Jump to content

1.6 Diesel CR pe Octavia 2


virgilius23
 Share

Postare recomandată

Acu vreo 10000 de km in viteza a doua , la deal am accelerat brusc si am auzit o trosnitura care culmea mi s-a parut ca a si dezechilibrat un pic masina(poate fi doar subiectiv), oricum sunat ceva ca metal pe metal gen bubuitura. Un fel de rateu... Nu stiu ce-a fost cineva de aici a mai sesizat asa ceva. Sa speram ca motoarele noastre vor exploda si vom primi altele in garantie mai bune :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dureros, nu prea e de ras. Doar haz de necaz.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Patit si eu dupa prima schimbare a softului ... la fel , m-am speriat ingrozitor. De atunci nu mi-a mai facut, in schimb a inceput vechea mea problema cu tacanitul, care se pare ca la mine se manifesta doar cand e cald... de cand cu temperaturile scazute, mi-a mai facut doar o data si in rest merge foarte bine, inclusiv pornirea la rece se face rapid ... in vara trebuia sa invarta de cateva ori pana sa-mi porneasca.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mie motorul in continuare mi se pare cumva gatuit de lenes. Adica o calci suna , ai impresia ca ar avea cuplu, dar parca merge tot timpul cu frana de mana trasa.Trebuie sa te rogi de el sa mearga. Cred ca acesta este exemplul ideal , mersul cu frana de mana trasa( adica tot accelerezi dar cam degeaba simti ca ceva te trage. SIncer cred si eu ca este vorba de soft. IN fond daca dupa primul accelera clar mai bine la turatii joase, sau daca prin modificare soft poti urca motorul la 130 de cai este evident ca parametrii acestui motor sunt prost realizati. Ce nu inteleg eu este cum motoare gen hyundai sau hdi-urile sunt cu mult mai bune decat renumita marca VW?

Modificat de alexxb
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Argumentul cu soft-ul la 130CP nu are nicio relevanta, orice motor turbo poate fi resoftat pentru cresterea puterii, asta nu inseamna ca softul initial e prost realizat, e vorba de cate riscuri iti asumi vs ce performante obtii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu inteleg dar totusi dece motorul da senzatia ca ceva il franeaza si dece nu are cuplu la ture joase(cum ar trebui sa aiba un diesel) si dece motoare ca 1,5 dci renault, sau 1,6 hdi peugeot sau restul motoarelor diesel nu au aceste simptome? Dece?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Depinde si cu ce compari. In primul rand ca este un motor mic, nu-l compara cu 1.9TDI. In al doilea rand, este CR deci cuplu la ture joase nu mai e cum era la PD. In al treilea rand, Octavia 2 este o masina grea, deci nu compara cum trage un 1.5dci pe un Clio. Acum nu zic, poate al tau chiar are vreo problema si nu trage, insa eu am facut un test-drive cu o Jetta 1.6TDI si intr-adevar nu e cea mai fasneata masina...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1.Al meu sigur nu are probeme pentru ca toti posesorii de 1,6 tdi se plang de asta

2. Compar cu megane 1,5 dci si compar cu 308 1,6 hdi peugeot, masini cu greutate similara cu octavia , motoare care toate sunt common rail(sigur ca nu compar cu 1,9 si nu atat pentru ca e cilindreea mai mare ci pentru faptul ca era PD care este clar mai puternic).

3. Si inca odata intreb dece motoarele de mai sus ( si nu numai, mai nou hyundai are 1,6 diesel 130 de cai cu 6 viteze) nu au aceste simptome, trag mult mai bine la ture joase pe gabarit similar

Modificat de alexxb
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Te-ai uitat la corelatia viteza-rpm? Poate unele din celelalte masini pe care le-ai incercat au rapoarte mai scurte, ceea ce poate afecta mult modul cum trage masina. Nu zic ca e asa, doar intreb :) Daca si rapoartele sunt similare si toate 1.6TDI fac asa, poate pur si simplu e un motor nereusit... :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sigur au rapoarte mai scurte.... dar asta e treaba inginerilor sa faca un motor in asa fel incat sa fie usor de condus. In fine foarte probabil este un motor nereusit (eu inca mai sper sa fie ceva probleme din soft care sa-l mai aduca pe linia de plutire). Dezamagire mare oricum din parte inginerilor VW. Ce-l mai bun raport pret calitate dupa mine acuma este 1,4 tsi cu dsg(ma refer din gama VAG ca intre timp va ca , concurenta castiga teren la capitolul diesel).

Morala este inainte sa-ti iei masina noua sa faci test drive si nu cum am facut eu(adica o ora) ci preferabil o zi intreaga.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De-acord cu rapoartele, dar pe de alta parte daca la 130 ajungeai sa ai 3000rpm si sa-ti urle motorul in cap, nici asa nu-ti convenea :) Oricum, sunt de-acord ca nu e deloc ok ce probleme are motorul asta si cum trateaza dealerii problema...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ketex, te referi ca ai patit ca mine sau ca alexx?

oricum, spre deosebire de celelalte probleme care chipurile s-au rezolvat cu updaturi de soft, la faza asta cu trosnitura la schimbarea vitezei chiar m-am speriat pentru ca un asa zgomot nu putea sa iasa decat daca s-a intamplat ceva chiar serios, nu cred ca "masina e in perfecta stare de functionare", cum zic ei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce ulei folositi la 1.6 TDI CR ? Normal ar fi ceva cu efect benefic pentru filtru de particule/catalizator. Eu vreau neaparat sa bag Mobil1 0w40 ESP Formula. Am dat mail la PBN cu intrebare daca au, au spus ca au, la 88 lei pe litru. Astazi am sunat iar, mi-au spus de ce vreau asa ceva pentru masina, si apoi ca au , costa 78 lei litru, si de fapt este 0w40 New life...SLX deci au facut un Catroil1 EspSLX . Cum sa te lasi la mintea astora in ceea ce priveste uleiul folosit la motor ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am cam citit ce este pe aici si ca un om impartial, constat ca nu sunteti rezonabili. Unu ii acuza pe cei de la VW ca s-au uitat pe you tube cum face masina. Pai daca i-a scris unul ca "uite cum face masina, uita-te pe you tube", ce sa faca aia? Oricum, nu este bine. Altul ca i s-a stricat ambreiajul si nu-l schimba ca este albastrit. Normal ca nu-l schimba, inseamna ca a patinat. Este suficient sa ma uit la un semafor asezat in usoara panta si 50% din soferi tin masina nu scoasa din viteza cu frana de mana trasa sau piciorul pe frana, ci din ambreiaj. Se vede cum avanseaza cativa cm, apoi o ia inapoi, si tot asa de zeci de ori. Despre mersul cu piciorul pe ambreiaj sa stiti ca este f. raspandit. La altii tine ambreiajul peste 300 000 Km si la altii nici 5 000. Nu neg ca unii au probleme reale, dar altii pur si simplu nu sunt multumiti de putere, cuplu, s.a. Cumparati-va masini mai tari atunci. Altii sunt fericiti si cu 60 CP.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca nu negi ca unii au problème eu zic s-o lasi asa balta.... o fi altii multumiti cu 60 de cai dar cei cu acest motor aveau banii sa cumpere un motor mai ieftin (gen 1,4 tsi) cu putere mult mai mare sau diesel de la alte firme care merg mult mai bine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cum va mai merge masina? A mea, de cand s-a racit vremea, merge perfect. Nu am mai avut probleme cu tacanitul, motorul e foarte silentios, imi porneste imediat , chiar si la -4 grade... ce sa mai.. merge cum ar trebui sa mearga un motor perfect !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce ulei folositi la 1.6 TDI CR ? Normal ar fi ceva cu efect benefic pentru filtru de particule/catalizator. Eu vreau neaparat sa bag Mobil1 0w40 ESP Formula. Am dat mail la PBN cu intrebare daca au, au spus ca au, la 88 lei pe litru. Astazi am sunat iar, mi-au spus de ce vreau asa ceva pentru masina, si apoi ca au , costa 78 lei litru, si de fapt este 0w40 New life...SLX deci au facut un Catroil1 EspSLX . Cum sa te lasi la mintea astora in ceea ce priveste uleiul folosit la motor ?

Nu exista ulei Mobil 0W-40 ESP Formula, numai 5W-30 ESP Formula.

http://www.mobil1.com.ro/produse/new-life-0w-40.aspx

Are cele mai noi si mai exigente norme VW. 504 00/507 00 adica este facut exact pentru motorizarile cu filtru de particule. Nici macar New Life nu are aceste norme....End Offtopic!!!!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ba exista 0W-40 ESP Formula, doar ca nu aduc reprezentantele. Eu am cateva bidoane din strainatate.

http://www.mobil1.co.uk/~/link.aspx?_id=DECF4CD19F8D4F34A828E39610A0C32E&_z=z

Am vorbit cu cineva de la mobil1 romania, si imi poate aduce la vreo 62 lei/litrul.

Daca compari cifra Sulphated Ash a lui 5w30 cu cea 0w40, vei constata ca este o diferenta de 0,6 la 0,08 , adica de vreo 7 ori mai putina cenusha pentru filtrul de particule.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

SCUZELE MELE DE RIGOARE!!!!!!!!!!!!!! :blush: :banghead:

Am crezut ca fiind in UE , Mobil vinde aceleasi gama de produse....insa am o intrebare? Acest 0W-40 ESP are normele VW ? De fapt de pe siteul UK nu reiese nici macar la binecunoscuta 5W-30ESP ca ar avea desi are norma...... Sa stii ca as pune si eu acest ulei daca s-ar comercializa la noi....Iti multumesc ca m-ai corectat!!! Numai bine :beerchug:

Insa tot pe siteul UK scrie care tip de ulei pentru ce marca este facuta: si de acolo reiese ca 0W-40ESP este pentru Vauxhall(Opel): http://www.mobil1.co...engine-oil.aspx

Pentru VW : 5W-30ESP si 0W-40 New Life

http://www.mobil1.co...engine-oil.aspx

Modificat de Andrei1980
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Ba e puturos no hai zi-ne blitz despre 1,6 tdi ce parere ai?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Iar? :D

Ce sa mai zic. Mie mi s-a parut pana la urma un motor corect la banii pe care-i dai pe el.

A fost in vara parca o problema de soft cu el, ca nu mai tragea masina neam... dar nah.

Eu personal dac-ar fi sa iau O2 noua, cu motorizarea asta as lua. Desigur ca mi-ar placea 2 TDI dar... in cazul meu cred ca e mai bine sa stiu exact cat imi e de lunga plapuma.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Blitz voi da un aste de la un studiu facut de mine( in sensul ca am luat reviewurile facute de adac pentru cateva motoare ca si comparatie) si care l-am scris pe alt forum skoda

Ca o treaba interesanta citind acuma (desi citisem si inainte sa-mi cumpar masina dar nu pricepusem de fapt 040.gif ) testele facute de adac.de (in care mai nou mi-am dat seama ca trebuie crezut sfinteste) pe octavia si la fel si pe golf cu motorizarile noastre. Saracii la 1,6 tdi nu stiau cum sa nu suna asa rau ce aveau sa spuna, tot ziceau ca ii ok de fapt si cu rabdare nu sunt probleme la depasiri etc etc 21.gif . Chestia e ca dintre 1,2 tsi, 1,4 tsi, 2.0 tdi cr si 1,6 mpi(de pe golf) al nostru 1,6 tdi a iesit cel mai prost la punctaj.

1,6 tdi 3,2 pcte

1,6 mpi 3,1 puncte

1,4 tsi 2,4 puncte

1.2 tsi(105 cai) 2,2 puncte

2.0 tdi cr 1,9 puncte

1,9 TDI(DPF) 1,9 puncte

1.8 TSI 1,3 puncte

mentionez ca golful 5 care avea 2.0 PD scosese 1,3 puncte(diferenta foarte mare fata de cr-ul actual)

De precizat ca, cu cat pucntajul este mai mic cu atat aprecierea e mai mare( deci 1 e foarte bine si 5 e foarte rau).

Bietul 1,6 tdi pe care il detin cade inclusiv la comparatie cu 1,6 mpi pe care il detinusem ....ce sa-i faci

Cred ca aceasta lista spune foarte multe unor care vor alege pe viitor o masina noua din gama VAG.

Ca sa mai si aduc aici niste motoare care s-au mai amintit

1.5 dci(106 cai) pe megane 2,3 puncte

2,2 i-DTEC (DPF) pe honda cr-v 2,3 puncte

2,2 D4D(DPF) pe toyota rav 4 2,2 puncte

1,6 HDI (DPF) peugeot 308 2,7 puncte

1,4 D4d (90 de cai) toyota auris 3,2 puncte (cica la fel ar fi cam mort sub 2000 de ture)

1,6 JTD(120 de cai) a luat fenomenalul 1,5 puncte (chiar sunt placut surprins de fiat)- cei de la adac chiar precizeaza ca 1,6 jtd inlocuieste 1,9 jtd concluzionand ca are cu 10% consum mai mic la elasticitate mai mare.....nu ca la bolnavul 1,6 tdi vw

Concluzia este ca bietul dieselas al nostru este un dezastru

21.gif ar fi interesant daca cineva s-ar apuca si ar lua toata baza de date adac si ar face o lista cu ce motoare au cele mai bune scoruri, ne-ar fi viata mult mai simpla

p.s am gasit unul mai slab hahaha opel astra J 1,3 CDTI (95 de cai) cu 3,6 puncte dar din pacate 1,7-ele are 2,6 puncte.

Ce m-a surpins a fost 2.0 tdci pe focusul nou de 163 de cai care a marcat 1,6 puncte

A si sa nu uitam Duster 1.5 dci(110 cai) 2,8 puncte

Cred cav-am facut capul maciuca 24.gif , ce sa-i faci trebuie sa ma plang si eu cuiva ca am luat teapa vietii cu motorul asta....puteam lua ceva mult mai bun si mai ieftin de aceeasi bani(de ex 1.4 tsi cu dsg)

Revenind la oile noastra 1.6 tdi vs 1,9 tdi cred ca din punct de vedere al ADAC(si al meu 16.gif ) concluzia e clara 3,2 puncte vs 1,9 puncte un dezastru total pentru 1,6 tdi cu jumate mai prost decat predecesorul.Pacat si cinste celor de la fiat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La o analiza "atenta" din partea cumparatorului, cifrele legate strict de consum/putere/cuplu ale motorului 1,6 TDI, dublate de cilindreea scazuta(favorabila taxelor) este clar "carlig" de marketing.

Parerea mea este ca scaderea cilindreei motoarelor moderne este doar o amagire a consumatorului in vederea diminuarii costurilor de exploatare. Si probabil pentru cei care folosesc masina o scurta perioada(3 ani sa zicem) aceasta economie este reala.

Din pacate pentru consumatori se pare ca mapele de presa sunt cam optimiste si motorul acesta nu e prea reusit. Probabail ca in timp va deveni ceea ce s-a dorit initial.

Ce sa spun, motorul 2.0 TDI CR pare sa nu aiba bube(si asta e la fel de nou) si se comporta relativ bine, dar parca nu-ti ofera nici acesta senzatiile avute cu PD.

:scratch: Dar cat de scump e motorul asta, incat sa fie 1,4 TSI cu DSG mai convenabil dpdv financiar la achizitie?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Scadere cilindreei la alte firme gen fiat sau chiar hyundai sa nu mai vorbim de ford a avut efectul dorit fara sa sacrifice din cuplu performanta. Sigur ca daca le compari cu un 1,9 PD(sau de fapt orice cilindree cu pompe duse) nu vor face fata dar VW a trecut din extrema PD in dezastrul(poate ca exagerez un pic) CR, adica daca tot ai facut down sizing fa-l macar klumea, daca vezi ca nu esti in stare la 105 cai sa oferi cuplu suficient, fa-l de 120, sa la 2.0 tdi daca vezi ca 140 nu-s ca inainte fa-l de 150, nu am dreptate?

1,4 tsi cu dsg este cam la acelasi pret cu 1,6 tdi fara dsg. Dar ai cilindreea mai mic, putere net mai mare si reprize mai bune, nu are filtur de particule si consumul sa fim seriosi nu este asa mare diferenta. Pentru cei care fac numai dar numai drumuri externe probabil ca 1,6 tdi merita.

Se vede in punctajul facut de adac ca si actualul 2.0 tdi cr este mult sub 2.0 pd si citind forumuri si reviewuri se confirma , multi useri reclamand dificultatea de a porni de pe loc, si riscu sa-ti moara motorul....sigur 1,6 fiind mai mic se simte si mai tare.

Nu as zice nimic daca alte firme nu ar fi facut motoare mai bune(hyundai de exemplu scoate pe viitorul i30 un motor 1,6 tdi 128 de cai cu 6 viteze in conditiile in care actualul 1,6 ia punctaj foarte bun in testele adac si in fond adac-ul fiind german nu ar avea nici un interes sa le dea la cap la nemti). Mi se pare comic ca il pun si pe passat si pe touran, chiar vorbeam cu un amic bisnitar care a adus un passat 1,6 tdi bluemotion zicea ca de abia il porneste de pe loc in conditiile in care 1,9 105 cai pe passat chiar se mira ce bine trage pentru 105 cai.

Chiar imi pare rau pentru cei care au cumparat acest motor si sunt convins ca uniii nici nu isi dau seama de aceste aspect( mai bine pentru ei) dar din pacate actualul 1,6 tdi 105 cai 5 viteze de pe vw are una din cele mai proaste performante raportat la concurenta

Modificat de alexxb
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In general sunt absolut de acord cu tine dar din lista de mai sus prezentat de tine reiese ca bolnaviciosul si anemicul la turatii joase 1.2TSI a scos punctaj mai bun ca si 1.4TSI care totusi este o motorizare deja consacrata si destul de reusita in categoria sa(printre motoarele de noua generatie gen TSI etc.) Acest lucru inteleg mai greu totusi.

Scuze de offtopic dar nu ma pot abtine a nu pune aceasta intrebare!!!!!! Si nemtii pot fi cateodata figuri de felul lor...

Modificat de Andrei1980
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!