Jump to content

Reparatie praguri


tzoka
 Share

Postare recomandată

Vreau sa schimb pragurile de la masina (e cu 2+1 usi), ma gandesc sa le inlocuiesc cu tabla de inox sau tabla zincata, si sa le prind cu nituri, pentru a evita sudura. Zic eu ca ar rezista in timp mai bine la rugina.

A mai facut cineva lucrarea asta? Ce probleme pot sa apara? Ce sfaturi imi dati?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da oare prinde vopseaua pe asa ceva? eu cred ca mai greu, plus ca daca e punctata in argon nu face mai mare "paguba" decat un nit dar e mult mai tare sudura nu neaparat trebuie sa fie cordon. Iar protejearea sudurii o faci cu spray de zinc pana la vopsire unde e indicat sa il cureti inainte de grunduire. Nu uita ca niturile isi fac joc de la trepidatii in timp. Ca sa nu mai vorbim ca reperele nu sunt o lume de bani, cu toate ca na, la calitate nu is mare treaba dar macar sunt noi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am peticit un prag acum un an si jumate (sudura cu autogen) si zic eu ca l-am vopsit bine, am pulverizat si cu ceara pe interior. Acum am gasit un punct mic de rugina si cand l-am curatat s-a facut o gaura cat o minge de fotbal! Deci banuiesc ca pe interior sudura nu mai e protejata, si de asta s-a mancat asa repede.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si pe deasupra cred ca ai slabit mult tabla din jur (daca era petic) cu autogenul si precis era sursa de rugina pe langa petic care a trecut ca prin braza apoi. Unde am facut asa ceva la mine eu am curatat cat am putut am tratat cu substantza interiorul, apoi ai grunduit si interiorul si peticul pe partea interioara si apoi am sudat tabla ca sa elimin cat pot sursa de langa sudurile interioare la care am avut acces mai greu sau de loc. Oricum unde am avut pe unde sa suflu am suuflat prin orice gaurica chiar daca numai am gazat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

incearca cu un mig mag cu argon si daca cureti si izolezi bine mastic vopsea etc nu o sa ai probleme in timp

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc pentru sfaturi. As vrea totusi sa-mi fac singur lucrarea, si din pacate nu am acces la un aparat de sudura cu argon...

Cu nituri m-as fi descurcat singur.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Salut, sunt curios cat m-ar costa un schimb de praguri la un golf 2 cu 4 usi...daca stie cineva sau a facut cineva asa ceva de curand i-as fi recunoscator pentru informatii.

Modificat de TheGMan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am schimbat pragurile, au costat 120 RON ambele noi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

fara, acolo sunt alti bani, ca e treaba serioasa

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

No vezi, asta m-ar interesa pe mine: cat m-ar costa toata treaba,paraguri,manopera...tot!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu am schimbat de curand pragurile (inainte sa vina frigul) - 130 ron am dat pe ele. Manopera a intrat in pretul total , ca am vopsit-o in intregime :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si cam la ce pret ti-a iesit toata "treaba" ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pana la urma am schimbat pragurile, fara sudura. Am folosit tabla de inox (recuperata de la o lada frigorifica), iar prinderile le-am facut cu nituri. Din pragurile vechi am decupat doar partile ruginite. Costuri: tabla gratis; nituri Al 15lei; burghie 6mm 20lei; mastic acrilic 10lei. Asa se prezinta dupa o iarna (le-am schimbat asta toamna). Deocamdata nu sunt probleme, in afara de vopseaua care nu a prins prea bine pe inox.

post-14485-0-44880000-1300343245_thumb.j

post-14485-0-87655100-1300343250_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Decat sa faci ce ai facut tu acolo mai bine iti luai 2 praguri noi si ti le facea un tinichigiu cu autogenul, ce se va intampla cand o sa se manance tabla din jurul nitului? o sa fie pargul pe post de torpedou sau a/c natural? :blink:

Modificat de sita
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asta cam asa e cum zice sita, cand faci asa ceva faci sa tina ca apoi ramai si fara prag interior si lucrarea e tripla.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ideea e ca sunt unele lucruri la care nu trebuie sa te zgarcesti, pragurile sunt un element de rezistenta al masinii, s-ar putea ca intr-o zi sa te trezesti ca se rupe de la jumate si sa vezi bucurie pe capul tau atunci .....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intr-adevar, punctul slab ar fi la gaurile niturilor, dar eu zic ca sunt f. putin expuse. Din experienta mea cu sudura cu autogen (mai multe ateliere/masini), dupa prima iarna a aparut rugina la punctele de sudura, si dupa 2-3 ani a fost necesara refacerea lucrarii. Nu am incercat sudura cu argon sa vad cat de buna este. In ce priveste structura de rezistenta, acum e chiar mai buna ca inainte, pentru ca practic vechile praguri sunt la locul lor, nu am taiat decat mici portiuni ruginite.

Timpul va spune daca e o solutie fiabila. Deocamdata se prezinta f. bine :icon_cool:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ tzoka.este pe piatza o solutie care transforma rugina in ceva care nu mai rugineste dupa ce o aplici.dupa ce sa usca dai cu spray de zinc(este un spray care sa numeste zinc la rece-e cel mai bun.)dupa aia dai cu chit de plastic,smirghel,vopsea,lac.

poti sa ai incredere oarba in sudura cu argon daca respecti succesiunea de mai sus.

daca nu dai cu transformatorul de rugina si cu zinc peste o sa rugineasca iar.pentru ca rugina se produce cind ajunge oxigenul la tabla de fier.

niturile nu fac decit sa iti ofere iluzia unei solutii.

bafta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aia cu argon/corgon da, dar el vorbeste de autogen, o sudura muuul mai distructiva decat punctarea/cordonul cu corgon MIG/MAG. Partea cu spray de zink e relativa, eu l-am curatat inaite de a aplica grund, dupa unele sfaturi care spun ca trece prin grund/chit.

In acest topic gasesti mai in detaliu discutie despre folosirea de agenti contra rugina sudura...etc. Eu am folosit cu succes sudura MIG+Kelfos (agent anti-rugina) + Grund + restu pana la vopsea. (exact in ordinea descrisa)

Modificat de Cypor
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intr-adevar, punctul slab ar fi la gaurile niturilor, dar eu zic ca sunt f. putin expuse. Din experienta mea cu sudura cu autogen (mai multe ateliere/masini), dupa prima iarna a aparut rugina la punctele de sudura, si dupa 2-3 ani a fost necesara refacerea lucrarii. Nu am incercat sudura cu argon sa vad cat de buna este. In ce priveste structura de rezistenta, acum e chiar mai buna ca inainte, pentru ca practic vechile praguri sunt la locul lor, nu am taiat decat mici portiuni ruginite.

Timpul va spune daca e o solutie fiabila. Deocamdata se prezinta f. bine :icon_cool:

Ceea ce trebuie sa realizezi tu este ca rugina actioneaza din interior in exterior, intodeauna recunosti zona unde e mancata tabla cand vezi ca s-a umflat vopseaua, deci din interior in exterior. Poti carpi tu cu ce vrei si poti pune petice cu migmagul, cu autogen sau cu electrozi de lemn de pe marte, daca nu elimini tabla moarta pana la tabla sanatoasa si debia dupaia incepi sa peticesti si sa o spoiesti cu toate cele insirate de Cypor mai sus, INTOTDEAUNA O SA APARA CANCERU'; si ar mai trebui sa stii, deoarece ai masina veche, ca tinichigeria e fix @#$^ daca nu ii aplici un tratament, cum ar fi de exemplu ceara, sau ulei ars, etc. In legatura cu structura de rezistenta a masinii tale, la cat ai taiat tu acolo (pe toata lungimea pragului) structura e compromisa, nu se vede pe moment, o sa se vada mai incolo cand s-or curba pragurile si nu o sa mai inchida bine usile. Apropo, inainte sa le nituiesti de parg, macar leai izolat? ai bagat un mastic ceva intre tabla nituita si pragul vechi sau se scurge apa si mizerie printre ele direct in prag :huh: ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa cum am mai zis, am decupat doar partile ruginite, nu am taiat pragul pe toata lungimea. Apoi am dat la int. si la ext. cu o vopsea 3in 1 care contine si inhibitor de rugina (acid taninic, ca si kelfos-ul, daca nu ma insel), apoi am pulverizat ceara la interior. Intre tabla de inox si prag am bagat mastic acrilic. La final am vopsit doar cu un spray pe exterior, a inceput deja sa se decojeasca (daca stie cineva metode de vopsire pt inox, il rog sa posteze).

Am mai avut vreo 4 golf-uri, majoritatea cu rugina la praguri. Am incercat peticirea (a tinut cam un an), am schimbat pragurile complet cu unele noi (rugina dupa 2-3 ani). In toate cazurile s-a folosit sudura cu autogen. Daca nu tine varianta cu nituri, probabil am sa incerc sudura mig cu argon, am vazut ca multi o lauda. Orice, numai sa nu ducem golfuletele la fier vechi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@tzoka.parerea mea e:intre tabla de inox si caroserie o sa se formeze condens,sau o sa intre chiar apa(niturile o sa prinda joc)=o accentuare a ruginirii in caroserie chiar daca o sa apara ok la exterior.una din metodele cele mai neobisnuite de izolare ar fi ca in timpu verii sa injectezi spuma poliuretanica(cea obisnuita de constructii)ideea e ca la caldura se expandeaza si umple toate golurile nelasind sa se formze condens sau sa intre apa.conditia e sa fie fara ulei pragurile in interior.eu am sa incerc la vara pentru ca si eu o sa repar pragurile.o sa sudez mig.

Ps.vopsirea cu pulberi in cimp electrostatic tine pe orice suprafete: inox tablaneagra,aluminiu etc..pentru asta tre sa duci piesele la o firma ce vopseste si dupa aia le nituiesti.Vopseaua aia e ca plasticul(identica cu cea de pe frigidere,masini de spalat,etc.)

Bafta

Modificat de dan66
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cel mai bine cumperi 2 praguri noi, sau sh in stare buna si se duce la un tinichigiu si le sudeaza, cel mai sanatos e asa, daca era alta metoda mai buna aflam de mult despre ea si o vedeai pusa in aplicare la multi dintre noi, spuma poliuretanica e alta mare tampenie, aia face si tine condens, daca stai sa te uiti bine la partea inferioara a pragului vei observa niste gauri mici de scurgere, pe acolo se scurge apa din praguri care rezulta din condens, tu bagand spuma astupi acele gauri de scurgere si guess what happens next, surpiza, iar rugina, lasati metodele aplicate de oamenii fara creier care isi fac masinile sa reziste o vara mai ales cand spuneti ca va pasioneaza masinile vechi si ca vreti sa le tineti pe strada, o masina ca sa o tii pe strada, nu trebuie doar sa o carpesti cu ce apuci sa mai tragi de ea catva luni, trebuie si ea ingrijita, nu e de ajuns sa functioneze trebuie sa fie si sigura, sa te poti baza pe ea ca nu te lasa in drum fie mecanica fie caroseria, dar acum fiecare face ce il taie capul.....

@ dan66, ce crezi tu ca se va intampla cand o sa sudezi sau sa tai cu falcara sau cu ce tai tu pargurile cu spuma in ele, crezi ca o sa ia foc ceva pe acolo? tu ce crezi? daca faci asta zic sa stai cu un extinctor pe langa tine ;)

Modificat de sita
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!