreapta e mai lasata cu 1,7 cm mai jos decat cea din stanaga ,din cauza asta la mine masina sta si un pic inclinata

am facut geometria .. perfect ..roti si jante noi echlibrate .. la fel , trage dreapta insa eu suspectez ca a fost masina lovita ..

oare daca un lonjeron e deplasat cu 1-1,5 cm nu s-ar observa la geometrie ? caderea ansamblului arc-telescop nu ar mai avea aceasi inclinatie .. sau !?

Modificat de Red
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!