Jump to content

Scirocco 2.0 TDI 170CP vs. Subaru Impreza Boxer Diesel 150 CP


Marian
 Share

Postare recomandată

acum ca ai scris si ne-ai lamurit, tu nu prea ai ce sa faci cu un scirocco.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...
  • Replies 68
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • c6t9

    9

  • FABIAn RuSu

    8

  • lucianwwl

    4

  • PCA

    4

Incep prin a-mi cere scuze ca nu am postat nimic pe forum, dar am fost plecat in concediu si abia astazi m-am intors.

Now, back on-topic:

Nu e vorba in niciun caz de Impreza WRX sau STI ci despre Impreza Boxer Diesel.

Nu mai vreau masina pe bezina; vreau un motor rezonabil ca performante si care sa nu ma plimbe pe la benzinarii toata ziua. Deci in niciun caz 2.0 TSI de la VW (intr-un timp luasem in considerare si 1.4 TSI 160 CP dar am vazut ca are pb. destule).

Aici tine foarte mult de cum se comporta soferul cu masina respectiva, am vazut masini noi nu vw nu subaru dupa 1000km erau pe butuci.

Initial eram 100% convins sa aleg Impreza, insa am trecut pe la PBN si am vazut Scirocco-ul...

Ma intereseaza foarte mult la masina sa fie cat mai stabila pe drum, pentru ca de liniute nu prea imi arde...intotdeauna va exista o alta masina care ma va "praji" pe linie dreapta (fie ca e vorba de un S3 sau de un Renault fara scaune) asa ca nu prea are rost...As vrea sa pot conduce cat mai placut masina (mai ales in afara orasului) in ceea ce priveste tinuta de drum. Stiu ca poate parea cam exagerat dar mi-am impus ca limita maxima pentru viteza pe autostrada de exemplu sa nu fie mai mare de 140 kmh. Vreau o masina care sa ma duca de la punctul A la punctul B cat mai in siguranta (comportament in curbe, stabilitate in situatii mai la limita, putere rezonabila pentru depasiri cat mai "curate").

Nu consider aspectul unei masini cel mai important lucru (de ex. personal consider Astra GTC printre cele mai frumoase compacte, chiar si peste Rocco, dar nu mi-as cumpara-o niciodata).

Din pacate nu am apucat sa fac test drive decat cu Impreza Boxer Diesel; Rocco TDI 170 CP nu se gaseste inca in Romania (cel putin asa sustin cei de la PBN).

Ma intereseaza foarte mult sa aflu cat mai mult despre comportamentul 2.0 TDI 170 CP la drum (mai ales in reprize).

In ceea ce priveste pretul, Rocco TDI 170CP e ceva mai scump decat Impreza BD pentru ca Subaru ofera reduceri semnificative in perioada asta, pe cand cei de VW o tin pe a lor cum ca e un model de nisa si nu exista.

Da si NU, Da pentru ca cei de la Subaru vor sa scape de masinile din stock, si cei de la vw nu au masini pe stock. Nu pentru ca eu cand am luat-o mi-a facut discount 4% ( e drept am mai luat un Touareg acum 2 ani, de la acelasi dealer, dar eu zic, daca incerci n-ai nimic de pierdut)

Un alt aspect foarte important este cel al costului de intretinere, in special reviziile si fiabilitatea post-garantie (am reusit sa fac rost de pretul reviziilor pentru Subaru, la VW TDI nu am nicio informatie).

Un alt dezavantaj pe care consider ca l-ar avea VW este service-ul; daca nu au schimbat nimic in atitutine s-ar putea sa fie un criteriu decisiv.

Batranu cand merge la revizii este totul ok. ;)

Stiu ca poate nu sunt criteriile cele mai relevante cand iti alegi o masina, insa consider masina ca fiind cea mai proasta investitie (prefer sa cumpar o garsoniera si sa o inchiriez sau sa investesc in orice altceva), insa am nevoie de o masina pentru ca vreau sa calatoresc cat mai mult la volan (o sa evit mult timp avioanele...).

Clar Scirocco.

Unul din dezavantajele pentru Scirocco ar fi ca am o oarecare temere ca ar putea deveni noul GTI - cred ca in 10 zile am vazut cel putin 30 de GTI-uri (nu vreau sa exagerez spunand ca de fapt mi s-au parut mult mai multe); in plus chiar daca la exterior e foarte reusit, ideea ca voi vedea 7 Scirocco-uri pe Magheru la semafor, din care 1 sigur e condus de o pitzipoanca blonda nu prea imi surade.

Stii ca ce-i frumos ii place si Lui Dumnezeu. Scirocco este o masina sport, o legenda reinviata si pusa intr-un nou secol. Despre pitzipoancele alea blonde, stii, acum daca visul meu este sa am un lamborghini murcielago lp640 sv si vad o/un pitzipoanca/cocalar cu ea , la semafor, eu ce fac, renunt la visul meu doar ca si-a permis taticul respectivei/ului sa-i cumpere la fata/baiat masina? :P

Multumesc tuturor pana acum pentru sfaturile lor si sper ca versusul sa continue :251: si sa nu fi ofensat pe cineva cu afirmatiile facute.

Parerea mea este ca daca vrei o masina pentru familie nici Scirocco nici Subaru nu-s cele mai bune variante, in special Scirocco, care pe locurile din spate intra doar 2 persoane si sa nu fie foarte inalte plus portbagajul care este doar de forma. :mad:

In schimb daca vorbim despre confort subaru pierde teren aici, nu poti compara un scirocco, cu un subaru la capitolul confort.

Asta-mi e parerea, sper ca argumentele mele sa fie pe cat se poate de pertinente si la subiect. Am fost 100% obiectiv si nu subiectiv. Succes!

Modificat de PCA
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

A punctat un coleg mai sus chestia cu reviziile.

Un calcul simplu:

~700ron o revizie vw diesel

~1000ron o revizie subaru diesel

La 90.000 adica dupa 7 revizii, inclusiv cea de 90.000 la vw vei plati cu distributie cu tot ~4900Ron+distributia~1600=6500Ron

La subaru vei plati 7000 ron.

Diferenta de 500 ron facuti in 90.000km e nimica toata.

Pentru o persoana ca mine care face ~50.000 pe an nu ar fi un impediment reviziile mai scumpe.

Oricum mai luati in calcul si economia de motorina.

Intre modelul vechi de IBD si Leon fr 170cp diferentele de consum sunt de ~1-2 litri in favoarea impreza.

Si socotind la aceiasi 90.000km cu 1l diferenta la 100km parcursi o sa va rezulte frumoasa suma de : 900litri~900E

Deci economie subaru cu toate ca are reviziile mai scumpe.

Omul nu se duce la liniute, nu o sa il ajute acele 0.5 secunde niciodata.

Dar in schimb tractiunea integrala il va ajuta sa scape din situatii limita mai mult decat 0,5s

Avantaj 4 usi +portbagaj fata de 2 usi+portbagaj.

Si chiar daca conduc o masina vag as merge pe mana subaru oricand.

Totul e sa dispui de banii necesari.

Apropo o varianta intre cele doua ar fi un FR TDI. Look bun, intre cele doua din versus,motorizare cu potente bune de tuning daca vrei mai mult, confortul vw si optionalele acestuia.

Cu minusul tractiunii integrale.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

intre cele 2, cu inima as alege scirocco iar cu capul Impreza. :) pt AWD :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 weeks later...
Nu stiu daca a castigat dar sincer aici pt mine nu este nici un dubiu. Subaru este laudat si apreciat pt modelul de varf STI, unde interiorul de 2 lei, optionalele practic inexistente etc. sunt sterse de calitatile tehnice exceptionale. Dar daca dai integrala jos si o inlocuiesti cu una inferioara (nu toate impreza urile cu toate ca sunt awd nu au integrala STIului), pui un motor diesel de pluton ai o masina ce nu exalta prea multe superlative. E ca si cum ai cumpara un clio de 1.4 fiindca Renault a castigat in F1.

scuza-ma ca iti spun dar eu cred ca ai cunostinte minime referitor la masini sincer

si acum ca sa ii raspund omului pot sa spun ca am condus 2 3 mii de km amandoua masini.

Cred ca pentru cei ce nu au condus si citeaza pe altii din reviste le este mult mai usor insa dupa ce am condus aceste masini pot sa ma pronunt si daca cineva vrea sa i-a in considerare ce spun e bine daca nu tot bine e in dezavantajul lui.

Sunt multi care spun de interiorul noului scirocco ca e misto ei bine eu sunt unul din putinii oameni care nu imi place acest interior si care pentru un drum lung este si incomod.

Aparent la subaru interiorul e urat plastic ieftin insa daca la un scirocco a inceput sa scartie si sa se aude fel de fel de plasticuri in interior dupa 10.000 km, la subaru uratenia aia de interior sa comportat extraordinar de bine.

Cat despre partea tehnica nu cred ca mai este cazul sa spun ca Subaru e clar superior fata de Scirocco. manevrabilitate foarte buna, un motor elastic totul este gandit si bine pus la punct de catre japonezi insa VW lasa de dorit

Am mai citit pe aici ca un G5 GTI sau S3 pai domnilor si intre aceste masini e diferenta mare. Intr-un Audi si VW e o diferenta foarte mare din punctul meu de vedere din toate punctele de vedere pana si ambianta din interior este diferita de la un audi fata de VW

Ce pot sa spun doar ca il sfatuiesc pe acest domn sa isi cumpere SUBARU oricare ar fi el pentru fiabilitate (unde nu o so gasesti la VW), manevrabilitate si imaginea pe care o are subaru si nu in Romania unde e tara TDI-urilor.

Conduc un Audi a4 B7 masina personala cu 2.0TDI de 140CP dar daca partea financiara nu imi statea in cale clar as fi ales Legacy 2.0d.

Si ma intreb oare cum poti sa compari un STI fata de un Golf GTI e ca si cum te-ai culca seara cu Angelina Jolie si te-ai trezi dimineata cu Sexy Braileanca

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

OK. unele dintre afirmatiile tale sunt pur si simplu subiective. Cand e vorba de interior si spui ca nu iti place, este strict parerea ta personala. Dpdv al interiorului, Scirocco este fara doar si poate mult peste Impreza, care fara nicio suparare are un interior facut din plastic de 2 bani, si asta este valabil cam la toata gama Subaru. Daca vb de tehnica, aici clar o ia in fata mult si bine Impreza STI. Dar daca iti doresti o masina cu care sa te duci la birou, sa iti iei copiii de la scoala, sa mergi in vacanta cu familia, iar cand esti singur si vrei sa te distrezi optezi pt GTI sau si mai mult Golf R. Cu o Impreza STI nu poti avea cele din urma, ci doar sportivitate. Deci la capitolul practic, pierde teren enorm. Iar pt cei care au senzatia ca GTI este o masina de "alergat", gresesc amarnic, nefiind acesta scopul celor de la VW (a se citi interviul cu un inginer VW din revista CAR de acum 3-4 luni).

Dar eu zic sa ne oprim aici cu off-topicul si sa ne referim strict la subiectul topiculul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

unii merg de rup si iarna cu RWD fara electronice si nu mai crapa, de ani de zile. acum depinde fiecare cum percepe o masina. ai sa razi, dar un GTI e o masina extrem de reusita, fara a concura acum STI-ul, dar mai nou vw a produs poate un potential concurent, cine stie, nu ma pronunt pana nu-l vad. pt mine noul STI a fost o dezamagire fata de vechiul model.

si daca-si inchipuie cineva ca un 4x4 gata te face sofer, se inseala. ba cred ca poti face dauna totala mai usor un 4x4. cand pleaca, putini mai stiu sa-l puna la loc. buba e ca pana pleaca, subaru nu zice nimic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

fiecare cu parerile lor insa eu nu mi-as cumpara nicodata un VW si mai ales un GTI poate sa fie foarte practic mai bine prefer sport.

imi cer scuze pentru fanii VW insa aceasta marca trebuie comparata cu ford opel peugeot citroen renault si alte de rangul ei dar in nici un caz cu subaru

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

imi cer scuze pentru fanii VW insa aceasta marca trebuie comparata cu ford opel peugeot citroen renault si alte de rangul ei dar in nici un caz cu subaru

Observatie specifica frustratilor care poseda masini japoneze si care le considera cele mai bune din lume. Cei care ti-am raspuns, ti-am dat niste argumente solide, nu am sustinut ca VW e cea mai tare!! si am spus plusurile si minusurile ambelor masini. Stii cum: daca si cu parca nu se impaca! Ori ai de gand sa aduci argumente solide, care sa fie in beneficul fiecarui cititor, ori mai bine lasa, ca sunt detui specialisti in lumea asta care teseaza masini si isi dau cu parerea despre ele, pe care chiar le putem lua in seama.

;) Posesorii de japoneze si BMW sunt din pacate alta rasa...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Observatie specifica frustratilor care poseda masini japoneze si care le considera cele mai bune din lume.

Ai avertisment verbal, hai sa discutam totusi civilizat.

Topicul este Scirocco vs Subaru, nu ne intereseaza alte masini. Ramaneti ontopic pls. Am sters posturile in plus.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Observatie specifica frustratilor care poseda masini japoneze si care le considera cele mai bune din lume. Cei care ti-am raspuns, ti-am dat niste argumente solide, nu am sustinut ca VW e cea mai tare!! si am spus plusurile si minusurile ambelor masini. Stii cum: daca si cu parca nu se impaca! Ori ai de gand sa aduci argumente solide, care sa fie in beneficul fiecarui cititor, ori mai bine lasa, ca sunt detui specialisti in lumea asta care teseaza masini si isi dau cu parerea despre ele, pe care chiar le putem lua in seama.

:D Posesorii de japoneze si BMW sunt din pacate alta rasa...

cum spuneam si mai sus am un audi a4 2.0tdi 170cp si ce ma tinut departe de a cumpara un subaru legacy au fost banii pentru ca motorizarea diesel e introdusa acum un an pe subaru iar preturile la aceste masini erau chiar si cu 60% mai mare decat am dat pe audi. la aceea ora imi cumparam chiar si o honda accord o masina superba din toate punctele de vedere. am condus si aceasta masina destul fiind a unui prieten foarte bun de-al meu insa incaodata diferetna de vreo 4000 euro ma facut sa aleg iar audi deci observatia ta nu este nici pe departe justificata

Acum referitor la on topic intradevar subaru sufera la materiale la interior insa in timp se dovedesc mult mai rezistente decat cele tip opel, ford, vw.

E clar daca omul doreste interior cat de cat mai bun il sfatuiesc sa isi cumpere un audi a3. chiar daca sunt construite pe aceasi platforma difera foarte mult interior de la un audi a3 fata de un scriocco din punct de vedere al calitatii e mare diferenta. daca vrea o masina fiabila, cu o manevrabilitate buna, tractiune integrala si multe alte atuuri specifice producatorului japonez sa nu stea pe ganduri si sa-si cumpere un subaru.

Am condus acest motor de la subaru si este foarte reusit. elastic, nu are mari vibratii (pe cand TDI-urile sunt cele mai zgomotoase si au mari vibratii), sunet scazut iar in ture are un sunet diferit fata de celelalte diesel-uri

Acum alegerea e a fiecaruia

Oricum ce ai alege sa o stapanesti sanatos

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

In fine, am rezolvat dilema: mi-am luat Impreza Boxer Diesel.

Va multumesc pentru toate comentariile pertinente. Acum astept un Scirocco Diesel pe forum sa vad ce am pierdut :wub:.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Felicitari pentru alegerea dacuta, asteptam sa ne spui diferentele depistate de tine intre cele doua. Sa o stapanesti sanatos.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deceneu, s-o folosesti sanatos... si sa postezi te rog cateva pareri. Consum, senzatie de putere, sistem 4x4... ca tot vine iarna...

Sunt convins ca ai facut cea mai buna alegere... :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

Gata am schimbat si semnatura :).

Va multumesc pentru urari si pentru toate sfaturile acordate.

Pana la urma am ales cu capul, dar in final mi-am dat seama ca am ales si cu inima. Pot spune ca de o luna sunt cel mai fericit om.

Masinuta este absolut senzationala, ma umple de o stare generala de fericire de fiecare data cand o conduc.

Pur si simplu de fiecare data cand ma urc la volan, uit de absolut orice si nu simti decat placerea de a conduce (uit pana si faptul ca sunt un mare fumator -mi am promis ca in masina asta nu voi fuma).

Dupa prima luna concluziile:

+ senzatia la volan, stabilitate, reprize (intr-un cuvant drive emotions) - perfect.

+ foarte usor de utilizat (pt mine sistemul start/stop din buton si faptul ca inchiderea centralizata se afla pe manerul portierei inseamna enorm - niciodata nu stiam unde imi sunt cheile si treceam prin 5-6 buzunare pana sa o gasesc); chiar daca pare un fas este cred printre cele mai relaxante lucruri (te duci la masina, tragi portiera, intri in masina, apesi buton, conduci, apesi buton, cobori, inchizi usa si gata)

+ optionale (xenoanele, scaunele sport incalzite, cruise controlul si comenzile audio pe volan sunt incantatoare, foarte practice, usor si placut de utilizat).

+ FEAR factor (nu am dat de mult flashuri pe autostrada, nu mai este nevoie :) ).

+ sentimentul de siguranta pe care il transmite (am fost in zone "potrivite": Rasnov, Predeal, Craiova si inca nu am reusit sa alarmez VDC-ul chiar daca am luat curbe destul de stranse si cu viteze maricele).

+ scurtarea timpului petrecut pe drum, mai ales pe cel in care sunt curbe.

- consumul: cu toate ca nu pot sa zic ca e un minus, mi se pare mincinos cel declarat (momentan am consum extra de 7% si urban de 10%, mediu 8.5% la aproape 3000 de km); nu pot nici eu sa neg ca nu am menajat-o deloc (credeam ca ma pot abtine, dar e imposibil cu masina asta)

- aducatoare de amenzi - caut in disperare un radar de bara pentru ca doar prin minune inca am ramas cu permisul pana acum neatins.

- un greieras la haion care ma seaca (e vb de plasa de la haion la care cred ca renunt pana la prima revizie)

- doar 150CP (m-am cam obisnuit si vreau mai mult ); am vb deja pt un tuning, dar cred ca pe la 10-15 mii de KM (zona de siguranta este de 185CP si 410NM); abia astept.

Si inchei prin a sublinia: the FEAR factor :).

Momentan "victimele propuse" sunt Mitzu Lancer (de orice natura numai EVO sa nu fie :), indiferent de outcome), Honda Type R, G5, G6, Passat Diesel si 320d :) (a mai fost si un CLS320 CDI care nu intelegea ce se intampla pe A2 la sa zicem treapta a 6 4000 rpm.

Revin si cu alte impresii (sper sa nu ma urati acum :) pt ceea ce am scris).

Numai bine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pt un detector ia legatura cu cei de aici, sunt agreati de SMT pt lucrari car audio; astfel nu ai probleme cu garantia.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asteptam si poze si pareri dupa prima zapada :mop:

Ma bucur ca esti atat de multumit de masina asta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Felicitari, ma gandeam sa iti sugerez subaru , dar deja ai rezolvat dilema...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!