Jump to content

Aprinderea Automata A Farurilor La Pornirea Motorului


MasinaPoporului
 Share

Postare recomandată

S-a rezolvat dupa ce iti montezi si senzorul care sa aprinda automat luminile.Acest senzor se afla in spatele oglinzii pe parbriz.Degeaba ai acel comutator daca nu ai si senzorul de lumina!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din cate stiu eu senzorul din spatele oglinzii de pe parbriz e senzor de ploaie

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu nu am nevoie de senzor de lumina. Oricum am nevoie de faruri si ziua si noaptea. E chiar inutil pentru mine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

C o s m i n la tine se rezolva simplu cu un releu si 3 diode. Poti folosi releu de faza lunga/scurta de Dacia (40A), costa cam 5 lei. Diodele sunt cam 10-50 bani bucata, si le poti monta pe fire langa releu. La pornirea electromotorului va trage releul prin D2. Alimentarea de 12V contact va trece prin contactul relului spre faruri si prin D1 va automentine releul tras pana la disparitia +12V contact. Switch-ul il poti pune intre punctul de conectare D1 cu D2 si intrarea in releu. A treia dioda o vei pune la iesirea spre faruri. +12V contact ar trebui luata dintr-o sau printr-o siguranta.

LE: Comanda electromotor se ia ori de pe contactul cu cheie langa volan, ori din doza din partea stg sub parbriz.(mufa T6 pinul 3).Sau daca iti este mai usor de pe electromotor pinul 50. Eu personal as alege varianta de pe contact langa volan. Trebuie desfacuta doar partea superioara a capacului. Firul are culoarea rosu/negru grosime 2,5mm.

post-8948-1249021950_thumb.jpg

Modificat de hremus
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...
MasinaPoporului

Aviz amatorilor...deja au aparut niste probleme la mine...simteam un miros de incalzit si plastic topit...ce credeti ca era? Siguranta pusa pe firul ce pleca de la blocul de lumini la tabloull de sigurante... :D . De ce oare sa topit? Utilizarea farurilor in exces...prin punerea lor pe direct?

25g5tf7.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Posibil sa fie si de la vreun contact imperfect.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sau firul folosit a fost prea subtire si s-a incalzit .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

MasinaPoporului

Siguranta a fosta pusa intr-un soclu special pentru sigurante. Firul nu am vazut sa fie incalzit, asta la priam vedere. O sa ma uit azi.Contact imperfect a fost doar in tabloul de sigurante de unde mam conectat cu firul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa cum arata e vorba de contact slab in soclul sigurantei. Oricum nu am inteles despre ce siguranta si fir e vorba.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asta cred ca s-ar incadra la o chestie ceva de genul : asa nu !

Este parerea mea , sa nu va suparati!

Ce fir (si aici ma refer la grosimea lui si la numarul de lite ce-l formeaza ) ai folosit ?

Cum ai dedus ca iti trebuie o siguranta de 7.5A pe acel fir ?

Multumesc !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Oricum,destul de riscant ce ai facut tu acolo,bine ca nu sa intamplat ceva mai grav,eu m-am obisnuit sa le pornesc manual de fiecare data cand plec,fie seara fie zi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fiind rosie siguranta e de 10A, oricum e mica, becurile de la fdaruri sunt protejate de sigurante asa ca nu stiu de ce a mai fost nevoie de alta siguranta.

De ce asaa nu, daca G4 e prevazut cu DRL, dar poate Asa nu , ca nu s-a respectat schema originala?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exact ! Adica se putea ajunge si la mai rau , nu?

Asta e parerea mea !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu m-am intalnit la RAR cu un tip care avea un golf adus din germania.

masina a fost a unui inginer care lucreaza la VW in munchen

si avea tot felul de modificari facute, printre care si optiunea de aprins faza scurta la 10 secunde de la pornirea motorului.

modificarea era facuta ori din soft ori dintr-o piesa pusa in masina

de asemenea oglinzile se pliau electric la blocarea masinii.... partea interesanta consta in faptul ca erau oglinzile originale... dar cine stie ce motorase avea puse, eu nu vad posibil asa ceva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

MasinaPoporului

Al Bundy am facut legaturile de la pinul 3 din blocul de lumini la siguranta 21 (dupa cum mai indrumat si cum arata si pe net) dar am mai bagat pe acel fir si inca o siguranta. Contact imperfect in soclul sigurantei nu prea cred ca aveam ce ma chinui sa o scot, trebuia forta (asta iniante sa se topeasca).

Modificat de MasinaPoporului
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exact asa trebuia facut , de la pinul 3 la siguranta 21, putea fi dus si la sig 20 sau la pinul 7 al switchului, in ELSA e trecut fir de 0.5 mm, fara nici o alta siguranta. Oricum pe fiecare bec e siguranta de 15A deci pentru amandoua trebuia insumat curentul, adica de vreo 30A nu de 10 cum ai pus tu. Repet, nu vad rolul acelei sigurante, daca trebuia o puneau proiectantii acolo. Si 10 A e mica.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@soila Exista si pt golf oglinzi pliabile electric originale. Sunt legate impreuna cu scunele reglabile electric la un modul. Si apropo, la Munchen se fabrica BMW nu VW.

Si on topic: Se poate face legatura direct in cutia de sigurante fara prea mult fir. Trebuie tras de pe firul +contact(galben) doua fire catre sigurantele celor doau faruri. Eventual se pot insera cate o dioda.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

DA de ce va complicati mai mult fata de cum e pe original ? Cu diode, sigurante, 2 fire, etc :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu e nimic complicat. Daca ma gandesc bine ajunge doar 5 cm de fir. Se leaga intre +contact(galben) si firul galben/vedre (comunul sigurantelor 20 si 21).

Montajul facut de MasinaPoporului tot nu este originala pentru ca la schema originala pe firul dintre pinul 3 bloc lumini si sigurante apare un releu care este actionat/comandat de contactul de frana de mana(Daytime Running Light Change Over Relay). Deci fara acest releu s-a luat propriu-zis +contact din blocul de lumini, ceea ce se poate face mult mai simplu direct din cutia de sigurante.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut.

aici puteti comanda set pentru aprinderea automata a farurilor :http://www.ahw-shop.de/start.php?d_1J0858601D_Original_VW_Becherhalter___Golf_4__Bora.php

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

de ceva timp ma bate si pe mine gandul sa aprindere automata a farurilor, dar cred ca urmatoarea ideea ar fi mai buna:

- folosirea nor becuri H1 cu led (deoarece au un consum mic se pot proiecta usor limitatoarea in curent pentru reducerea intensitatii luminoase)

- folosirea unui circuit limitator de curent

Principiu:

- atata timp cat motorul merge faza lunga va fi aprinsa la jumatate din intensitate (sau variabil, care se poate regla din circ. limitator), plusul fiind luat direct din blocul de lumini (orice bloc de lumini de pe platforma g4/b5 are functie dlr)

In acest fel ma asigur ca oglinzile nu imbatranesc, LED-urile aprinse la jumatate au o viata foarte mare, scap de grija aprinderii becurilor ziua.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ruslan23 ai gresit link-ul. Posteaza si tu link-ul corect te rog.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

as vrea si io sa se poata aprinde proiectorele din far la punerea contactului,am incercat sa alimentez siguranta de la tablou dar nu vrea sa porneasca ...am incercat si alimentarea la switchul principal la mufa si tot nu vrea ...o schema a alimentarii a proiectoarelor are cineva?cred ca al bundy sigur are...daca ma poate ajuta i-as fi recunoscator. :biggrin:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Care siguranta? Vezi ca mai e si un releu in circuit, care stinge proiectoarele cand ai lunga, trebuie alimentat dupa releul J5.

fog.pdf

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am si eu o idee poate proasta da ... Eu la alarma am tras un fir de la alternator care sa vada masina cand e motorul pornit(are pornire motor alarma) ! Si acu ma gandeam ca acel fir de pe alternator nu ar fi bun de comanda pornire faruri, pt ca acel fir da comanda numai dupa pornirea motorului si opreste imediat curentul la oprirea acestuia ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!