Jump to content

Furtun traseu motorina spart


Inginerul
 Share

Postare recomandată

:icon_thumright: Ieri, avand putin timp liber am zis sa scot scaunele sa le curat putin. M-am dus sa scot fisele de la baterie si-am vazut ca era plin de motorina pe-acolo, scuipase peste capacul filtrului de aer si baltea prin toate concavitatile, bineinteles ca se prelinsese si pe blocul motor incins, o scanteie mai trebuia si lua foc. Problema era ca furtunul care alimenteaza pompa tandem se sparsese si curgea intr-un mare fel. Nefiind in Brasov, am rugat un prieten sa caute furtun pentru combustibil cu diametru ~7 interior si 14 exterior dar n-a gasit. Era si tarziu. Norocul meu a fost ca l-am sunat pe unul dintre colegii nostri de forum care mi-a dat o idee la care nici nu m-am gandit din cauza nervilor, si-anume sa tai furtunul in locul unde este spart si sa-l mufez pe o bucata de stut. Asa am si facut si-am reusit sa ma intorc la Brasov si sa fac masina sa mai mearga pana la rezolvarea problemei. O sa fac poze mai tarziu sa vedeti exact despre ce e vorba.

Acum problema se pune. Exista acel furtun pe comanda separat sau cu toate celelalte impreuna ? Daca nu se gaseste separat, unde as putea sa gasesc furtun la metru cu dimensiunile de mai sus ? A mai patit cineva asa ceva ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu ti-as indica sa iei de la dezmembrari, daca nu gasesti in alta parte. stiu ca pentru dacia se gasesc la metru furtune de benzina la orice magazin.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si la masina mea acel furtun transpira un pic,aproape ca nu am vazut masina de asta cu furtunul ala uscat.Colegul valibb,parca...a fost mai demult la reprezentanta sa vada de furtun si cica nu vine separat,vine cu tot traseul ala,nu mai stiu exact;dar ce am tinut minte era pretul,asa vreo 600 de Ron.Numai la dezmembrari daca nu se gaseste,desi mai greu pt ca e o problema des intalnita.Sper sa nu fi spus prostii in legatura cu pretul,dar parca asa era.Sper sa-ti rezolvi problema cat mai repede.Numai bine!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca este cel in forma de S eu l-am cumparat da la modocar fix 135 ron acel individ , o sa-ti pun o poza cu el, eu am dat ptr ca nu eram in cunostinta de cauza si cu alte moduri dar am vazut la un prieten a cumparat furtun la 30 cm drept special ptr motorina(daca pui altul se umfla si sare) sau transparent pe care a dat 10 lei si merge f bine dupa 2 ani nu a mai avut probleme.

post-16436-1246790620_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da florine, despre ala e vorba. Sub nici o forma nu dau 135 de ron pentru un amarat de furtun :) Atata costa 12 cm de furtun ? Sa le fie rusine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

te duci la un magazin de piese dacia de la tine din bv si ceri un furtun de alimentare ptr papuc diesel i-l tai si rezolvi problema, daca pot in acesta sera ma duc la prietenul meu si fac o poza cu operatiunea lui si o sa vezi, iar din acel furtun iti mai ramane de trei ori

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

uite si poza care am promis-o

post-16436-1246808661_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc frumos Florine. Am cautat azi pe la cateva magazine, de avut au cam peste tot, difera producatorul doar si sunt in general de buna calitate. M-am oprit la niste furtune cu insertii textile facute de GoodYear si Made in USA. Pe ele e inscriptionata si norma SAE 30R7 si presiunea la care rezista 50 PSI (atmosfere) precum si destinatia (fuel line). Acum m-am intors la birou, dar cand ajung acasa il si montez si fac si ceva poze daca e cineva interesat. Pretul este 13 lei/m daca intereseaza pe cineva.

Modificat de Inginerul
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa patisem si eu cu cel de apa care duce la schimbatorul de caldura din spatele motorului. Temporar am folosit acest tip de furtun la metru(15 RON/m).Am mers asa vreo luna (aprox 2000km de oras). Tinea destul de bine si puteam sa raman cu el asa definitiv, dar deja comandasem unul original. Asta era la antigel, insa nu stiu cum reactioneaza la motorina, si mai ales pe termen lung.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este furtun rezistent la motorina. Dinala trebuie luat. Altfel se umfla.

Cei de la magazin stiu de care sa iti dea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mda. Pai am spus doar ca e special pentru asa ceva. Scrie pe el fuel/emission. Am cumparat 30 de cm de furtun cu diametrul de 6 si 30 de cm cu diametrul de 8 si m-a costat 8 lei :) Pana la urma cel cu diametrul de 8 s-a potrivit mai bine. Am facut si poze ca sa vedeti despre ce vorbesc. Am gasit la cineva coliere de inox nu profilate ci decupate, made in france, se foloseau cica pe la elicoptere la ghimbav :)

Ce-am gasit pe net despre norma SAE 30R7:

Specially designed for gasohol and later carbureted vehicle applications with high under the hood temperatures. Hysunite

Modificat de Inginerul
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dar colierele originale nu erau la aceeasi dimensiune?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ba da dar, colierele originale sunt intr-un fel de unica folosinta sau ca sa fiu mai precis au un numar de montari-demontari redus, ele pierzandu-si elasticitatea si largindu-se cu fiecare demontare-montare, plus ca in acea zona sunt diferente de temperatura destul de mari, dovada ca unele au ruginit datorita "tratamentului" termic la care au fost supuse in timp. Orice material caruia i se imprima la fabricatie proprietati elastice isi pierde in timp aceste proprietati :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

are dreptate si eu le-am schimbat pe ale mele atunci cand am inlocuit furtunul(la sfatul mecanicilor), fiind un traseu cu motorina tinde sa se prelinga daca colierul nu este bun si mereu o sa ai praf depus acolo(murdarie), si nu prea arata bine sa ai un motor curat si cu o pata de jeg acolo, e ca un paduche in frunte, si in plus nici nu costa mult doua coliere noi!

numai ca la la mine din cauza furtunului care s-a spart nu am observat la timp si capitonajul capotei sa facut de comanda si un pic sa si lasat din clemele de plastic, :) iar acolo mereu se depune praf indiferent de cat de mult a-s curatao

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 9 months later...
Mda. Pai am spus doar ca e special pentru asa ceva. Scrie pe el fuel/emission. Am cumparat 30 de cm de furtun cu diametrul de 6 si 30 de cm cu diametrul de 8 si m-a costat 8 lei :cool: Pana la urma cel cu diametrul de 8 s-a potrivit mai bine. Am facut si poze ca sa vedeti despre ce vorbesc. Am gasit la cineva coliere de inox nu profilate ci decupate, made in france, se foloseau cica pe la elicoptere la ghimbav :D

Ce-am gasit pe net despre norma SAE 30R7:

Specially designed for gasohol and later carbureted vehicle applications with high under the hood temperatures. Hysunite

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

turul este cel care iese din pompa tandem iar returul cel cu senzorul de motorina.sau teava de deasupra e turul si cea de sub este returul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sa ma corectezi la poza, sper ca am inteles cum trebuie caci mereu sunt cam nesigur.

post-51970-1270976921_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am introdus alta poza pt ca voiam sa stiu daca asta este traseul motorinei si daca sagetile indicate de mine sunt in directia corecta .

astept raspuns sa imi spuneti daca e corect sau nu .

postul de deasupra se poate sterge.multumesc

post-51970-1271003691_thumb.jpg

Modificat de DeeLiTe
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cam asta e in mare traseul motorinei din rezervor pana la pompa. Sper sa te ajute.

post-34985-1271006537_thumb.jpg

Modificat de marius1982.11
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

inseamna ca e tocmai invers fata de cum am desenat eu :/

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sensul l-ai pus gresit.

comparand cele 2 desene in afara de sensul gresit , am trecut turul si returul gresit ... cu toate ca cineva asa imi explica ca cel de dedesupt e returul , iar dupa desen este turul

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

DeeLiTe,nu stiu ce fel te-ai uitat tu in cele doua desene.un lucru este cert,din pompa de presiune nu poate sa iasa returul ci turul sau pompa nu pote fi pe retur ci pe tur sau turul nu poate fi spre rezervor cum ai pus tu sagetile ci spre motor.

Modificat de R Z F
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In pompa de inalta intra tur si iese retur, deci sunt 2 racorduri acolo, iar cel cu senzor e retur.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!