Jump to content

Sharan - Retrofit/montare tempomat


B.77.JPA
 Share

Postare recomandată

Am reusit sa termin retrofitul cu ajutorul lui Florin

Multumesc Florin!

Se aprinde martorul in bord,presupun ca trebuie sa fac codarea si gata

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da, pe Engine - 11463.

ma bucur ca te-am putut ajuta !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai o problema la un beetle

Am luat un mp3 original vw pentru new beetle din USA. Prinde doare precvente radio impare (ex.89.9,91.3 etc)

Stii cumva cum intru in meniu sa schimb setarea de USA pe EUROPA?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

parerea mea este ca nu ai cum....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

stii cumva ce tester trebuie sa cumpar ca sa fac activarea?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

14 hours ago, dragosel_vw said:

stii cumva ce tester trebuie sa cumpar ca sa fac activarea?

orice tester compatibil cu VAG - VCDS, ODIS, VAS, Delphi, Autocom...s.a.m.d.

Modificat de F l o r i n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Original cu licență.  Aici este interzisa discutia despre clone

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sigur - nici nu am recomandat altceva...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...
dragosel_vw

am rezolvat si cu,codarea

totul merge perfect

multumesc Florin inca o data

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 years later...

Salutare colegi!

Am montat si eu Cruise control pe al meu Sharan din 2003, 1.8T, dupa schema din fotografie. Firele sunt prelungite, de aceea sunt doua randuri de culori. Maneta am cumparat-o de pe aliexpress,  avand cablajul cu culorile din partea stanga (gri, albastru, rosu, negru si doua maro unite intr-un pin) cu acele doua fire maro unite la pinii 3+7 in loc sa fie 4+7 cum am vazut ca este peste tot pe internet. Asa ca am taiat firele si am modificat unind firul rosu (pinul4) cu firul maro de la pinul 7, celalalt maro pin 3 montandu-l dupa schema. Nu functioneaza, daca apas reset si tin apasat, se aprinde in bord tempomatul, dar nu seteaza nimic cand apas pe set. Cand pornesc tempomatul se aprinde scurt, un flash in bord al indicatorului de tempomat. Pe vcds imi da eroare sistem de mentinere a vitezei - semnal fals - intermitent. Sa fi modificat chinezul cablajul manetei, astfel incat sa fie 3+7 in loc de 4+7 la pinii aceia? Sa o las exact asa cum era cand a sosit? Ma gandesc poate au gresit pinii ei...

Erori nu am pe  motor, doar un  fir rupt la roata stanga fata, eroare de abs. Viteza o indica corect,  am testat si switch-ul de la ambreiaj, este ok. 

Activarea am facut-o cu 11463 inainte  sa ma apuc de montat, sa fie nevoie de inca o dezactivare/activare?

vvvvvvv.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu ai alte Activări de făcut, decât pe motor, asa cum ai făcut. O sa verific mai tz dacă ai cablat bine 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Legaturile din schema sunt ok.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Update:

Am desfacut mufa manetei si am refacut cablajul original al ei, cum l-a facut chinezul.  Adica in loc de pin 4+7 la pinul 38 ECU  acum am 3+7 la pinul 38ECU,  cand pornesc CC-ul imi apare martorul verde in bord, acum nu mai am eroarea pe  motor cu semnal fals, totul ar fi in regula. Ar fi in regula daca ar functiona. :)  Am scos Sharanul in teste pe strada ca nah, trebuie  sa  trec de 30km/h  sa il  pot activa. Am trecut si de 50km/h si  cand apas SET  nu face nimic. M-am gandit ca o fi schema manetei data peste cap de tot,  si am apasat si RESET  gandindu-ma ca ar  fi inversate butoanele. NIMIC!  Nu pastreaza  viteza, scade imediat cum iau piciorul de pe acceleratie. Am facut si aliniamentul clapetei de acceleratie,  am testat cele 3 switch-uri , cele doua de pe frana si cel de pe ambreiaj, in VCDS  mi le vede pe toate. Nu am testat ce-i drept , maneta ca inca nu stiu cum....  0 erori pe motor, 0 erori pe instrumente,  inca am eroarea pe ABS si clima. (la clima am presocontactul distrus)

Vad ca pe site se mai vaita unul care a cumparat aceeasi maneta ca nu ii functioneaza butonul SET... Trebuie neaparat sa  verific si eu asta. O sa disec maneta aia si tot aflu ce are pana la urma :)

Modificat de djelektrik
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

În mufa maneta trebuie sa fie 4+7. 3+7 nu are cum sa lucreze. Ai verificat starea switchurilor, în blocurile de masura..... Pe engine? Dacă nu, sa verifici

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Starea switch-ului CC, verificata! ON/OFF  functional (isi modifica valoarea binara pe grupul de valori 066) 00000-00001

Butonul +RES  00001-00011

Butonul SET ----> PAUZA! nu face nimic. Am demontat maneta, la mine la serviciu, urmeaza diagnosticarea ei, din punct de vedere al integritatii contactelor, circuit, tot ce mai trebuie.  Daca nu  are nimic dubios si pe aparatul de masura imi da continuitate cand apas butonul SET,  atunci ultima verificare este cablajul pana in pinul calculatorului, desi  inainte de montarea cablajului, a fost verificat cu aparatul de masura.

Toate aceste verificari au fost facute cu 3+7  legati la pinul 38 al ECU.

Update:

Dupa masuratori:

Butonul ON/OFF pune in scurt pinii 4 cu 5  si 6 cu 7 ( rezultand dupa legarea cablajului 4+7 la 38 ecu pinii ce vor fi uniti intre ei  vor fi: 4+5+6+7=12v, cei 12v avand pinul 6 care se leaga la siguranta de contact, in cazul meu sig nr.2 cea cu desenul de tempomat). Deci la pornirea tempomatului, pinul 38 al ECU primeste 12V.

Butonul -SET pune in scurt pinii 3 cu 7+6 (butonul set nu functioneaza la mine din cauza ca 3+7 sunt deja uniti la pinul 38 al calculatorului. Concluzia - cablajul chinezului este facut gresit)

Butonul +RESet pune in scurt pinii 2 cu (7+6)

In concluzie, butonul SET da impulsuri  de 12V pe pinul 57 de la ECU. Butonul RES + da impulsuri de 12V  pe pinul 75 de la ECU.   Pe pinii 38 si 76 avem, la pornirea tempomatului, 12v tot timpul.  Asta daca respect exact schema de legatura prezentata in poza de mai sus.  Iar daca respect exact schema  din poza si leg pinii 4+7  imi va da eroare sistem de mentinere a vitezei - semnal fals si un cod ceva cu 58 la urma parca, si martorul in bord nu se mai aprinde decat atunci cand tin apasat +RES.  Cert este ca butoanele tempomatului merg, cablarea nu este intrerupta, erori nu sunt, concluzia finala este ca pinii nu sunt pusi in ordinea corecta in maneta tempomatului. Cineva care are o maneta tempomat si un aparat de masura si  are timp sa dea pe "dioda-buzzer" aparatul sa verifice ce pini intra in scurt cand apasa set, reset si on/off si sa  imparta cu noi informatia aceasta, sa fac si eu o comparatie,  eventual sa modific cablajul, acea folie, a manetei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa montarea manetei la loc, am reverificat cablajul ECU-MANETA.

Concluzia finala:  pinii 2 cu 5 din maneta erau inversati in ECU.

De vina am fost eu, deoarece trebuia sa ma opresc la 3 dimineata din cablari pe masina. Obosit, lipsa luminii puternice si neavand fire  de alte culori, am pus pe pinii 2 si 5 dupa cum ati vazut in poza culori asemanatoare. Teoretic gri/negru cu galben/negru ar trebui sa se deosebeasca, in seara asta  am realizat ca gri/negru la capat  de tot era cam 3 cm alb/negru, nu inteleg de ce era decolorat, iar galben/negru era alb-galbui/negru, fapt ce a facilitat infaptuirea unei greseli :)

Toate bune si la locul lor, mers, testat, placut, bagat la somn!

Pentru cei care vor pe viitor sa se documenteze, cablajele manetelor de pe aliexpress,  pot avea pinii 3+7  (cum a fost la mine si a trebui sa modific in 4+7) uniti cu un singur pin la capatul firelor (la mine au fost doua fire maro unite), cablarea manetei este corecta (acele folii infipte in mufa ei) si  este descrisa mai sus si poate fi folosita pentru  verificarea butoanelor "la rece" fara VCDS.

Tin sa va multumesc pentru raspunsuri si tie Florin si lui  Al Bundy.  Sarbatori fericite!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asemenea. 

Stai liniștit, am mai găsit cablaje greșite de la poporul chinez, de aceea, înainte sa efectuez montajul, desfac mufa și verific pinii/cablajul. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...
On 05.04.2016 at 8:17, F l o r i n a scris:

Asta este kit-ul fabricat in China - le conectezi asa

pin mufa maneta ----------------------pin ECU

2----------------------------------------------45

3----------------------------------------------44

4+7-------------------------------------------14

5-----------------------------------------------46

6 ------ alimentare - la siguranta nr.2, 10A.

@F l o r i n, pinout-ul asta e si pt Sharan 2003, 1.9 TDI?  A venit si randul tatalui meu sa ii montez tempomatul si mai am doar sa conectez pinii la Ecu si sa fac codarea :)

Mulțumesc anticipat :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da. Ce cod motor are masina?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, este aceeasi diagrama

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!