Jump to content

Golf IV Variant sau Bora Variant ?!?


roparo
 Share

Postare recomandată

Sunt in fatza unei dileme... Doresc sa-mi cumpar o Bora din DE la second. Initial ma gandisem la o berlina, dar nici variant-ul nu e de lasat.

Apoi am constatat ca nu prea se deosebesc Golf IV variant de Bora Variant (pe strada cel putin). Ma gandesc la un motor de 116 CP TDI in ambele cazuri.

Ca pret cred ca sunt similare, Bora variant de prin 2000/2001 ajunge (adusa de alta persoana) cam la 10.500 E, cu optiuni pe ea (scaune incalzite, etc).

As dori cateva pareri pro sau contra.

Multumesc mult.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Depinde ce-ti doresti... ai familie, etc? Daca da, un variant ar fi o idee buna... dar daca vrei un variant doar ca sa poti sa iei mai multe bagaje cand pleci o data pe an la mare, eu zic sa ramai la berlina, are multe avantaje! Cat despre Bora vs Golf... am avut si eu aceeasi dilema si motivul pt care am ales Golf a fost ca era ceva mai ieftin :) Sunt masini foarte asemanatoare, bora imi place ceva mai mult la interior dar la golf imi place mai mult "moaca". Si totodata, daca ai familie si vrei ceva spatiu io zic ca un bora e suficient, golf-ul nu prea e masina de familie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut!

Am avut si eu Bora Variant. Ce pot sa'ti spun este ca in principiu e la fel ca si Golf Variant. Dar calitatea fabricatiei mi s'a parut un pic mai ridicata la Bora (cumnatu'miu are Golf IV). Apoi...daca iei masina fabricatie 99 (in carte 2000 - cum am avut eu) - o sa ai sigur probleme cu compresorul de clima al carui ambreiaj are defect de fabricatie. E drept ca nu se duce repede dar pe la 180.000 km cred ca pica. In rest...no comment. Suspensie la fel, siguranta la fel, tinuta de drum la fel. Daca tii la detalii...pot sa'ti spun ca Bora are bordul mai dragutz din punctul meu de vedere cu gurile de ventilatie care au un design gen Passat...se inchid de tot din paletele lor directionale, fata e mult mai agresiva ca la Golf, sunt destul de putine in Romania in comparatie cu Golf Variant, s.a.m.d. Si mai e ceva: sa nu iei culoarea verde ca nu tine la mizerie, praf.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

fata e mult mai agresiva ca la Golf

Asta tine de gust... personal nu sunt de acord

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Era o parere personala....strict personala.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Era o parere personala....strict personala.

<{POST_SNAPBACK}>

Ader. Mai ales cand este si neagra...ca a mea B) Si cu niste pleoape calumea...rocks!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Alo, golfistii... a little help here pls :D

Anyway, nu cred ca aspectul e o problema aici... adik el stie care-i place mai mult dpdv al aspectului

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La aceleasi dotari, Bora e mai scumpa. D.p.dv. al aspectului exterior spatele e la fel, iar "fata" la Golf e mai sportiva. Eu am ales Golful.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator
Alo, golfistii... a little help here pls :D

Anyway, nu cred ca aspectul e o problema aici... adik el stie care-i place mai mult dpdv al aspectului

aaa... daca ar fi dupa mine posesor de golf sa gasesc o bora jazz blue as face schimbarea de aripi stg/dr + capota + grila radiator + bara fata + faruri intre masini. Sunt direct compatibile aceste piese. BORA ar castiga fata de golf (cu bara, grila si faruri de tuning) eu as castiga aspectul de BORA pe GOLF (ulerior as pune o bara de tuning).

Se baga careva la asa ceva ? (chiar si NU jazz blue)

r4pn.th.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

w3bbuilder!! sa stii ca ai dreptate cu ambreajul pentru compresorul de aer conditionat la bora .Si eu am una din acelasi an si tocmai m-a lasat(s-au rupt cele 3 cleme).acum am 120k

In rest sunt foarte multumit de ea

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc tuturor pentru opiniile si experienta impartasita. Intr-adevar, diferenta vizibila e numai la farurile din fatza (cel putin din memorie, ca nu am vazut una langa alta).

La Golf IV am remarcat ca farurile sunt putin "incruntate", oblic-descendent spre radiator, iar la Bora sunt mai ovale.

Pentru prima intrebare raspund ca intr-adevar, am familie (care o sa se extinda) si parca vad cum o sa car toate nebuniile dupa mine. Si nu facem doar un drum la mare ci mult mai multe in provincie, pe distante de 500 km dus. Deci e nevoie si de tinuta de drum si de bagaje.

Intre Golf IV si Bora (ambele variant) e o decizie de oportunitate. Ambele par a fi ok iar hotararea probabil ca va fi cu ochii doar pe detalii si gust personal.

Apropos de ambreiajul pentru aerul conditionat, daca e sa fie modelul cu pricina, cam cat ajunge inlocuitul sau ?

Multumesc.

P.S. In Bucuresti incep sa fie din ce in ce mai multe Bora variant, insa e inselatoare parerea datorita asemanarii prea mari intre cele 2 masini.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ambreiajul compresorului de clima este, pentru motoarele fabricate pana in decembri 2000, 13-16 milioane in functie de locul de unde'l iei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bora este un Golf "premium"... asta a fost intentia producatorului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu am mers cu un Bora Variant dar cred ca nu sunt mari diferente intre cele 2 modele....cred ca putin mai mult spatiu la Bora...si mici dif. de detaliu..

Despre Golf Variant pot spune ca este O.K. singurul lucru deranjant sunt suspensiile cam tari (dar banuiesc ca si la Bora la fel),dar ....asta este.....(pt. a rezista la drumurile noastre si a fi usor de intretinut).

In privinta motorului....si eu am tot un PD de 116CP,masina "cred" ca are cel putin 150000 Km (am cumparat-o SH),eu am facut cu ea ~20000Km si nu am avut nici o problema.Nu consuma ulei (poate 100g de la schimb la schimb (10000km)),consuma destul de putin ~6 la suta (6 trepte,fara AC).

In privinta aspectului,si eu prefer tot Golf-ul (fara subiectivism).....Cu niste ploape,eventual si o grila sport (de la D-l Voinea :o ) masina capata un aspect f. agresiv....parerea mea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sincer si eu am avut dilema asta. Bora mi se pare un Golf mai de "lux". :) Are mai multe dotari si e si putin mai scump. Eu m-am hotarat totusi la Bora Variant, desi nu am familie... Imi plac mult de tot formele masinii iar fata mi se pare ca se potriveste mai bine cu spatele de Variant decat cea de Golf (paarerea mea!) Pe la 9300-9700 gasesti si Bora Variant din 2001-2002. TDI.

Concluzia mea: Bora e mai dotat si putin mai rafinat dar si putin mai scump, insa merita! :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Pana la urma am luat Bora Variant argintie. Se pare ca ma astepta. Era adusa din DE de aproape o luna si prin diverse imprejurari, cel care a adus-o nu reusise sa o vanda (din lipsa de timp).

E din 2000, are dotari destule (lipsesc scaunele din piele, tiptronic, cd-player<<doar radio>>). In rest are mai de toate.

Acum incerc sa gasesc niste manuale in engleza, cele cu care a venit sunt numai in germana iar eu nu stiu nici un cuvant in aceasta limba minunata.

La 116 CP merge foarte bine pentru cati km are la bord (reali).

Merci pentru sfaturi tuturor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pana la urma am luat Bora Variant argintie. Se pare ca ma astepta. Era adusa din DE de aproape o luna si prin diverse imprejurari, cel care a adus-o nu reusise sa o vanda (din lipsa de timp).

    E din 2000, are dotari destule (lipsesc scaunele din piele, tiptronic, cd-player<<doar radio>>). In rest are mai de toate.

      Acum incerc sa gasesc niste manuale in engleza, cele cu care a venit sunt numai in germana iar eu nu stiu nici un cuvant in aceasta limba minunata.

      La 116 CP merge foarte bine pentru cati km are la bord (reali).

      Merci pentru sfaturi tuturor.

<{POST_SNAPBACK}>

Felicitari, s-o stapanesti sanatos si sa mearga fara probleme.

ceva detalii despre ea? cat a costat? km ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

spune-ne cati km (reali/ireali) are masina si cat ai dat pe ea, ca sa fie completa descrierea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Felicitari! Poti sa ne spui detalii de comportament pe sosea, consum etc. :)

... si eu vreau... :)(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am revenit cu detalii.

Multumesc pentru urari si forumistilor datorita carora am gasit postat aici manualul in romana de la golf 4 (aceleasi poze ca si-n cel de la Bora).

Conform cartii de service (cat de reala e, aici e intr-adevar o dilema) de la nemti, avea cam 177.000 km reali (masina din 2000 - martie). Eu am luat-o cu 180.400 km (probabil diferenta de acolo pana aici).

Optiuni: jante aliaj 16", culoare argintie, climatronic, ornament mahon, kar-kit, radio-casetofon (fara CD player), senzor ploaie, oglinzi electrice si heliomate (toate 3), geamuri electrice (toate 4), trapa electrica, stropitoare faruri , faruri de ceata, Computer de Bord, Scanue Incalzite, 4 AirBags, ABS + ASR

Ca dotari: 116 CP cu 6 trepte, motorul de 1.9 TDI.

Am dat 10.400 pe ea. Putin sau mult, nu stiu. Poate puteam sa-mi iau un golf 4 la fel de dotat (?) si cu un pret mai mic. La kilometraj nu stiu ce sa zic, pe mobile.de sunt putine golfuri cu 120k km , restul sunt peste 140-160k

De mers merge super. La 140 km/h merge drept fara sa tii mainile pe volan. I-am dat 160 pe drumurile noastre, mai mult n-am avut loc (ca ea mai avea de unde sa dea inca muult).

Consum: la drum intins am avut o medie de 5.4 l / 100 km (are 6 trepte totusi). In Bucuresti am facut 19km iar computerul de bord (resetat inainte) imi arata 6.7 l/100 km

O am de 3 zile si deocamdata, in afara de greierasi, n-am nici o nemultumire.

Inainte am condus 9 luni o Nubira 2. In Bucuresti ma rupea la rezervor, si nici in afara nu scadea sub 6.5 (mers economic). Desi cartea spune ca in oras ar lua 10.5, sunt convins ca lua aproape 12 prin aglomerarile prin care circul in fiecare dimineata.

La stabilitate, Nubira se cam lasa dusa de vant si de suflul camioanelor, ii cam placea sa joace pe denivelarile astfaltului, asa ca daca nu aveai drum drept si bun, nu prea atingeai 140 in siguranta.

Cam asta e deocamdata.

O zi buna tuturor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Felicitari pt achizitie... sincer, mie mi se pare ca ai dat un pic cam mult pe ea avand in vedere numarul destul de mare de kilometri... daca n-ai probleme cu ea si nici nu apare nimic in urmatoarele luni, ai facut totusi o afacere bunicica

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca masina e ok, nu a fost lovita, e intretinuta de un NEAMT adevarat inseamna ca e k 9! chiar daca are 180k nu e problema daca e intretinuta bine. E adevarat ca la 10500 iti gasesti deja si din 2002 dar poate nu cu atatea optiuni si km mai mult sau mai putin reali. felicitari inca o data.. Cand am banii de masina (si eu vreau Bora Variant) poate dam o tura.. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Mi se pare putin cam mult tinand cont de an si km, dar s-o stapanesti sanatos si fara probleme. Dotarile sunt oarecum de exceptie (jantele pe 16).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!