Jump to content

1.6 Diesel CR pe Octavia 2


virgilius23
 Share

Postare recomandată

Am scapat de-o grija , Mersi. Aveti idee cum pot afla ce turbina am pe masina?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mersul subturat nu creste nici consumul (chair il scade) si nici nu distruge masina. Vezi aici analiza "matematica" a condusului subturat desi e pentru 2.0 TDI se aplica la fel de bine si pentru 1.9 si pentru 1.6. Legat de consumul afisat pe BC sigur sunt erori (mai ales in oras) si de cele mai multe ori afiseaza cu 0,2-0,3 l mai putin, eu de cand tot zic ca testez la pompa ...

PS: Daca consumul de 3.6 l/100km este pe teren plan (drept) este ireal de mic pentru 1.9 TDI mai ales ca spui ca nu ai mers subturat. Deci singura varianta ramane ca drumul pe care ai mers sa coboare, deci consumul nu are nici o relevanta, in panta pot sa am si eu consumuri de 1,8 l/100 km, pe care l-am obtinut coborand de la Ranca la Novaci ... Tot asa ca tine (cu un consum extrem de mic) se mai lauda cineva cu 2.0 TDI pe aria Passat-ului B6, dar nu spesese ca mersese de la Paltinis la Sibiu :icon_thumright: ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu citesc consumul cand ajung la sfarsitul calatoriei, nu in timp ce cobor prin serpentine :))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

bleunightdanger

si daca jumate din distanta parcursa a fost "la vale", ce-ti spune consumul citit?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@adrian001, alexxb zicea ca si el scoate lejer consum de 3.6. Faptul ca tu nu poti, nu inseamna ca nimeni nu poate. Mersul subturat creste consumul, uita-te pe consumul instantaneu. Masina mea consuma cel mai putin la 2000rpm. Oricum sursa articolului postat de tine e necunoscuta, deci la fel de bine puteai sa scrii ca apa nu e uda, pt mine are aceeasi valoare. Uita-te in link-ul postat de tine la postul 116 si vezi ca mai e cineva care zice ca a scos consum 4%.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sursa sunt chiar eu, calculele si tot ce scrie acolo sunt facute de mine. Hai, poate zici ca eu sunt nebun si nu stiu spun, dar oare toti inginerii de la VAG sunt tampiti, ei au programat DSG-ul sa tina masina cat mai subturata cand mergi in Drive (D). Oare de ce ? Aaaa stiu, m-ai lamurit tu, sa cosnume mai mult si sa se strice mai repede ... Consumul instant e irelevant (nu este exact) este doar calculat pe baza unor parametrii. Nu e vorba ca nu pot eu sa obtin consumul tau, e vorba ca nimeni nu poate (in afara de tine, evident) sa obtina 3.6 l/100 km pe teren drept, nici macar aia cand fac consumul in fabrica (care e aproape in conditii ideale si nu reflecta realiatea) nu pot sa obtina cat obtii tu, asta ar trebui sa iti dea de gandit, ceva e putred la mijloc (computerul tau de bord sau ternul nu era drept sau ...).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

DSG-ul nu tine motorul subturat. Daca mergi la 1400 - 1500 rpm nu inseamna ca mergi subturat. Subturarea inseamna acceleratie puternica incepand de la mai putin de 2000 - 2200 rpm.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai si atunci cand e motorul subturat? Cand trage sa moara si se balbaie?

Personal, consider ca subturarea trebuie privita dpdv al motorului, iara nu al cutiei de viteze sau al nevoilor soferului.

De exemplu, am testat pe pielea mea si am tras concluzia ca un 1.9 diesel merge rezonabil chiar si la 1700 rpm, desi se simte bine pe la 2000 rpm (de acolo reactioneaza satisfacator cand apesi gazul), in timp ce un 2.0 benzina merge ok cu 2000 rpm, dar ar trebui sa il tii pe la 2500 rpm ca sa raspunda cand dai cu biciul.

Cu alte cuvinte, primele cazuri din exemplele de mai sus, eu unul le cam consider exemple de subturare.

Astea au fost exemple de motoare dotate cu cutii manuale. Am avut ocazia sa testez si 2.0TFSI cu DSG si la 25-30 km/h deja era in treapta a patra. Nu mai stiu ce turatie avea motorul atunci, dar sigur nu avea nici macar 1500 rpm (si vorbim de un benzinar). Asta, eu zic ca e subturare dictata de logica DSG-ului. Daca mergi lin, fara sa bruschezi masina accelerand puternic, nu cred ca afecteaza ceva.

Te poti uita si pe graficul repartitiei cuplului in raport cu turatia motorului (la partea ascendenta, bineinteles) si combinat cu testele pe care le faci pe drum iti vei da seama singur unde e si unde nu mai e subturat motorul tau.

Modificat de adyp2003
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Domnule paul.todea, nu ti.am spus nici sa taci nici ca nu stii nimic. E o lume libera si pot sa.mi exprim parerea si se pare ca nu sunt singurul care pune la indoiala afirmatiile tale. Inteleg din ultimul tau post ca tu nu mergi subturat si ca schimbi destul de sus, doar ca folosesti mult frana de motor si astfel reusesti consum de 3.6. Cred ca ai o placere maxima conducand si schimband intr.una. Eu lucrez pana la 12 noaptea si cand plec acasa, bucurestiul este lejer. In seara asta o sa inchid clima si o sa experimentez spusele tale. Intr.o seara am acos 5.3. Daca inseara asta scot macar sub 4.5 iti trimit o sticla de whiskey

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Jur pe orice vrei ca sapt asta am facut un drum de 150 km (turda-hunedoara). Au fost 31 grade celsius, clima pornita pe 17 grade si 4 linii la ventilator. Am avut viteza medie 46 kmh pt ca am prins un TIR defect dupa care am stat in trafic 20 min cu motorul pornit pt ca daca opream motorul muream de cald, am prins coloane de cate 4-5-6 tir-uri cu masini intercalate printre ele, deci am facut un milion de depasiri. Consum final: 4.4 . In conditii optime coboram sub 4%. Acuma pe bune, ce interes am sa mint? Nu am nici un beneficiu laudandu-mi motorul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@adyp2003: Cum am spus si in post-ul meu precedent, fenomenul de subturare apare cand accelerezi puternic sub 2000 - 2200 de ture.

1.9 TDI se simte cel mai bine intre 2200 si 2800 de ture. Asta nu inseamna ca daca mergi cu 1400 - 1500 de ture constant (eventual pe cruise control) motorul este subturat.

Cum ziceam, DSG-ul nu subtureaza motorul, chiar daca il tine la 1400 - 1500 de ture (asa e in cazul meu in "D" cand merg linistit). Daca ii dai talpa va retrograda 1 - 2 trepte. La cutia manuala trebuie sa faca soferul asta pentru a evita subturarea.

Nu are relevanta daca e TDI sau T(F)SI, ba chiar e invers, cuplul maxim la TSI-uri incepe de la 1500 de ture, mai jos decat la TDI.

Cum ziceai si tu, daca mergi lin si nu bruschezi masina, nu numai ca nu afecteaza nimic, nici macar nu poate fi vorba de subturare.

Singura conditie este sa nu se mearga tot timpul intre 1400 - 2000 de ture, chiar daca nu se accelereaza brusc intre aceste ture, e bine ca motorul sa mearga si peste 2500 - 3000 macar ocazional.

Motorul meu nu este subturat niciodata tocmai pentru ca respect ce am zis mai sus. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@paul.todea Tu ai calculat consumul real al masinii sau te bazezi strict pe ce spune BC-ul ?. Pentru ca realiteatea ne-a aratat ca BC-ul poate arata mai putin si cu 0.5-0.6 l/100 km fata de realitate, pana la urma BC-ul nu masoara volumul de carburant care intra in injectoare face niste calcule aproximative pe baza parametrilor de injectie. Deci fa plinul mergi cu masina cateva sute de km in care sa obtii consumul tau minune de 3.6 l/100km si apoi fa plinul iar si vezi exact cat ai cosnumat ...

PS: Bine sa ne spui si pe unde ai mers ca daca cobori din varful muntelui (cu masina in frana de motor) si te uiti jos cat ai consumat iar nu facem nimic ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

octavia owner

ca sa va intrerup putin din consumuri, cu o mica paranteza (ca si consumuri minime, am scos 4.4 afara si 6.4 in oras).

motorasul de 1.6 TDI (de fapt acesta e subiectul topicului) este super reusit, trage super bine peste 2000 rpm, daca nu vrei accelerezi puternic si mergi constant, merge lin chiar si la 1400-1500 rpm.

totul ar fi perfect daca nu ar reveni acel sporadic tzacanit, de cand diminetile-s mai racoroase...da, a revenit.

dupa pornire motorul suna ca un diesel sanatos, plin...cand lichidul de racire ajunge pe la 70 grade tzacane de-l ia dreaq pana se incalzeste bine (ulei 95 grade).

poate ma repet, dar tzacaneala vine si cu o pierdere a puterii, nu mai e cuplul simtit ca atunci cand motorul suna bine.

chiar nu mai stiu ce sa fac, cui sa ma adresez...ultimul raspuns primit de la service (consilierul de garantii) este ca, conform uzinei, ar fi datorita mersului subturat.

desi in filmarile HD oferite lor se vede pe turometru ca tzacaneala/bataia incepe la plecarea de pe loc si bate pana peste 2000 rpm.

oare OPC se implica in probleme de garantii de acest gen?

ma gandesc sa iau legatura cu un avocat...

mi-e sa nu schimb injectoare sau alte cele prin moor dupa ce ies din garantie (aprilie 2012)

ce parere aveti? sa-ncerc un service skoda de-afara? (szeged-ungaria)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cel mai mic consum mediu cu motorul asta a fost 3.8 pe o distanta de 48 km (Motru - Tg-jiu), dar fara AC si mers numai cu a 5-a la 80km/h si 1500Rpm si am depasit doar 2 masini ... a fost in prima zi de paste cand era foarte liber. Cu AC on, pe orice distanta as merge, sub 5 nu scot!

Cat despre mers subturat eu nu consider ca pana in viteza a 3-a daca esti sub cuplul maxim , adica mai putin de 1500rpm, ai un mes subturat.

Din cate am inteles motorul asta echipat cu DSG il tine exact cum indica maxidot-ul, adica in D la mers lejer merge in viteze mari si la rpm cat mai mic tocmai pt consum.

@ Octavia Owner... avand acceasi problema sunt alaturi de tine!.. daca e nevoie mergem si in Ungaria

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

octavia owner

incercam mai intai un OPC?

mai ai mailul in care esti trimis la bucuresti?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@OctaviaOwner:Eu zic ca motorul nu are nici o problema si te complici prea mult, exact asa face si la mine, iar eu tind sa cred ca tzacanitul se aude din rampa.

Astazi am facut si eu update-ul de soft de la 6930 la 8798( parca nu mai tin minte exact), si intradever se cunoaste o imbunatatire la ture mai joase dar nu extraordinara.

Modificat de radu2010
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

octavia owner

ok, dar de ce nu tzacanea cand am cumparat-o?

sunetul a aparut pe la 3000 km, nu stiu daca are relevanta...tocmai alimetasem la luckoil pt ca dealerul mi-a dat un bon valoric folosibil numai in luckoil si am mai pus eu bani de-am facut plinul....atunci mi-a aparut si tzacanitul.

daca e din rampa, de ce nu tacane in permanenta? de ce doar sporadic, in functie de temperatura si umiditatea aerului exterior.

Modificat de octavia owner
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Jur pe orice vrei ca sapt asta am facut un drum de 150 km (turda-hunedoara). Au fost 31 grade celsius, clima pornita pe 17 grade si 4 linii la ventilator. Am avut viteza medie 46 kmh pt ca am prins un TIR defect dupa care am stat in trafic 20 min cu motorul pornit pt ca daca opream motorul muream de cald, am prins coloane de cate 4-5-6 tir-uri cu masini intercalate printre ele, deci am facut un milion de depasiri. Consum final: 4.4 . In conditii optime coboram sub 4%. Acuma pe bune, ce interes am sa mint? Nu am nici un beneficiu laudandu-mi motorul.

nu tre sa te juri ma, doar nu esti rrom :)

am facut 15 km acum noaptea in bucuresti cand e destul de liber, am abuzat serios de frana de motor pe cat posibil, la modu ca era unu in spatele meu si abia ca si`a dat seama ca franam.... si totusi n`am scazut sub 6, am avut 6.1. pe ce distanta ai scos tu 3.6 in oras? eu am mers 15km - banuiesc ca la tine au fost peste 100?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ octavia owner : Da, mai am mail-ul in care ma trimiteau la Bucuresti, la cei de la care am cumparat masina... "frumoasa" atitudine :slap:

@ radu2010 : Daca azi ai facut update la 8798, inseamna ca nu a mai aparut nimic nou... :(

De curiozitate, sa faci un test drive la reprezentanta cu acelasi motor sa vezi ca ala nu o sa tacane! Pentru ca nu e normal sa tacane... la mine tacanitul a inceput de la softul 6930 si la 8798 deja se auzea de se uita lumea dupa mine pe strada ...Si cum zice Octavia Owner, nu face tot timpul... sunt zile in care se aude dar nu-i suparator. Taicamiu a avut acelasi motor care nu facea si se auzea si altfel... Deci daca tu consideri ca-i normal, atunci ramai asa cu tacanitul, poate te trezesti cu un injector distrus cand iese din garantie. Am mai postat asta , dar nu mi-a raspuns nimeni... pe un forum strain cineva a facut un test la valorile de injectie , si o valoare nu corespunde cu celelalte si la fel zicea ca-i tacane, mai ales cand e subturata (mers pana max 30mph)

http://forums.tdiclub.com/showthread.php?t=317345

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@adrian001, asa e, consumul pe care l-am zis e bazat pe BC, o sa fac plinul

@octaviaowner, nu stiu cati km are masina ta, dar banuiesc ca putini. La mine, atat consumul de ulei cat si cel de combustibil s-a lasat dupa aprox 50k km. De ex eu completam cu ulei aprox 0.5 L intre 2 schimburi, acum nu mai completez deloc, stiu ca nu e cazul la tine ca ai CR. Referitor la problema ridicata de tine, eu zic ca cu OPC pierzi timpul, si iti sugerez daca tot esti dispus la o cheltuiala, sa mergi in Germania, nu la unguri.

@ketex, nu o sa te creada nimeni, ca nici pe mine nu ma cred colegii :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ketex: Nu stiu cu ce te ocupi tu, dar eu pur si simplu nu am timp sa umblu tot timpul pe la service cu masina, asta e daca o sa pice ceva pe la ea.

Eu tot din rampa cred ca e tacanitul ala, de ce: odata cu schimbarea softului au marit presiunea pe rampa la ture mai joase, de aici si tzacanitul mai puternic la acest soft.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@paul.todea cine a zis ca nu l-as crede pe ketex ca a obtinut 3.8 l/100 km. Pentru ca el fata de tine a facut tot ce trebuie sa aiba consum minim: a mers la o turatie cat mai mica si constant in cea mai mare treapta de viteza + drumul liber + la masina lui consumul oficial dat de producator e 3.9 l/100 km in afara. La tine e altceva pentru ca zici ca nu mergi subturat si in plus consumul minim la 1.9 TDI din datele oficiale e 4.1 l/100 km pe care daca ai citi prin topicul de consum ai vedea ca l-am obtinut si eu acum ceva timp dar aplicand aceeasi metoda ca si colegul ketex, mers constant subturat in treapta a 5-a + fara AC + drum liber + maxim doua-trei frane pe o distanta de 80-100 km. Motorul este identic cu al tau 1.9 TDI BJB EU3 si la vremea aia avea aprox. 90000 km. Fa consumul cum am zis plin - plin pentru ca sigur vei avea o surpriza cand vei calcula cu mana ta ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

octavia owner

Radu, chiar daca timpul meu e limitat, at

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Desigu domnul paul.todea exagereaza cu acel consum (in fond stiu ce vorbesc ca si eu am avut 1,9 si se pare ca 90% din userii cu 1.9 care au postat sunt de aceeasi parere). Poate ca , computerul de bord al domnului paul.todea e defect si cred ca nu ar fi rau sa treaca pe la un service pentru o verificare.

Legat de acel zgomot cauzat de 1,6 tdi foarte foarte rar il mai am si eu dar numai inainte sa moara motorul fapt care il aud si la rav4-ul parintilor exact in aceleasi conditii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am verificat consumul pe care l-am declarat ... era defapt 3.9 cu faza scurta si ac on, dar nu era foarte cald afara... pozele le gasiti in topicul de consum motorina... era parca prin aprilie...

Legat de tacanit,e ca si cum pornesti un diesel vechi la -25 de grade si oricat il ridici in ture(in sarcina) tacane,dar nu tot timpul si nu cu acceasi intensitate. Au mai fost ai momente cand nu tacanea indiferent cat de subturat mergeai, de accea consider ca nu e normal sa tacane

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!