Jump to content

1.6 Diesel CR pe Octavia 2


virgilius23
 Share

Postare recomandată

@ketex:da e foarte normal sa se regenereze DPF-ul oricand dupa orice drum.DPF-ul acumuleaza funingine in el si la drum lung si cand mergi in oras si cand sta la releantiu, intr-un cuvant cand merge motorul, iar cand diferenta de presiune dintre senzori ajunge la un anumit nivel incepe regenearea.Asa am patit si eu de cateva ori, cea ce nu-i un lucru prea placut sa faci un drum de 350 km si vrei sa te relaxezi si tu ca omul trebuie sa stai sa se regenereze dracia.E adevarat ca nu am stat de fiecare cand mi s-a intamplat am m-ai si oprit-o, un lucru foarte rau.

Referitor la mersul subturat, nu mi se pare un mers subturat cu treapta a II-a la 1000 ture, pentru ca motorul nu trage din greu in treapta asta.Mersul subturat este atunci cand se merge cu o treapta superioara de viteza(a 4-a, a-5-a) la turatii mici.Nu cred ca sta nimeni sa tureze masina pana la 3000 de ture cu a I-a, la un mers prin oras aglomerat.Parerea mea este ca cu cat treapta de viteza este mai mare cu atat si turatia motorului trebuie sa fie mai mare.Degeaba schimb a-I-a la 3000 daca dupa aia merg cu a 5-a la 1200.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

octavia owner

fratilor cand va aud cu regenerarea filtrului lu' peshte....niciodata nu am acordat atentie filtrului sau regenarii, nici macar relantiului, nci nu pot sa va spun daca vreodata mi-a stat la 1000 rpm...nici martor nu mi s-a aprins vreodata.

pana la urma ajungeti sclavii masinilor voastre...sincer, deja incepe sa ma bata gandul dupa perioada de garantie sa scap cumva de DPF-ul ala...nu ca m-ar deranja ci pentru ca cica motorul ar merge mai "desfundat" si ai simti ceva caluti in plus.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nici mie nu mi s-a aprins niciodata senzorul filtrul de particole, mai observa cateodata ca sta la 1000 dar nu-i stres. Daca dai jos DPF-ul mai treci de ITP la testul de gaze? Mai este si varianta tuning motor, pe site la ABT(unde nu pierzi garantia la motor pentru ca este firma cu care oficial lucreaza VW), se urca la 126 de cai pentru 1600 de euro parca.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu exista mers subturat in primele doua trepte de viteza. Cum a schimbat colegul mi se pare normal, mai ales pentru un drum relaxat prin oras

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Decat sa stau prin service cu masina mai bine merg unpic mai atent acum ca doar nu ma costa nimic.Daca ai sti cum functioneaza DPF-ul si procesul de regenerare iti spun eu sigur ca ai merge mai atent.Toata treaba e sa nu opresti motorul cand se regenereaza.

Ca o parere despre acest motor nu il recomand nimanui pentru Octavia care este o masina grea pentru acest motor, din pricina faptului ca nu aduce aproape nici un avantaj fata de 2.0 tdi:consuma cam la fel mai ales pe caldura asta poate chiar mai mult, este greu de condus prin oras daca faci multe opriri, si nu are cine stie ce putere, si cel mai mare dezavantaj este faptul ca nemtii l-au scos pe piata sub versiune beta, mai au mult de rezolvat in prinvinta softului, singurul avantaj este la impozit care nu cred ca este o diferenta asa mare fata de 2.0.In concluzie octavia cu 1.6 tdi este o masina submotorizata

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

octavia owner

desi in clip am urmarit sa fac ca acel sunet sa fie cat mai clar, totusi nu conduc asa...desi mi se pare normal la vitezele 1 si 2 sa poti sa lasi masina sa "curga" din turatia de relanti si sa poti oricand sa accelerezi la nevoie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Valentin nu poti sa iti dai seama din clip cand e sau nu subturat , nu cunosti motorul si nici nu simti masina doar uitandu-te la un clip. Radu2010 nu as zice submotorizata (ca doar in afara merge excelent)(in fond atunci de 1.4mp si 1.6 mpi ce sa mai zicem) ci as zice cu softu de toata minunea. Uitat-te la softul nou ca , corecteaza plaja de cuplu in ture joase.Ei daca ar mai inbunatati inca un pic eu as fi pe deplin multumit. Sau eventual legat la o cutie DGS unde din cate am mai citit nimeni nu se plange de performantele motorului.

Modificat de alexxb
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da intradevar asta e singurul lucru care imi place la motorul asta.Dar ca sa mi se opreasca motorul in mers la o masina noua e ceva de neconceput.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

in legatura cu tacanitul si cu altele discutate mai sus...

in primul rand dupa ce s-a pus noul soft, in urma caruia s-a imbunatatit cuplul in ture joase, au inceput masinile sa tacane.

pai de unde inbunatatire de cuplu?... au marit presiunea in rampa, si au umblt putin la timpii de injectie (avansul).

dupa cum tacane, presiunea in rampa e mai mare si timpii de injectie mai avansati, de aici si tacanitul.

in legatura cu filtrul de particule, nu obtureaza evacuarea cat sa pierdem putere(asta am testat pe dyno).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dragi colegi se pare ca pana la urma sunt nemultumiri si probleme reale la toate motorizarile noi introduse la Octaviile FL. 1,2TSI - efectiv No comments - probleme cu duiumul de toate felurile, senzori wastgate-turbo, lanturi, soft....1.4TSI - desi la sectiunea Skoda inca nu a semnalat nimeni probleme mari in afara de figuri ale softului la pornirea motor la temperaturi mai calde, insa la Golf se pot citii cateva probleme cu ceva piesa numita variator care daca pica(si se pare ca dupa 50-60 000km sunt sanse mari sa o faca) ai costuri de reparatii de 3-4000 lei...si acum spre surprinderea mea nici la 1.6TDI nu este totul roz, desi in ultima vreme aveam niste mustrari de constinta ca nu am optat pentru aceasta motorizare de zile mari. Dar se pare ca nici aici nu as fi pe deplin multumit. De exemplu acea problema cu softul care era pana sa aparea noul soft m-ar fi facut sa detest aceasta motorizare, fiind a persoana caruia ii plac motorizarile mai fasnete... De fapt pot sa va spun ca avem masini noi, arata bine, arata a calitate destul de buna(mai ales pentru cine nu are asa ceva) si arata de parca ar fi ceva care te tine o viata, insa nu stiu de ce mi se pare ca incepem sa ne trezim si sa vedem ca mai toti avem niste masini cu softuri cel putin beta, cu motorizari ultratehnologizate(ca sa scoatem putere tot mai mare din motoare tot mai mici si noxe cat mai pozitive) care in brosuri si date tehnice ne-a taiat gura insa din cauza complexicitatii lor sunt mult mai putin fiabile decat cele in locul carora sunt puse (1.2-1.4TSI Vs 1.6mpi-2.0i, 1.6TDI CR vs 1.9TDI PD etc. si motoare la care orice piesa mica, orice senzor duce dupa el in scurt timp un sir de alte piese, reparatiile finale costand aproape sigur de ordinul miilor de lei. Chiar alaltaieri mi-am pus intrebarea la masina mea: exista in motorul meu orice piesa cat de mica care sa nu coste cel putin 1000 de lei??? Eu numai asta vad pe forumuri la costuri reparatii motor iesite din garantie, ca se arunca cu miile de lei de parca am fura banii si toti am fi milionari sau am avea salarii de Luxemburg.

Terminand cu monologul negativist dar din pacate cat se poate de real , eu zic sa ne bucuram de masinile noastre cat mai putem si sa avem grija de ele ca la carte, atat la intretinere cat si la folosirea lor, poate poate mai lungim un pic aceasta perioada mai bucuroasa in care inca nu avem probleme mai graver la care costurile de remediere sunt de ordinul a 3-4 salarii medii pe economie!!!! Cat timp am avut logan nu era zi sa nu ma uit cu jind la masinile nemtesti si in special la cele din marea familia VW, incluzand aici si Octaviile si visam ce bine o sa fie cand o sa am si eu posibilitatea sa conduc asa ceva si eu. Insa nici prin gand nu mi-a trecut prin cap ca aceasta ar putea suferii de probleme mari sub 100 000 km. Si nici nu am avut probleme. Drumuri bune si frumoase la toata lumea si un salar pe masura pentru reparatii cand om iesi din garantie cu frumoasele noastre Skoda

Si aici am vorbit de motorizari....dar se pare ca compresoarele de clima la VW/Skoda sunt facute pe 3-4 ani si dupa acea la 50% dintre utilizatori pica, costuri iarasi de ordinul miilor de lei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu nu stiu ce sa mai zic de motoru asta.

In seara asta,dupa vreo 30km facuti in oras,si mai tare si mai incet, am observat la un moment dat ca isi facea regenerarea. Adica la ralanti statea la 1000rot/min. Chestie pe care de asta iarna n-am mai vazut-o decat odata. Ce mi se pare si mai ciudat e ca in timpul regenerarii consumul era de 0,4l/h iar dupa ce si-a revenit si statea normal pe la ~800 consumul era 0,5l/h.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si care e problema?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De ce consuma mai putin cand face regenerarea cand ar trebui sa fie invers?

Asta iarna cand facea regenerarea era cam 0,9-1l/h,iar fara regenerare cam 0,6l/h.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sincer masina mea (deci partial off-topic) consuma intre 0.5 si 0.7 l/h la relanti dintotdeauna. niciodata nu m-am stresat din cauza asta, si masina are 106000 km. nici o problema. acuma oricum consumul depinde si de clima, de temperatura, etc...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sincer masina mea (deci partial off-topic) consuma intre 0.5 si 0.7 l/h la relanti dintotdeauna. niciodata nu m-am stresat din cauza asta, si masina are 106000 km. nici o problema. acuma oricum consumul depinde si de clima, de temperatura, etc...

paul la 1.6TDI e alta treaba, el se referea la faptul ca ii variaza consumul cand se regenereaza DPF-ul, tu nu ai dpf la 1.9 tdi pd.Referitor la consumul la relanti asa face si la mine, cand se regenereaza scade cateodata si pana la 0.2 l/h

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

octavia owner

fratilor, de ceva vreme eu tot pandesc sa-mi surprind masina facand acea renumita regenerare...inca nimic :-)

relantiul tot la ~800 rpm e.

probabil conteaza si cum o conduci, cat de subturat mergi cu ea...eu tot pe la 2500 rpm schimb treapta, la mers normal.]

ma mira ca nu-mi regenereaza, in special ca fac si multe drumuri scurte prin oras...serviciul il am la aprox 2 km de casa.

LE: referitor la consumul in relanti, am 0.4% fara clima si 0.6% cu clima.

Modificat de octavia owner
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sincer masina mea (deci partial off-topic) consuma intre 0.5 si 0.7 l/h la relanti dintotdeauna. niciodata nu m-am stresat din cauza asta, si masina are 106000 km. nici o problema. acuma oricum consumul depinde si de clima, de temperatura, etc...

paul la 1.6TDI e alta treaba, el se referea la faptul ca ii variaza consumul cand se regenereaza DPF-ul, tu nu ai dpf la 1.9 tdi pd.Referitor la consumul la relanti asa face si la mine, cand se regenereaza scade cateodata si pana la 0.2 l/h

ok. deci daca si la tine e tot asa inseamna ca Aanndrei poate sa stea linistit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@octavia owner:depinde acum si de felul cu mergi, chiar daca mergi prin oras si mergi lin o sa se regenereze mai greu.Oricum trebuie sa te bucure lucrul asta, cu fiecare regenerare scade si durata de viata a DPF-ului.La mine se simte cand incepe regenerarea chiar daca sunt in mers, se schimba motorul la mers unpic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

octavia owner

pana o sa ajunga sa crape DPF-ul la mine, o sa gasesc o metoda de a renunta la el :-)

singura nemultumire a mea sa scap de acel tzacanit la motor, in rest masina e super din tpate punctele de vedere!

inca asteptam reply de la uzina...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe mine nu ma deranjeaza asa mult tzacanitul ala pentru ca face doar cand e subturata sau cand e motorul rece, la mine ce-a mai mare problema este ca se opreste din cand in cand in mers cand o scot pe liber.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

octavia owner

e, faza cu opritul in mers mi se pare grava intradevar...cum am mai zis mie-mi tzacane pana in 2000 rpm si chiar un pic peste, suna chiar rau cand tzacane...deci nu e in subturare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

138 de cai si 334Nm....e o mare minciuna, asa ca mai bine nu arunca banii pe prostii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salut! Am facut un drive test cu Octavia 1.6TDI CR, masina avand 5300km, consumul mediu la plecare 6.6L si cu 3 persoane la bord.

Durata a fost de aprox. 40 min.,cu varfuri mai maricele=160,mers normal dar si accelerari mai bruste, in general condus sportiv.

Ce am observat:la plecarea de pe loc masina trebuie turata mai mult, cam la 3000 ture pentru a putea schimba treapta 2 corect. Treptele 1 si 2 sunt foarte lungi, abia a 3-a trage cum trebuie(asemanator cu Fiat Punto 1.3multijet unde de la treapta 3 rupe asfaltul). Masina trage binisor pot sa spun, dar trebuie turata cam mult, iar consumul mediu de 6.5l mi s-a parut cam maricel.

In aceste conditii, as vrea sa stiu daca a mers cineva cu Octavia 2.0TDI CR, care a fost consumul obtinut si cum trage acest motor nou fata de cel 1.6. Cel de 2.0 TDI PD am vazut ca era foarte brutal cand am mers cu el.

In privinta impozitelor/rca diferenta intre cele 2 este de 50/150ron si atunci nu stiu cat de mult mai merita motorul de 1.6 fata de cel de 2.0 unde ai si un plus de putere.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu ai specificat nimic de softul motorului. Nu ai specificat daca AC era On.

La plecarea de pe loc eu mai mult de 2500rpm nu o turez si pleaca fara probleme.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!