Jump to content

1.6 Diesel CR pe Octavia 2


virgilius23
 Share

Postare recomandată

octavia owner

Paii c

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La cat de mult au testat ei motorul "nu au mai avut timp" sa conceapa si turometrul asa ca au dat cu zaru si le-a iesit ca e bine sa fie pus la 4500 :)). La mai toate dieselurile zona rosie e la ~500 rpm peste turatia de putere maxima. Si e si normal, si o explicatie pentru care e pus asa de ex la 1.9 TDI PD, cuplu la roata e mai mare in treapta a III-a la 4400 rpm decat in treapta a IV-a la aceeasi viteza si turatia corespunzatoare treptei IV, si asta in ciuda faptului ca motorul dezvolta puterea maxima la 4000 rpm ... Nu stiu la CR o cadea mult mai brusc curba de cuplu dupa 4400 rpm desi nu cred ...

Later Edit: As fi curios sa spuna cinvea la cat schimba DSG-ul treptele de viteza cu accelratia la podea, tare mi-e frica ca pe la 4800-4900 rpm ...

Modificat de adrian001
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sigur la mine e la 5000 de ture am si poza(e de cateva luni chiar de cand am cumparat masina dar e acelasi bord :icon_cool: ), chiar nu-mi dau seama de ce e diferit fata de voi , eu am ridicat-o pe 2 noiembrie 2010. REferitor la motorina chiar se simte mai bine cea de la Petrom Top

http://profile.imageshack.us/user/alexxbb/

Modificat de alexxb
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Probabil nu au avut ceasuri pentru 1.6 TDI pe stock asa ca le-au pus pe alea de l.9 TDI sau 2.0 TDI. Pentru ca la cat s-au grabit cu motorul asta nici firma care face ceasurile nu s-a putut tine de ei. Si apropo nu zic la misto, pentru ca a mai fost intr-un timp parca cand Octaviile cu PDG veneau cu jante Pegasus de 17 inchi sau ceva asemantor pentru ca nu aveau altele ...

Modificat de adrian001
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

octavia owner

interesant, ce sa mai zic....desi sunt convins ca e acelasi motor, practic nu ar trebui sa difere zona rosie la rpm.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si eu cred ca e acelasi motor...in rest marketing

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ciudat oricum intr-adevar , adica marketing pentru ce anume? Ca are 500 de ture in plus pana la rosu? Poate e totusi alta varianta de motor sau cu alt tip de soft....nu stiu ce sa zic. Ma voi uita in carte tehnica sa vad daca e cumva precizat de unde incepe rosu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da...ceva de genu: skoda merge pana la 4500 rpm, vw merge pana la 5000. oricum intre brandurile VAG a inceput cu adevarat canibalismul din 2004-2005 odata cu noua platforma golf 5. lumea incepe sa vada ca e mai avantajos sa iti iei superb decat passat, sau octavia decat golf, pentru ca fiabilitatea e identica, iar in aceiasi bani primesti mai mult de la o skoda. la fel de adevarat e ca nu isi permit sa coboare fiabilitatea unui brand (ex. skoda) pt ca lumea stie ca partea tehnica a celor 2 branduri e identica si atunci isi risca pielea si VW. prin urmare apeleaza la chestii cum e cea de care discutam, la plastice poate un pic mai bune, etc... eu asa vad chestiunea, e vorba de concurenta in aceeasi casa si prin mici detalii VW arata cine e totusi seful.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

octavia owner

ok, dar turatia maxima a motorului nu este limitata electronic? daca da, la ce mai ajuta "zona rosie"?

din cate am observat stand pe loc, nu poti accelera in gol peste 2500 rpm.

deci turatia motorului este controlata electronic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

zona rosie e pur informativ pusa, faceti testul cei cu cutie manuala de ex in tr a 2-a cat urca turatia.

in cazul meu, avand DSG chiar daca pun pe manual, in treapta a 2-a, la 4600-4800rot/min schimba in a 3-a.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la mine stand pe loc se tureaza pana in 5000 rpm cel putin, deci intra bine pe rosu. acuma stiu ca motorul e diferit din toate punctele de vedere, dar de ce la tine se tureaza totusi numai pana in 2500 ture? asta chiar mi se pare ciudat. ia incearca sa vezi daca iti urca pana in 5000 in mers in viteza 2, 3. daca urca sunt 100% sigur ca motoarele de pe octavia si golf sunt identice.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca este in viteza urca cate ture vrei, daca stai pe loc si o turezi nu merge mai mult de 2500 de ture. Asta ca sa protejeze motorul, eu tine minte din vremurile trecute mecanicii batarani imi ziceau sa nu turez motorul la relanti ca se ovalizeaza nu stiu ce

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

in gol la mine tot la 2500 rot/min e limitat.

poate difera softurile.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

octavia owner

o sa incerc in mers...din cate am inteles este limitata turatia la 2500 rpm din ECU , stand pe loc....nu stiu motivul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E mit faza cu turarea la maxim cu masina pe loc ...dar nu e bine sa o turezi cand motorul e rece, nici pe loc nici in viteza. La 1.9 TDI limitarea e la 5050 rpm. Ca sa vedeti daca au pus ceasuri gresite faceti cum a zis adifox cu treapta a II-a sau a III-a si aceleratia la podea vedeti pana la ce turatie urca, daca ajunge la 4800-4900 zona rosie trebuia sa fie la 5000 rpm .., si daca motoarele au acelasi cod cu cele de pe VW sigur nu difera nimic intre ele ca, constructie si soft ...

LE: La modelele mai noi s-a limitat din ECU turatia cu masina pe loc, si la benzina si la diesel cu ESP-ul (sau controlul tractiunii) activat daca il dezactivezi se va tura la maxim ...

Modificat de adrian001
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu nu inteleg un lucru..daca masina are maximum de cai si cuplu in jurul a 4000 de ture de ce e important la cat intra acul pe rosu?oricum de la 4000 si un pic de ture nu mai trage,oricum cand mergi a.i sa schimbi aproape de rosu te uiti pe drum si nu in bord.Si nu mai inteleg de ce sa turezi la maxim motorul cand stai pe loc.. :vaidecapulmeu:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tu ai citit ce am scris cu o pagina in urma. Am spus clar ca la 1.9 TDI cuplu la roata e mai mare in treapta a III-a la 4400 rpm decat la aceeasi viteza si in treapta a IV-a (idem pt treptele I si II, II si III). Tu de ce crezi ca DSG-ul schimba la 1.9 TDI treptele la 4500 rpm, de nebun ?. Iar faza cu turatul pe loc era doar asa ca idee ...

Modificat de adrian001
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Adrian,citeste inca odata ce am spus. Daca 1.6 TDI are puterea maxima la 4400 de ture nu e relevant unde intra acul pe rosu pt ca masina nu mai trage si o turezi degeaba.Spre exemplu masina mea am turat-o decat odata peste 4000 de ture si atunci din greseala.

Modificat de B_U_T
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu ti-am facut o analogie cu 1.9 TDI la care desi puterea maxima e obtinuta la 4000 rpm motorul continua sa traga mai bine la 4300-4400 rpm decat ar trage in treapta urmatoare la sa zicem 3000 rpm, asta se intampla din cauza cutiei de viteze + diferentialului care actioneaza ca un multiplicator de cuplu ... Situatia e identica si pentru 1.6 TDI montorul continua sa traga si dupa 4400 rpm mai puternic decat ar trage in trapta urmatoare la o turatie mai mica. Nu inteleg unde m-am exprimat eu gresit ??

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma bag in discutie, desi nu am motorizarea in cauza. Daca motorul are puterea maxima la 4400 RPM, asta nu inseamna ca imediat dupa acesta turatie puterea cade brusc, ci se pastreaza pentru cateva sute de rotatii pe minut apoi scade brusc. Nu am vazut o curba de cuplu si putere pentru 1.6 TDI 105 CP, insa cam asa e la toate motoarele, indiferent daca sunt pe benzina sau motorina si daca sunt turbo sau aspirate.

Cat despre zona rosie, va asigur ca nu are nici o legatura cu limitarea de turatie, cel mai probabil motorul are limitare electronica de turatie sub turatia unde incepe zona rosie (5000 rpm in cazul asta). Am condus motoare pe benzina si diesel, e la fel in ambele cazuri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu am spus ca te-ai exprimat tu gresit.Am spus ca nu inteleg de ce se vorbeste despre turarea motorului mai mult de 4000 si un pic de ture.Atat.Mie nu imi trage deloc peste 4000 si prefer sa schimb si sa pic undeva in 3000 de ture unde masina incepe sa traga din nou.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

B_U_T, motorizarea ta are puterea maxima incepand de la 4000 RPM, fata de 4400 RPM la 1.6 TDI 105 CP. Nu cred ca se compara. Exact acolo unde preferi tu sa schimbi, la 4000 si un pic de ture, puterea scade brusc.

Modificat de cristian
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

observatia mea cu ceasurile si zona rosie de la golf vs octavia era mai mult o ciudatenie pe care am vrut sa v-o impartasesc si voua dar acum chiar sunt curios daca motoarele sau transmisia sunt diferite in asa fel incat sa se tureze diferit. sunt curios si astept cu interes raspunsul lui octavia owner dupa ce ii da un pic de forja masinii lui. la 1.6 cr tdi puterea maxima e dupa 4000 rpm. daca va uitati la filmuletul pe care l-am urcat cu golful o sa vedeti ca sta la 165 kmph multisor. dupa ce trece de 4000 rpm urca bine pana la 180 kmph

Modificat de paul.todea
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!