Jump to content

Ulei in borcanul de expansiune


SamuraiJerk
 Share

Postare recomandată

T3 '88 1.6D JP (motor de golf2)

zilele trecute arunc o privire in borcan, gasesc ulei si spuma neagra de la ulei. mi s-au inecat instant toate corabiile

primul gand = garnitura de chiulasa. bun, bun, dar care sa fie cauza?

Simptome:

1. cu cateva zile inainte, parca nu mergea rotund ca inainte motorul dupa ce-l porneam, mai ales dimineata

2. cu 2 zile inainte, imediat dupa ce am mers cu spatele vreo 100m, mi se aprinde ledul de la ulei palpaind. opresc motorul si il repornesc, dupa cateva secunde, se stinge ledul de la ulei, si totul continua normal

3. nici un sunet de bataie la motor, tacheti sau altceva

acuma, eu am facut doua prostii:

1. am completat cu antigel fara sa verific daca e compatibil cu cel deja existent

2. avand o fisura in borcanul de expansiune primar, am mers de vreo 3 ori cate 2-3 zile cu nivel scazut in borcan (ledul de la nivel clipea)

dupa ce mai citesc un pic, aflu ca si termoflotu poate fi de vina si:

- curat de ulei borcanul de expansiune

- etansez borcanul de expansiune

- elimin termoflot din circuitul de apa

- aplic o bucatica de furtun pe conectorii de apa de la termoflot, astfel incat daca pe acolo va curge ulei, sa nu se piarda prea mult

- completez cu apa si fac vreo 5 Km

- verific in borcan -> a mai aparut ceva ulei, dar am sperat sa fie de pe conducte

- curat, mai fac 10 Km si verific -> aproape deloc ulei in borcan

- la termoflot apare un pic de ulei pe bucatica de furtun, si e ceva presiune, semn ca circuitul de ulei comunica cu cel de apa

- verific nivelul de ulei -> nici nu se vede vreo diferenta (nu a apucat sa piarda ulei mai deloc), deci nu completez

Intrebarea de incheiere: de ce a cedat termoflotu'?

- din cauza amestecarii diferitelor tipuri de antigel?

- din cauza ca am mers cu nivel scazut in borcan (1 - 2 degete sub nivelul minim)?

- sau din cauza ca pur si simplu i-a venit randul?

Intrebari bonus:

- cat costa un termoflot nou / second? merita sa iau second?

- se poate repara? (din cate-l vad si din cate am citit - nu prea)

- cat pot merge linistit fara termoflot conectat pe circuitul de apa?

Imagini:

post-1559-1249077758_thumb.jpg

post-1559-1249077764_thumb.jpg

post-1559-1249077772_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut!

In nici un caz termoflotul nu a cedat din cauza amestecarii tipurilor de antigel sau ca ai mers cu nivelul scazut de lichid in vas; de obicei termofloturile pur si simplu cedeaza, eu am patit-o pana acum la 2 masini si solutia a fost inlocuirea termofloturilor.

Acum vreo 2 ani de zile un termoflot nou costa vreo 170 de ron (cred ca era si un pic mai scump la magazinul respectiv), unul second depinde de unde il iei si cum te intelegi la pret. Eu am pus second si de atunci la ambele masini n-am mai avut probleme cu uleiul in vasul de expansiune.

De reparat termoflotul nu se poate repara; poti merge si fara termoflotul conectat dar nu iti recomand acest lucru mai ales in perioada asta cu caldurile; cea mai buna solutie din punctul meu de vedere e sa-ti iei un termoflot de pe la dezmembrari.

Modificat de liviu_petrasc
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mai bine iti iei unul nou care te duce cativa ani fara probleme,vezi pe la volksman

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In pasatul pe care l-am primit de la firma am avut peste 60% ulei in instalatia de racire din cauza termoflotului. Interesant faptu ca masina mergea perfect normal doar la o inspectie de plictiseala cand am zis ca e bine sa completez apa in borcanul de lichid parbriz am observat. Nici nu stiu exact cat am umblat cu ea asa. Ciudat cum au masinile astea atatia senzori, te avertizeaza ca se termina lichid parbriz.. in schimb nu detecteaza nimic daca ai ulei in loc de apa..

atasez cateva poze:

post-36206-1249210925_thumb.jpg

post-36206-1249210975_thumb.jpg

Modificat de noobsound
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

incredibil, ce cosmar, cum de se racea cu 60% ulei? nu se infunda radiatorul?

eu inca mai gasesc pete sanatoase de ulei si dupa 50Km de mers dupa ce am eliminat termoflotul

mai am un sambure de emotie sa nu fie garnitura de chiulasa ciupita

care este procedura de spalare a instalatiei de apa, astfel incat sa elimit tot uleiul?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la reprezentanta se foloseste o solutie speciala care dizolva uleiul. De indepartat complet e foarte greu. Majoritatea mecanicilor folosesc urmatoarea metoda.

1 inlaturarea termostatului

2 prepari apa + detergent de vase gen " PUR"

3 se porneste motorul pentru a circula prin instalatie apa + detergent si se repeta 2-3 cicluri cu apa+ detergent apoi vreo 3 cicluri doar cu apa curata pentru a elimina detergentul ramas. Ai grija cand deschizi vasul de expansiune ca v-a fii plin de spuma.

Sper ca nu sunt acuzat pentru aceasta metoda rudimentara.Nu consider ca acel detergent poate avea un efect negativ asupra racordurilor de cauciuc ,

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

faci in mers sau pe loc cu motorul turat?am rugina in borcan si instalatie,de abia ghicesc nivelu

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ce am vazut eu la un pasat a fost pe loc facut de un mecanic.

La pasatul meu de la firma nu stiu, stiu in schimb ca factura pentru inlocuite termoflot si curatzat a fost 27 milioane lei vechi la reprezentatza audi cluj.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am demontat termoflotul de pe masina, era plin cu ulei, inclusiv pe traseul de apa

am montat un termoflot second (imprumutat deocamdata de pe cealalta masina)

nu am mai luat garnitura noua la termoflot, am dat cu putin silicon de garnituri, si vad ca nu are scapari

dupa 400 Km, lichidul de racire arata f bine, tot mai putine urme de ulei

din cate am cautat: termoflot nou 170 lei, second intre 50 si 100 lei

filtrul de ulei mi-a dat bataie de cap, nu am reusit sa-l desfac pana nu am improvizat o presa de tip colier dintr-o platbanda gaurita

am sters f bine filtrul si am "bobinat" 2 - 3 spire cu o fasie de cauciuc de 1 cm latime pentru aderenta

de strans l-am strans cu mana

in total cred ca am pierdut cel mult jumatate de litru de ulei, cer e ca la viraje lungi (serpentine), se mai aprinde becul de la ulei pentru o secunda - doua,

va trebui sa completez

imagini (in stanga, mai murdar pana sa-l montez - termoflotul bun):

post-1559-1249945449_thumb.jpg

post-1559-1249945456_thumb.jpg

post-1559-1249945462_thumb.jpg

post-1559-1249945469_thumb.jpg

post-1559-1249945475_thumb.jpg

Modificat de SamuraiJerk
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dat fiind incidentul cu termoflot-ul, am pierdut cel putin jumatate de litru de ulei din motor, ca urmare, la viraje lungi, mi se mai aprinde becul de la ulei pentru o secunda - doua.

nivelul uleiului nu il pot masura cu pecizie deoarece imi lipseste piesa de plastic de pe tubul jojei de pe motor si am o joja adaptata (sudata si cu niste semne pe ea)

la usita de la numar am un gat cu palnie pentru completare cu ulei, care am inteles de la fostul proprietar ca e spart.

intrebare: este vreun motiv pentru care sa nu completez cu ulei pe la capacul de la culbutori din partea de sus a motorului?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

eu rugina din borcan am spalat-o cu putin detergent de vase si nisip.Am luat vasul de expansiune jos si am pus apa, nisip si pur si l-eam agitat in borcan pana s-a facut ca nou ca nici la mine nu prea se vedea nivelul inainte.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...
De reparat termoflotul nu se poate repara; poti merge si fara termoflotul conectat dar nu iti recomand acest lucru mai ales in perioada asta cu caldurile; cea mai buna solutie din punctul meu de vedere e sa-ti iei un termoflot de pe la dezmembrari.

Cat de tare poate creste temperatura la ulei prin eliminarea termoflotului si montarea filtrului pe stutul scurt de la motoarele fara termoflot din fabrica+ "suntarea" furtunelor care intrau in termoflot cu catva centimetri de teava de cupru?

Cat de grav poate fi pe canicula?A facut cineva vreo masurare a temperaturii uleiului?

Iarna nu ma astept la vreo problema, insa vara....

Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nimeni? :( Macar o observatie empirica a comportamentului regimului termic al motorului cu/fara termoflot,stie careva?

Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

o sa pun experienta mea particulara, nu te grabi sa generalizezi. Conditii de observare:

- inceput de august, vreme calduroasa

- T3 cu motor de 1.6D 37KW (cel mai slab din cate s-au pus pe T3)

- rulaj fara termoflot: aprox 20Km in regim urban fara incarcatura, 1 - 2 persoane in masina

- ceasuri de temperatura apa si presiune ulei (model ce s-au montat pe dacia)

Citirile valorilor de temperatura a apei si presiunii uleiului aratau valori asemanatoare cu sau fara tremoflot.

Parerea mea este ca scotand termoflotul din circuit, poti rula in continuare fara probleme in conditiile in care:

- nu suprasoliciti motorul (demaraje puternice si prelungite)

- nu pui incarcatura mare pe masina

- executi drumuri scurte cu pauze intre ele (de genul mers la servici max 10Km si inapoi) - motorul nu apuca sa se incalzeasca.

- f. important: stai "geana" pe acul de la temperatura motorului (de obbicei se masoara temperatura apei, dar se poate sa ai si ceas pentru temperatura uleiului). Daca se ridica peste valoarea acceptata si intra "pe rosu", obligatoriu faci o pauza

Nu recomand acest regim prelungit.

Daca ajungi sa faci acest test sa pui te rog rezultatele.

bafta

Modificat de SamuraiJerk
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

Multumesc tare mult pentru feedback!!!

Cea mai riscanta experienta o are (de) acum, un prieten bun, care ,c-un T3 de marfa, tot cu motor CS (1,6 D 37 Kw), avand probleme cu chiulasa, a schimbat-o cu una noua, a curatat profesional sistemul de racire la un service bun (cu un fel de spuma), de uleiul introdus in el, din cauza chiulasei fisurate pe undeva, si a suspendat termoflotul permanent, cum am scris mai sus.

Masina a rulat pana in Tyrol, peste 1400 km, incarcata moderat (circa 450 kg+doua persoane) si (pe unele portiuni de drum, unde s-a putut), tare (~100 km/h pe autobahn-urile unguresti si austriece), ore intregi, fara oprire.

Rezultatul este un termometru de apa mai "vioi" al carui ac indicator scade mai mult si mai violent cand se merge tare si constant, dar si urca la relanti, relativ repede cand stai la un "stau", spre exemplu, cateva fractiuni de milimetru peste jumatate, unde nu prea urca cu termoflot.Apoi se stabilizeaza acolo "sus" si coboara relativ violent cand se merge iar constant cu 80-100 km/h, vreo doi-trei milimetri.

Un comportament inedit pentru un ac indicator, care ,altfel, cu termoflot, ramanea "inert", undeva sub jumatatea scalei si acolo "ingheta", indiferent cum mergeai cu masina, sau daca mergeai sau doar stateai pe loc , cu motorul pornit, la relanti.

Eram curios ce se intampla cu uleiul in varianta "fara termoflot" si daca a mai avut cineva experiente asemanatoare.Altfel, masina trage si "toarce" exceptional, as zice.

Tu ai mers doar douazeci de km in oras monitorizand temperaturile la ulei si apa?

Multumesc inca o data!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

multumesc si pentru experienta descrisa de tine

eu doar aprox 20 km am mers fara termoflot

si asta pentru ca am vrut sa-l diagnostichez pe cel de pe masina

il suspectam fisurat si asa si era

mai corect, termoflotul era montat la locul lui, doar ca furtunele de apa nu mai intrau in el, le-am facut legatura intre ele cu o bucata de teava scurta (ca sa poata circula apa). In acelasi timp am prins o bucata scurta de furtun (10 cm) transparent pe termoflot ca sa il etansez. Datorita faptului ca termoflotul era fisurat (sau poate pe la garnituri), bucatica de de furtun care inchidea termoflotul a inceput sa se umfle, si sa apara ulei. Dupa ce m-am lamurit ca termoflotul era de vina l-am schimbat pronto

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Despre "experienta" asta, descrisa de mine, ce parere ai?Crezi ca este riscant sa mergi asa sau poate duce la distrugerea motorului?Exista vreo sansa sa se supraincalzeasca uleiul fara blestematul de termoflot?

Pe om l-a influentat si faptul ca pe stutul scurt, cel pe care se insurubeaza filtrul de ulei, care permite eliminarea termoflotului si infiletarea filtrului direct pe "priza" din blocul motor, era stantat mare: "VW", si provenea tot de pe o varianta de 1,6 D 37 Kw, a carei denumire de cod nu o stiu.

Dar este incurajator ca un motor cvasiidentic functioneaza "din fabrica" fara termoflot si probabilitatea "spargerii" lui, "in drum", ramanand ca chiulasa sa faca "toata treaba" cu schimbul de caldura intre lichide, ca la multe alte tipuri de motoare/masini.Nu?

Astept si alte pareri sau observatii cu privire la treaba asta.

Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La motorul de 1.6D nu cred sa fie problema. In schimb la motorul 1,6 TD din cauza la turbo uleiul posibil sa ajunga la temperaturi mult mai mari.Daca nu ma insel nu exista motor din gama VAG cu turbo fara sa aiba termoflot.Pe Indicatorul de temperatura al apei nu se poate vedea corect daca acel termoflot influenteaza sau nu temperatura generala a motorului. Daca uleiul se incalzeste prea tare isi schimba proprietatile si e posibil sa nu ai nici presiune buna si nici lubrefiere la fel de buna.

Daca zici ca motorul se supraincalzeste putin si asta o vezi pe acul de la temperatura apei nu e bine.

Trebuie gandit altfel: Apa dat fiind legea fizicii nu o poti incalzii la mai mult de 100grade pentru ca incepe sa fiarba, poti sa o tii pe foc oricat ca maxim 100 grade are.. Tocmai de aceea temoflotul are legatura cu circuitul de apa ca temperatura uleiului sa nu o ia razna.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nici eu nu stiu daca exista turbo diesel de la VAG fara termoflot (poate ne ajuta cineva), insa diesel simplu fara reperul in cauza sigur exista, ca de pe un asemenea motor a fost luat stutul "scurt" care a permis montarea filtrului de ulei fara termoflot.

In alta ordine de idei, in circuitul de racire exista, de regula, amestec antigel si nu apa simpla, care se mai afla si sub presiune, asa ca vaporizarea care intervine peste 100 de grade Celsius se amana pentru ceva "mai tarziu"....

Iar temperatura uleiului nu urca "super tare" fara termoflot fiindca mai are zone de contact cu apa pentru a-si asigura transferul termic.De pilda, in chiulasa. Altfel ce s-ar face masinile care n-au micul "apendice" de "ajutat" racirea uleiului?

Sunt curios de ce insusi concernu' a renuntat la "device" pe acelasi motor, intr-o anumita perioada de productie, si cam ce temperaturi "vede" uleiul de motor, pana la urma, fara el. Se pare ca voi ramane in stadiul asta, fiindca nimeni nu a avut aceeasi curiozitate, si si-a mai si satisfacut-o.

Oricum, de urcat , termometrul de la apa urca pana putin de tot peste jumatatea scalei (o fractiune de milimetru),si asta numai in relanti pe loc, intr-o zi relativ calduroasa (24 grade Celsius). Altfel, in mers, sta sub ceea ce se "obtine" cu termoflot.

Cam asta e.

Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

de acord noobsound ca indicatorul de apa arata indirect temperatura uleiului, dar alat indicatie mai buna nu am

din cate stiu eu, la motoarele cu circuit de racire inchis, sub presiune (aprox 1 atm) temperatura apei poate ajunge la 120 grade, fara sa cauzeze probleme la garnitura de chiulasa sau de alta natura

dar eu imi pun problema altfel: la 50 lei cat costa un termoflot second sau 150 unul nou, nu l-as scoate din circuit. Mai bine sa fie acolo si sa nu ai nevoie de el decat sa nu il ai si sa te trezesti intr-o vara ca urci incarcat o panta prelungita sau te prinde in trafic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Costa chiar ~250 RON unul nou (dintre cele mai ieftine).Insa nu aici e problema, ci in faptul ca pare mai OK un circuit de racire clasic, fara "inovatii" care sa aiba probabilitatea de a se strica oricand in drum, si amesteca fluidele de lucru.

Nu am pana acum cunostinta ca masina "ramasa fara termoflot" sa prezinte vreo "urma" de supraincalzire.

Intrebarea care se pune cu adevarat este de ce o fi lucrat VW si "cu" si "fara" device-ul cu pricina.

Asta incurajeaza scoaterea lui din circuit si monitorizarea atenta a temperaturii. Un termometru de ulei ar fi extrem de necesar, cred eu...

Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 11 months later...

Ultimul "raport" fara termoflot.

Masina a parcurs 38 k km fara device-ul in cauza. Temperatura apei este tot mai constanta pe ceasul indicator, adica in "plaja" de 1,5-2 mm. Cel mai mult urca pana la jumatate suprapunandu-se peste pozitia becului rosu de nivel si o "idee" mai mult (vreo doua zecimi de mm, sa zicem).

Trage exceptional si nu consuma ulei cvasideloc, porneste "sfert", "luand cheia din mana" la frig, si ruleaza silentios ore intregi cu circa 900 kg de marfa, de exemplu, pe drumuri destul de grele cu urcari, si pe autostrazi cu circa 100 km/h(deci aproape de "maximul puterii" ei) , unde se "simte" perfect si nu da niciun semn c-ar "deranja-o" ceva.

Motorul ramane curat si nu se murdareste deloc de ulei pe exterior. Antigelul este limpede ca sucul de avocado si nu scade decat nesemnificativ (cateva sute de grame in 20 k km). Pare a nu se strica nimic si a nu exista vreun neajuns fara termoflot, cel putin la motorul 1,6 D 37 kW (CS).

Poate va folosi cuiva experienta asta, ce parea riscanta (si chiar a fost, teoretic) cand a debutat.

Drumuri cat mai bune!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!