Jump to content

1.6 Diesel CR pe Octavia 2


virgilius23
 Share

Postare recomandată

dar cand am afirmat eu ca ar fi la 4000? tocmai am exemplificat in mod practic si obiectiv in urma cu 2 posturi ca e peste 4000 ture puterea maxima.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu daca ati observat,dar la skoda octavia,chiar daca zona rosie incepe de la 4500rpm,liniutele sunt mai departate unele de altele si abia dupa 5000rpm sunt foarte apropiate,mie asta imi spune ca merge pana la 5000 rpm. Am mai vazut chestia asta la multe masini :Driver:

Skoda Octavia II FL

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu nu inteleg de ce va certati si va ambalati atat cu puterea maxima.

Oricum NU foloseste nimanui, nici macar la curse. Ce ne intereseaza cel mai mult este plaja de CUPLU, cum este dezvoltat acel cuplu motor si cat de mare e plaja de maxim.

Aia este ceea ce simtim cu adevarat si aia este exact ceea ce avem nevoie cu adevarat. Puterea motorului este... oarecum teoretica.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am un prieten care are skoda tour 1.9 90cp (cu chip tuning) si am zis sa le comparam...eu am condus masina lui si el pe a mea. Amandoi am fost de parere ca masinile trag la fel....nu stiu ce diferente sunt la viteze mai mari...am facut testul in Bucuresti pe chei spre vitan. Parerea mea a fost ca 1.9 iti da senzatia ca trage mai bine din cauza zgomotului mai mare al motorului care pare mai fioros.

Iar legat de accelaria in gol...da motorul este protejat la prostii ....nu este indicata ( ce sa faci mai evoluam :) ) , dar a incercat cineva treaba asta cu motorul cald si cu ESP-ul scos?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Adica cum e protejat la prostii?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

adica nu este indicat sa-l turezi in gol

Modificat de tavi_ns
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exact dupa cum zice si Blitz mai sus, amintesc un proverb modern pe care il au americanii: "People buy horsepower and drive torque." Adica cumperi putere si conduci cuplu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se mai stie de ceva soft nou pentru motorul acesta? Pentru mine versiunea de soft 8798 a dus ca minusuri:

- pornire greoaie cand e motorul rece (dar nu tot timpul)

- tacanitul injectoarelor (parca mergi cu tractorul... se uita lumea la tine) cand incepe sa se incalzeasca motorul pana ajunge la 90 de grade, dupa care nu se mai aude.

Am fost cu ea la porsche timisoara,unde am facut si update-ul la ver.8798, am lasat-o peste noapte sa fie motorul rece a 2-a zi . Revenit a 2-a zi, nu m-au lasat sa fac testul in curte, desi le-am zis ca tacanitul se aude prin oras(mers cu viteza 1 si a 2-a) si a trebuit sa plec la drum intins unde le-am spus de la inceput ca nu o sa faca, pentru ca nu face decat la mers prin oras... in fine. Desigur ca s-a auzit acel tacanit foarte slab si mi-au zis ca e normal ce se aude, "asa fac toate", dar am un prieten cu aceeasi motorizare la care a lui NU FACE, merge impecabil masina si nu a facut nici update-ul de soft de cand si-a luat masina si are aprox acelasi nr de km si tot de 1 an... si cum pe tester nu a iesit nimic, m-au pus sa platesc diagnoza+materiale mici 45 lei, masina in garantie! :angry:

Mentionez ca update-ul de soft l-am facut deoarece aveam acel tacanit, dar se auzea in alte conditii !

Modificat de ketex
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca intr-adevar este ceva problema nu cred sa aiba legatura cu softul. In fond tacanitul il aveai de la inceput. Daca te ajuta eu inainte aveam 6930 si nu aveam nici un tacanit cum nu am nici acuma , diferenta intre cele doua softuri a fost faptul ca am cuplu la ture joase mai mult cu cel nou. In rest am 19000 de km si absolut nu aud nimica nu se simte nimic la motor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intrebare catre voi:

Zilele trecute am avut ocazia sa circul cativa zeci de km in regim de autostrada cu O2 1.6 CR. Mi s-a parut consumul cam maricel in urmatoarele conditii:

-temperatura motor 90 grade

-10-11 dimineata cu temperatura exterioara de 16-17 grade

-viteza de croaziera setata pe tempomat la 130km/h.

-un usor vant lateral

Consumul instantaneu fluctua intre 6.2-6.8l/100km cu unele caderi pe la 5.5-5.8, mediu a fost undeva la 6.4. Ce parere aveti?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cam peacolo este daca ai vant din fata sa zicem. La 130 km/h 6,2 am scos si eu mediu cu tempomat. E normal cu tempomat sa scoata mai mult, fara, scot mediu clar mai putin la aceeasi viteza. Tempomatul apasa pedala de acceleratie mult mai brutal ca sa nu fie surprins niciodata de un deal si astfel sa ramana in cuplu tot timpul....marog ce pot sa spun 1,6 tdi nu este un motor minune

Modificat de alexxb
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

SI eu am simtit o crestere a consumului , mai ales in oras ... am cam tot timpul 9%, merg si cu ac on, dar chiar asa de mult sa consume? Ideea e ca si daca merg fara AC, tot cam mare e fata de cum era inainte de resoftare. Iar la drum intins, trebuie sa mergi multi km cu masina casa scada considerabil!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da diferenta e mare in oras cu AC on chiar incredibil de mare(desi la pedala nu pot sa spun ca simt chiar asa) in afara cu Ac on diferenta e aproape insesizabila...in fine asta e motorul cu asta defilam , data viitoare vom lua altceva. Ceea ce suspectez eu legat de putere si consum este ca filtrul de particole are o mare vina in toata treaba. Sunt aproape convins ca daca l-as da jos deodata ar consuma mai putin si ar merge mai iute

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu nu, stati sa ne-ntelegem: eu NU am avut cu ce sa compar valorile. Doar am mers si ce-am constatat am pus aici ca sa compar cu ce-aveti voi.

Doar cu sdi-ul meu pot compara dar rezultatele sunt similare cu ce am eu la 64CP si 120Nm dar o greutate mai mica la mine la aceeasi 130km/h viteza de croaziera.

Uite ca nu mi-a dat prin cap sa fi pus tempomatul si la 120 dar sunt convins ca la viteza asta consumul batranei mele e imbatabil: 4.2-4.3 :)

Si Alex, nu cred ca constatarea ta e buna legata de folosirea tempomatului (am si eu si folosesc de vreo 4 ani si toata ziua frec BC cu ochiul la consumuri). Sunt de parere ca interventia brutala DAR de scurta durata echivaleaza cu o interventie umana dar de mai lunga durata. Apoi tempomatul tine mai bine viteza de croaziera prin scurte interventii decat daca am potrivi-o noi din pedala. Marog, ca sa inchei, e doar parerea mea; repet, eu nu pot confirma din practica teoria ta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

octavia owner

depinde si cat de lung a fost drumul in regim de autostrada, cu cat e mai lung, consumul "se aseaza" ami bine.

eu am scos 5.4 pe autostrada, dar pe langa tempomat setat la 130, am avut parte si de lanseuri de pana la 180-200 pe ceas, deci cred ca as fi scos ceva mai putin daca as fi condus tot drumul cuminte. (~1000 km drumul)

consumul instantaneu nu este de urmarit, te ajuta sa inveti sa conduci economic masina respectiva, dar te induce in eroare la consumul constant...am observat si eu ca tempomatul care corecteaza mai din scurt acceleratia intradevar iti baga pentru scurta perioada de timp un consum usor mai mare, dar este mai confortabil decat cu piciorul pe pedala.

eu in oras scot 6.4-7% cu clima pornita, in functie de lungimea drumului, inca odata conteaza foarte mult ca motorul sa se fi incalzit bine...nu neaparat daca acul lichidului de racire a ajuns la 90 grade inseamna ca motorul a atins complet regimul de lucru.

eu aveam mai mari probleme de consum cu softul initial care incepea cu 6xxx, cu asta-mi merge mai bine, ramane sa se rezolve problema acelui tzacanit care vine cu un lack de putere si smucituri, eu suspectez injectoarele....sper sa se rezolve sau sa crape cat sunt inca in garantie.

Modificat de octavia owner
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cand apa ajunge la 90 grade motorul lucreaza la capacitate maxima.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

octavia owner

eu zic ca apa tre sa fie la 90 dar si uleiul la 102-105 grade, right?

conform cu cele constatate pe informatiile de pe maxidot timp de 1 an.

Modificat de octavia owner
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce, arata si temperatura uleiului mai nou pe maxidot?

Acum ca ziceti imi dau seama ca e posibil ca ce-am vazut eu sa fie eronat: deci am pornit cu ea de la rece si am inceput sa ma uit pe consum doar cand a ajuns apa la 90 DAR e foarte posibil ca temperatura reala a apei sa nu fii ajuns la 90, deci motorul sa nu fii fost suficient de cald.

No, o sa vad cand mai pot face ceva teste si eu pentru ca de ceva vreme mi-a incoltit in minte ideea unei schimbari a masinii iar motorul asta este cea mai buna optiune la ce-mi permit (bine, visul meu este 2.0 TDi dar nu cred ca-mi pot permite).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

octavia owner

Da, maxidotul indică si temperatura uleiului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@blitz

Daca vrei sa-ti iei Skoda, nu-ti lua Octavia 1.6 CR TDI. Este cel slab motor(parere personala).

@all Nu incercati sa-mi demonstrati contrarul, Skoda a facut rabat in ceea ce priveste acest motor. De ce VW nu are probleme cu motorul asta?? Cum este posibil ca intr-un an, sa faci 3 Update-uri ??

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

octavia owner

Din c

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am avut ocazia sa incerc la cateva drumuri si G6 cu 1.6CR, nu mi s-a parut nicio diferenta intre reprizele lui si ale octaviei. No, acum lasand caii putere deoparte stau si incerc sa judec rece lucrurile: acest motor pare un compromis bun pentru utilizarea cu preponderenta urbana dar si exterior insa fara pretentii (cam lafel cu ce simt eu acum cu fabia: nici nu ma baga in scaun da' nici nu mi-e rusine cu ea). Atat doar ca la a mea este impozitul mai mare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

octavia owner

Nu-s eu mare pilot de raliu, dar chiar nu mi-e ruşine la felul cum se lansează in depăşiri, chiar dacă sunt din scurt, peste 2000rpm e rachetă, mai ales pentru un 1.6.

Şi tsi-urile se duc bine, plajele sunt mai lungi, in schimb diferenţa de cuplu se simte + că diferenţa de consum la drumuri lungi chiar face diferenţa'

Per total eu sunt mulţumit de maşină.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok, nu am avut intentia sa jignesc in vreun fel. Reformulez "in exterior fara prea mari pretentii". Adica vreau sa zic ca se descurca onorabil. No offence intended!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din c

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!