Jump to content

Care e cel mai bun ulei pentru TDI PD ?


AndreiO2
 Share

Postare recomandată

Si care sa mearga pt PD ; norma 505.01.

Si fara C3 !

Modificat de Madanel
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma chinui degeaba. Cel putin intre marcile cunoscute "de raft" nu mai exista un astfel de ulei. Toate sint C3 in linie.

Se mai gasesc totusi intamplator pe cate un site neactualizat dar cand sa depui comanda constati ca formula vine tot cu C3.

Ma vad in fata faptului de a face un compromis de a alege "raul cel mai mic" doar ca nu stiu care ar fi acesta : sa aleg intre a folosi un ulei cu C3 sau a folosi un ulei non-PD.

Ce ar fi mai grav pt motor ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai grav pentru motor este folosirea unui ulei non PD. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Banuiesc ca si urmatoarele raspunsuri vor fi la fel asa ca nu-mi ramane decat sa aleg un C3 mai dragut de pe piata.:(

Am citit aproape tot acest topic cu experientele cu diferite marci, am sa mai compar si eu niste fise tehnice ( asa incomplete cat publica producatorul ) si voi alege in final ceva.

Va multumesc tuturor pentru sugestii.

Sarbatori Fericite !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci nu pot sa cred intrebarea ta. Nu pot sa cred ca ai fost serios.

Cel mai grav, generic vorbind este folosirea unui ulei ce nu respecta specificatia obligatorie a producatorului, 505.01/507.00 in cazul nostru.

Scrie undeva prin cartea masinii sau a fost vreodata eliberat de vw vreo nota despre folosirea sau nefolosirea unui ulei cu norma ACEA C3? Nu. Respecta ce zice producatorul motorului si va fi totul ok.

Asta e ultimul meu raspuns pe tema asta.

Daca mai continui pe tema asta, lumea te va cosidera troll nu flamer.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In anii ~2000  in statele unite se comercializau TDI si acolo habar nu se stia in randul utilizatorilor de norme VW. Nici macar nu se prea comercializau uleiuri cu norme europeene VW.  Am citit pe vreo 2 forumuri scrieri de prin 2006-2007 in care Americanii discutau problema normelor VW si erau multi utilizatori care erau trecutzi cu masina de 150 000 mile si declarau ca au folosit de la inceput uleiuri destinate diesel de genul Shell Rottela, Mobil Delvac si Amsoil.. uleiuri de-a lor practic.  

  Nu cred ca exista un ingredient sau un aditiv anume pe care producatorii sa il puna special pentru PD. La fel cum cred ca un ulei fara aprobare PD de genul Ravenol SSL 0w40 sau Eneos Sustina 5w40 e mai ok intr-un PD decat  uleiuri de 25 roni L  cu aprobare PD.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Uleiurile PD respecta o anumita cantitate de zinc, fosfor, calciu, magneziu..... Au anumite vascozitati. 

Aditivarea este direct proportionala cu intervalul de service.

 

ZDDP ( complexul format de zinc, fosfor, sulf..... ) putin = uzuri 

ZDDP la nivelul care trebuie = uzuri mici

ZDDP mult = se poate atinge un prag de abrazivitate = uzuri

 

Producatorul a considerat ca un anumit nivel de aditivare corespunde uzurilor minime.  Pe langa asta producatorul a considerat ca o anumita vascozitate a uleiului este cea corespunzatoare. Pe langa toate, baza folosita in uleiurile PD este in general cea de grupa3 pe care producatorul o considera cea corespunzatoare. 

Nu toate motoarele sunt facute din aceleasi aliaje de aici si norme diferite. 

 

Evita uleiul amsoil. Eu am folosit amsoil european car formula cel cu 504/507 si este o gluma nu un ulei. E atat de prost incat un motor cu 56k km a papat din el in timp ce cu Mobil1 acelasi motot n-a papat gram de ulei. 

 

Norma C3 are aceleasi cerinte minime de uzura ca si A3/B4. Deci nu trebuie sa iti faci griji de asta. Atata timp cat uleiul respectiv, fie el si C3 are norma 505.01 este 100% ok pentru PD. 

 

Fuchs, Ravenol, Liqui Moly, Valvoline, uleiuri de " duzina " cum zic unii " experti " sunt uleiurile de calitate din comert care fac treaba excelenta in motoare. Ma mir ca acel expert nu s-a legat si de Mobil1 dar na.... 

 

Si acel M1 TDT este un ulei exceptional. L-am folosit la Y17DT. Nu este ulei de camioane :)) Este ulei american iar ei la dieselare le spun camionete asta pentru ca marea parte a dieselarelor din perioada in care uleiul a fost conceput erau sub forma unor camionete. 

Modificat de Kspic
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O sa'mi sara unii in cap dar sunt de parere ca pe 2.0 TDI PD 16V merg bine si 506.01 (au multe parti comune cu 2.5 R5 TDI PD inclusiv exact aceleasi injectoare si came, care necesita insa din cauza distributiei pe roti dintate doar 506.01)

La 506.01 gasesti fara ACEA C3 de exemplu Liqui Moly 506.01 0w30. Trebuie insa motorul sa fie ca nou ca sa nu'l pape.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Q8 din linkul de mai sus este un ulei foarte slab, nu e indicat deloc sa-l folosesti mai ales in perioada asta (temperatura cea mai joasa la care poate fi pompat -32 grade) majoritatea uleiurilor au -45/-55 grade punct de inghet, asta ca sa nu intram in detalii.

 

Si tot odata, ma leg inca odata de acest Q8 (daca-l foloseste cineva de pe forum, sa renunte la el in favoarea altor uleiuli la acelai pret dar mai bune) are recomandare pt 505.01 NU APROBARE, 

 

Poti incerca o tura de Ravenol VMO 5w40 asa cum zice Kspic, daca nu esti multumit de el incerci altceva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am folosit eu acel Q8...  in NON-PD  foarte ok si silentios in primele 3-4 000km.. dupa aia motorul pare galagios si iarna se simte vascos precum un 10w40.   Este si versiunea Formula Excel Diesel  aceleasi specificatii doar ca are 505.01.  Eu unul l-am folosit si nu l-as putea recomanda.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Q8 din linkul de mai sus este un ulei foarte slab, nu e indicat deloc sa-l folosesti mai ales in perioada asta (temperatura cea mai joasa la care poate fi pompat -32 grade) majoritatea uleiurilor au -45/-55 grade punct de inghet, asta ca sa nu intram in detalii.

 

Si tot odata, ma leg inca odata de acest Q8 (daca-l foloseste cineva de pe forum, sa renunte la el in favoarea altor uleiuli la acelai pret dar mai bune) are recomandare pt 505.01 NU APROBARE, 

 

Poti incerca o tura de Ravenol VMO 5w40 asa cum zice Kspic, daca nu esti multumit de el incerci altceva.

 

Multi zic,aaaaa nu ajunge sa fie la mine -40 grade sau -45 grade. Ca sa fiu sigur ca toti inteleg aspectul asta, cu cat uleiul este mai subtire la rece cu atat motorul asigura presiunea de ulei mai repede. Deci timp pe uscat mai mic. Foarte bine a punctat deenman aspectul asta cu punctul de congelare.

 

Punctul nr2, pe langa lipsa de aprobare mai avem si lipsa calitatii. Mai bine castrol decat Q8.

 

Ravenol VMO, o alegere de exceptie.

 

+1 deenman.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa te ajut poate putin sa'ti iei decizia. Am folosit eu Motul Specific 505.01 5w40 si mi s'a aprins martorul de ulei dupa 3500 km. Ca era sau nu fake, nu stiu, eu nu ma mai apropii de motul.

Am folosit si Ravenol, se comporta la fel zgomot, mers masina, consum (mic ulei) ca si Castrol, nu se compara cu de exemplu LM la care chiar am simtit diferente mari si nu doar in prima saptamana dupa schimb..

Modificat de dlbogdan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ravenol VPD presupun. 

 

Ravenol VMO nu sufera grad de comparatie cu Castrol. Postase un coleg experienta cu castrol si ravenol pe topicul cu Ravenol.  Ultimele retele la uleiuri ale Ravenol sunt intr-adevar reusite. Si cele vechi au fost foarte bune, rezultatele fiind motoarele super curate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da VPD ce'i drept. Acum doi ani parca.

Si eu am un motor zici ca'i nou :) am si poze.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In final am ramas pe Ravenol VMO , acum mi-a ajuns coletul.

Verificat codul, capacul pare in regula, e trecuta data pe bidon (5L) - sept 2014 (!?) - dar pe verso e specificat ca 4 ani valabilitate.

Sint convins ca va suna bine motorul acum dar ma intereseaza si cum va fi dupa 6-7 mii km rulati. Cam de acolo incep uleiurile sa se departajeze.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cautand pe net un ulei am dat peste Aral tronic 431. Prin 2011 sau 2012 stiu ca se intrerupsese fabricarea lui. Acum il desopar pe mai multe site-uri printre care si autokarma. O fi aceeasi "reteta"? Il foloseste careva? Tare bine se mai impaca AVB-ul meu cu el. Nu completam deloc intre schimburi(10 000 km). A inceput sa se auda tachetii dimineata si sa haleasca pana la un litru la schimb de cand am inceput sa ii bag castrol. Acum am Aral high tronic si e un fel de castrol. Am mai folosit Mobil S 3000 (mizerie pentru acest tip de motor), Motul (putin mai rasarit). Ma gandesc ca pe viitor sa incerc LM sau Aral 431 daca imi confirma careva ca e acelasi ulei.

Modificat de Planetara
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Baga o tura de Ravenol 5w40 VMO nu VPD sau o tura de fuchs titan gt1 5w40 XTL (daca ai de unde sa-l cumperi).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

BKD-ul ce-l am acum l-am luat cu Aral in motor si desi am gasit un flacon gol in portbagaj, nu i-am dat atentie si nu stiu exact ce formula este.

Masina o cunosc de vreo 3 ani si stiu ca si inainte fostul proprietar se plangea ca motorul e zgomotos si la forja intinsa uneori martorul ulei avea tendinta sa se aprinda dar n-a incercat niciodata altceva pe motiv ca "asa a luat masina de dincolo".

Cred ca tine de uzura fiecarui motor in parte si de stilul de sofat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa 10k cu Ravenol vmo ma declar multumit,clar este peste Castrol.Zgomotul motorului este foarte putin diferit fata de cum a fost pus de nou deci silentios  iar motorul nu se mai ''BALBAIE'' cum o facea cu Castrol.Singurul minus este consumul mare de ulei in vara.In 10k am completat 1.7l de ulei.As incerca VPD vad ca flashpoint-ul este 242*C fata de vmo care il are la 225*C

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Depinde mult de fiecare motor în parte probabil. Eu pun VPD de atâta timp și nu-mi consuma aproape deloc intre schimburi. Cu Castrol consuma pana la 1L și motorul era mult mai nou..

În 10k km intre schimburi 1,7l de VMO mi se pare mult peste limitele date de fabricant, deci ceva nu e bine. Ori motorul/turbina cu uzura mare ori uleiul asta nu ii convine.

Modificat de RzzV
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Care sunt limitele date de fabricant? Nu cumva sunt maxim 1l/1000 km?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Atat VMO cat si VPD sau orice alt ulei din comert in timp isi pierd vascozitatea de la 100 grade. Adica scade. 

 

Anul acesta s-au modificat ceva retele la uleiuri printre care si VMO. 

Daca papa 1.7 litri ulei ceva nu e bine. Ori cu sursa uleiului ori cu motorul. 

 

Diferenta de 1.7 litri intre VMO si VPD nu are cum sa existe. Posibil ca acel VMO pus de tine sa fi fost ori lot vechi ori cu ceva galme in spate.

La rusi gasesti la greu ulei contrafacut OEM VW, Mobil1, Shel, Motul chiar si ravenol. 

 

Acum cat timp ai folosit VMO ? 

Modificat de Kspic
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Un ulei ok in raport calitate / pret pt 1.4 tdi PD 70 cp resoftata, 54.000 km, 2007? Fuchs nu prea l-am gasit nicaieri ; in caz ca nu gasesc ceva decent, voi merge tot pe castrol turbo diesel 5w40 cu norma specifica 505.01. Mersi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

În cartea mașinii mele scrie ca este normal un consum de 1l/10000km, nu la 1000. Eu nu am folosit VMO, dacă mie îmi era adresata întrebarea. Am folosit doar Castrol și apoi VPD. Și diferența între ele este în sensul asta: Castrol completam pana la 1L la 10000km iar ravenol îmi scade în 10000km de la maxim pe joja la jumătate și nu e nevoie sa completez cum se întâmpla cu Castrol.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acum am cautat pe net o carte tehnica la o octavia si scrie un consum de maxim 0,5 l /1000 km (fix 1000)

post-72374-0-62649400-1451500531_thumb.j

Modificat de Planetara
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!