Jump to content

Sfaturi pt achizitie Golf 4 / Bora


bazil
 Share

Postare recomandată

Sau la persoana care o vinde, iti poti da seama si dupa asta :)) Bafta !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Adrian, iti spun ce i-am mai spus unui coleg :

ca idee, inainte sa mergi la test ( sa nu dai banii degeaba ) invata sa le inspectezi tu vizual ca sa nu pierzi bani de fiecare data ;

Uitete dupa lufturi la caroserie, dupa urme de indoituri si strambaturi jos pe praguri cand deschizi usa, uitete la liniile masinii, la capota / aripi / haion sa nu fie urme de suduri sau de suruburi schimbate si tocite, uitete atent cand pui contactul sa se aprinda toti martorii si sa se stinga apoi normal ( in special ABS / Airbag / check engine ), fi atent la sunetul motorului sa nu intrerupa si sa rontaie ca un diesel, inspecteaza vizual amortizoarele sa nu fie scurse, esapamentul, da la o parte mocheta de la portbagaj si uitete la roata de rezerva sa nu fie infundata, geamurile sa aiba toate aceeasi data de fabricatie, farurile la fel, radiatorul daca este nou ( semn de accident sau de intrebare ) , apoi in mers fi atent la ambreiaj, sa tina unde trebuie, sa nu scoata zgomote pe loc cu el apasat sau pe liber, cutia sa schimbe ok si sa nu agate, laso putin in frana de motor in toate treptele si vezi sa nu huruie rulmentii, pleaca de pe loc cu viraj maxim dreapta / stanga sa nu bata planetarele sau sa scoata zgomote caseta de directie, la.60-70 km/h scoate-o pe liber si fi atent sa nu huruie rulmentii la roti ( nu confunda cu zgomotul dat de anvelope ) , verifica sa functioneze fiecare dotare, inclusiv clima ( se aude cand porneste compresorul), ABS-ul sa intre la o franare mai agresiva, geamurile electrice sa nu scoata zgomote, apoi inspecteaza consumabilele ( discurile + placutele + anvelopele ), fi atent sa aiba antigel in vas si sa nu fie presiune mare in borcan ( semn de garnituta de chilasa dusa / chiulasa fisurata )..

Desigur multe dintre problemele astea le vei intalni, dar eu ti-am enumerat cat mai multe ca sa stii ce compromisuri sa faci si ce sa bagi de seama..daca probleme vor exista la martori luminosi, caroserie si motor / cutie eu zic sa le excluzi din start, daca nu, incearca sa evaluezi costul celorlalte reparatii si vezi cat poti negocia la pret ; apoi mergi la servis pt constatare si neaparat diagnoza inainte de achizitie ; fi cu o ochii pe ce fac mecanicii, spune-le sa inspecteze si ce ti-am zis eu daca la sfarsit vezi ca au omis ceva, pt ca cu siguranta nu se vor uita la toate detaliile de mai sus, nu inghitii gogosi de genul " ma inveti tu sa imi fac meseria ? / stiu eu boss ce am de facut ! / nu are treaba acolo /" sau mai stiu eu ce si fi tare in gura cu ei in cazul in care te iau cu vrajeli pt ca tu platesti constatarea si e dreptul tau sa iti verifice ce le zici, plus ca nu iti cumperi masina in fiecare zi..si nu asculta povesti si gogosi nici de la vanzatori..mai ales de la samsari..pe tine te intereseaza strict masina nu povestea ei inventata, spune-le asta daca vezi ca incep sa abereze si nu ii lasa sa te distraga atunci cand verifici ceva, gen sa dea drumul la muzica sau sa inceapa sa vorbeasca, etc...lumea e parsiva tare, asa ca mai bine fa o lista cu ce trebuie verificat si multa bafta ! Tine cont, masini si femei neatinse numai gasesti asa ca vezi ce compromisuri faci ; ia in calcul pretul de achizitie si cat mai investesti ca sa o aduci in starea care trebuie, adica foarte buna ! 500€ oricum se duce instant pe schimb ulei + filtre + lichide + distributie + mici nimicuri..bafta !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc pentru raspuns.

 

Stiu ca sunt si alte costuri dupa ce cumperi  masina, dar sa fim seriosi, nu cred ca ajung la 500 de euro.

 

Distributia e cea mai scumpa, 200 de euro (desi nu ajunge atat) cu ulei si filtre ajungi la maxim 300 de euro.Si astea pot sa le fac si peste 1 luna cand mai iau un salariu si ma mai stabilizez financiar, nu e obligatoriu sa le fac in ziua in care cumpar masina.

 

Pentru mine e important sa iau o masina care sa nu aiba probleme cu chestiile scumpe si dificil de reparat, cum ar fi probleme cu consumul de ulei, problleme cutie viteze, problema caseta/pompa directie (joc sau zgomot caseta, scurgeri lichid,), compresorul A/C, rugina s.a.m.d.

 

Acum ca oi schimba niste pivoti si bucse dupa ce o cumpar nu e mare problema, sau un burduf la schimbator sau mai stiu eu ce nimicuri ieftine.

Multumesc.

 

In principiu finalistele ar fi Golf 4, seat leon mk1 si VW bora.

 

Acum mai depinde ce gasesc mai convenabil ca pret vs starea generala a masinii vs dotari.

Dar in principiu as cauta un golf, seaturile am inteles ca ar avea ceva probleme specifice.

Modificat de Adriannnnn
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ adriannn- chiar in perioada asta sunt in cautari de un g4 pentru sotia unui prieten.Am vazut o gramada de masini, care mai de care mai cu buzele facute. 500 euro sunt aprox 2300 ron. Costurile sunt reale. Rar gaesti o masina care sa nu aiba nevoie de investitii la achizitie. Este totusi o masina veche.Ce spi tu cu testul de compresie este foarte ok sa-l faci. LA benzinare reala problema este bataia la motor. Bataie care daca azi e destul de mica, peste o luna poate sa bata de zicica e diesel. Ia incalcul ca samsarii storc fiecare leut din masina.Si daca neamtul deja a pus cauciucuri de iarna bune cf legislatiei, romanul va pune niste opinci de iarna care te tin o luna, si el mai ia 150 euro pe roti. Apoi ai discuri+placute filtre +ulei. Cand iei o masina asa veche e bine sa schimbi antigelul, lichidul de frana, sa compketezi lichidul de servo daca este cazul. Dac vorbeam de o masina de 4 ani, cheltuielile erau infinit mai mici

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ia in calcul si ca samsarii vand masini impecabile optic, fara zgarieturi, insa de regula baga aditivi in motor sa functioneze perfect in primii 1000 km ;din pacate de asta nu ai cum sa-ti dai seama, de aceea masina SH este o loterie ; daca ai cauta la persoane fizice ti-ai micsora sansele de a lua o teapa in toata regula ; samsarii nu au cum sa faca profit cu masinile de export decat daca sunt manarite ( multi km / dauna totala / probleme la motor / etc )

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa discutiile de aici si cu alte persoane ma tot gandesc sa renunt la idee, sa mai astept sa mai pun deoparte niste bani, si sa imi caut o masina macar din 2006.

 

Chiar daca nu va fi o marca premium sau nu va avea dotari de top.

 

Am gasit ceva masini 2006-2007 in ~3500 de euro., dar marci cevea mai slabe si masini mai putin dotate (renault clio 3 , fiat grande punto, chevrolet lacetti, citroen c4, parca si cateva seat ibiza).

 

Sau in cel mai si cel mai rau caz ma supar si fac un credit si caut ceva la 4000+  :)

Modificat de Adriannnnn
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare la toata lumea. Am cateva intrebari:

1. Golf 4 1.9tdi se intretine mai ieftin ca Golf 5 1.9tdi ?

2. Sa cumpar Golf 4 Variant din 06 1.9tdi 101cp sau Golf 4 Variant din 02 (nu gasesc mai noi), 1.9tdi euro 3 131cp ? Ca design imi place mult modelul de 101cp de dupa 04, care are acele ceasuri in bord cromate mult mai frumoase, jantele pe 16 de la pacific, tapiteria de pe scaune si usi, stopurile spate, culoarea, etc. Deci la cel din 02 doar motorul ma incanta. In rest nimic. Ce ati alege in locul meu ? La unul din 02-03 euro 3 cat ar fi taxa ? La cel euro 4 din 06, l-as putea aduce si din afara deoarece are taxa de max 800euro. Si am rude in Germania.

3. Am auzit ca cel de 101cp ar fi mai slabut, ambreiaj mai slabut.

4. Vreau sa motez xenon oem sau aftermarket, deci am avantaje daca iau unul care are deja spalator de faruri ? Imi plac versiunile de dupa 05 Pacific si Atlantic cu farurile alea negre. Nu vreau sa aibe mai mult de 250.000km reali.

5. Legat de tapiterie, la modelele dinainte de facelift cu 116-131cp parca scaunele sunt din catifea ca la Passat B5, iar la modelele mai noi parca au alt material ?

6. Daca iau unul de 131cp, cat ma costa sa ii pun ceasuri de pe Pacific din alea cromate, stopuri model 05-06 (cu semnalizari albe sau rosii), si instalatie xenon ? Sau sa iau de 101cp din 06 deja cu toate dotarile (eu doar xenon sa ii mai pun) ? Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Credit pt un fier SH..no way ! Ia-ti gandul ! E cea mai proasta idee posibila ! Cat despre buget..la ~ 3500 euro ti-ai ales generatia plasticoasa ; golf 4/ leon 1m sunt masini calitative si poti observa devalorizarea lor in timp ; se tin la pret cu masini din anii 2004-2007..daca vrei un compromis bun, cauta un leon 1M de prin 2004-2006, sfarsit de fabricatie ; insa un leon sau golf 4 dotat si in stare foarte buna va cam sari pragul de 3500€… nici eu nu sunt adeptul masinilor prea vechi..dar decat clio( turcism infect ) sau grande punto ( care iti va manca banii si zilele cu problemele renumite la directie si electrica ) mai bine una mai veche..daca te hotaresti la seat ibiza sa stii ca e o masima simpla, foarte usor de intretinut, fiabila, fara defecte de fabricatie si placuta la condus ; daca nu ai nevoie de mult portbagaj e o alegere foarte buna, si ca an de fabricatie, faceliftul (2006-2008) e foarte ok ; iar ca aspect mie imi place foarte mult ; pretul pt diesel e cam ridicat (~ 4000€+) dar benzinare gasesti pe la 3500€. Evita mototul de 1.2 12v; e slab ;

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Credit ma referam pe o suma mica de pana intr-o mie de euro, pe care pot s-o achit in maxim 6 luni fara probleme. Dar era doar o idee..

imi place Ibiza, dar as cumpara numai cu motorul 1.4 100cp care este cam rar iar din pacate nu exista 1.6

 

Portbagaj mare nu imi trebuie, o ibiza ar fi ideala ca dimensiune.

 

Masina de 75 de cai nu mai cumpar in viata mea, am si stiu.

 

Oricum.. ma mai gandesc.

 

Iar 3500 de euro clar nu ii dau pe o masina din 2001 nici batut.. prefer un "turcism" din 2007 cu maxim 100k km pe bord.. refer plastice proaste decat probleme tehnice costisitoare

Modificat de Adriannnnn
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu as alege masina mai noua, cu mai putini km si in starea cea mai buna ; G4 1.9 tdi 101 cp sunt masini bune si motoare durabile ; cu un soft stage 1 urca la 142 cp, deci cred ca va fi suficient daca nu esti in impatimit al curselor ; in general masinile fabricate la sfarsit au bubele rezolvate ; personal as prefera un G4 foarte bine dotat decat un G5 ; desigur in caz ca te razgandesti poti face tot felul de retrofituri gen interior sport, ceasuri, faruri cu lupa, xenon, etc ; depinde daca esti genul de om caruia sa mestereasca la masina si sa isi ocupe timpul cu asa ceva ; detalii despre costuri si probleme gasesti pe forum.

Adrian, intre ibiza de 75 cp si cea de 100 cp nu prea sunt diferente ; cea de 100 cp are cuplul maxim la turatii foarte mari, lucru care nu te ajuta cu nimic, ba din contra ; eu ma refeream la facelift, modelul 2006-2008 cu motorul de 1.4.86 cp benzina care are cel mai bun cuplu si consum ; am detinut 1.2 12v 64 cp, 1.4 16v 75 cp, 1.4.86 cp si detin 1.4 tdi 70 cp ; deci nu iti vorbesc din carti ; alegerea este a ta ;

Modificat de bgd_b92
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai Golful 4 nu prea are bube :).

Ideea este ca am condus de 105cp si imi place cum merge, dar cel de 116cp mi se pare mult mai puternic. Deci unul de 131cp m-ar satisface din punct de vedere al performantelor. Consumul este cu un jumatate de litru mai mult. Dar nu-mi place cum arata la design modelul din 00-03 cu 131cp, cele de la final cu diferite versiuni arata mult mai noi, vopselele sunt mai frumoase, celelalte parca sunt invechite, dar nu prea imi place motorul de 101cp ca si performante si nu sunt adeptul resoftarilor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Atunci trebuie sa faci un compromis ; iesi mai ieftin daca faci la cel de 101 cp o reosftare si il duci in 142 cp fara probleme ; va fi chiar mai puternic decat cel de 131 cp ; sau poti face invers..dar ai mai mult de munca..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am mai cautat si se pare ca exista si Pacific cu 131cp de prin 03-04.

Am nevoie de raspuns doar pentru o intrebare.

1. Golf 4 Variant 05-06 1.9tdi 101cp cu max 160.000km reali + taxa ? Sau Golf 4 Variant mai vechi cu 2-3 ani cu + 60-100.000km fata de 101cp si taxa mai scumpa cu vreo 500-1000euro , insa cu motorul de 131cp? Iar pretul in final ar trebui sa fie undeva asemanator (achizitie + taxa).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am cautat si eu, dar din 2004 gasesti foarte putine de 131 cp ; mi-e greu sa cred ca breakurile din 2004-2005-2006 au doae 160.000 km rulati...cam asta e rulajul masinilor din ~2010-2011; ~ 50.000 / an ;

Eu zic sa cumperi masina buna, nu km putini si manariti.

Modificat de bgd_b92
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu m-am uitat pe mobile si inca se gasesc variante de 101cp din 05-06 cu sub 160.000km. Sunt si cu +400.000km destule. Dar cele de 131cp, nu se gasesc cu sub 200.000km. Evit piata din ro.

 

 

http://www.mobile.de/ro/marc%C4%83/vw/model/golf/vhc:car,pgn:1,pgs:10,srt:price,sro:asc,mke:vw,mdl:golf,frn:2005-01,frx:2006-12,ful:diesel,mlx:150000,ger:manual_gear,vcg:estatecar/pg:vipcar/197458034.html - uite un exemplu.

 

Este adevarat, cele cu km mai putini sunt deja intre 4500-8000euro.

Modificat de Scorpyon
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Emisiile din fabrica sunt intre 132 si 143. Sunt sanse sa se schimbe daca merg la RAR sa ma trezesc cu 200 si sa imi bage cateva mii de euro taxa ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu, dar vezi sa pulsezi sa iasa noxele la limita jos. daca ies 143 atarna cateva sute la taxa

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am pus un fisier aici. Cel de 101cp ma dezamageste la performante... in rest 06, km mai putini si acelasi pret inmatriculat ca unul de 131cp cu km mai multi, mai vechi cu 3 ani.

Cum pot sa uploadez fisierul aici ? Vad ca nu merge...

Modificat de Scorpyon
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:offtopic:

Eu personal nu concep turbo fara resoftare  ; nu stiu de ce nu esti tu de acord ; eu pt asta as opta ;  :wub:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca as alege un G4/BORA 1.9TDI de care sa iau ? Ma intereseaza cel care are intretinerea cea mai ieftina, insa nu cel de 90cp deoarece este cel mai slab.

-1.9TDI 110CP

-1.9TDI 101CP PD

-1.9TDI 131CP PD

-1.9TDI 150CP PD

 

Care dintre acestea se intretine cel mai scump ? La ulei cele PD sunt cu cativa lei mai scumpe. Insa care au cele mai ieftine piese la: injectoare, turbina, ambreiaj, distributie ? Daca stiti si diferenta de pret intre ele ar fi super. Multumesc !!!

 

La turbo pana acuma am gasit pe un singur site preturi, aveti si altele ?:

-1.9tdi 101cp - 2.345 lei

-1.9tdi 110cp - 2.345 lei

-1.9tdi 90cp   - 2.345 lei

-1.9tdi 131cp - 2.525 lei

-1.9tdi 116cp - 2.345 lei

-1.9tdi 150cp - 3.742 lei (wow)

 

Ca o mica paranteza:

-pt golf 3 90cp tdi pt 1z, ahu, etc- 3.354 lei :)))) (originala zice in descriere, dar si cele de mai sus cred ca sunt)

-pt golf 5, deja turbinele sunt la +3.000lei si +4.000lei la 1.4tsi. La 2.0tdi este vreo 2.700lei. Chiar nu inteleg preturile. Ceva nu-i in regula. De aceea daca aveti alte siteuri de incredere, va rog sa postati sa compar preturile la: turbo, ambreiaj, injectoare, distributie pt fiecare varianta al lui 1.9TDI. ms

 

Iar la A4 1.9TDI este 2.085lei pt 131cp si 2.345lei pt 116cp. Deci mai ieftine ca la G4, chiar nu mai inteleg nimic.

Modificat de Scorpyon
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

A condus cineva 1.9TDI pe Golf 4 de:

 

101cp sau de 131cp ?

 

Ce ati alege ?

G4 Variant din ultimul an de fabricatie (2006) cu 101cp (Pacific/Atlantic) sau G4 Variant de prin 02 de 131cp ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E personal as alege an mai recent(pacific/atlantic) in detrimentul unuia mai vechi dar cu cai mai multi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu as alege masina care este in cea mai buna stare ; 101 cp sunt suficienti, eu mereu ma gandesc si la posibilitatea unei resoftari iar atunci scoti 142 din cel de 101 cp  :icon_thumright:  la cel de 101 cp consumul este mai mic cu ~1L/100 km ;

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Alege ceva intre 2004 si ultima serie, cauta masina care se prezinta cel mai bine.

Cum au spus si colegii , 101 sunt oke , faci resoft si au facut o treaba buna.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!