Jump to content

Aprinderea Automata A Farurilor La Pornirea Motorului


MasinaPoporului
 Share

Postare recomandată

ma intereseaza si pe mine functia DLR dar as vrea sa o obtin in alt mod.

poate e prostie ce vreau dar nu cred ca ar fi imposibil

 

lasat butonul de lumini pe pozitia faza scurta si in momentul cand opresc motorul sa nu mai treaca pe pozitii ci sa imi inchida faza scurta.

banuiesc ca treaba asta , trecutul de pe scurta pe pozitii in momentul opririi motorului , e reglata de un releu

la acel releu se poate modifica ceva sa nu maitreaca pe pozitii si sa ma "tipe" cand deschid portiera ci sa inchida tot????

teoretic el inchide "scurta" dar nu si pozitiile

 

iar pozitiile sa functioneze independent doar cand comutatorul e pe pozitii fara sa mai implice pornirea/oprirea motorului

 

sper ca m-am facut inteles............

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

NU e nici un releu, butonul este cel care face toate functiile.

 

Asa ca nu prea ai cum sa faci , decat daca montezi tu un releu.

Modificat de Al Bundy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

tu vrei sa transformi cumva pozitia normala a butonului de lumini in pozitie AUTO, eu personal nu recomand asa ceva. ori transformi pozitia 0 in pozitie AUTO ori iti pui buton care are pozitie AUTO si faci modificarea asta pe ea. oricum tot iti va trebui un mic montaj si unu-doua relee sa faca ce vrei tu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate sa faca dar trebuie sa insereze pe circuitele de pozitii (3 la nr, adica st, dr , si interior) cate un releu, comandat de +contact. Ori 3 relee, ori un releu mai serios si 3 diode de putere, ori varianta electronica cu MOSFET. Eu am facut cu MOSFET, si pe langa contact pozitiile sunt comandate si de CCM (circuitul de plafoniera), asa ca pozitiile se sting cu fade dupa timp daca nu incui masina. Acum lucrez la altceva: bloc lumini de EOS cromat, cu contact pt AUTO. Exista module adaptoare pt conectarea unui astfel de bloc de lumini la Golf4, bora, passat, etc, chinezesti, dar sunt cam ciudate si prefer sa mi-l fac singur.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am facut si eu smecheria cu aprinderea automata a farurilor. Insa martorul de pe bord al fazei scurte nu se aprinde. De ce?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai ai asa ceva ? VW-urile nu au martor de faza scurta.....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Skodele au.....

Modificat de Al Bundy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tocmai de aia l-am intrebat.... deoarece VW nu are asa ceva. Lupo.... nu-mi aduc aminte daca au asa ceva ori nu.

 

Skoda si Seat - au.

Modificat de F l o r i n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Lupo nu are martor pentru faza scurtă, dar cred că s-a referit la golf 4.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu are nici G4..... Lupo nu.... VW nu are.

 

Skoda si Seat - au..... asa cum am mai zis.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

deci am reusit pana la urma sa imi montez si eu DRL.multumit 90%

 

montajul l-am facut dupa ce am achizitionat de pe un site din Germania tot ce imi trebuia adica un cablaj , un releu si o siguranta.

din pacate am uitat sa fac poza la cablaj asa ca voi folosi poza din manualul de instalare

 

post-107417-0-97753900-1381654851_thumb.     post-107417-0-89512600-1381654933_thumb.

 

montajul in sine a fost usor , totul functioneaza bine cu exceptia faptului ca faza scurta se aprinde la contact si nu dupa pornirea motorului.

 

pun aici link-ul de unde am cumparat acest modul iar in cazul in care incalc vreo regula rog un moderator sa il stearga    http://shop.ahw-shop.de/335-tagfahrlicht-nachruestsatz-golf-4-bora..-1j0998055a.html?c=852

singura problema a fost pana m-am prins cum trebuie scoase firele din mufa T17(cea in care se baga comutatorul de lumini)

 

instructiunile primite sunt foarte clare cu o exceptie pecare o voi enumera mai jos

 

mai jos am sa scriu pasii si modul de instalare poate va ajuta pe cineva

 

1. Se deconecteaza bateria masinii

 

2. Se desfac toate "plasticele de la bord pe partea soferului partea de sub volan(nu mai postez aici cum caci banuiesc ca stie toata lumea ce are de facut)

           

 

3. Se inlatura blocul de lumini (comutatorul)   , pentru a lucra mai usor am indepartat si butonul pt regalrea pozitiei farurilor si a intensitatii luminilor din bord 

     

 

MARE ATENTIE LA ACEST PAS SA NU RUPETI FIRELE.NU FORTATI.NU TRAGETI CU PATENTUL DE FIRE.DACA URMATI INTOCMAI CUM AM PROCEDAT EU VOR IESI FIRELE FOARTE USOR

                                                             DACA AVETI POSIBILITATEA INCERCATI PE O ALTA MUFA PRIMA OARA "SA VA INTRATI IN MANA"

 

4. Se scot firele din mufa T17(cea in care se conecteaza blocul de lumini)  post-107417-0-58019500-1381652175_thumb.

     Deoarece a fost pt prima oara cand desfac astfel de fire am improvizat o metoda mai putin oortodoxa pt inalturarea lor(in cazul in care un coleg stie alta metoda sper sa ne impartaseasca si noua)

     cu o surubelnita sau o agrafa foarte subtire se ridica piciorusul de plastic (ca in poza de mai sus)

     se introduc in ambele parti a mufei cate o agrafa de par normala.se introduce capatul mai gros  post-107417-0-21455800-1381652408_thumb. astfel ca acesta sa apese pe piciorusele care impiedica iesirea firului din      conector post-107417-0-53018800-1381653196_thumb.  post-107417-0-32026900-1381652460_thumb..

     Apoi cu o surubelnita se apasa pe conectorul  metalic din interior. post-107417-0-70785900-1381655280_thumb.

     

      Schema pt scoaterea firelor    post-107417-0-83363700-1381653264_thumb. 

      Urmati intocmai ordinea.Ce se scoate din T17 se introduce imediat in T8 pentru a nu le amesteca.

      Mufa T1 si  T8 se afla pe cablajul primit        post-107417-0-11130400-1381653564_thumb.  post-107417-0-91649800-1381653448_thumb.post-107417-0-39210000-1381653446_thumb.

 

5.   Dupa ce terminati se trece la montarea firelor libere de pe cablajul primit in mufa T17(in locul celor scoase) post-107417-0-70854000-1381653691_thumb.    

      Aici aveti grija ca sunt 2 perechi de fire de aceeasi culoare (grey/yellow si yellow/red) . chiar daca seamana intre ele sunt diferite ca si dimensiuni asa ca o sa intre doar unde le este locul.

      De exemplu incercati un yellow/red in locasul 4 de pe T17 si daca nu intra sau intra prea usor verificati si in locasul 6. O sa va da-ti seama exact care si unde vine 

 

6. Introduceti suportul releului intr-un locas liber langa releul 53(sub bord) iar siguranta pe marginea de sus a ramei releelor.ar trebui sa mai fie 2 sigurante de 10A(rosii) acolo si o sa vedeti ca sunt niste picioruse in care     vine montat suportul sigurantei. Eu am desfacut suportul releelor pentru a vea acces mai usor si pentru a putea aranja cablajul nou prin spate.

        post-107417-0-97889100-1381654283_thumb.                                                                                                                       post-107417-0-36903400-1381654258_thumb.

 

7.  Se monteaza blocul de lumini in mufa T17 , se conecteaza bateria masinii si se verifica daca totul functioneaza bine.

     La punerea contactului  Pe pozitia 0(zero)  se aprinde faza scurta , pe "pozitii" doar pozitiile iar pe "faza scurta" faza scurta.In toate cele trei pozitii si luminile in bord vor fi aprinse.

     Cu , contactul luat se verifica daca se aprind poziitle

     La pornirea motorului faza scurta se va inchide pentru 1 secunda (la fel cum facea si inainte de montajul acesta)

 

8.   daca totul functioneaza corect se monteaza la loc tot ce a-ti desfacut si bucurati-va de noul DLR

 

Acum caut o solutie sa nu mai porneasca faza scurta la contact ci doar la pornire motor.Asta este singura nemultumire ce o am legata de acest montaj

     

 

     

post-107417-0-43050500-1381653217_thumb.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mi se pare mie sau ai dat 50E pe un banal releu auto si un cablaj cu 2 mufe ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cam asa pare....

 

acum, sa te bucuri de el.

Modificat de F l o r i n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

DRL se putea face cu un banal fir, mergand pe schema masinilor cu dotare drl scandinavia.

 

Acum poti modifica acel releu ca sa cupleze doar dupa ce alternatorul incepe sa debiteze curent.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sau mai bine vorbești cu un electronist să-ți facă un temporizator montat înainte de releu, setat să-ți aprindă farurile după 15 secunde de la punerea contactului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

poate voua vi se pare banal acel cablaj dar am mai multa incredere in acest montaj caci nu imi arde sa ma joc cu instalatia electrica a masinii.

iar in Danemarca din pacate nu prea ai alte solutii. doar releul acela ma costa 20 de euro sa il cumpar.nu mai pun la socoteala cablu , mufe , conectorii......

mie unul nu imi pare rau pt banii dati. si nici nu am avut intentia sa ma plang sau sa scot ochii cuiva cu pretul platit de mine.nici nu am vrut sa fac reclama site-ului cu pricina.

Am vrut doar sa impartasesc experienta mea caci de cand citesc acest forum nu am contribuit cu nimic.deaceea am si pus poza cu schema electrica a releului , poate cineva se inspira din toata povestea mea si isi face montajul din bucati si nu da ca mine 50 de euro pe un "banal releu si un cablaj"

 

@Al Bundy  poti sa fii putiin mai specific te rog caci chiar nu am idee cum as putea sa fac asta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Simplu, deschizi ETKA, identifici o masina la fel cu a ta, cauti circuitul DRL pentru tarile nordice si urmezi schema electrica de acolo...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

...la mine farurile sunt automate din fabrica :D...deh...asa este standardul pe la mine...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bobby, ai pus drl pe faza lunga? de unde ai cumparat modulul si cat te-a costat afacerea?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am intrat si eu acum pe site-ul tau si am observat ca la DRL ai specificat ca la pornirea motorului faza lunga se aprinde la o putere de 40 %. Ai putea sa modifici aceasta putere? Sa zicem 20-30% ? O seara placuta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sigur ca pot.

este setat din soft cu un duty cycle de 30% dar ochiometric se aprind cam 40% din intensitatea normala de aia am scris 40%

Modificat de B0BBY
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca pe 14 luna viitoare te contactez si eu pt. un modul....daca imi poti oferi garantie? Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

N-am observat pana acum, e bun site-ul. :)

 

As vrea sa stiu daca DRL-ul aprinde NUMAI faza lunga (30-40%, cat o fi) sau aprinde si pozitiile, bordul etc? Si daca nu e secret, CUM ANUME se aprind la intensitate scazuta, scazi tensiunea prin rezistente??? Asta cred ca ar fi o solutie proasta... Si cum se monteaza, sansele sa ajung in zona Campina in viitorul apropiat tind spre zero.

 

Sen-Q.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!