Jump to content

1,9 SDI consum ulei


Andrei Florin
 Share

Postare recomandată

Andrei Florin

Salutare

imi cer scuze daca am deschis un alt topic dar am cautat in toata sectiaune fabia si nu am gasit nimic

Problema este in felu urmator, Fabia sedan 1,9 SDI an 2002, 117k km, pana pe la 95k km nu consuma ulei mai deloc, de la schimbul de ulei (105k) am completat cu aproximativ 2-3 litri, plus ca imi scoate fum negru mereu cand o accelerez, inainte sa ma duc la un service si sa-mi zica aia ca ar tb sa fac cine stie ce, imi puteti da voi un sfat?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu problema asta am intalnit-o dar in alte circumstante: filtru de motorina imbacsit rau. Pentru ca FUMUL NEGRU nu este semn de consum de ulei ci mai degraba de arderi necorespunzatoare. Chiar daca ti se pare stupid, iti recomand inainte de toate sa schimbi filtrul de aer si pe cel de motorina.

Repet, fumul de ulei consumat nu e negru, e ca o ceata albastruie iar consumul sporit de ulei poate fi o consecinta a unui filtru de aer foarte imbacsit, mai ales la motoarele aspirate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Andrei Florin

am suflat la compresor filtrul de aer si parca nu mai scoate la fel fum... urmeaza sa schimb filtrele (aer, polen, motorina, ulei) + uleiul saptamana viitoare cand ma intorc din concediu

faptul ca imi consuma ulei cum as putea sa-l explic? sau cum sa remediez asta...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Suflatul filtrului nu este o solutie dar daca le schimbi curand e ok.

Consumul de ulei ar putea fi si el o consecinta a filtrului de aer murdar. Ai grija sa faci nivelul de ulei corect cand faci schimbul (cca. 4.2litri de ulei trebuie) si urmareste nivelul dupa aceea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai schimbat de curand kitul de distributie? Mie a inceput sa-mi piarda ulei pe la capacul de chiulasa dupa ce am refacut distributia.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

;) bam, tot e un lucru bun in asta, inseamna ca mecanicul care ti-a facut distributia a facut-o corect folosind calele de blocare a arborelui, p.injectie si a axei cu came. Sunt cate unii "pictori" care nu mai pun calele, fac direct semne cu oja pe curea si pe urma gasesti ca nu mai face corect avansul la injectie :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fumul negru are si la benzinare si la diesel ca si cauza: ardere incompleta.

Motive:

1. Amestec excesiv de bogat ( mai ales la cele tunate )

2. Injectie dereglata ( mai ales la diesel )

3. Combustibil necorespunzator

Consumul de ulei e mult mai grav si f rar apare la kilometrajul tau ( daca e real )

Oricum la ce declari tu ar trebui sa ai in spate un nor de fum alb-albastrui in spate...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Andrei Florin

dupa aprox 2000 de km facuti in concediu, scuturat filtrul de aer, aditiv de mototrina 2+2 si motorina doar OMV, PETROM V sau MOL nu mai scoate asa mult fum

urmeaza pe la 1 sa fac o revizie la ulei, filtre etc... sa vad dupa cum se va comporta

cat despre consumul de ulei in cartea zice clar ca la 1000 de km consuma 1 l in conditii expreme, nu mai ca eu nu prea am mers in conditii extreme si in 7000 de km am mai completat cu aproape 3 litri,

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Andrei Florin

nu, a fost sh, luat acum 2 ani de la cineva cunoscut... avea 79k km

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eram 99% sigur ca asa e si asta explica cam tot...

De regula belele apar la sh-uri neintretinute sau care au un nr de km muuult mai mare decit scrie pe bord.

Un motor diesel ca al tau cu 300.000. de km facuti si intretinut corespunzator de nou, NU are voie sa consume cantitatea respectiva de ulei !

SDI-ul este cel mai fiabil motor posibil in clipa actuala nefiind nici "fortat" de turbina sau supraalimentare cu combustibil.

Pentru a identifica o cauza mai precisa pentru consumul tau iti recomand sa faci o diagrama de compresie motor pe fiecare cilindru in parte si apoi se lamuresc multe chestii.

Spor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa cat ulei spui ca ai completat, inseamna ca vei umbla cat de curand la motor. Este uzat peste masura.

A mea la 115.000 km nu consuma nici macar 500 ml la 10.000 km, adica intre schimburi, eu nu completez absolut nici un pic de ulei, Il pun la maxim si la schimb e pe undeva pe la mijloc.

La tine ori s-a dus naibii vre-un segment de pe piston, ori ai o uzura a motorului (grup piston - segmenti - alezaj) foarte mare, datorata in special proastei intretineri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

de asta ma tem, sa fiu nevoit sa desfac motorul...

vreo idee cum sa identific cauza, fara sa fiu nevoit sa desfac motorul? daca e vreo uzura a motorului sau alt motiv....

PS de curand am schimbat motorina (am trecut iar pe OMV petrom V) +aditiv 2+2 si vad ca nu ar mai consuma ulei, trebuie sa vad peste vreo 2 saop, acum am doar 2000 de km de cand am completat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ti-am scris mai sus cum sa faci diagnosticarea...trebuie doar sa citesti !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ms mult pt sfat, ceva recomandri unde sa fac acest test? sau ma duc direct la brady / avia?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poti merge in principiu la un service cu experienta.

Desigur la reprezentante gasesti SDV-urile cele mai potrivite pentru tine dar nu intotdeauna si mecanicii asisderea...

Ca variante pot fi service-uri specializate multimarca gen augsburg sau altii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

]

... imi scoate fum negru mereu cand o accelerez...

Asa am patit si eu la un moment dat cu fumul. Am fost la PoRo, mi-au verificat-o vreo ora si nu stiau ce are. Pana la urma a venit un mecanic mai meserias (Adrian Codreanu) care s-a prins ca e o problema cu clapeta de la valva EGR, adica era blocata. A deblocat-o din vag com si apoi si-a dat drumul. M-a costat pana in 40 RON.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Mai baieti .. faceti diferenta intre existenta fumului si existenta fum + CONSUM ULEI in cantitati destul de mari.

Clapeta EGR nu are ca efect aparitia consumului de ulei de 3l la 7000 km.

Ar mai fi o idee sa favi o curatare a instalatiei de ungere cu o solutie de curatat, in momentul schimbului de ulei, dar nu stiu ce sa zic, daca va avea sau nu efect.

Se aug zgomote in functionare?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 9 months later...
Andrei Florin

Salutare,

Revin la subiect cu date noi, am aflat de unde era consumul de ulei asa mare, garnitura de la pompa de vacuum era prosta, solutia a fost schimbarea ei, problema rezolvata pentru aproximativ 600 km, dupa a inceput iar sa scape ulei prin acelasi loc, de data asta 1 litru in 3000 Km, ma gandesc sa nu se fi slabit cele 3 suruburi care fixeaza pompa, nu am pus blocator (sau cum se numeste solutia respectiva) pe ele, ce ma sfatuiti sa fac? sa iau alta garnitura si sa o schimb din nou sa vad dc mai apare problema sau sa iau un silicon special sa-i pun pe langa garnitura?

Stima

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nici nu se pune pasta de blocare pe suruburile alea, se strang doar, la cuplu daca ai cheie dinamometrica sau "la mana" :mop: . Am dat si io pompa de vacuum jos si nu scrie nimic in manualul motorului ASY de pasta de blocare. Daca nu gresesc, se gaseste si garnitura separat, e cativa RONI. Asa, si incearca sa cureti si EGR-ul (asta ca sa fi sigur ca inchide) si apoi sa il anulezi. Io am desfacut toate anexele motorului, inclusiv clapeta aia de electronica de oprire (care e capsata) pana sa realizez ca de vina pentru fum negru (si am impresia ca si oleaca de consum ulei, da' la asta mai sap inca) in toata chestia era electrovalva care comanda inchiderea/deschiderea EGR.

Modificat de uglyjamal
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nop, intre timp am descoperit o cauza interesanta pentru consum mare de ulei la 1.9 SDi. Sistemul re recirculare vapori de ulei are in ciuperca aia de pe capacul de la chiulasa o supapa. Daca se defecteaza acea supapa => consum mare de ulei, ulei care ajunge in camera de ardere.

La garnitura pompa vacuum daca pierdeai ulei atunci se vedeau scurgeri in exterior.

Iti recomand sa cauti si acea supapa pe la dezmembrari ceva.

Modificat de BLiTZ
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Andrei Florin
Nici nu se pune pasta de blocare pe suruburile alea

cand le-am dat jos aveau urme de pasta

referitor la scurgerea de ulei, sunt urme in partea de jos a pompei, o sa ma interesez si de acea supapa, ai cumva un cod la ea, sau ceva sa o identific?

Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Blitz, ciuperca aia de la recircularea suprapresiunii de sub capac e ceva gol, nu are nimic in ea, mi-a confirmat si un posesor de TDI ALH. Subscriu la chestia ca pe acolo se pierd din ulei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exclus sa fie goala. Se poate verifica cu gura daca functioneaza sau nu (bine, o sa fiti negri de ulei pe la gura :icon_thumright: ) dar e bai mare daca e goala sau nu se inchide intr-o directie.

Later: piesa este 100 ron la reprezentanta.

post-2063-1277815902_thumb.jpg

Modificat de BLiTZ
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Scuze Blitz, vorbeam din amintiri. Are intr-adevar supapa, membrana. Uite ce zicea tipul cu TDI http://vwforum.ro/index.php?s=&amp...t&p=1134750. Discutia din topicul respectiv era exact pe tema asta, a consumului de ulei la SDI si a CCV. La a mea intr-adevar circula "la liber" aerul prin ea. In ambele sensuri :D . Din ce material e facuta membrana aia. sa fie ceva gen GoreTexu' care permite doar aerului sa treaca si retine lichidul, in cazul asta uleiul? pentru ca acolo sub capacul chiulasei va fi tot timpul presiune, si nu (doar) de la gazele scapate pe langa pistoane. Aerul "tras" de pompa de vacuum tot sub capacul chiulasei ajunge. Parerea mea...

Modificat de uglyjamal
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!