Jump to content

1.6 Diesel CR pe Octavia 2


virgilius23
 Share

Postare recomandată

Cat incalziti masina iarna? In carte scrie ca poti pleca imediat cu ia dar fara sa turezi motorul. Cum faceti?

Eu am incerca in ambele feluri. Daca pornesc imediat adica in 20s-1min, afara de acele zgomote de care toti vorbesc nu am avut nici o problema. Ca regula setez pe consum instantaneu si cand scade la valoarea minima, deci softul considera ca a ajuns uleiul pana la culbutori pornesc de pe loc.

Am si eu acele pacanituri pana se incalzeste motorul si asta de cand a dat frigul. Am avut probleme si cu filtrul de particole care se aprindea saptamanal, pana am reusit sa blochez motorul pe avarie (nu puteam sa accelerez mai mult de 2500ture), sa rezolvat la reprezentanta prin regenerare de pe laptop. Tot atunci cred ca au schimbat si softul pentru ca se aprinde mult mai greu si se regenereaza mult mai repede (circa 3-4km). Referitor la consum e in jur de 8l/100km. Am fost putin stresat de pacanit, consum si filtru dar vad ca e normal.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Despre ce pacanituri e vorba? ca daca pornesti la -15 grade sa zicem merge cateva secunde motorul usor neregulat pana isi revine si merge rotund?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da,si la mine face asa. Cand e foarte frig are un zgomot mai ciudat,ca si cum nu ar merge rotund,dar asta numai pt cateva secunde. Dupa e ok si suna normal,chiar si cand sta pe la 1100-1200rot/min,pana se incalzeste putin.

Din pacate de cand cu frigu isi face regenerari foarte des...si nu tot timpu am cum sa stau pana termina ca sa pot opri motorul.. Din cate am inteles nu e tocmai sanatos sa o opresti in timp ce face regenerarea,dar acum n-am de gand sa stau 10 min sau cat dureaza pana termina..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Aandrei: cat de des re regenereaza la tine si cum iti dai seama ca a inceput regenearea?

Referitor la zgomotul la rece si la mine face la fel.

Am 53kkm pana acum si probleme mari nu am avut, cu exceptia consumului de ulei: in 15 mii imi i-a aproape un litru, dar cred ca e din cauza stilului de mers mai sportiv.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai cand isi face regenerarea creste ralantiul de la ~800 rot/min la 1000rot/min. Face foarte des..de ex azi am plecat la 6 de acasa,am mers din Aviatiei pana spre Tineretului, doar pe manual ca sa o tin pe la 2000rot/min,si cand am ajuns la destinatie tot pe regenerare era..

Ulei la mine n-a consumat deloc. Mai am 2500km pana la revizia de 45k km si uleiul e fix la jumate,asa cum era si cand am plecat de la revizie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cand isi face regenerarea nu ar trebui sa se aprinda un martor in bord? doar creste turatia? posibil sa creasca putin turatia si cand ai multi consumatori mai ales acum fiind f frig si dai pe dezghetare electrica parbrIz (butonul din climatronic MAX) sau luneta, oglinzi etc....parerea mea

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu inseamna intodeauna ca se regenereaza cand sta turatia la 1000.Cand este frig sta mai tot timpul la 1000 mai ales daca mergi prin oras si nu ajunge apa la 90. Regenerarile se fac la aproximativ 600-700 km, plus de asta se schimba mersul la motor cand se regenereaza.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu are treaba cu, consumatorii.

Radu,pai atunci inseamna ca n-avem cum sa ne dam seama cand isi face regenerare. Nu de putine ori, stand pe loc,sa creasca turatia de la 800 la 1000. Motoru cald,rece,nu conteaza. Chiar si ieri,apa era la 90 de grade,si tot la 1000 statea acul. Eu am vazut ca la mine cand o pornesc dimineata si intr-adevar e rece afara,turatia sta peste 1000. Undeva la 1200..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce rost ar avea sa te avertizeze ca isi face regenerarea? Doar sa streseze utilizatorul. Te anunta doar cand din diferite motive softul nu face fata, presupun, si atunci se impune fortarea regenerarii de catre utilizator. Oricum nu ai ce sa ii faci in plus, totul se face din softul masinii. Eu nu am am avut pana acum nicio avertizare al DPF-ului, desi imi dau seama cand isi face regenerarea dupa turatia la relanti.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din cate am inteles nu e bine sa opresti motorul in timp ce se face regenerarea. Asta ar fi unul dintre motivele pentru care sa te anunte.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu cred, ba sunt convins ca am si oprit motorul in timpul ei. Procesul se reia apoi. Avertizarea apare dupa o folsinta indelungata in trafic aglomerat. Masina mea vede cel putin un drum lunar in regim de autostrada, probabil ca de aceea nu am avut nicio problema.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Regenerarea o poti intui prin urcarea turatiei si asta nu tot timpul fiind influentata si de temperatura exterioara, faptul ca mai scade temperatura apei sau uleiului daca e foarte frig etc etc. Senzorul DFP apare DOAR daca regenerarea automata nu a reusit sa curete mizeria din filtru si atunci esti rugat sa circuli o perioada ceva mai turat pentru a creste temperatura din filtru. Cam asta e tot ce poti face ca utilizator

Ca fapt divers si subiectiv eu cred ca la momentele de regenerare simt o pierdere de putere, asta ar fi si una din explicatii pentru care cateodata trage de numa si altadata e mai mort. Apropos de faptul ca filtrul DFP gatuie si chinuie motoarele....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mie imi porneste masina la sfert de cheie si la -17grade,dar primele 3-4 secunde merge sacadat dupa care merge frumos si rotund.Acest mers sacadat de 3-4 secunde la pornirea la rece apare cand temperatura exterioara scade mai jos de minus4 -minus5 grade,in rest merge rotund din prima.La pornire nu apas acceleratia deloc.Am incercat si cu motorina petrom si cu omv(de top ambele) dar face la fel.Sunt curios cum se comporta la pornirea la rece si la altii care au aceasta motorizare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este normal ca la un Caddy cu 1.6TDI 75CP sa ajunga la temperatura optima cu caldura oprita iar cand dai drumul la caldura sa scada temparatura apei?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@cibibikeru: da este normal, dat fiind dimensiunile mici ale motorului si consumul mic

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bad post

Modificat de cibibikeru
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E foarte frig afara, acelasi lucru il patesc si eu la masina din profil. Nu te speria, o sa vezi ca atunci cand temperaturile revin la peste 0 grade o sa se incalzeasca mai repede motorul si nu o sa mai scada temperatura motorului cand dai drumul la caldura.

La mine, de cand sunt sub -10 grade afara, motorul nu se incalzeste peste 70 de grade, cu caldura pornita. Daca inchid caldura temperatura urca imediat la 90 grade.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exact la fel se comporta si masina din semnatura.

Personal ca se incalzeasca mai repede motorul dar nici sa nu inghet in masina pornesc caldura dar pe trapta I, si abia cand ajunge la 90 grade trec pe Auto.

Despre acest lucru am citit, cred ca acum 1 an de zile, tot pe aici pe forum.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asta e, nu poti sai si consum mic si sa se incalzeasca si repede.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Treaba cu consumatorii este adevarata. Eu am asteptam pe cineva cu motorul pornit si am probat acest lucru. Am lasat pe consum instantaneu si porneam pe rand cate un consumator, incalzirea, cd-ul si luminile si cu fiecare consumator se marea si consumul. De la 0,6 a ajuns la 1,2 acum iarna.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Modelul de 1.6 nu are si incalzire electrica asa cum au cele de 1.9 (pe butonul de incalzire parbriz)?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ceva are ca dupa 2 min ce-am pornit motorul pe Caddy 1.6, la ralanti, am dat drumul la aer pe parbriz si era caldut.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se numeste PTC si este o rezistenta electrica aduaugata special motoarelor diesel de la VAG, un fel de aeroterma electrica, ea se porneste dand tempertura de la climatronic pe maxim cald (deci pe rosu) , nu are nici o legatura cu datul pe parbriz, din acest motiv da caldura in 2-3 minute , lucru care sincer nici la benzinare normale nu se intampla...de TSI sa nu mai vorbim care se pare ca s-ar incalzi foarte greu.

Modificat de alexxb
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu cum e la modelul nou, dar la cele dinainte de FL, cum am eu, se activeaza odata cu actionarea dezaburirii parbrizului. Probabil ca se activeaza si daca duci climatronicul pe maxim. In oricare varianta aeroterma merge la turatie mare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!