Jump to content

FABIA I: 100CP benzina sau 100CP Diesel?...


Cocoon
 Share

Postare recomandată

Salut,

Sorry in caz ca s-a mai discutat subiectul (am cautat prin posturile vechi insa nu am gasit) - ma interesau sfaturi privind o achizitie Fabia I Combi - sfaturi legate de motorizare. Stau in dubiu intre motorul 1.4 16V 100CP si 1.9 TDI 100CP.

Un criteriu important pentru mine este performanta - din ce am vazut "pe hartie" stau cam la fel la demaraj (0-100) si viteza maxima insa la sprinturi/elasticitate probabil Dieselul castiga detasat.

Motorul de 1.4 16V l-am testat pe Fabia Combi insa varianta de 80CP si nu m-a impresionat... Are demaraje bune doar in zona de turatii mari (4000-5500)insa la un mers in afara orasului e incomod sa manevrezi permanent ambreiaj/schimbator ca sa poti mentine un ritm de condus mai "sprinten" - banuiesc ca si la 1.4 16V 100CP se simt caii tot la peste 4000... In comparatie motorul de 1.9 TDI 100CP l-am testat pe Passat berlina si Golf IV break (ambele mai grele decat Fabia Combi cu aproape 100kg) si se misca binishor - banuiesc ca pe Fabia Combi se misca si mai bine in afara orasului in treptele mari. O alta situatie este cea referitoare la aerul conditionat - 1.4 80 CP testat de mine se misca f. prost cu aerul pornit - la Diesel e mult mai mica diferenta la mersul cu/fara AC.

Ok, pana aici vad doar avantaje pentru Diesel insa ajungem si la fiabilitate. Mi-ar fi de folos parerile voastre privind comparatie fiabiliatate intre cele doua insa la un mers sportiv - cum se comporta benzina de 100CP, in timp, la un mers preponderent "in ture"? Si la Dieselul de 100CP m-ar interesa pareri privind fiabiliatatea - ca stil de mers din 20.000km pe an cam 5000km ii fac in oras mers potolit si restul de 15.000 in afara cu depasiri mai "in forta" si mers cam 100 km/h localitati si cam 160 (max. 180) in afara.

Astept parerile si sfaturile voastre.

ROG UN MODERATOR SA MUTE LA ARIA "VERSUS" SAU "SKODA>FABIA I"

Modificat de Cocoon
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aoleu da te duci nu gluma :)

Eu ti-as recomanda diesel-ul, mai ales ca faci si multi km pe an, ai cuplu mai mare decat la benzina, nu trebuie turat asa mult, implicit si uzura mai mica, si la fel un consum mai mic. Benzina se simte bine in ture, dar cu siguranta mersul excesiv de turat si foarte des in acest regim de turatie isi va pune amprenta asupra motorului in timp. depinde si daca masina va fi noua sau deja cu un numar de km rulati.

Pentru pretentiile tale, un pic sportive din cate vad, eu zic ca motorasul de 1.4 e cam micut, cel de 1.9 promite mai mult, parerea mea. bafta la alegere!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

GildedBullet

Eu n-as mai lua motor aspirat decat daca ar fi de la V6 in sus. Daca mergi singur cu ea probabil ca e ok, daca mai iei pasageri si bagaje benzina cere turatie ca sa urce. Pe Dealu Negru de exemplu ca sa urc normal o tin in minim 3500 rpm, ceea ce inseamna consum mai mare. Acum benzina s-a scumpit fata de motorina, nu prea mai are avantaje motorul aspirat pe benzina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La o medie de minim 20000 km/an eu as alege Diesel din prima secunda pentru ca trebuie sa ma gandesc la consum. Plus ca intre cele doua motoare diferenta este mare in favoarea Diesel-ului in primul rand datorita cuplului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu, benzinar convins, m-as reprofila la diesel pentru a circula conform doleantelor si stilului tau de condus. daca-i mai pui si vro 6 trepte vei avea pe langa cuplu, consum... etc si linisteee. :))

Modificat de martinje
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am 1.4 16V 100CP si sunt foarte multumit de el, insa daca as fi pus in situatia de a imi lua masina, as lua fara sa stau pe ganduri 1.9TDI 100CP.

Are un prieten 1.9 100CP si e o mare diferenta, trage mult mai bine, este economic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In favoare motorului 1,4 sunt valorile mai mici pentru RCA si impozit; de multe ori acestea anuleaza consumul mai mic la diesel

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ati uitat sa mentionati castigul de putere/cuplu in urma chip-tuningului pentru diesel. 125-130 de cai, pe caroseria aia trag destul de frumos....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fara indoiala alege varianta diesel, consum mic, performante destul de bune la turati joase si unde mai pui ca poti sa-i faci si o resoftare care te va duce pe la 125-135 cp si crede-ma ca se simpte la 1250Kg. In privinta intretineri nu este scumpa la diesel. Asteptam sa ne prezinti masina dupa achizitionare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc tuturor pentru sfaturi, deja am tras concluziile, 1.9 TDI este alesul!!! :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O alegere buna desi la randul meu si eu sunt un benzinar convins. Dar nu o mai duce la 180 km/h ca o astfel de masina poate fi incredibil de instabila si franeaza foooarte greu de la acea viteza

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O alegere buna desi la randul meu si eu sunt un benzinar convins. Dar nu o mai duce la 180 km/h ca o astfel de masina poate fi incredibil de instabila si franeaza foooarte greu de la acea viteza

Ai dreptate cu stabilitatea - aici m-am "invatat" cu ea; de franat - franeaza binishor cu conditia sa nu intre ABS-ul... :blink:

Din pacate ABS-ul de pe Fabia I e printre cele mai slabe din ce am testat pana acum; intervine destul de repede la gropi si odata intrat in actiune diminueaza f.f. mult eficacitatea franei... :rolleyes: Asta era si motivul pentru care am oscilat intre Fabia Combi si Golf IV insa cel din urma e mai scump si nu are mai deloc portbagaj (iar versiunea Variant arata cam...).

Dar asta e, nu exista alegerea perfecta, fiecare model cu avantajele si dezavantajele lui...

Modificat de Cocoon
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Nu stiu daca te mai ajuta cu ceva, dar imi "dau si eu cu parerea" despre o Skoda Fabia 1.4 16V, 101 CP din 2001. Am avut una, ca si masina de serviciu, o foloseau toti din firma, intr-un cuvant chinuita rau. Ce m-a mirat ca, desi avea rulaj de 220.000 km (am scris corect) , inca mai atingea viteza de 200 km/h. E adevarat ca motorul "obosise" dar isi facea treaba, mai ales prin Bucuresti. Eu zic ca e un motor fiabil pe o caroserie mica, cum are Skoda Fabia.

P.S. Masina s-a vandut acum o luna pt. suma de 4100 euro. (deci isi pastreaza si pretul la revanzare)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

diesel clar.

Masina e destul de grea, un 1,4 ar consuma destul de mult.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

asta e un versus fara sens

fara discutie TDI

ca performante , consum, fiabilitate

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!