Jump to content

Problema directie/Sistem Franare/Articulatii


Sop
 Share

Postare recomandată

Salutare.

Nu am gasit nimic asemanator in aria 1p asa ca m-am decis sa deschid un subiect nou pentru ca nu mai stiu ce sa mai fac.

De acum cateva saptamani a inceput sa imi apara un scartait la franare. (am zis bine... scartaie de la placute)

Cam in acelasi timp a inceput sa se auda scartaitul acela metalic si la plecare pana la ~40-50km/h(aici ma deranjeaza)

Era un zgomot fier pe fier/placuta care se auzea intermitent in functie de viteza de rotatie a rotii.

Dat fiind ca nu era un zgomot continuu m-am gandit ca discurile sunt ovalizate si se aude doar cand atinge pe placuta.

Trebuind sa schimb placutele cu toate ca nu erau uzate decat 80% am schimbat si discurile cu unele mai performante.

Prin urmare m-am ales cu un sitem de franare fata(ate powerdisc+placute ate) si pe spate discurile stock +placute ate.

Toate bune si frumoase.

Dupa ~1-2 zile de la montarea discurilor si placutelor a aparut micul dracusor care scartaie la plecare. Zgomotul care se manifesta la franare inainte nu mai este prezent. Deci discurile si placutele sunt in regula(mi-am luat o piatra de pe inima ca nu mai scartaie la franare)

In schimb nici dacia nu scartaie ca leonul meu in mers acuma.

Mentionez ca nu apare tot timpul la fiecare plecare. Se manifesta in primul rand cand masina si respectiv franele sunt incalzite, dar nici atunci tot timpul. La rece oricum nu face.

Zgomotul se aude atat cu ambreiajul cuplat cat si decuplat. Nu cred ca este zgomot de articulatii pentru ca se aude la drum drept fara denivelari si e proportional cu viteza de rotatie a rotii.

Suspectez:

Rulmenti(dar nu huruie nimic)

Blocarea etrierilor(ma gandesc ca daca s-ar bloca o roata s-ar incinge mai tare.dar nu e asa.si de asemenea cand am schimbat placutele cele vechi erau tocite egal)

Directie-e ultima varianta logica(mai ales ca nu a fost facuta de cand am luat masina). Masina trage putin dreapta si ma gandesc ca daca o roata ar fi putin inclinata ar crea o zona in care placuta atinge pe disc.

Sper ca nu v-am plictisit si sper ca va fi cineva in masura sa ma ajute.

Modificat de Sop
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Toate masinile cu directie buna trebuie sa trag infim dreapta din cauza inclinarii drumului (asa sunt gandite toate drumurile /\ )

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu este vorba de tras infim. Trage mai tare.

La service m-au tot rugat pe la reviziile anterioare sa reglez directia dar la momentul acela nu aveam nici o problema.

Acum nu stiu daca intradevar problema directiei poate avea vreo influenta astfel incat sa imi apara scartaitul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut

Eu am avut o problema asemanatoare tie. Un sartait/fluierat usor dar sesizabil in special dupa ce se incalzeau franele. (am si spus pe forum la aria de zgomote)

Eu il auzeam din masina ca fiind undeva in dreapta fata.

La revizie le-am explicat problema si au suspectat ca placutele ating discurile undeva la extremitate. Discurile nu sunt schimbate iar masina are 68k Km.

Bineinteles ca mi-au recomandat schimbarea discurilor si a placutelor desi placutele le schimbase cu 15km in urma.

Au pilit un pic placutele la extremitate si le-au pus la loc dupa care am fost si in proba. Evident franele erau reci si nu s-a auzit nimic. Am plecat si dupa 30 min a aparut din nou.

Tot ce am putut sa analizez este ca aparea dupa ce apasam pedala de frana....

Conlcuzia a fost ca astept sa mai treaca ceva timp si sa merg sa schimb discurile. Se simtea la mana ca sunt "tocite".

Insa...minune...dupa cca 1 luna problema a disparut...fara sa fac nimic. Practic m-am trezit ca nu mai face deloc. (am fost plecat si in concediu cu masina si nu a mai facut deloc)

Nu stiu ce anume sa iti recomand...Ti-am spus doar ce mi s-a intamplat mie.

Sper sa gasesti o rezolvare rapida.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hmm pare identica problema. Numai ca la mine uneori apare uneori nu. Asta cand sunt incalzite franele.

Si cand apare parca am RABA.

Am observat ca zgomotul se amplifica mai ales cand accelerez.

Sa spunem ca merg cu 50 la ora in tr 4 si tin pedala apasata doar pentru a mentine viteza- atunci se aude dar la intensitate mica.

Daca apas pedala pentru a accelera intensitatea scartaitului creste.

Oricum maine voi merge la service pentru verificare articulatii si reglaj directie.

Frica mea este sa nu fie vreun rulment. Va tin la curent.

Daca mai aveti indicatii va rog sa imi spuneti. Am ajuns sa bag bani in masina facand diverse incercari pentru ca mecanicii nu sunt in stare sa dea un diagnostic corect.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu pot da edit asa ca mai postez un anunt.

Am fost pe la service. Mi s-a reglat directia. Dupa spusele celui ce a facut asta problemele erau mai mari pe spate si mai mici pe fata.

Am urmarit cum se comporta masina si pot spune ca se manifesta la fel.

Dupa 2 zile iar la service. Plimbari cu cei de acolo prin oras.

La un moment dat am schimbat discul si placutele pe stanga cu unele luate de la alta masina.

Am incins franele pana nu am mai putut si stupoare. Scartaia putin pe dreapta dar pe stanga nimic.

Concluzia serviceului -scartaie placutele de frana.

Dar de ce in mers?

De ce problema se manifesta si la discurile si placutele vechi?

Ma gandesc ca pistonul etrierului nu mai are cursa completa astfel presand putin pe placute apare scartaitul respecti.

O alta varianta ar fi o dereglare de pozitie a etrierului.Dar de cate ori a fost montat si demontat parca nu imi vine sa cred.

Ce sa fac?

Acum ca sa scap de el trebuie sa fac 1-2 franari bruste cu eliberare rapida.

Dar de multe ori e greu in oras.

Modificat de Sop
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Doresc inchiderea acestui topic dar nu inainte de a imi prezenta multumirile celor ce m-au ajutat si de asemeni de a prezenta solutia problemei.

Dupa cum am tot povestit dupa ~4 drumuri la 2 serviceuri nu am ameliorat situatia cu nimic.

Aseara iritat peste cap de sunetul nebun am zis sa iau problema in propriile maini.

Am scos roatile, etrierii si placutele.

Am dus placutele la polizor si am "rotunjit" marginile.

Azi am incins cat am putut franele si dupa un traseu unde in 5 minute aparea chitaitul am mers inca 50km cu franari intensive si pot spune ca sunt mandru de munca mea. Rezultatul=liniste totala atat in mers cat si la franare.

Ciudat este ca placutele sunt moi si nu au metal in ele. Intra polizorul in ele ca in branza.

Nu stiu cand voi mai avea placerea de a ajunge la mecanici pentru "nimicuri" de genul asta.

Ce isi face omul cu mana lui e sfant.

Numai bine si multi km fara incidente.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!