Jump to content

Care e cel mai bun ulei pentru TDI PD ?


AndreiO2
 Share

Postare recomandată

bbogdanmircea

Ma bucur si eu ca am ajuns pe acest topic, mai mult din curiozitate.

As dori sa-i intreb pe cei care au mai multe cunostinte despre uleiuri care este semnificatia datelor tehnice din fisa unui ulei si cum se compara.

Spre exemplu:

Clasa SAE DIN 51 511 5W-40

Cifra de culoare ASTM ISO 2049 3

Densitate la 15 °C g / ml DIN 51 757 0,855

Vâscozitate

100 °C mm2 / s DIN 51 562 14.1

40 °C mm2 / s DIN 51 562 89.7

- 25 °C mm2 / s DIN 51 377 3250

Indice de vâscozitate DIN ISO 2909 160

Punct de inflamabilitate COC °C DIN ISO 2592 230

Punct de curgere °C DIN ISO 3016 -51

Viscosity class : 5W-40

Density at 15 °C : 0.850 g/cm³

Viscosity at 40 °C : 86 mm²/s

Viscosity at 100 °C : 14.1 mm²/s

Viscosity index : 170

Flash point : 222 °C

Pour point : -45 °C

ASTM colour : 3,5

Ash, sulphate : 1.2 g/100 g

Sa zicem ca astea sunt datele de la 2 uleiuri, primul este approved 505.01 deci ptr TDI PD, al doilea este approved for 505.00 dar producatorul respectiv il recomanda si ptr 505.01 ???

Poate cineva sa faca o analiza care ar fi mai bun ptr TDI PD pe baza acestor specificatii?

Era si un comparator de specificatii de la Lubrizol care arata diferenta de la cer la pamant intre 505.00 si 505.01 dar nu mai gasesc linkul...

Modificat de bbogdanmircea
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu zic sa cauti altul mai bun si cu 505.01, vezi mai sus, eventual (cu un VI mai mare decat primul).

Modificat de bluetux
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

bbogdanmircea

Ok, ce vroiam sa scot in evidenta e ca multi lauda uleiuri dar nu stiu pe ce se bazeaza, primul este Aral un ulei foarte lauda, iar al doilea este de la Liqui Moly, un ulei iarasi foarte laudat dar care nu este aproved 505.01.

De asta eram curios care ar fi explicatiile ptr specificatii asa in mare:

Pour point : -45 °C la ce temperatura nu mai curge, ar fi bine sa fie cat mai mic ptr o pornire buna iarna?

Flash point : 222 °C temperatura la care se evapora, ar fi bine sa fie cat mai mare ca sa nu se arda uleiul sau sa se consume?

Viscosity at 100 °C : 14.1 mm²/s avand in vedere ca motorul sta cam la aceasta temp tot timpul, ar trebui sa aiba densitate mai mare sau mai mica???? densitate mai mare ar insemna ca ar curge mai incet, densitate mai mica ca e prea subtire, nu pot sa-mi dau seama ce e mai bine.

Viscosity index : 170 iarasi nu inteleg cum e mai bine sa fie mai mic sau mai mare

Ar fi interesant de facut un tabel cu uleiurile cele mai recomandate si de comparat fiecare cu fiecare ca sa vedem care s-ar recomanda mai bine pentru anumite situatii si care e mai bun overall.

De ex Castrol EDGE TD are:

Viscosity index : 169 ?

Pour Point: -39

Flash Point: 252

Viscosity at 100 °C : 14.2

Asadar cu Edge daca ne luam dupa cifre ar tb sa porneasca mai greu la -20 ptr ca e mai vascos, ar trebui sa se consume mai greu pentru ca are Flash Point mult mai sus, iar vascozitatea la 100 este aproape egala cu Aral deci ar trebui sa se comporte exact la fel la functionare normala a motorului.

Este corecta analiza sau am inteles gresit acesti indici?

Personal cu Edge am constatat exact invers, adica porneste foarte usor la -20, consuma cam 500 ml intre schimburi la 250K ai masinii.

Cand ma plictisesc prea tare o sa fac un xls in care sa pun toate specificatiile de la mai multe uleiuri si il urc aici :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

- pour point - punctul de curgere, tb sa fie cat mai scazut, daca e -45 ai o "pompabilitate" buna pana la aprox. -42 grade (deci -45 e foarte bun)

- flash point - ar fi de dorit un minim de 230 - scade odata cu rulajul si cu contaminarea cu carburant)

- vascozitatea 14 e foarte buna la 100 grade, eu as prefera ceva intre 13 si 18

- vascozitatea la 40 grade - as pune (si chiar pun) ceva intre 78 si 84 ca sa nu am probleme iarna la pornire cu ungerea si zgomotul :)

(vascozitatile scad odata cu rulajul si ar fi bine sa aiba de unde, fara sa fie marmelada iarna)

- un index de vascozitate peste 170 ar fi de dorit, asta arata variatia vascozitatii uleiului cu temperatura exterioara, cu cat e mai mare cu atat variaza mai putin in functie de temp.

- densitatea la 15 (20) grade - (a nu se confunda cu vascozitatea) - e de preferat peste 0,850 pentru o protectie antizura mai buna

- TBN - total base number - rezistenta la acizi, peste 8 la masinile fara DPF si peste 7.5 (de preferat) la cele cu DPF

- HTHS - High temperature High shear - rezistenta la temperatura ridicata - de preferat peste 3.5

Si mai sunt si altele dar nu prea le afiseaza producatorii asa ca nu mai speculam :)

Modificat de bluetux
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mai ales HTHS este rar intalnit prin specificatii....

Liqui Molly intr-adevar nu apare ca fiind aprobat vw, dar cu toate astea apare pe listele oficiale de uleiuri care respecta normele vw-audi.

approved oils.pdf

Modificat de andrei_221
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Azi am facut schimbul de ulei ,am mers din nou pe LM top tec 4100 . La 155 ron (5 l ) cred ca merita.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu are aprobare VW 505.01, numai recomandarea Liqui :)

pare un ulei C3 fara nimic deosebit...

Modificat de bluetux
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Are si aprobare 505.01 !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Confirm: are 505.01. De asta bag de vreo 90.000 km. E bun pretul la care l-ai luat. Eu dau 54 Euro de la raft din supermarket (Aachen, Germania) :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cel mai bine ar fi sa consultati fisa de pe situl Liqui, scrie asa:

Specifications / Approvals:

API SM/CF

ACEA A3-04/B4-04/C3-04

MB-Approval 229.31

BMW Longlife-04

VW 505 00/502 00

Porsche A40

Ford WSS M2C 917-A

LIQUI MOLY recommends this product for vehicles for which the following

specifications are required:

VW 505 01

Fiat 9.55535-S2 / 9.55535-H2 / 9.55535-M2

e o diferenta intre ce aprobari are de la producatorii auto si ce doreste Liqui sa recomande :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

bbogdanmircea

Si eu sunt de acord,

Daca nu e approved atunci nu e si gata.

Degeaba recomanda ei si ptr 505.01, intre 505.00 si 505.01 este o diferenta enorma de cerinte, si stiind ca 505.01 e special facuta pentru pompe duse eu nu as baga ceva ce nu a primit aprobarea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce parere aveti despre uleiul Aral HighTronic 5W-40 New Formulation? Include si norma 505.01 si din cate am inteles inlocuieste vechiul Aral Tronic 431 care nu se mai fabrica.

Eu am folosit Aral HighTronic 5W-40 New Formulation la ultimul schimb de ulei, pe bidon scrie Made in Germany. Am 3000 km facuti cu el pana in prezent...nu am observat schimbari semnificative in comportamentul motorului, dar am facut un drum de Austria de 1600 km, majoritatea pe autostrada. La dus am mers o buna parte pe o temperatura de 38 de grade...la intoarece au fost 25 - 26 de grade, dar dupa drumul asta am observat ca mi-a consumat cam 200 - 300 ml de ulei (a scazut nivelul de la aproape maxim, la putin mai sus de mijoc). Masina are 77.000 km reali la bord. Asa ca nu stiu ce concluzie sa trag...daca uleiul este ok sau nu, dar mi se pare cam mare consumul de ulei cu ocazia acestui drum...oricum cred ca si temperatura ridicata si regimul de autostrada si-au spus cuvantul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tocmai, mie mi se pare in textul cu pricina ca e aprobat.

Specifications / Approvals:

API SM/CF

ACEA A3-04/B4-04/C3-04

MB-Approval 229.31

BMW Longlife-04

VW 505 00/502 00

Porsche A40

Ford WSS M2C 917-A

LIQUI MOLY recommends this product for vehicles for which the following

specifications are required:

VW 505 01

Fiat 9.55535-S2 / 9.55535-H2 / 9.55535-M2

Adica textul bolduit este scris la rubrica Specifications / Approvals si nu separat, iar apoi lista se inchide cu Fiat.

Modificat de Roger
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asta este recomandarea producatorului,nu a celor de la VW este mare diferenta. :icon_thumleft:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Whatever. Eu nu vad diferenta, decat in fineturi de marketing.

Eu folosesc in continuare LM, dupa ce mi s-a luat de Castrol. Diferenta dintre ele este ca LM nu il papa la fel de mult ca si castrol. O alta schimbare ar fi si reducerea fumului

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

Asa face LM de obicei. Isi ia aprobarile oficiale care au un termen predefinit si apoi, cand acesta expira, nu le mai reinoiesc, ci trec acele aprobari la "recomandari personale". Uleiul e foarte bun, insa este dintre hidrocracatele LM pe care acesta incearca de zor sa le impuna pe piata adica Top Tec-urile.

Are totusi o problema peste 7000 km cand "slabeste ritmul" vizibil.

Eu raman la cele mai exclusiviste, net superioare la "sarcini grele". Adica estericele.

Drumuri bune!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt de acord cu Roger. Il folosesc si sunt foarte multumit de LM.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

bbogdanmircea

@iuliu m.

Ne-ai putea lumina si pe noi ce ulei folosesti tu din alea esterice? De la LM este vreun 505.01 recomandat ptr Pompe Duse si care sa fie si sintetic full? Daca da care ar fi acesta?

Si niste specificatii si norme pentru ele pls?

Eu merg pe Castrol Edge din care 4 litri sunt de la butoi de la reprezentanta unde fac schimbul (avand in vedere ca am factura si

garantie la revizie as crede ca e chiar Edge si nu altceva :D ) + 1 litru pentru completare pe care mi-l dau ei de fiecare data.

Pe la 7-8 k am completat si eu vreo 300 ml, mai am vreo 2000 pana la revizie si deja se vede ca e cam obosit uleiul, parca suna mai gros motorul si se vede si diferenta la cresterea scaderea turatiei.

Abia astept sa-l schimb.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

bbogdanmircea: la reprezentanta (in RO) iti pun Castrol Edge 5w-30 nu 5w-40. La AXR-ul meu nu i-a placut deloc. L-a papat rapid. In plus, in manualul de service am un stiker in care e bifat clar 5w-40.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poti folosi ambele vascozitati .

AXR beneficiaza si el (in anumite tari) de service LongLife si atunci se foloseste un 5w-30.

Nu am vazut in niciun manual specificata o vascozitate. Se specifica doar norma ce trebuie indeplinita.

Modificat de andrei_221
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

bbogdanmircea

Cel putin bidonul de 1 L primit ca si completare este EDGE 5W40.

Nici nu cred ca exista Edge 5W30.

Oricum data viitoare o sa le cer expres ca si bidonul de 4 litri sa fie sigilat si sa nu-mi mai puna de la butoi...daca tu zici ca ei pun altceva.

Cu 5W30 intr-adevar ar fi o problema cu consumul de ulei vara cand este foarte cald.

Merci de sfat oricum, se pare ca niciodata nu poti sa ai prea multa incredere.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

andrei, acel sticker e pus de dealer in cartea de service, atunci cand am cumparat masina, iar legat de Long life, chiar daca 90% se merge mai mult pe autostrazi (Belgia) scrie NOT Long Life. Deci, nu voi pune neam LL.

bbogdanmircea, 5w-30 scrie si pe factura de la revizie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu folosesc asta si sunt foarte multumit. Am un Passat b6, 1.9 tdi-PD, dpf.

opoi.jpg

Modificat de AkaManah
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

bbogdanmircea

O sa ma uit dar pe factura mea de revizie sunt aproape sigur ca mi-au pus 5W40 pentru ca asa le-am cerut eu expres.

Nu stiu unde ai facut tu revizia de ti-au pus 5W30.

@AkaManah ai fi bine sa pui si un link sau o denumire, eu la munca nu pot sa vad pozele de pe imageshack din pacate, asa ca e un mister ce ulei folosesti tu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La Seat Alto-Syncro Pantelimon.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!