Jump to content

Furtun traseu motorina spart


Inginerul
 Share

Postare recomandată

Ieri prin Bucuresti am mers vreo 20 km cu furtunun de motorina spart (pe stanga, pe langa pompa). Mirosea a motorina dar am avut incredere in masina ca nu e de la mine:). Cand parchez...curgea motorina ca de la izvor. Urma dupa masina, si balta sub capota. Vazusem eu ca a scazut prea mult nivelul in bord dar am zis ca e din cauza traficului. M-am inselat.

Pana la urma am avut "noroc" ca am fost in apropiere de Porsche Nord si m-am rugat de ei sa ma rezolve repede. Furtunul era impuscat si tasnea motorina cu jet :D. Acum rad, dar atunci numai de asta nu aveam chef. Costul a fost de 130 lei , furtun, coliere si manopera.

Acum intrebarea mea este... oare celelalte furtune, furtunase, izolatii si ce mai e sub capota in ce masura au fost afectate sau vor fi dupa ce au fost stropite serios cu motorina?

Modificat de Aditu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Depinde cat a stat sau o sa mai stea motorina pe ele. Fa o spalare de motor si nu te mai doare capul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am spalat acum 10 minute motorul. Practic a astat cam 24 de ore pana sa il spal.

Am mai inlocuit adineauri un furtunel tot de pe traseul de apa pentru ca mi se parea ca trasnpira.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Toate cauciucuraiile de sub capota sint rezistente la produse petroliere ( motorina,benzina ) asa ca nu cred ca o sa ai vreo problema cu furtunele .

Butonul p_quote.gif sau p_mq_add.gif - (citatul) ajuta cand se doreste citarea unui pasaj din alt post.

Acest lucru are sens doar daca acel post nu este chiar ultimul, in caz contrar este inutil si interzis de regulament.

Foloseste te rog butoanele t_reply.gif sau t_qr.gif!

Modificat de Marius
Quote inutil.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...
Este furtun rezistent la motorina. Dinala trebuie luat. Altfel se umfla.

Cei de la magazin stiu de care sa iti dea.

servus Indraznesc sa te intreb de unde ai cumparat furtunul?Ms anticipat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@lucian.1950 - indraznesc sa te contrazic, furtunele de antigel nu sunt rezistente la motorina, dovada o am "in casa".

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mda. Pai am spus doar ca e special pentru asa ceva. Scrie pe el fuel/emission. Am cumparat 30 de cm de furtun cu diametrul de 6 si 30 de cm cu diametrul de 8 si m-a costat 8 lei :) Pana la urma cel cu diametrul de 8 s-a potrivit mai bine. Am facut si poze ca sa vedeti despre ce vorbesc. Am gasit la cineva coliere de inox nu profilate ci decupate, made in france, se foloseau cica pe la elicoptere la ghimbav ;)

Ce-am gasit pe net despre norma SAE 30R7:

Specially designed for gasohol and later carbureted vehicle applications with high under the hood temperatures. Hysunite

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am cumparat din Bucuresti de la magazinele auto Al Padrino. Furtun pentru combustibil cu dimensiunile interior /exterior 8/13 mm. Este destul de scump, dar vind si la lungimi mici, eu de ex. am cumparat numai 0,5 metri si am inlocuit acel furtun de forma literei S intors din poza de mai sus. In general ar trebui sa gasesti cumva la magazinele auto dar sa fie neaparat furtun pentru combustibil si sa aiba dimensiunile interioara si exterioara corecte. Am refolosit colierele originale si de 3 ani nu a mai curs deloc. Am in portbagaj o mica rezerva din acest furtun.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@daddy2285, Furtunul l-am cumparat la lungimea de 30 de cm. Se vindea la metru la un magazin de piese auto din Brasov de pe strada Aurel Vlaicu. De fapt era un magazin cu piese pentru scutere si motociclete. Chiar recomand acel furtun Goodyear. Si-a facut treaba perfect pana in momentul in care am vandut masina. De asemenea, eu personal recomand si schimbarea colierelor deoarece cele originale dupa demontari consecutive isi pierd elasticitatea si nu mai ajuta asa cum ar trebui la etanseizare.

Modificat de Inginerul
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

I-am gasit pe net dar nu stiu care firma e de pe Aurel Vlaicu?!?aveti vreo denumire de firma sa iau legatura cu ei!Colierele tot de la ei le-ai luat?Ms anticipat!

Modificat de daddy2285
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca stai in Brasov, te ajuta informatia mea, daca stai in Braila asa cum scrie la profil nu prea :) Daca stai cumva in Brasov, suna-ma, am nr. de telefon la profil, si-ti explic exact unde este magazinul. Daca nu, imi pare rau, trebuie sa te descurci altfel.

Colierele le-am luat de la fratele socrului meu. Succes !

Modificat de Inginerul
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Salutare! Am patit si eu la fel cu acelasi furtun. S-a fisurat in timpul mersului si am simtit miros puternic de motorina in masina. Cand am ridicat capota, motorina tasnea la un metru de masina. L-am inlocuit cu un furtun obisnuit de combustibil (20 lei /m) gasit destul de greu la un magazin de piese auto (nu prea il au pe stoc). Merci florin_gti. Numai bine

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 7 months later...

Super tare forumul acesta. Am si eu aceasta problema, nu e grava dar se mudareste motorul in zona. M-am interesat cat costa piesa originala, vine numai cu tevile impreuna si cu toate furtunile tur-retur si este in jur de 450 ron. Dar uite ce simplu se poate rezolva si ieftin. Multumesc baieti de idee.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

ciao...va rog sa-mi spuneti cu exactitate ( daca stiti bineinteles :D ) ce grosime int/ext  are furtunul original despre care se vorbeste aici ( cel care intra in pompa tandem)...nu de alta dar am vazut ca ar fi de 7 cu 14 sau 8 cu 13 ? 

Multumesc anticipat !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 8 months later...

Salutari tuturor!

In aceasta seara m-am trezit cu o baie de motorina sub capota, datorata tot acelui furtun despre care s-a vorbit in posturile anterioare.

Observ ca multe dintre postari au fost acum cativa ani si de aceea as dori sa stiu daca a mai gasit cineva acel furtun (original) prin magazine si la ce pret. Se poate sa mai fi scazut pretul?

Este cineva din Brasov care m-ar putea ajuta rapid sa-mi spuna un magazin unde gasesc furtun "la metru" de genul celui specificat in posturile anterioare?

Dimineata trebuie neaparat sa gasesc o solutie pentru remedierea problemei si sa ajung dupa aceea sa spal si motorul, ca este plin de motorina peste tot, inlusiv captuseala capotei.

Multumesc anticipat!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revin cu solutia gasita de mine la postul meu anterior.

Dupa ce s-au luat "la picior" mai multe magazine, s-a ajuns si pe Str. Aurel Vlaicu din Brasov cautand o solutie pentru furtunul spart si am gasit magazinul cu piese auto care avea si cateva motoscutere inauntru. Un domn foarte amabil mi-a aratat ce tipuri de furtun avea disponibil la metru si am cumparat de la el 0.5m cu 6,5 RON (13 RON metrul). Magazinul este intre biserica de pe Aurel Vlaicu si Str. Alba, pe partea cu biserica.

Furtunul este aceeasi marca si caracteristici ca in pozele din posturile exterioare si ceea ce am observat imediat este diametrul interior inscriptionat pe el de 7.9mm. Diametrul exterior nu-l cunosc, ca nu l-am masurat.

Cautarea a durat cateva ore si acest magazin a fost primul care avea asa ceva pe stoc si la un pret rezonabil. Toate celelalte magazine ofereau doar setul de furtune, la comanda si la un pret exorbitant (~450RON), pentru ca setul cuprindea furtul cautat de mine, adica cel de tur, impreuna cu cel de retur care are si senzorul de temperatura sertizat pe el.

In timpul cautarilor, la unul din magazine s-a primit informatia ca furtunul original ar avea 7.3mm diametrul interior si 13cm lungime.

Desi cel nou a fost taiat initial la 13 cm lungime, iar ulterior a mai fost scurtat cu aproximativ 7-8mm, tot nu s-a reusit montarea lui fara a-l "sugruma" putin la cotul inferior, dar pana acum se pare ca merge bine.

Sper sa tina mult si bine, dar mai ales sa nu mai "spele" tot compartimentul motor cu motorina, de urmele careia nu cred ca voi reusi sa scap cu totul.

Toate cele bune tuturor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Vă salut domnilor,

V-aş ruga o soluţie pentru conducta de tur motorină care "lăcrimează" pe la racordul de dinaintea intrării în coolerul de sub podea.

Trebuie oare schimbată şi dacă da, cu ce pentru că pe net nu am găsit ...

Mulţumesc mult

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 years later...

Salut forumisti.Recent am intampinat aceeasi problema ,s-a spart furtunul scurt,de pe tur ,cel care intra in pompa tandem.Am inlocuit cu furtun la metru Gates dar la o examinare mai atenta am observat ca toate furtunele de pe traseul de motorina sunt imbatranite motiv pentru care as vrea sa le schimb.Originale costa cam 700 (am citit ca la BV ar fi 450 ) iar sa le inlocuiesc cu furtun la metru nu cred ca e o idee prea buna,cel putin cele doua pana in filtru au o forma care,dupa cum cred eu impiedica motorina sa se intoarca in rezervor (sau macar se incearca).Voi ce solutii ati avea?ma gandeam sa gasesc furtun de plastic care sa il modelez la cald,astfel as putea reface traseul intocmai,fara cute .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Pana la 230.000 KM mi s-a spart de doua ori.

L-am schimbat o data acum  ani la Autec Pitesti cu unul "original" care mi-au luat 230 de lei pe 1 metru de furtun si doua 8 coliere.

Acum caut din nou unul mai bun si nu stiu ce sa fac, cel "de fabrica" a cedat din nou.

Atasez poza.

20180311_160731.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Spala motorul ala ca e un dezastru acolo. Care furtun mai exact ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Turul banuiesc, cel de deasupra care intra in pompa tandem. Eu am inlocuit tot cu furtun la metru dar Gates, alta calitate. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...
Laurentiu.bucelea

salutare, 

am un GOLF 4 , 1.9 tdi , AXR , 101 cp si am o intrebare : a inlocuit cineva furtunele de la pozitia 10 din poza postata de  "marius1982.11" ? un set nou se gaseste DOAR pe OE si costa ~600 de RON. E vorba de acele furtune lungi si curbate de aprox 40 de cm care vin din "motor" in filtru(am pus poza mai jos)? are vreo legatura forma gen sa nu prinda aer sau mai stiu eu ce? sau e doar de design ?

Ar fi o problema daca as pune alte furtune cumparate la metru si sa le las mai lungi sa nu faca cuta?

Multumesc

furtune.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Da, eu le-am înlocuit chiar astăzi. Demult aveam plănuită această operație, fiindcă furtunele originale erau doar destul de crăpate la exterior. Pentru a simula cumva curburile furtunele originale din zona motorului, m-am folosit de niște piese auxiliare construite de mine din 4 racorduri metalice recuperate de pe 2 filtre de motorină și sudate între ele 2 câte 2 cu ajutorul unor bucăți de țeavă inox. Sudura a fost făcută de specialist. În felul acesta furtunele nu freacă de capacul motorului, capac ce lipsește din poză. Practic am înlocuit toate furtunele de combustibil din compartimentul motor, dar acestea 2 au fost mai problematice din cauza formei. Rezultatul se vede în poza atașată. Ca să stea mai fix în gheara de pe traseul de admisie aer, le-am "construit" 2 reazeme din 2 șoricei, dar mă voi gândi la o soluție mai elegantă. Colierul cu șurub de pe țeava de retur, este provizoriu, pe cel original îl scăpasem în scut, însă l-am recuperat în final. Pierderea de combustibil de pe furtune este nesemnificativă, motorul va reporni la prima cheie că și cum nu s-ar fi umblat la furtune.

IMG_20180505_122349.jpg

Modificat de Remus66
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Laurentiu_LWR

Zici ca asta e rolul celor 2 curburi?sa nu atinga de capac?

Eu le-am pus pe direct acu ceva timp si nu se vede ca ar atinge/freca

20141216_113903.thumb.jpg.4206b8753880fb5d58dcb3a42c7b8a38.jpg

Interesanta ideea/teoria ta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, eu asa cred, dar desigur ca este doar o parere. Poate ca nu acesta este motivul real pentru care fabricantul a proiectat acele curburi complicate, dar dar eu ramân la opinia mea si anume ca rolul lor este de a evita frecarea de elementele fixe ale mototului atunci când acesta se misca si sa asigure si o felxibilitate mai mare a furtunelor, in comparatie cu unele scurte. Nici modul in care le-ai format tu nu este rau, doar ca eu spre exemplu as fi lasat mai lunga partea din dreapta a celor 2 furtune, astfel incât bucla mare sa vina mai in fata,  tocmai in ideea unei mai mari flexibilitati a lor atunci când motorul se misca in fata si in spate la accelerare/decelerare. Este adevarat ca poate nu toata lumea poate construi acele racorduri pe care le-am construit eu, mie mi-e usor sa le fac, lucrez intr-o fabrica si pentru mine pot sa mai mesteresc câte ceva. In concluzie, cred ca este buna si solutia constructiva aleasa de tine, mai ales ca in acesta varianta oricând un furtun defect se poate inlocui foarte usor si cu un cost foarte mic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!