Jump to content

1.6 Diesel CR pe Octavia 2


virgilius23
 Share

Postare recomandată

@SHARANEL-stiu ca e plictiseala pe forum si ai chef de dume...

In rest, nu te poti p**a contra vantului ca incepi sa arati ciudat in ochii celorlalti.

Plus trendul asta ipocrit cu poluarea.

De fapt cifrele legate de rapiditatea cu care ajungi de la 0 la 100, respectiv reprizele, ar trebui sa ne spuna destul de clar cine este castigatorul.

Si eu am condus 1.9 si 2.0 cu PD, la fel CR de pe BMW si Audi(2 litri).

Doar pentru ca acceleratiile(senzatiile) nu mai sunt la fel de brutale ca la PD, asta nu descalifica tehnologia CR.

Downsizingul, pentru masinile de volum, este un trend care va cuprinde(sau a facut-o deja)toate marcile. Si se pare ca are succes mai ales acum cand absolut toata lumea se orienteaza spre reducerea costurilor(oricare ar fi ele).

Este o tehnologie noua(termen fortat)in VAG, cred ca in scurt timp problemele existente se vor rezolva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ti-a crapat este un termen foarte vag si pot insemna multe. Explica un pic mai pe larg ce s-a intamplat. ALH sunt unele dintre cele mai fiabile motorizari 1.9TDI si la 147 000 sa crape mi-se pare mai mult decat ciudat daca a fost intretinuta si folosita cum trebuie.

"A luat-o pe ulei", s-a supraturat si in cateva secunde s-a spart blocul motor. Intretinuta a fost (din punctul meu de vedere; totusi nu am considerat-o un membru al familiei), dar se pare ca nu a fost folosita "cum trebuie" (subturata). Oricum, ii frustrant ca nu se aprinde macar un beculet ca avertisment - inainte sa crape.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ti-a crapat este un termen foarte vag si pot insemna multe. Explica un pic mai pe larg ce s-a intamplat. ALH sunt unele dintre cele mai fiabile motorizari 1.9TDI si la 147 000 sa crape mi-se pare mai mult decat ciudat daca a fost intretinuta si folosita cum trebuie.

"A luat-o pe ulei", s-a supraturat si in cateva secunde s-a spart blocul motor. Intretinuta a fost (din punctul meu de vedere; totusi nu am considerat-o un membru al familiei), dar se pare ca nu a fost folosita "cum trebuie" (subturata). Oricum, ii frustrant ca nu se aprinde macar un beculet ca avertisment - inainte sa crape.

A luat-o pe ulei turbina si d-aici probleme generate de neoprire a motorului la timp.

Eu avut inainte o Octavia Tour cu motorul ALH,resoftat pe la 50.000 km si pana la 135.000 km cand am avut accident cu ea motorul respectiv nu a avut absolut nicio problema. Nu am schimbat nimic la el in afara de distributie.

Din cauza unui accident nefericit nu poti generaliza sa spui ca ALH este un motor prost, citeste si parerile altor posesori de astfel de motorizari si vei avea placuta surpriza sa vezi ca este un motor exceptional, m-as hazard si as spune ca este cel mai bun motor inventat pana acum.

Revenind la 1.6 CR.

Am spus ca de cand cu noul update de soft(al 3-lea intr-un an de zile) este mai ok, nu se mai regenereaza DPF-ul asa des. In rest, tot sunt nemultumit de consumul lui, de figurile pe care le face cat este subturat. Personal, eu nu as recomanda acest motor, as recomanda mai degraba 1,4 TSI.

Nu pot sa inteleg cum puteti afirma ca acest motor este peste 1,9 PD. La ce capitole este superior 1,6:

- La consum ? In niciun caz

- La silentiozitate ? Aici sunt de acord

- La consum ulei ? Nu ma deranjeaza

- La acceleratie ? In niciun caz, asa cum am mai spus un PD de 130.000 km si ambreiaj dus mi-a dat clasa

- La taxe si impozite? Ete fas, ptr 100 RON pe an

Pana una alta hai sa vedem cum trece de testul timpului.

O alta necunoscuta a mea este faptul ca cei care au acelasi motor pe VW nu se plang, de ce ??

Veniti cu exemple clare asupra comparatiei intre cele 2 motoare

LE. Si sa nu uitam cat de pretentioasa este la motorina.

Modificat de bogdan2
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

octavia owner

O alta necunoscuta a mea este faptul ca cei care au acelasi motor pe VW nu se plang, de ce ??

Veniti cu exemple clare asupra comparatiei intre cele 2 motoare

LE. Si sa nu uitam cat de pretentioasa este la motorina.

oare cei cu motorizarea asta pe vw-uri beneficiaza de alt software la ECU?

singura chestie care inca ma nemultumeste, este un sporadic tzacanit pe la 60-70 grade, intre 1600-1900 rpm...cei de la service spun ca e un sunet normal la functionarea motorului cu "rampa comuna", cica o anume electrovalva suplimenteaza cu combustibil in anumite situatii si asa se aude.

as incadra-o la categoria "asa face toate" dar stiu inca doua persoane cu aceeasi motorizare/aceeasi luna de fabricatie...unuia ii face la fel ca si mie, celuilalt, nu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

bogdan2 faptul ca spui ce spui sincer ma lasa fara drept de replica avand in vedere ca esti un posesor 1.6 TDI. Pot sa spun din punctul meu de vedere sunt foarte multumit de motor. Nu eram inainte categoric nu eram inainte de updat-ul la soft si in special de modul cum tragea motorul. Odata rezolvata aceasta problem nu prea mai am ce sa-i reprosez. La consum cand am cumparat masina nu m-am asteptat la cine stie ce cifre , stind faptul ca VW nu au motoare foarte economice. Consumul in oras il fac in functie de cate opriri si porniri fac (si e logic adica daca ma duc primii km imi indica 11 l consumul , ei daca timp de o saptamana la fiecare pronire fac cativa km doar e logic sa am consum de 11 nu? ) iar in afara consuma foarte bine, de fapt daca stai sa te gandesti la Diesel merge regula ca toate consuma cam la fel fie ca-i de 2l fie de 1.6 cam pe-acolo ai consumul .Diferenta o vezi fata de un benzinar si mai ales in momentul in care calci un pic pedala(la diesel nu creste substantial dar la benzina creste foarte mult). Traiesc cu certitudinea ca orice benzinar in aceleasi conditii de condus va consuma mai mult( fie el TSI). CHiar faceam un calcul saptamana trecuta am facut 300 de km in afara cu , consum de 4,5 l , am bagat in jur de 13litri care au fost parca in jur de 70 ron. Ei daca mergeam cu o benzina scoateam sigur vreo 6-6,5 litrii (si mers calm) care insemna intre 25-30 ron in plus. Sincer pentru buzunarul meu conteaza daca dau 70 ron sau 100 ron pe asa un drum.

Acestea fiind spuse eu ma declar multumit de motor, mi se pare un motor decent care acuma si trage bine, la consum nu comentez consider ca asa este la toate(intre 1,9 si 1,6 si 2l cam pe-acolo e toate), imi place la nebunie cum toarce motorul fara zgomot. Sincer daca ar mai fo sa iau din nou as lua cu DSG , asta ar fi singura schimbare.

p.s nu inteleg chestia cu pretentios la motorina, eu bag din prima zi de cand o am doar Petrom 95 adica cea mai ieftina si o data nu mi s-a aprin filtrul sau sa faca vreo figura

Modificat de alexxb
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

TheBoogieMan
O alta necunoscuta a mea este faptul ca cei care au acelasi motor pe VW nu se plang, de ce ??

O explicatie ar putea veni din faptul ca se vand mai multe Octavii cu acest motor decat Golfuri. Fiind mai multi posesori de Octavia, sunt mai multe sanse sa apara cativa sa vorbeasca despre problemele motorului. Uita-te in sectiunea Audi; nici macar nu exista topic despre acest motor.

Va rog sa-mi iertati :offtopic: -ul

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dpmdv motorul este pretentios clar la motorina,

Daca bag motorina de la Petrom d-aia ieftina, se simte la consum si la mersul motorului.

Daca bag motorina scumpa se simte imediat, si nu este placebo

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Te referi la cum trage motorul? Care motorina scumpa pui? O sa incerc si eu sa vad sincer chiar niciodata nu am pus motorina alta decat Petrom 95, dar voi incerca

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai mai bag ocazional cand gasest Top Diesel de la Petrom.

Cel mai bine mi se pare ca merge motorul cu motorina de la Agip.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Petrom 95???? :blah: :vaidecapulmeu: Atunci chiar este un motor minune :lol: . Eu desi am 1.4TSI totusi in unele situatii as putea sa traiesc bine mersi cu acest TDI. Bineinteles nu stim nici la aceste dizele hibele pe termen lung cum nu stiu nici eu la motorizarea mea....Noi suntem cobaii din Romania de fapt. Momentan probabil as opta pentru aceasta motorizare TDI din cauza preturilor mari la carburanti, desi imi place la nebunie motorizarea mea, mai ales pe drumuri extraurbane, numai ca bineinteles consuma considerabil mai mult la folosirea celor 122 de cai din motor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

"Atunci cum îţi explici că mulţi care aveau O2 cu 1.9 au schimbat pe O2 FL cu 1.6 si sunt happy cu motorizările lor...numai pe forumul ăsta câţi am citit cu feedbackul ăsta.

Cred că important e ca fiecare să fie mulţumit de motorizarea lui.

Dacă voi sunteţi happy cu 1.9 pd, nu pot decât sa mă bucur pentru voi.

Eu personal sunt happy cu 1.6 al meu."

pentru ca aveau 150-200k km si au simtit nevoia unei schimbari dar nu prea au avut ce alege

Modificat de paul.todea
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da sunt convins ca toti cei care au facut un testdrive cu 1,6 au spus ca motorul este varza si nu le place deloc, da acuma ce sa faca ca nu au ce alege altceva din toata multitudinea de companii de automobile si se vor sacrifica cu acest motor fara sa le placa deloc.....Sa fim seriosi. 1,9 dupa mine este ca un brontozaur care incetul cu incetul isi face iesirea de pe piata libera. Exact asa reactioneaza si unii americani care obisnuiti cu motoare de 5 litrii cand vad unul de 2 litrii doar zambesc chiar daca cel de 2 l e mai performant.

Modificat de alexxb
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai nu sunt inversunat dar cand vad fraze de genul --pentru ca aveau 150-200k km si au simtit nevoia unei schimbari dar nu prea au avut ce alege -- nu-mi vine sa-mi cred ochilor. Si eu am avut 1,9 inainte si ma deranja enorm zgomotul . M-am dus la skoda , am facut un test drive cu 1,6 TDI , mi-a placut ca e silentios , sigur am simtit o diferenta de predare a cuplului la roti fata de 1,9 dar compensa la ture mai inalte si chiar nu e o diferenta atat de mare incat sa fie o problema (in fond aici e chestia de abordare a firmei poti foarte bine rezolva din soft si acest motor la 130 de cai daca ar fi vrut firma) . Mi-a placut si l-am luat. Acuma sunt foarte multumit de el atat atot.... dar de la asta pana sa aud incerari de la unii de a ma convinge ca de fapt nu imi place motorul si l-am cumparat ca nu aveam alt varianta e chiar distanta lunga.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

[editat] filmuletu-i bun, comentariul NU pentru ca e o continuare a flame-ului.

Modificat de BLiTZ
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vreau sa va reamintesc ca aici este o arie unde posesorii isi exprima opiniile, problemele si solutiile intalnite la motorizarea 1.6 TDi CR.

Nu discutam in niciun caz despre o comparatie intre motorizari, aceasta comparatie se poate aborda in alta parte (desi, dupa parerea mea este oricum subiectiva, adica sunt de parere ca fiecare isi alege motorizarea dupa necesitati, dupa posibilitati si dupa ce va fi fost testat motorizarea in cauza).

Am sters o parte (cred ca pe toate) din posturile care nu-si aveau locul aici in urma unor reclamatii primite.

Orice continuare a discutiei sterse va fi sanctionata ca atare.

Modificat de BLiTZ
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

oare de ce la golf 6 acelasi motor rosu pe turometru incepe la 5000 rpm.

Modificat de paul.todea
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

octavia owner

alta transmisie, alte reprize.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

rosso corse

Marketing. Situatie similara si la 1.4tsi montat Octi respectiv VI.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

puterea maxima e la 4400 rot/min.

mie in accelerare puternica imi schimba DSG-ul la 4600-4800 rot/min.

@ketex: la testul filmat 0-100km/h. seteaza beepul la 100km/h pe GPS, nu pe vitezometru.

ai 7-8 km/h diferenta, ca nu scoti sub ce da cartea tehnica.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

octavia owner

oare cei din fabrica cand fac teste pentru timpul 0-100 il fac cu un dispozitiv gen GPS pe bord? credeam ca-l fac dupa ceas.

de ce aceasta toleranta intre real si ceas?

Modificat de octavia owner
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca ar face dupa ceas, vitezele maxime ar fi cu 15 sau chiar 20km/h mai mari, acceleratiile ar fi mult mai bune...

da, se fac dupa GPS sau mai bine zis au alte aparaturi mai exacte ca ale noastre.

in legatura cu softul pus pe VW , posibil sa fie altul, ca eu nu am avut problemele intalnite la cei de aici, si nici sa mi se puna versiunea noua de soft nu a fost posibila la reprezentanta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai nici cu un GPS comercial (de nivel mediu) nu prea poti masura exact timpul 0-100 km/h pentru ca majoritatea chipurilor GPS nu pot face mai mult de o masuratorare pe sec (1Hz). Asa ca nu te poti baza pe timpul de dupa virgula ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

stati fratilor ca eu nu inteleg o chestie mie rosu la turometru imi incepe de la 5000 de ture voua nu?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

octavia owner

mie la 4500 rpm din cate tin minte...

data fabricatiei care e la tine? ce transmisie ai, cate trepte?

Modificat de octavia owner
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:) tare observatia asta cu turometrul.

Oare nu depinde si de varianta de 1.6 CR?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!