Jump to content

1.6 Diesel CR pe Octavia 2


virgilius23
 Share

Postare recomandată

Bogdane, motoarele sunt facute in acelasi loc, n-are cum sa fie alte materiale.

A mea face lafel: plec dimineata pe racoare la muncasi trage de rupe. Seara la 17.30 parca n-are vlaga deloc, orice i-as face. Am facut un drum Buzau-Iasi sapt trecuta, plecat la 5.30 si ajuns la 10. A mers exemplar. Inapoi plecat la 15.30 pe caldura mare deja imi venea sa-i dau foc. Dus 4.2 inapoi 5.2-5.3.

E posibil ca motoarele astea sa fie gatuite de soft din cauza normelor de poluare; ce dracu c-au mai fost si PD-uri cu DPF si trageau bine dar erau E4.

Zic si eu.....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

octavia owner

De consum nu mă pl

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

octavia owner

astazi mers la pescuit in apropierea TM ~60 km dus-intors, urban +extra 5.8% dus si 4.5 % intors...media de viteza mica in jur de 50 km/h,condus relaxat treptele de viteza schimbate cat de cat dupa indicatiile maxidot-ului.

ce am constatat azi, ceea ce de fapt banuiam --> motorul din semnatura, desi atinge 90 grade lichidul de racire in aprox 2-3 km, uleiul are tot 65-70 grade...abia dupa 8-10 km atinge 98-105 grade, abia atunci putem spune ca a atins regimul normal de lucru si consumul scade bine de tot si motorul incepe sa traga bine si in turatii mici, de pe la 1200 rpm.

tot auzeam pe unii ca motorul e la 90 grade rapid dar consumul tot nu scade, se pare ca temperatura uleiul creste mai greu....abia dupa aceea consumul e mic, ca la carte.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, asa este. Acelasi lucru l-am patit si eu cu uleiul. Plus ca acul de apa arata 90 dar daca pui testerul si citesti temperatura din calc motor, mai are pana la 90.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

octavia owner

ceea ce confirma inca odata teoria cum ca motoarele diesel sunt economice/rentabile la drumuri lungi, nicidecum la drumuri scurte/prin oras.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sigur. Dar fiind mititele merg relativ ok si pentru oras. Cam asa ar suna ceea ce spuneam pe pagina anterioara ca 1.6 e o solutie decenta cam pentru toate nevoile: in oras consumuri bunicele (deh, motor mic) iar in afara consum foarte bun si performante bunicele (adica nu poti compara cu 2 tdi sau 1.8 tsi la performante). Eu asa vad lucrurile.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

octavia owner

si eu tot asa am gandit cand m-am decis pentru motorizarea asta.

inca nu e 100%, dar ieri am schimbat ceva in stilul meu de condus si nu mi-a mai tzacanit motorul...cu motorul rece nu am mai accelerat motorul la 1500rpm si peste la plecarea de pe loc, asa faceam inainte impreuna cu eliberarea treptata/lina a ambreiajului, moment in care aparea tzacanitul si ma insotea pana la incalzirea motorului.

acum pur si simplu am plecat foarte lin de pe loc, cu o foarte usoara accelerare, putin peste turatia de relanti, apoi continuand cu o accelrare lina fara bruscari...ieri a fost o zi fara tzacanit. se pare ca motorului asta ii place sa fie menajat cand e rece...ii place preludiul :-)

sper sa nu fii fost ceva izolat.

Modificat de octavia owner
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine ajunge la 90 de grade cand in realitate are de fapt 75 de grade (pe vag-com sau climatronic). Uleiul clar ajunge mult mai greu la 90 de grade

Modificat de Valentin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

octavia owner

deci e mai relevanta valoarea temperaturii uleiului, oferita de maxidot decat cea a temperaturii lichidului de racire.

pentru a vedea daca motorul e bine incalzit, ma refer.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, ai dreptate

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

@Octavia owner: tacanitul ala se aude si la mine, tot asa pana se incalsezeste motorul.Cel mai tare se aude cand sunt cu a II-a la relantiu si acclerez putin mai brusc decat normal. Ce ma deranjeaza foarte mult la acest motor, sau la acest soft, banuiesc ca din cauza lui este, se opreste cand il scot pe liber.De ex sunt cu a doua accelerez pana la 2500 si o scot pe liber se intampla sa se opreasca.La revizia de 30kkm o cer si eu updateul, acum am 24kkm si alte probleme cu masina nu am mai avut. Dupa toti km astia am ajuns la urmatoarea concluzie: motorul de 1.6 tdi pentru octavia se preteaza doar daca mergi mai mult in afara orasului, trage chiar bine pana la 120km, dar in oras e un pic de chin sa-l conduci, plus de asta consuma si foarte mult fata de cartea tehnica:10l/100km me-a luat ieri in oras cam in 80 de km facuti.

Modificat de radu2010
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

octavia owner

cu tzacanitul s-ar putea sa se rezolve, service procar din timisoara a trimis la uzina un protocol care din care am inteles este format dintr-un mail caruia i s-au atasat niste parametrii salvati de pe tester, din cate am vazut la diferite turatii, descrierea tzacanitului si in ce imprejurari apare + ca le-am trimis cateva clipuri video facute cu camera foto in care se aude clar tzacanitul si se ved ceasurile din bord, cum tzacanitul apare in sarcina la anumita temperatura, pe la 60-70 grade...deci nici la rece, nici la cald.

din pacate marimea fisierelor nu-mi permit sa le uploadez in postare.

sper sa primesc un raspuns pozitiv de la uzina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din pacate eu si OctaviaOwner avem probleme cu tacanitul de care ne-am mai plans. Eu am fost la porsche timisoara, am lasat masina peste noapte, a 2-a zi la test nu m-au lasat sa fac testul in curte la ei si m-au scos pe european, desi eu le-am specificat clar ca-mi face doar prin oras cu viteza 1, 2 si 3 cu porniri de pe loc si opriri dese ... desigur ca tacanit a fost destul de slab si mi-au spus ca asa fac toate si ca o sa-mi puna masina pe tester. Testerul a spus ca totul e ok si la iesire a trebuit sa trec pe la casa sa platesc, ca nu intra pe garantie ,ca testerul nu a semnalat nici o problema, problema cu care ma confrunt in fiecare zi prin oras.

Prietenul meu OctaviaOwner, a lasat masina peste noapte la procar , au facut dimineata testul si au auzit sunetele, am reusit sa le inregistram, s-a trimit o sesizare la uzina skoda si asteptam un raspuns.

Mai avem un prieten cu acceasi motorizare si lui nu-i tacane indiferent ce-i faci... si nici masina de teste de la reprezentanta, deci e o problema care trebuie rezolvata pana cand maisna nu iese din garantie.!

Un filmulet cu inregistrarea:

Pe un forum strain am gasit pe cineva cu un seat cu motor de 1.6tdi care a facut un test la injectoare in mers si a postat niste grafice. Nu ma pricep ce-i acolo, dar in infector are complet alta valoare de injectie fata de celelalte. Daca e cineva care se pricepe sa interpreteze graficul il rog sa ne lumineze si pe noi ce se intampla acolo.

http://forums.tdiclub.com/showthread.php?t=317345

@radu2010 : Mie imi facea cu versiunea de update 6930 dupa ce a pus 8798 nu mi-a mai facut o scurta periada dupa care a inceput sa faca mai tare si, si in alte conditii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

octavia owner

intradevar cei de la procar au recunoscut ca masina lor de drive test 1.6 tdi suna cu totul altfel de cat motorul meu tzacanit.

a durat ceva pana i-am convins, dar clipuirile video au fost incontestabile, cel postat de ketex este cel mai scurt, intr-o dimineata venind de la servici am surprins momentul si am filmat pe fragmente tot drumul pana acasa, cu tzacanelile clare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ketex:exact asa face si a mea in aceleasi conditii. Pe mine nu ma deranjeaza asa mult tacanitul asta pentru face cand e subturata, acum nu stiu daca e normal sau nu, dar cel mai mult ma deranjeaza faptul ca se opreste motorul cand o scot pe liber.

La mine nu sa modificat in vreun fel tacanitul asta asa face de cand am luat-o de la 0 km.

Referitor la problema mea a mai patit cineva sa i se opreasca motorul in mers?Mentionez ca nu e vorba de oprit motorul din vina mea, ci se opreste cand il scot pe liber.

Modificat de radu2010
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

octavia owner

tzacanitul la mine incepe de la 1200 pana la 2000 rpm, deci nu se mai poate spune ca face doar in subturare.

opritul motorului in mers cand e scoasa din viteza este ceva destul de grav, avand in vedere ca poti ramane fara frane sau fara directie.

tzacanitul nu-l pot considera normal daca pana pe la 3000 km sunetul motorului a fost unul sanatos/plin, apoi mi-a aparut un sunet de tabla, capac desprins/cu joc ...nici nu stiu cum dreaq sa-l descriu, tzacanit, capaceala. zdranganit, etc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acel tacanit de care vorbiti apare si la mine dar numai daca subturez masina si exact in momentul in care da sa moara motorul. Nu mi se pare nimic anormal adica inainte sa moara motorul ar zdrangani orice masina. In videoclipurile postate de voi mi se pare ca subturati mult masina adica , intre viteza 1 si doi eu schimb undeva peste 2000 de ture in asa fel incat in viteza a doua sa pice peste 1600 pe cat posibil.

Radu2010 total de acord cu ce ai spus despre motor, fiind proiectat pentru drumuri externe , in oras fiind greoi de condus si consuma mult, in afara in schimb este o placere. Ei deocamdata nu e rau totusi ca pare un motor durabil ( cititnd pe forumuri straine se pare ca motorul e destul de robust din punct de vedere mecanic , nu apar probleme tehnice la ca 1.2 tsi spre exemplu). Referitor la muritul motorului mi se intamplase si mie de cateva ori iar dupa updatul soft nu a mai facut nici odata( am updatul facut de aprox 10000 de km). Deci eu zic sa il faci rapid, probabil vei simti si o crestere de cuplu.

p.s ketex am mai revauzt odata atent videoclipul, dar cum conduci tu masina(daca asa conduci tot timpul) este un dezastru pentru motor. Practic acest diesel nu are cuplu suficient de puternic la 1000 de ture deci tu daca schimbi sub 2000 , viteza a doua cade cam pe la 1000 de ture unde este foarte foarte subturat, normal ca scoate un sunet ciudat ca nu mai ai mult si moare motorul. Viteza 1 trebuie dusa pe la 2300 de ture. Altfel omori motorul si turbina, nu te lua dupa indicatorul de viteze ca e o porcarie.Exact asa imi face si mie la acea turatie dar asta apare pentru ca apar vibratii de frecventa joasa chiar inainte sa moara motorul care duc la vibratie tot motorul sau anumite componente.

Modificat de alexxb
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

octavia owner

Alex, clipul e facut de mine si e condus asa in mod special pentru a evidentia acel sunet.

Cuplul maxim este in plaja 1500-2500 rpm, masina avand cuplu si sub 1500 rpm, cu conditia sa nu dai kick down.

sunetul ala nu are cum sa fie normal daca a aparut pe la 3000 km.

dezastru nu are cum sa fie pentru motor nici daca lasi sa coboare pana la 1000 rpm si pleci usor mai departe, e motor si nu floarea soarelui, sau cel putin motor ar trebui sa fie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca apare si in alte conditii decat subturare intr-adevar nu e normal. Dar daca apare in prag de a muri motorul eu cred ca este normal(cum ziceam incep sa vibreze diverse componente). DAR octavia owner trebuei sa te contrazic. Daca se conduce asa masina se numeste condus subturat care orice mecanic iti va spune, omori motorul si turbina. Acela nu este mare lucru din cuplu ce zici tu chiar daca nu dai kick-down, esti in mers suboptimal, ia gandeste-te sa mergi cu 1000 de ture si sa apara un mic delusor , cuplus respectiv care este va disparea instant.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

octavia owner

Alex, ma repet:

"Alex, clipul e facut de mine si e condus asa in mod special pentru a evidentia acel sunet"

In mod normal nu conduc asa, ketex poate sa confirme, chiar merg in turatie pana-n 3000 in mod normal si nu cobor sub 1500-1800rpm.

are we clear now?

LE: nu stiu daca ai constatat din clip, tzacaneala ma insoteste pe turatie-n sus pana spre 2000 rpm, tot subturata e?

Modificat de octavia owner
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai sigur ca nu e subturat in 2000

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Alexxb : In oras cand e aglomeratie tu conduci cu viteza 1 la 2500rpm in loc sa-i dai a 2-a doar ca o sa mearga subturat si strici turbina?... din cate am citit in carte spune ca nu e bine sa mergi cu viteza 1 mai mult decat lungimea masinii. Deci vrei sa-mi spui ca daca imi luam cu DSG , care schimba dupa maxidor, adica mergea subturat, trebuia sa-mi schimb turbina din 2 in 2 ani? Turbina pe vechile PD se schimba datorita faptului ca motorul ala era "violent" sau cum sa-i spun... la turatii mici cand accelerai te baga in scaun, iar cand ii dadeai si kick down cand era la turatie mica turbina era foarte fortata. Motorul asta e mai liniar, nu se lanseaza asa de tare la turatie mica tocmai pentru a nu forta turbina, turbina care nu stiu daca e la fel ca ce-a de la PD... Deci nu conteaza daca mergi subturat, conteaza sa nu fortezi prin accelerari bruste cat e subturat motorul.

Ai mai spus ca motorul asta e facut pentru exterior. Unde scrie lucrul asta?

Ideea e ca acel sunet nu este normal chiar daca masina e subturata! Cand aveam softul 6930, tacacnitul imi facea cand era subturata(dupa 6000 km la bord) doar cand apa ajungea la 90 de grade, pana atunci masina mergea impecabil, indiferent cat de subturata o lasam. De cand cu softul nou, tacanitul apare inca se incalzeste motorul, deci invers. In plus avem pe cineva cu aceiasi nr de km si de ani si la el merge impecabil indiferent de ce-i faci si de ce temperatura are apa! Deci nu merge pe vorba:"asa fac toate" ca nu-i adevarat!

Ieri am facut un drum de 350km si cand am ajuns la destinatie, ce zici ... masina a ramas pe 1000rpm , probabil de la DFP, pai e normal dupa un drum lung?

@radu2010: Si mie pentru oras mi se pare un consum foarte mare de 9-10%, atata timp cand in carte consumul specificat e de 5.7%... e cam mare diferenta ,nu?

Despre graficele cu injectia are cineva vreo parere?

Modificat de ketex
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

http://www.youtube.com/watch?v=mi9lBR2nhvc&NR=1

uite cam asa ar trebui schimbat in principiu (poate ceva mai jos pentru ca domnul merge probabil in afara localitatii dar ma refer intre viteza 1 si doi mai ales)

Ketex eu nu ma duc mai turat in oras doar ca sa protejez turbina ci pentru ca mi se pare normal sa pic pe o plaja de cuplu in care motorul sa o poate lua de pe loc si daca apas mai tare pedala( nu ma refer la kickdown ci la un lucru de bun simt fara sa stau dupa masina sa o astept sa urce iarasi la o anumita turatie). Te rog intereseaza-te si ai sa vezi ca un condus subturat duce la moartea prematura a turbinei, a motorului si a catalizatorului la orice masina din aceasta lume nu doar la skoda. DSG-ul are 7 viteze si deci alte raporate si deci ce e la noi subturat la dsg nu e neaparat subturat pentru ca are viteze mai multe si mai scurte.

Motorul am spus sctrict din observatiile mele ca e facut pentru exterior si pentru drumuri lungi. Dece spun asta? Pai foarte simplu in oras consuma mult, si e greoi de condus....in afara consuma putin si are rapoarte de elasticittate bune...cred ca ti-am raspuns la intrebare.

IN cazul meu acel sunet apare foarte rar si doar cand sunt pe pragul de a muri motorul deci undeva pe la 1000 de ture daca apare un deal sa zicem si eu calc pedala... in cazul meu mi se pare absolut normal

Modificat de alexxb
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tacanitul il aveai de cand ti-ai luat masina ti-a aparut dupa? ca mie mi-a aparut de cand am bagat softul 6930 si dupa ce am auzit si o pocnitura in zona motorului. Si de normal nu mi se pare normal deoarece am ca dovada alte masini cu aceeasi motorizare la care nu le face.

Domnul din filmuletul tau apasa acceleratia mai tare, deci nu cred ca e in oras, iar cand schimba a 2-a ii cade turatia la 1300rpm... daca ai fi in oras si ar fi trafic la schimbarea in a 2-a ti-ar cadea aproape de 1000rpm => tacanit de se uita lumea dupa tine! ideea e ca noua, cand incepe sa tacane, acesta persista chiar si pana in 3500rpm(in cazul meu)+ o scadere a puterii.

Legat de consumul in oras.. daca scot ac-ul imi consuma 7-8 la acelasi trafic, deci 2l pentru ac mi se pare cam mult

Modificat de ketex
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O am de cand am masina si doar cand motorul aproape moare, mi se pare normal pentru ca mai am un Rav 4 d4d care face asemanator la subturare. Daca se aude si cand nu e subturat atunci nu stiu ce sa mai zic....La mine cand nu e subturat motorul merge si se aude normal.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!