Jump to content

Sfaturi pt achizitie Golf 4 / Bora


bazil
 Share

Postare recomandată

Depinde de masini, echipari, motorizari, an fabricatie, km, starea tehnica.....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De curand am schimbat masina, un g4 2001 benzina cu un g4 2006 tdi. cumparata din targ (targu mures).

 

Criterii pe care le-am urmat:

1. nu am vizualizat masini ale caror vanzatori erau de nationalitate rroma

2. masinile le-am evaluat de la starea exterioara, interioara, motor, portbagaj.

2.1 la exterior, masina sa fie curata (ceara, polish nu a contat) sa pastreze linia, rotile sa fie in buna stare, plastice, bandouri, barele etc.

2.2 la interior o vizualizare rapida a bordului, banchetelor, pedalelor, manete, butoane.

2.3 motorul, trebuie sa fie cat de cat curat (chiar daca multi nu sunt de acord), sa nu aibe suruburi/coliere care par mai noi (asta implica o minima cunoastere a motorului ce urmeaza sa fie cumparat), radiatorul sa aibe urme de musculite/mizerie.

2.4 portbagajul - fara urme de uzura excesiva, fara indoituri sau urme de vopsea proaspata.

 

daca toate cele de sus au fost indeplinite, am trecut la o inspectie mai amanuntita:

la exterior am avut un magnetel de frigider flexibl (era o imagine din austria :) ) pe care l-am lipit pe aripi, stalp, praguri, capota, hayon.

este ce-a mai ieftina metoda de a verifica daca masina a fost implicata in vre-un accident si a fost revopsita grosier

Am avut surpriza sa descopar 2 din 5 masini ca nu au trecut testul, bineinteles ca vanzatorii nu stiau nimic :))

Buun, sa revenim, dupa trecerea testului cu magnetelul intram la interior:

volanul nu trebuie sa fie ros

scaunul soferului sa aibe buretele tare, sau macar tapiseria sa nu fie roasa in partea stanga

pedalele sa nu fie prea tocite

am verificat functionarea liminilor, clima si altele care mai sunt pe masina.

am pornit motorul (inainte am avut tot golf si aveam oarece idee de spre sunet/ambreiaj/trepidatii).

dupa toata inspectia am discutat cu vanzatorul despre KM, carte service, pret - implicit negociere in functie de cele descoperite de mai sus.

si cel mai important, daca este de acord vanzatorul, scanarea de erori - la mine 2 din 5 au acceptat sa o scanez, nu aveam de gand sa le scanez pe toate, dar numai la intrebarea daca sunt de acord, refuzau!

dupa negocierea si intelegerea asupra pretului se trece la un test de drum - las la final testul ca multi vanzatori iti cam baga fraza: "daca ma scoti din targ, o cumperi" la care eu le-am zis, daca merge bine, o cumpa.

au fost care mi-au zis, ca nu e noua sa mearga impecabil si am plecat mai departe...

cel mai important e sa nu mergeti singuri, luati pe cineva cu voi chiar si un necunoscator, inca 2 ochi in plus e bine.

am vizualizat golf4 de la 2001 la 2006, benzina si diesel, cele mai multe erau retursate pe la aripi, praguri, altele aveau uzura excesiva la interior in comparatie cu km din bord.

kilometrii nu m-au interesat atata timp cat stiam sigur ca la 99% din masini erau dati inapoi. a contat starea masinii, ca dovada ca la masina pe care am luat-o sunt dati inapoi 50mii.

 

toata inspectia nu ia mai mult de 15min.

 

Eu am plecat hotarat sa cumpar golf5, octavia tour, octavia2, seat toledo - sedan sau combi, nu m-a interesat hatchback.

Dintre toate masinile vizualizate, singura care a indeplinit toate conditiile (inclusiv pretul) a fost acest g4 1,9tdi din 2006.

cu toate ca am plecat hotarat sa iau benzina, am ales diesel bazandu-ma pe starea interioara (impecabila) si pe conditia de drum.

ulterior am aflat ca in loc de 180mii are 250mii km si ca a avut intervale fixe de service, disributia schimbata cu un an in urma, toate astea le-am aflat de la o repr VW.

 

sper ca nu am plictisit pe nimeni cu istorisirea mea! Succes!

 

Multumesc!

Modificat de puricele
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cati bani te-a ajuns masina in cauza?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am si eu o intrebare :

Vreau sa imi vand masina si nu stiu cum sa o vand :cu instalatia de gaz sau fara instalatia de gaz?

Iau pret mai bun cu instalatia de gaz , montat omologata sau fara instalatie pe masina?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cu.... orice dotare e un plus la vanzare.

 

altfel, cat crezi ca mai recuperezi pe ea.....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai as recupera instalatia de gaz si mi-as monta pe un motor cu 4 cilindri mai puternic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca vrei sa o tii pt tine, vezi sa fie compatibila cu urmatoarea masina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare...Vreau sa imi cumpar un golf 4 , dispun de vreo 4000euro doar pentru masina. Vreau diesel cu 6 trepte. O sa il iau neinmatriculat. Acum vreau sa stiu ce motor cu cutie in 6 trepte este mai bun si mai fiabil? sau chiar merita o cutie in 6 fata de una in 5? Si la ce probleme pot sa ma astept la un astfel de motor cu 200000+ km ? Multumesc pt timpul acordat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Toate-s bune. Nu ai cum sa te duci in germania dupa masina si sa cauti doar un tip de motor. Cauta in primul rand ceva cinstit , de la AXR 101 in sus. Poate-ti vor ajunge banii si de ARL.  

 

Succes , si fugi de benzina orice s-ar intampla. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc de sfat, eu stiam ca cutia cu 6 rapoarte este pusa doar pe 116cp sau 131cp, sau ma insel? imi face cu ochiul ASZ si AUY :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai vreau sa o iau din germania, nu inmatriculata, pot sa plec cu un nene care aduce masini si stie germana. Acum ramane sa ma hotarasc ce motor sa iau.Si la ce probleme sa ma astept ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In orice caz, eu daca ar fi sa aleg as alege un euro4, din cauza taxelor imense la tdi euro3. Deci singura sansa, un AXR(101 cai PD) din 2005-2006 ar fi alegerea ideala. Sau un benzinar 1.8turbo, singurul benzinar care merita de la VW, consuma dar si trage, resul doar consuma.

Sa te uiti la mai multe inainte de a porni dupa ele, preferabil persoana fizica.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc pentru sfat, Nu prea ma intereseaza benzina. Am vazut ca la euro 3 nu trece taxa de 700-800 euro.Stie cineva la euro 4 cam cat este?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Unde anume ai vazut tu asta? eu la repezeala am bagat(anaf.ro) un E3 de 8 ani si a iesit o suma modesta de 16.oooron, nu mai mult nici mai putin de 3500eur.

 

LE: nu stiu cate "gaze" are un E4 AXR, dar cu 150 iese cam 900eur taxa, deci ar trebui sa gasesti un dizăl de ~2500eur in DE, ca sa iesi la final approx cu 4000.

Modificat de marius1982.11
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

poti sa iei un tdi euro 3 mai vechi ~an 2000, si daca esti "atent la Rar" o sa fie noxele de e4 a.i. sa nu treaca de 500 euro taxa...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pare samsar dupa partea cu FULL(dar el nu are proiectoare, stropitor far si nici o poza din interior.), deschis la discutii(deci el nu are de pierdut nimicpractic),

 

climatronic functional, ce duma mai e si asta, nu pricep,, lafe ca si full xenon. baiatul asta "te face" din cuvinte.

 

da' la alealalte numere de ce nu rapunde?

 

da, i-am mai auzit pe samsari la noi in piata care se jura ca atata e taxa,ca imi arata el pe programul lui(de android) cat e. "Bha amice: pe anaf.ro se calculeaza nu pe print screenuri facuta la betie."

cu dume ca au:  "-tu te-ai uitat la alea cu cu multe gaze, asta are putine."  "-zau asa?asta garantezi tu?" niste dume de imi vine greata, jur.

mi-s satul de samsari. eu ma mai duc de curioziate in piata, nu ca as lua masina...apar acolo niste caractere.

 

Am vazut la noi, un golf variant argintiu din 2006, AXR, cerea gagiul 4000 si ceva pe ea, nu mai retin. in orice caz, masina parea impecabila, inlcusiv kitul interior de aluminiu dupa care baleam, vopsea impecabila, plastice, scaune impecabile. nu m-am uitat la marele detaliu sub ea si din alea, dar parea ok masina.

Modificat de marius1982.11
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc pentru raspuns.Cam asa e... Pana la urma nu prea poti sa ai incredere in nimeni, doar sa iei frumos masina si sa te duci la reprezentanta pentru control... Nici nu stiu ce sa fac.. Sa o iau inmatriculata sau nu...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca o iei inmatriculata risti sa fie recuperata taxa si prin urmare sa o platesti tu la valoarea actualizata

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

aia se poate verifica inainte, nu e problema. intrebi la finante dupa seria de sasiu.

Modificat de marius1982.11
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca imi permiti...

NU lua masina din tara, si mai ales inmatriculata,  poate nu si-a recuperat taxa dar sio poate recupera oricand ++++ ca pe tara avem macanici si bineinteles si propritari care le leaga cu sarma numai sa merga , nu toti cei drept  dar multi

un tdi euro 3 an 99-00 nu sare de 600e taxa 

ALH sau AJM coduri motoare alh are taxa mai mica putin mai econom, dar mai lent 

il recomand , fiabil , ieftin la intretinere ,

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!