Jump to content

1.6 Diesel CR pe Octavia 2


virgilius23
 Share

Postare recomandată

Nu inteleg nici eu modul in care fac astia punctajele, eu cred ca de fapt 1,2 tsi poate foarte mult pentru cilindreea care o are in plus review-ul a fost facut chiar cand motorul a aparut si daca bine inteleg de la useri ca bogdanpiatra motorul avea softul initial cu care zbura, anemic a devenit dupa ultimele interventii. Punctajele nu sunt date ca o comparatie 1,2 vs 1,4 ci probabil compara pentru cilindreea unui motor anumiti parametrii, elasticitate, cuplu, performanta in sarcina totul raporta la cilindreea.... ma gandesc si eu , daca ne gandim asa totusi vorbim de 1200 cmc la 105 si daca si are cuplu (cum avea se pare softul initial) rezulta un motor cu un randament extraordinar

Modificat de alexxb
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am avut curiozitatea sa verific punctajele pentru comportamentul motorului, ca despre asta se pomeneste in titlul topicului, nu m-am uitat la punctajele generale ce includ note pt confort, manevrabilitate, securitate, vizibilitate, etc..

Am gasit asa:

-Octavia 1,6 TDI limuzina M6: punctaj motor 2,1

-Octavia 1,4 TSI combi DSG7: punctaj motor 1,6

-Golf 1,2 TSI 105 cp Bluemotion M6 (n-am gasit test pt 1,2 tsi la Octavia asa ca am cautat ceva cat de cat asemanator): punctaj motor 2,0

Pentru punctarea motorizarii se dau note la performanta, circuit, rafinament si rapoarte cutie de viteze. Deci mai avem de verificat si discutat inainte de a trage concluzii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ADAC intr-adevar este o institutie care merita consultata atunci cand faci o alegere.

N-am avut rabdare insa si nici n-o sa am prea curand sa mai citesc despre puncte in teste comparative etc. Nici macar in revistele auto nu mai citesc asa ceva (defapt nu mai citesc deloc revistele de foarte multa vreme).

Ce sa zic de 1.6 TDI 105CP? Pot zice ca pe Golf 6 trage mai bine decat pe Octi 2. Poate e si ca O2 e ceva mai grea. De curand insa am avut ocazia sa testez si o Toyota Auris cu 1.4 TDi 90CP. Sper ca sunteti de acord ca se pot compara cele 2 modele (adica G6 si Auris); chiar ca si pret. Am fost absolut incantat de cum trage Aurisul cu 1.4 tdi.

Si-atunci ma-ntred cum dracu de la Toyota se poate, la G6 nu :| . E un mister. Dar... sa zicem ca VW e la inceput cu commonrail-ul.

Revin insa la prima comparatie: G6 cu O2. Cred totusi ca Skoda s-a aruncat sa puna motorizarile astea mici pe o platforma mai grea. Altfel nu se poate explica cum 1.6CR trage de rupe pe fabia, 1.2 tsi este racheta pe fabia, de exemplu.

Modificat de BLiTZ
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Confirm, o spun cu mana pe inima, daca ati fi mers cu softul initial din Iunie 2010 era un mic monstrulet. Supermultumit pana la venirea iernii. Acum e ca un monstru batran si b.....asinos. Ma uit cu mandrie in urma la aburul scos, si pana la 2000 de ture cum da in nas. Bine, cu exceptia unei singure masini, stim noi care.

Din pacate blitz, masina nu cred ca are probleme de demaraj din cauza masei masinii. Cel putin cand sunt soferul si 1-2 pasageri. A se vedea ca problemele de demaraj , lipsa de putere, fum, etc au aparut in iarna dupa schimbarea softului initial. Scuze de off topic, aici la diesel

Modificat de bogdanpiatra
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa stii ca am facut aceeasi comparatie si la motorizarea 1.2 tsi 105CP. G6 trage de rupe locul, O2 e mai ... nu stiu dar NU-I ca golful. ACELASI soft instalat.

:offtopic: sa stii ca e foarte posibil ca de sarbatori sa vin la P.Nt. Nu stiu cum dar sper sa imi fac timp si poate ne vedem macar 1/2 ora ca-s tare curios cum trage masina ta.

Modificat de BLiTZ
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asteptam maestre. O bere rece sau un vin fiert????

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

stef13 nu lua punctajul care caracterizeaza motorul per total pentru ca nu e relevant. Eu am luat doar punctajul de performanta motor fahrleistung pentru ca intr-adevar la puncatj total e ok dae asta pentru ca puncteaza la zgomot si cutie ori astea sunt pe toate skodele indiferent de motor. Blitz si cei de pe golf se plang de acelasi motr puturos o fi ce mai agera dar tot puturos e

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

No, sa-mi trag una ca io unul nu mai inteleg nimic.

Tocmai ce-o trecut pe la mine un amic; tocmai si-a luat o2 1.6 cr si l-am rugaaaat ; ;) frumos sa ma lase la o proba. Sa dea dracu ca tragea masina de rupea locu' si n-avea decat 1500k pe bord. Trage dar trage sus in ture. Pana-n 2000-2500 e praf... nimic.

Nu stiu, ma gandesc ca poate ne-am si obisnuit noi cu ALH-ul si PD-urile care trag de jos si-au izbucnirea aia de cuplu de te da in spate. Io unu's curios si tare ma bate gandul sa incerc un drivetest si cu cineva care a condus mai multe CR-uri la viata lui.

Modificat de BLiTZ
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ma, 1.2 TSI era o bomba pe roti in 2009/2010 cu softul ala , sau m-am obisnuit eu cu el? Stiu ca nu inceta sa ma impresioneze

separat de asta

1.6 TDI a fost lansat inaintea lui 1.2 TSI ? Cand au fost primele masini livrate , in 2009 in iunie cumva

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu siguranta intervine si obisnuinta, asta e 100% garantat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

100% este si obisnuinta, fiindca dieselarii mai ales cei obisnuiti cu diesele PD de la VW nu concep ca un diesel sa nu traga de jos si de multe ori nu tureaza motorul, nici daca stiu ca acolo trage mai bine. Efectiv daca pentru ei jos nu trage inseamna ca este japca si gata. Insa sunt de acord ca un motor diesel cu asa caractreistica este mai greoi de condus in oras si si consuma relativ mult asa. Plus ca la CR-uri nu o sa simti acel zvac niciodata ca la PD-uri. Insa la depasiri trage mult mai frumos la turatii mai inalte si nu se gatuieste la 3000 rpm(ca 1.9TDI PD necipuit). Eu am avut un prieten bun care este mare dieselar si cand a mers cu masina mea, nici cum nu tura mai mult masina mea peste 3000 rpm si imi tot zicea ca ce tot vorbesc ca nu merge TSI-ul meu cum spun eu. Degeaba ii ziceam sa tureze mai tare ca aproape ca refuza acest lucru, atat de tare era obisnuit cu acel stil de condus cu care s-a obisnuit .

Am putut sa testez si eu 1.6TDI si atest si eu ca nu are acel zvac la 1900-2000 rpm ca si 1.9TDI PD dar trage pana la 4000 rpm mai liniar.

Oricum trebuie sa va spun ca la vara pe sectorul de drum Huedin - Cluj Napoca, sector pe care il stiu ca din palma am avut de a face cu O2 1.6TDI si mergea foarte foarte bine. Nu l-am putut depasi nicaieri, si intra in depasiri foarte usor chiar si pe deal in sus. Ma gandesc ca tura motorul de-i sareau capacele. Nu de alta dar la drivetest nu mi s-a parut asa de energic motorizarea ca si 1.4TSI. Sau avea ceva ciptuning????Nu de alta dar nu de putine ori m-am tinut si dupa 2.0TDI-uri si tineam pasul cu ele(daca sunt singur in masina pot face minuni cu acest mic benzinar :icon_cheesygrin: ....)

Eu sunt de parere ca si 1.6TDI are putere dar are o caracteristica motor mai mult apropiat de benzinare si nu are acel zvac intr-un anumit punct. In rest sunt de acord cu alexxb ca este unul dintre cei mai slabi 1.6TDI CR-uri. Am putut sa conduc destul de mult un Ford Focus 1.6TDCI de 110 CP model 2008 si era mult mai fasneata ca si acest 1.6TDI pe Octavia....(avea acea functie de overboost pana la 270 Nm pentru circa 15 secunde, care credeti-ma se simtea chiar bine la depasiri)

Modificat de Andrei1980
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai si nemtii de ce ii dau asa punctaj prost doar nor fi masochisti, si ravul meu dece trage la ture joase si 1,5 dci de trage la ture joase toate common rail?

ps nu exista inca chip pentru acest motor

ps normAL ca nu puteai sal depasesti ca diferenta la acceleratii este 1,2sec ca sa poti depasi spectaculos si la viteze mari iti trrbuie motoare foarte puternice

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

M-am referit numai la aceasta motorizare ca trage de mai sus, cu care sunt de acord ca si observatie proprie, dar nu afirm ca asta ar fi ceva normal la motorizarile CR...avem si noi in familie 1.9TDI PD si 1.6TDI CR trage cam cu 800 rpm mai de sus decat 1.9-le in aproximativ pentru aceasi fel de acceleratie.

Insa nu am zis nici un minut ca asta ar fi normal pentru un CR. Stiu, 1.5DCI 110 CP am condus pe Duster si chiar se misca bine si cu Dusterul fara sa fiu nevoit sa-l turez peste 3000 rpm. Pe logan iarasi am condus 1.5DCI 86 CP si fugea chiar energic(bine loganul are numai 1100 kg)de la turatii mult mai joase ca si 1.6TDI CR VAG.

Focusul tragea si ea un pic mai de sus dar mai jos ca si TDI CR de la VW dar avea acel overboost care il facea sa se simta ca si un PD de la VW...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Insa la depasiri trage mult mai frumos la turatii mai inalte si nu se gatuieste la 3000 rpm(ca 1.9TDI PD necipuit).

Niciun TDI nu se gatuieste la 3000, ever-ever. Este doar un feeling dat de violenta de la 2000rpm care la 3000 se transforma in acceleratie constanta, insa masina accelereaza fara probleme. Cine nu crede, sa ia un aparat de filmat si sa filmeze bordul unui 1.9TDI in timp ce-i da o talpa 2000-4000rpm. O sa aveti surpriza sa vedeti ca acceleraia 3000-4000 s-a produs mai repede decat 2000-3000, chiar daca "la fund" nu se simte asa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Oricum trebuie sa va spun ca la vara pe sectorul de drum Huedin - Cluj Napoca, sector pe care il stiu ca din palma am avut de a face cu O2 1.6TDI si mergea foarte foarte bine. Nu l-am putut depasi nicaieri, si intra in depasiri foarte usor chiar si pe deal in sus. Ma gandesc ca tura motorul de-i sareau capacele. Nu de alta dar la drivetest nu mi s-a parut asa de energic motorizarea ca si 1.4TSI. Sau avea ceva ciptuning????Nu de alta dar nu de putine ori m-am tinut si dupa 2.0TDI-uri si tineam pasul cu ele(daca sunt singur in masina pot face minuni cu acest mic benzinar :icon_cheesygrin: ....)

Am putut sa conduc destul de mult un Ford Focus 1.6TDCI de 110 CP model 2008 si era mult mai fasneata ca si acest 1.6TDI pe Octavia....(avea acea functie de overboost pana la 270 Nm pentru circa 15 secunde, care credeti-ma se simtea chiar bine la depasiri)

Nu e nicio rusine sa dai peste cineva care conduce mai bine, chiar daca are un motor net inferior. Eu m-am lamurit de mult cu lucrul asta.

Legat de Focus, acolo vorbim si de un sasiu superior celui de pe Octavia care te ajuta sa pui puterea mult mai bine pe asfalt. Stiu ca o sa-mi sareti in cap, dar ampatamanetul mai mare la Focus, sasiul mai bun, stabilitatea si directia geniala (la diesel poti alege 3 setari) fac diferenta. Am condus Octavia 2 FL 1.6 Tdi 10000km dupa ce inainte am avut 1.6TDCi si 1.8TDCi si imi venea sa plang de nervi, desi aveam ditamai portbagajul si era mai atent lucrata la interior.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dercos, m-ai facut curios vis-a-vis de Focus.

Am testat limuzina acum vreo 3 ani cred, cand tocmai se lansa la dealeri. Era un facelift... marog (nu ma pricep deloc la Forduri). Am insistat la dealerul local sa fac un drivetest pe Predeal cu un 2.0CR/136CP. Si-am comparat cu O2 2.0 TDi-PD. Nu m-a impresionat deloc.

Dar sa va mai spun inca o parere personala: multi isi cumpara O2 cu PDG. In opinia mea acel PDG strica mult tinuta masinii pe viraj; ii confera un ruliu urat in opinia mea. In fine... chiar imi pare rau ca nu am posibilitatea sa conduc mai mult si alte marci. Dar chiar si-asa, sunt convins ca la fiecare model voi gasi diverse compromisuri ca deh, toate sunt pana la urma masini de strada si tot timpul va exista cel putin un compromis intre confortul pasagerilor si tinuta de drum foarte buna. Ca nu se poate sa fie amandoua.

Acum revenind, spunea cineva mai sus de depasiri spectaculoase la viteze mari. Ei... haideti sa fim realisti. E totusi un motor de 1.6 pe un sasiu ...destul de greu. Insasi aceasta motorizare e un compromis intre mai multi factori; cred eu ca asteptarile noastre sunt totusi mari. A punctat foarte bine cineva mai sus ca loganul are numai 1100kg; eu va spun ca 1.6 pe fabia (chiar si break) este racheta.

Iar legat de asteptari nu va pot da decat exemplul personal. Ce, credeti ca eu ma simt bine cu 64 de cai sub fund? Evident ca mi-ar placea mai mult dar... deocamdata atat imi permit. Numai ca am devenit absolut constient de limitele masinii. Mai mult, am invatat sa i le cunosc foarte bine si sa i le exploatez aproape de maxim. Si fiindca asteptarile nu sunt mari atunci satisfactiile vin, le am. E drept ca nu pot face depasiri spectaculoase la viteze mari; defapt personal nici nu ma pasioneaza acest lucru. Satisfactiile mele incep atunci cand drumul incepe sa se virajeze.

Asadar, poate ca cerem noi prea mult de la un produs (nu zic ca poate ca nu suntem noi realisti ca s-ar putea sa ma injurati).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

blitz eu nu cer prea mult de la acest produs pentru ca nu lam primit cadou ci l-am cumparat cu o suma de bani si innebunesc cand ma gandesc ca de banii astia puteam lua ceva mai bun ,atat tot este o discutie despre cel mai bun produs intr-o suma de bani si acest 1,6 este printre ultimele cele mai bune

ps: are si avantaje de ex acuma azi noapte m-am cazat la castelul bran foarte foarte frumos drum cluj sibiu brasov, fatait prin brasov apoi bran cu, consum de 4,6 in afara motorul asta trage excelenr dat fiind ca la viteze esti mai tot timpul in plaja de cuplu problema e in oras

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu sincer n-am probleme nici in oras , trage foarte bine si de la ture joase, mai ales acum la temp scazute... merge impecabil! DIn cate am vazut , acest motor se comporta diferit de la masina la masina. Am mers si cu O2 1.6tdi care intradevar , la ture joase era "moarta", dar nu toate merg la fel .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ketex no offence dar crede-ma ca am mai condus masini la viata mea si poate asteptarile tale nu sunt asa mari ca ale mele. Toate sunt moarte la ture joase si pe golf si pe audi si pe skoda , nu sunt doar eu care vorbesc , vorbeste adac.de vorbesc o gramada de teste si reviewuri vorbesc forumisti. Chestie ca nu toate merg la fel nu e valabila, doar nu e dacie 1310 sa nu fie nici una identica sa fim seriosi. Vrei sa spui ca cei de la adac.de cand au dat asa punctaj prost aveau un exemplar care nu tragea si daca mai testau vreo 20 pana la urma nimereau una care trage de rupe?

Faptul ca te-ai obisnuit asta e altceva si eu m-am obisnuit intre timp dar asta nu inseamna ca trebuie sa ii laudam pe acesti inginerasi vag doar de dragul numelui firmei

p.s singurul care se schimba e soferul, masinile si motoarele sunt toate la fel

Modificat de alexxb
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vezi Alex? Aici devine superbun 1.6TDI CR. La consum extraurban. Cu 1.4TSI chiar si cu DSG nu ai fi facut un consum mediu de 4.6% in veci. Mai degraba un 6-6.5%, sau daca aveai talpa grea si mai mult. Insa in continuare iti inteleg punctul tau de vedere. Ai dat o suma de bani considerabila si astepti sa primesti ce poate fi mai bun. Iar 1.6TDI CR in afara de consum nu da asa de multe ca alte motorizari similare cu tehnologie CR din categoria sa si vanduti pe masini cu preturi relativ similare. Si pe deasupra a avut un predecesor atotstiut si iubit , o chestie in plus pentru care asteptarile au fost chiar mari, iar rezultatele sub asteptari. In rest depinde de persoana fiecaruia dintre noi ce asteapta de la o motorizare si cat il multumeste!.

Modificat de Andrei1980
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exact Andrei ai pus punctul pe I, asta e ideea dar mi-o merit, am crezut orbeste in firma(deci marketingul lor si-a atins scopul ) si la test drive am fost superficial (poate chiar daca am vazut anumite neajunsuri tot am crezut orbeste in firma) nefacand un drive test klumea . De acuma drive testele le voi face bagandu-ma in plin centru si dand ture in aglomeratie mare 3-4 ore .

Oricum lasand toate la o parte toate, paradoxal :icon_cheesygrin: sunt multumit de masina si pana la urma si de motor. Daca faceam numai drumuri externe nici nu imi dadeam seama de toate astea. Imi place totusi ca e silentios si consuma putin in afara si in oras rezonabil (7,5) si mai ales ca pare sa mosteneasca macar ceva de la vag faptul ca pare sa fie fiabil( am vazut un coleg pe celalalt forum care are deja 80000 km cu nici o problema)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La test cu 1.6TDi pe octavia s-a oprit motorul de 3 ori la plecare de pe loc, la golf tot 1.6 TDi am vazut ca treapta 4 nu are ce face in oras unde motorul era cam la ~2000rpm. La TSi m-au impresionat toate cele 3 teste, pe octavia de 2 ori si pe golf. In ultimul timp eu am intalnit numai proprietari de 1.6TDi f multumiti de motorizarea lor, cei drept cred ca asta isi si doreau si mai ales se si invatase cu el. Numa sa nu mai incerce si altceva. :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce relevanta are faptul ca ti s-a oprit motorul la test-drive? Doar nu s-a oprit din cauza masinii, s-a oprit ca n-ai ridicat tu ambreiajul corect...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Corect. Dar chiar de 3 ori. Si mai ales dupa ce m-am dat jos de pe 1.5 dci 68cp(breack 1345kg) cu 100000km in carca. Vina mea nu e mai mult de 2 ori.

Modificat de BiCos
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E vina ta de fiecare data :) Faptul ca pedalele sunt mai tari/moi sau tin mai sus/jos decat erai tu obisnuit, nu e un minus al masinii. Daca era masina ta, dupa o zi te obisnuiai si gata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!