Jump to content

Curea distributie, role, pompa de apa


Fanatic
 Share

Postare recomandată

A inceput de ieri sa cada ..... ma rog nu sa cada ci sa faca un zgomot ciudat masina.

Incep prin a spune ca nu stiu mai nimic despre pompa de apa a masinii, asa incat daca o sa spun prostii macar sa stiti cu cine aveti de-a face

Pare a fi din zona fuliilor. Asa incat am inceput sa elimin pe rand care dintre fulii ar putea fi. Cea de la compresor sigur nu e pentru ca acum 5 luni am schimbat rulmentul si nu mai face nici un zgomot. Asa incat am virat roata maxim dreapta si am incercat sa ascult, ulterior am urcat-o si pe o mini rampa ca sa-mi pot baga nasul mai bine sub ea.

Zgomotul pe care il face este greu de descris. Nu pare a fi un huruit. Imi tot vine in cap cuvantul "rattling".

Am incercat sa ascult cu grija sa stabilesc exact locatia sunetuluii dar e zgomot mare acolo si e greu.

Alta chestie care ma face sa cred ca are legatura cu pompa de apa. Zgomotul asta nu se aude tot timpul. Uneori nu se aude nimic. Am stabilit totusi o regula : in momentul in care pornesc ventilatoarele de la radiator (deci incepe sa circule apa) parca zgomotul dispare.

Ce ar putea fi ? Ce trebuie schimbat ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 85
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • PiNGUS

    9

  • Fanatic

    4

  • nspro

    4

  • Zorro Classic

    3

daca pompa de apa nu este invartita de cureaua de distributie este simplu de verificat... adica verifici pur si simplu jocul pompei de apa. si au am avut aceeasi problema si am schimbat pompa de apa si totul a revenit la normal.

daca pompa de apa e invartita de cureaua de distributie atunci e cam naspa. recomandarea in cazul acesta este sa nu mai mergi cu masina...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pompa de apa cred ca e invartita de cureaua de ditributie, iar fulia care a mai ramas cred ca e de la servo. Zgomotul nu este asa de mare incat sa ma ingrijoreze.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am avut aceeasi problema de curand. S-a dovedit a fi "capul" pompei de apa. Grija mare sa nu se gripeze rulmentul/rulmentii (?) pompei ca e de rau. Sugestia mea? Fuga la service!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu vreau sa fiu sigur ca e pompa de apa ca sa nu o schimb de pomana.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu vreau sa fiu sigur ca e pompa de apa ca sa nu o schimb de pomana

Ceea ce spui tu este perfect indreptatit. Ceea ce am facut eu a fost - in prima faza - sa asez capul unei tije metalice pe corpul pompei de apa si am ascultat la celalat capat al tijei, motorul mergand. Se auzea f. clar zgomotul facut de rulmentul "obosit".

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Urasc chestiile astea care ba merg, ba nu !

Am scos azi cureua de transmisie ca sa vad daca vreuna din fulii face zgomot. Am pornit masina, nici un zgomot. Am pus din nou cureaua, am pornit masina, iarasi nici un zgomot. Deci nu mi-am putut da seama daca zgomotul vine de la pompa sau nu.

Spre exemplu azi am facut vreo 30 km si nu a facut nici macar 1 sec zgomotul ala.

In schimb am mai observat ca fulia de la servo merge cam greu si are un joc mic. Fulia asta e pe rulment ? Daca da, ce tip ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

La cat se schimba transmisia si se schimba si pompa de apa?

Eu am 70.000 si nu am facut operatiunea inca pe 1.0 ALD.

Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Paote vrei sa zici distributia. Transmisia este reprezentata de partile care transmit puterea de la motor la rotile motoare. Este compusa din ambreiaj, cutie viteze + anexe, arbori planetari, roti.

Ceea ce vrei tu este distributia. Si tocmai ti s-a raspuns.

VW recomanda ca la schimbarea distributiei sa se inlocuiasca si pompa de apa. Cel putin la diesel. Si este pe la 70-80.000 km.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Prima data la 70-80-90.000

sunt masini care au mers si peste 100.000 cu cureaua originala, dar nu merita riscul

Ulterior, la 60.000 recomanda producatorii de curele (care, apropo, sunt aceleasi cu cele din fabrica)

Schimb-o sa fii linistit

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ulterior, la 60.000 recomanda producatorii de curele (care, apropo, sunt aceleasi cu cele din fabrica)

Schimb-o sa fii linistit

<{POST_SNAPBACK}>

Acelasi tip de curea ca ala din fabrica devine cu 1/3 mai slaba fiind pusa ulterior? Ciudat!

Putin off-topic: Niciodata n-am inteles cum se poate ca un producator sa riste distrugerea unui motor scump din cauza unei amarate de curele care se rupe fara sa implementeze un sistem de protectie a motorului in caz ca se intampla totusi sa se rupa? Nimeni nu poate garanta ca o curea, chiar noua nu are defectiuni din fabrica sau alte probleme si sa se rupa dupa 500 km!...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la fel cum acelasi producator nu s-a gandit daca ti se rupe roata cu tot cu fuzeta ai intalnire cu Dl. Copac!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu cred ca e chiar buna comparatia, eu n-am prea vazut roti rupte decat in caz de accident sau la masini extrem de uzate dar o curea de distributie se poate rupe chiar la o masina bine intretinuta, totusi chiar si asta e un caz rar, am vazut si masini care au circulat cu mult peste limita admisa pana sa schimbe curelele dar totusi se mai intampla cazuri, acum depinde si de cat ghinion are omul!

Modificat de AWE
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la fel cum acelasi producator nu s-a gandit daca ti se rupe roata cu tot cu fuzeta ai intalnire cu Dl. Copac!

<{POST_SNAPBACK}>

Nu fi rau! Consider ca are drepate AWE! Totusi tehnic mi se pare greu de realizat asa ceva: turatiile sunt mari, inertia sistemelor la fel.

End OT!

@PINGUS

Schimb-o la cati km este trecut in cartea masinii. Vezi ca este un topik vast deschis de rvacaru. Destept si bine documentat! Nu te lua dupa folclor la chestii care iti rup buzunarul!

Personal, 70.000 mi se pare o "varsta" destul de inaintata pentru o curea de distributie...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@AWE, @ZORRO Aveti dreptate, am fost lejer tra-la-la, dar eu am obsesia asta cu rotile, de aia am schimbat tot si rulmenti de roti si suruburi de planetara (le verific periodic, etc.)

distributia trebuie schimbata deja in cazul omului cu motor 1,0, iar la diesel 90.000 este maximum. eu am schimbat-o la 72.000, din motive de paranoia :banghead:

Modificat de barabas leiba
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vezi ca este un topik vast deschis de rvacaru. Destept si bine documentat!

<{POST_SNAPBACK}>

poti, te rog, da link pentru a face merge acolo? multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

poti, te rog, da link pentru a face merge acolo? multumesc.

<{POST_SNAPBACK}>

Ciudat, era un topik vast, pe care l-am citi de cateva ori. A disparut, pur si simplu...

Dar am gasit asta...

http://vwforum.ro/index.php?showto...t=0entry14814

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hmmm, nu prea imi place topicul acela, pt. ca totusi are o problema punctuala (scurgerea aceea sau ce e).

Sunt insa convins ca trebuie sa existe un topic generalist despre distributie (cum sunt cele despre uleiuri, de ex), dar nu il gasesc.

Mai cautam...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

depinde de tipul de motor pe care il ai pe masina ca informatie in jur de 10mil

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

distributia trebuie schimbata deja in cazul omului cu motor 1,0, iar la diesel 90.000 este maximum. eu am schimbat-o la 72.000, din motive de paranoia :D

<{POST_SNAPBACK}>

1. Sa nu amestecam diesel-urile aici. Pentru TDI se schimba la 90.000 km sau, la modele mai noi la 120.000 km

2. De ce nu a prevazut un sistem de siguranta producatorul pentru situatia cand se rupe cureaua de distributie? Pentru ca nu se prea poate.

Motoarele de azi sunt motoare cu interferenta. Adica multimea pozitiilor pe care le ocupa in timp supapele si multimea pozitiilor pe care le ocupa pistonul nu sunt total diferite (adica nu sunt disjuncte) si practic ele "umbla" prin aceeasi zona. Daca ramane una dupa ce i-a trecut timpul (spre exemplu daca se rupe cureaua si ramane supapa deschisa) vine pistonul si "i-o da la cap" bine de tot. Cum poti preveni asta? Nu vad cum. Ar trebui un sistem de siguranta care sa sesizeze ruperea curelei si inchiderea tuturor supapelor dar pentru mine e imposibil sa imi imaginez cum.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!