Jump to content

1.6 Diesel CR pe Octavia 2


virgilius23
 Share

Postare recomandată

Va intreb si eu: la cat timp/km se schimba bujiile la acest motor?

In cartea tehnica spune ca se schimba la 4 ani/60.000 km cu exceptia motoarelor OTTO 1.8 si 2.0 TSI, fara insa a se referi explicit la 1.6 TDI CR.

Cei de la Avia insa spun ca la motoarele diesel, bujiile nu au un termen fix de schimbare, ci se schimba cand nu mai merg.

Intreb pentru ca trebuie sa sa fac revizia de 4 ani - 55.000 km in 2 saptamani si nu mai inteleg nimic. Trebuie sa schimb bujiile sau nu?

Modificat de loghy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Le schimbi doar daca vei constata arderea vreuneia, in rest nu au acelasi regim ca bujiile cu scanteie de la benzinare..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E un lucru bun atunci. O cheltuiala mai putin :)

Modificat de loghy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Eu am 90000 km si mi-a facut si mie recent figura cu limp mod si simptome de lipsa de putere. La skoda mi-au zis ca e ciudat ca a dat eroare si turbocompresorul si egr-ul. Solutia e sa mai astept pana raman in drum ca altfel nu pot sa isi dea seama care din ele e.

In rest la 60000 de km schimbat pe garantie pompa apa(pierdea antigel) si incepe volant sa dea semne de oboseala .

La pornire la rece se aude un zgomot ca de electromotor defect. Astia de la skoda ziceau ca e probabil volant defecte dar nu e exclus sa fie si electromotorul.....acelasi lucru sa astept pana crapa si apoi imi zic ei care e defect.

P.s eu am platit garantie extinsa dar daca egr e defect nu suporta garantia....in plus cica ca sa cureti egr-ul trebuie data jos puntea fata ceea ce complica foarte mult operatiunea

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Alexxb,

 

In Bucuresti manopera pentru inlocuit EGR-ul a fost 350 RON, asta in conditiile in care EGR-ul a fost inlocuit pe kulantza. Asta cu demontatul puntii, mi se pare cam trasa de par

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu e tras nimic de par, am schimbat eu egr-ul acum 2 saptamani, si a fost nevoie sa desfaca toata puntea fata(calandrul) pentru ca altfel nu ai cum sa il scoti. Mare atentie, in momentul cand intra in limp mode si se aprind bujiile+ check engine filtrul de particule nu se mai regenereaza, deci daca mergi cu el asa o sa schimbi si DPF-ul. Eu am facut o regenare fortata la ei pana me-a venit piesa, ptr. ca nu puteam sa stau cu masina pe dreapta. Toata distractia 2000 RON asta dupa ce schimbasem si volant cu ~1 saptamana si jumatate in urma. SIMPLY CLEVER

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

deci volant si EGR sunt principalele bube ale motorului 1.6 TDI. Radu la cati km ai schimbat volant?

Modificat de micuzzu_marius
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Volantul l-am schimbat la 131k mii, egr-ul la 133k km,+ rulmentii din cutie la 77k k. La mine masina a facut 80% din km in extraurban, deci neg din start ca motorul nu ar fi fost exploatat corect. Singurul lucru de care sunt incantat la masina asta este consumul: am facut vara trecuta Braila-Arad cu jumatate de rezervor(doar dus), nici mie nu imi venea sa cred.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai mult decat excelent consum ai scos, eu am reusit iasi-oradea dus-intors cu un plin(1200km), inclusiv oras(trec tot orasul ca sa ies in afara) umblat prin oradea cand am ajuns si apoi intors acasa, cel mai bine 1250 km cu un pin am reusit, asta e partea buna, dar incep sa stau cu emotii referitor la volant si EGR citind pe aici, niciun semn rau decamdata(am 50 mii km in 2 ani si 2 uni)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ieri mi-a facut din nou figura cu lipsa de putere debdata aceasta eram in cluj, am sunat la compexit si am lasat masina in service. Astazi dimineata mi-au confirmat faptul cane egr stricat. I-am intrebat de garantie mi-au spus ca e specificat foarte clar in garantie ca nu include decat cutie si motor desi eu am platit pentru garantie extinsa si in plus am si un an de la compexit bonus. Au spus ca vor incerca sa vada cu astia de la garantie din bucuresti sau de o kulanza dar nu promit nimic. Oricum doar dupa 6 ianuarie vin cei de la garantii in bucuresti. Atfel piesa cu manopera va costa 2500 ron aproximativ. I-am rugat sa imi dea o masina de schimb si au fost deoaebit de amabili sa imi ofere masina cu 30 de euro pe zi si in limita a 150 km zilnic. Le-am spus ca nu mi se pare normal sa imi dea o masina contra cost avand in vedere ca am garantie 5 ani si mi-au venit cu explicatii cum ca s-au uitat pe garantii si scrie clar ca nu include cazare si masina de schimb.

Deci cu tot cu garantie extinsa nu voi avea masina urmatoarle doua saptamani si pe deasra am si sanse mari sa platesc bani din buzunar.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cum adica, cei doi ani de garantie suplimentara pentru care ai dat 300 E... sunt doar pentru motor si cutie?? Da egr unde e trecut , la suspensie??

 

Ce penali! 

La Dacia, pe garantie extinsa inlocuiesc amortizoare la 97000 de km si 3 ani si 11 luni . Dar, de , e Dacia!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

garantia extinsa ( 2 ani suplimentari ) acopera si EGR.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

alexxb are 5 ani garantie, 2+2 pe toata masina si inca un an cadou din partea Compexit pentru motor si cutie. Tin minte ca atunci cand am cumparat masina mi-au repetat de mai multe ori ca acel an in plus este doar pentru motor si cutie. Ei considera ca EGR-ul nu face parte din motor si de-asta nu vor sa il repare pe garantie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Astept sa vad raspunsul celor de la bucuresti. Eu am doua tipuri de garantie extinsa. Una de doi an suplimentara platita cu cateva sute de euro si alta de un an (deci anul 5) data de compexit pe cutie si motor. Din pacate nu gasesc documentul de garantie suplimentara platita .....credeti ca poate sa nu imi recunoasca garantia extinsa? Eu stiu ca e trecuta in lista de optionale cand am comandat masina. Aveti cumva careva platita garantie extinsa si un document unde sa scrie ce piese sunt incluse in garantie? avand in vedere ca am garantie extinsa platita , ca am toate reviziile facute la timp si faptul ca sunt dependent de masina, m-am gandit ca e mai bine sa imi schimbe piesa defecta (care nu m-as mira sa fie si defect de design daca se strica la toate asa repede) cu una nou si sa nu mai am probleme.

M-a suparat si faptul ca nu imi ofera masina de schimb, totusi raman fara masina doua saptamani.

P.s neobluenet asa este am 2+2 de la fabrica si inca unu de la compexit. Problema e ca masina are trei ani deci ma incadrez la 2+2

Modificat de alexxb
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

asta spuneam si eu, garantia de 2 ani extinsa acopera totul, la fel ca cea stadard.

 

problema este ca de multe ori, nici cei de la service nu cunsoc detaliile de operare ale acestor garantii. De aici problemele de comunicare..... 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

M-au sunat astazi de la compexit si mi-au spus ca au reusit sa vorbeasca cu fabrica skoda si ca egr e acoperit total de garantie (cea extinsa 4 ani sau 120000 km) deci nu voi plati nimica. Sper aa cada si volant pana in acesti km.

Fiind vorba de lucrare de o zi doar pe luni voi avea masina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Garantia extinsa isi merita banii! Bine ca ai luat-o! Se pare ca tot mai des ne fac masinile astea sa regretam ca nu am bifat-o la configurarea masinii!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

In decembrie 2013 am efectuat update soft motor la versiunea 9970.

Ce am observat dupa update a fost ca pana ajunge temperatura apei la 75 grade turatia de relanti este 1000 rpm.

Poate sa-mi mai confirme/infirme cineva acest comportament?

Modificat de loghy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu am 9970 si dupa 1 minut scade sub 1.000. Sper sa nu ai clima pornita ca doar asa nu scade sub 1.000.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

iarna daca ai clima pornita sta mai turat motorul cand e rece,ca ai PTC ul deschis si consumul e enorm(ajunge maxim la 1000w), peste 75 grade se inchide rezistenta ca deja e cald motorul ca sa incalzeasca interiorul masinii, daca e clima inchisa scade relantiul la 7-800 rotatii in 1-2 minute dupa pornire. asa e la softul meu 9052

Modificat de micuzzu_marius
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Clima la mine sta pornita cam tot timpul, dar cu softul vechi nu avea aceasta manifestare, de aici nedumerirea mea.

O sa opresc clima sa vad daca scade turatia.

 

Multumesc baieti.  :beer:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De cand am efectuat operatiunea de schimbare egr, masina parca la turatii joase se misca mai rotund, in sensul ca pana acuma motorul daca cobora sub o anumita turatie si calcam pedala brusc, dadea sa moara si scotea un tacanit ca de metal pe metal. Acum chiar daca e subturat si calc pedala brusc nu mai sacadeaza toata masina ci urca finutz in ture pana intra turbo cum trebuie. In acest fel e mult mai placut de condus in oras. Ce parere aveti e un simptom conjunctural, ma gandesc ca totusi asa m-am chinuit cu ea trei ani prin oras asa, sa fi rezolvat schimbatul egr acest simptom sau e o chestie de moment.

P.s mentionez ca mi s-a spus ca nu a fost facut nici un fel de update soft si dat fiind ca a fost schimbat pe garantie au trebuit schimbate mai multe garnituri care din cate am inteles daca nu ar fi fost pe garantie nu trebuiau neaparat schimbate

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Dupa o Luna si ceva de la schimbarea egr-ului si noul soft 9971, eu personal nu sunt multumit, deoarece a crescut consumul si masina e mai puturoasa ca inainte, chiar si turatia la relantiu e mai crescuta!doar in cazul in care conduc in Modul Economic am un consum decent pt motorul asta,adica o viteza max.de 90km/h si fara turati foarte mari la schimbarea vitezei, am reușit sa scot mediu 5,3 iar înainte cu softul 9970 același mod economic 4,5!

Modificat de inu007
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@alexxb:

Încă multumit de felul cum merge de cand ati schimbat EGR si ai facut update de soft? Ai mai auzit acel "tacanit" metalic? Si mie mi s-a confirmat că exista acel soft nou și voi face update la revizia din aprilie. Sper sa nu ajung și eu cu EGR pe butuci.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!