Jump to content

Care e cel mai bun ulei pentru TDI PD ?


AndreiO2
 Share

Postare recomandată

Nici unul de acolo. mult prea scumpe pt ce ofera.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Top tec 4100 am avut eu in 1.8t si dupa 4000 km era praf. Zgomotos si nu mai dadea impresia de ulei cu proprietati ok.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc de răspunsuri.

Alte variante puteti sa imi indicati, mai ales ca o sa fac 2 schimburi pe an.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

După cum am scris tot pe topicul asta cred, părerea mea (în comparație cu Castrol edge) este ca Ravenol VPD este perfect pentru motorul meu (1.9tdi bxe). Nu știu ce motor ai pt ca sunt pe telefon și nu vad semnătura dar dacă este tot PD as zice sa încerci Ravenol. Al meu suna mai frumos, nu face asa mult zgomot la rece și nu îl consuma asa mult ca pe Castrol. VMO nu am încercat din motive obiective, cred ca știu cei de la Ravenol de ce au un ulei special făcut doar pentru PD, asa ca nevăzând niște teste clare în privința diferenței dintre VPD și VMO, ci numai păreri ale unor utilizatori simpli, cred ca e mai bine asa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc @Rzzv, Revenol ar fi prima alegere, sa mai curețe dupa Castrol.

@deenman. Ce variante ar mai fi? Si pretul este un criteriu,evident. Mai ales că o să schimb uleiul de 2 ori pe an,la 7000 km.

Modificat de dragospa
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu de cand am cumparat masina din profil in 2012 am pus in fiecare an un alt tip de ulei. Schimbul l-am facut de fiecare data in jur de 7000 - 7500 km, odata pe an, deoarece circul putin cu masina. Am avut pe rand urmatoarele uleiuri, in ordinea aceasta. 

  - Aral High Tronic 5W-40, cu norma 505 01 - consum aprox. 0.5 l

  - Ravenol VMO 5W-40, tot 505 01 - consum aprox. 0.75 l  

  - Liqui Moly Top Tec 4200, 5W-30, norma 507 00 - consum aprox 1L, dar aici am facut 3000 km pe autostrada vara, deci posibil de aici un consum mai mare, uleiul fiind si 5W-30

  -  Motul Specific 505 01, 5W-40 il am acum in motor de 4500 km si a consumat cam 0.3 - 0.4 l 

 

Dupa cum se vede cel mai mic consum l-am avut cu Aral-ul, care e un ulei ieftin si nu e prea bine cotat aici pe forum, dar la mine s-a comportat ok si nu am sesizat diferente semnificative de zgomot a motorului fata de uleiurile urmatoare. Am pus altceva deoarece ma gandeam sa incerc un ulei mai bine cotat. Motul pare a fi ok si el, dar la pret e mult mai scump decat Aral.

 

Uleiul incerc sa-l tin cam tot timpul peste zona hasurata de pe joja, aproape de maxim, datorita problemelor cu axul cu came la TDI-uri, deci verific uleiul cam de 2 ori pe luna si completez la nevoie.

Modificat de Laurentiu M
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Incearca Fuchs Titan GT1 5w40 cu norma 505.01.

 

Tehnic nu poate nimeni sa spuna care ulei e mai bun in cazul de fata. Trebuie incercate cat mai multe uleiuri si sa ramai la cel pe care il papa cel mai putin.

Foarte curios e faptul ca aral-ul nu a fost pe gustul motorului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 

Foarte curios e faptul ca aral-ul nu a fost pe gustul motorului.

 

Tocmai ca ziceam ca, cu Aral-ul am avut cel mai mic consum de ulei si motorul s-a comportat ok. L-am schimbat ca am citit aici pe forum ca Aral e detinut de BP mai nou, care face si Castrol si cum Aral-ul e mai ieftin decat Castrolul, ar rezulta ca e un ulei mai prost. Unii mai ziceau ca Aralul miroase a ulei ars, altii ca ar face depuneri. Chestia asta cu depunerile am auzit-o si de la un mecanic, nu stiu daca e adevarata, probabil s-a referit la vechil Aral Tronic 431 care nu se mai fabrica in prezent.

 

Totusi Aral-ul High Tronic 5W-40 505.01 are si norma Porsche A40, deci nu poate fi un ulei rau din moment ce e ok si pentru Porsche, mai ales luand in considerare pretul mai redus.

Modificat de Laurentiu M
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da si asta e adevarat.

Ziceam ca nu e pe gustul motorului in sensul ca nu il papa :)))

Despre aral nu cunosc multe lucuri. Stiu ca la vechea masina varianta mai slaba de aral dupa un transfagarasan s-a facut apa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La reprezentantele VW din Germania, Castrolul a fost inlocuit de Aral. Am cerut oferta de pret la 10 reprezentante, si de la toate am primit oferta cu Aral.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aral 431 era foarte ok pentru Vag. Ce este acum e pipi de fata mare. Au aparut norme de poluare mai stricte, calitatea a scazut, trebuie sa recicleze cat mai mult ulei..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va rog frumos daca ma puteti ajuta. Am primit in familie un nou "membru" - Golf V, 2.0 tdi,2007, BKD si nu stiu ce ulei sa-i pun.

Am citit zeci de pagini din acest topic dar am ramas cu o mare nelamurire.

Ok, acest motor nu are DPF, este PD, am nevoie cf manualului de un ulei cu aprobarea VW 505.01 dar din toata oferta de pe piata, aproape toate au prezenta norma C3 - adica pt DPF.

La momentul actual in masina am inteles de la vanzator ca ar fi un Aral, evident C3 si motorul spune asta ! E galagios, se aud toate in el plus ca uneori la forja martorul ulei are o tendinta de a se aprinde.

Stau de 2 zile pe forum si internet si am ajuns la disperare !

Exista un ulei cu aprobarea 505.01 pt PD mai de calitate dar FARA C3 ?

Va multumesc anticipat pt eventuale sugestii !

Ps - sint deschis la orice marca, am trecut peste folclorul cu Ca-castrol si peste reticenta Motul dar deja simt ca fac cu caputu'!

Chiar nu se poate sa gasesc un ulei ok fara C3 chiar daca aprobarea 505.01 zice ca " las' ca merge si asa ? "

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, daca vrei un ulei de top si nu conteaza bugetul poti incerca Amsoil 5w40 Diesel. Ai toate informatiile acolo, inclusiv uzuri si fisa tehnica, bineinteles, pretul il face exclusivist, e scump.

 

http://www.amsoil.com/shop/by-product/motor-oil/diesel/premium-api-cj-4-synthetic-5w-40-diesel-oil/

 

alternativa ceva mai ieftin, mobil 1 turbo diesel truck/delvac 5w40 cu tbn mare si protectie buna.

 

Daca nu ai bani multi de aruncat pe ulei, poti cumpara evident de duzina, fuchs/motul/ravenol. Bafta.

Modificat de deenman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc de informatie si promtitudine, am aruncat o privire pr fisa si m-a multumit valoarea TBN dar eu deocamdata tin masina in parcare de 2 zile pentru ca mi groaza sa umblu cu acel ulei C3.

Avand in vedere ca sintem intre sarbatori, as avea nevoie de un ulei "mai comun" care sa-l gasesc cu usurinta si care sa nu fie chiar atat de scump.

Ce-i drept, n-am urmarit de unde mi-as putea procura acest Amsoil si la ce pret insa nu cred ca mi-ar veni pe comanda internet prea curand de aceea as insista pe un ulei care sa'l gasesc relativ usor si evident la un pret de maxim 200 lei/ 5 litrii.

Ps - m'am uitat la M1 "truck" dar nu ma multumeste. Eu nu tractez, n-am camion ci un autovehicul comercial de larg consum.

Nu se poate, firme consacrate ca si Castrol, Motul, LM, Ravenol, Valvoline, etc, chiar "m-au uitat" ?

Modificat de Madanel
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

LM 5w40 505.01, Mobil 1. Poti pune si Castron linistit.

PD'ul tau fara DPF suporta si 507.00 5w30, BMN fratele de 170 cai cu DPF e fix acelasi motor si primeste doar 507.00.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

toate 505.01 sunt C3

 

Ce martor se aprinde la forja? rosu de presiune sau galben de nivel? poate problema vine de la lipsa presiune ungere. Se intalneste uneori datorita filtrului de ulei montat necorespunzator

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Apropo Madanel tu n-ai treaba cu uzura motorului din cauza uleiului, ai cama/e pe role. foloseste ce ulei iti permiti. Doi: iti trebuie norma 505.01 sau 507 longlife, la toti producatorii enumerati de tine gasesti ulei ce respecta norma 505.01/507 (motul 5w40 specific/ravenol 5w40 vpd/lm 5w40 toptech, castrol 5w40 edge profesional, mobil 1 5w40), da oricum astea sunt uleiuri de duzina. 

 

Titlul acestui topic nu e cel mai fericit, cel mai bun ulei pentru fiecare e acela pe care si-l permite. Multi citesc pe forum, insa cand vad cat de greu se procura un tipde ulei renunta si isi cumpara fie de pe emag si alte site-uri online cu transport gratuit si livrare a 2a zi, fie de la magazinul de cartier, ca e mai comod asa.

Modificat de deenman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci va rog sa ma credeti ca am ajuns la disperare ! Stau cu manualul pe genunchi care spune - vw 505.01 SAU long life 507.00 , 506.01 si eu nu's capabil sa gasesc un ulei fara C3 pt ca n'am DPF !

Din experienta cu celalalte marci auto din familie ( opel astra y17dt si fiesta motor DHF -stiu ca un C3 face ca naiba in motor si reuseste sa-l zapaceasca.

De ce la VAG ar fi altfel ?

La forja crunta se aprinde slab ( pal) martorul rosu ulei - banuiesc ca pica presiunea sub valoarea nominala- asta cu Aralul C3.

Poate tin eu ca orbul de bata, vum se spune, dar vreau un 5W40 PD fara C3.

Vanzatorul mi'a spus ca uneori completeaza cu ulei deci scot din ecuatie un 5W30.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu cred ca tu nu stii ce vorbesti, sau nu stapanesti bine termenii si normele, uleiurile 5w40 cu norma 505.01 inglobeaza grupa c3 deoarece acolo se incadreaza. mai sus ti-am dat uleiuri testate zeci de mii de km care NU SUNT C3, uleiuri testate  in motoare 1.9/2.0 tdi Vw cu analize de uleiuri dese si nu apare uzura in motor. Noi nu intelegem ce problema ai tu, si daca ai una tehnica, nu uleiul C3 este de vina, ci ai o alta problema, care nu se rezolva aici.

 

 

Poate tin eu ca orbul de bata, vum se spune, dar vreau un 5W40 PD fara C3 =Amsoil 5w40/ mobil 1 TDT 5w40/ mobil 1 Delvac 5w40, si daca ai inteles din fisa ca astea is doar pt camioane atunci e clar, punete pe citit.

 

http://forums.tdiclub.com/showthread.php?t=280366

 

http://www.bobistheoilguy.com/forums/ubbthreads.php/topics/1335539/2004_golf_TDI_PD_motor,_Non_50

 

http://forums.tdiclub.com/showthread.php?t=235624

Modificat de deenman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Și cu 5w40 completezi. Contează mult stilul de mers. E ceva normal.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu vreau de la primele mele postari pe acest forum da devin un "flamer" dar crede-ma ca nu acum am vazut prima oara motoare.

Sa recapitulam putin:

- motor PD

- n-am DPF

- vreau SAE 5W40 pt ca uzura nu-mi permite W30

- cartea spune 505.01

De ce n-as sti ce vorbesc ? Pentru ca nu vreau sa inghit norma C3 ?

Nu vreau si gata !

Adica cum, intre un motor cu DPF si fara, e fix totuna ce bagi ?

Scuza-ti-ma, nu cred !

....si pt mine "truck" = toata ziua "camion".

Ok....chiar daca am stat 24 ore de la inreg sa pot posta ( si crede-ti'ma, mi-am pus mari spetante in ajutorul vostru ) , ma vad silit sa ma descurc singur.

Oricum va multumesc tuturor care ati incercat sa ma ajutati.

Toate bune !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

PD'urile moderne (BKD,BKC, BMN, BKP, BMP, BRE, etc) nu au nevoie de atata grija ca alea vechi unde se uzau camele.

Toata lumea ti'a zis. 505.01 sau Long Life 507.00 daca e setat ECU si ai senzor de calitate.

Cat depre brand.. daca alea exotice ti se par scumpe atunci nu mai putem vorbi de "cel mai bun ulei pt PD". Vorbim de alea de duzina care sunt si ele foarte ok.

PD'urile consuma ulei, e absolut normal sa completezi pana la 1 L intre schimburi in functie de regim si uzura turbo.

Ne repetam.

PS. Cel mai bine s'a comportat in BKD'ul meu pana acum ( si crede'ma ca le'am incercat pe toate despre care se vorbeste aici inclusiv Red Line) este Liqui Moly 505.01 5w40

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Probabil in final va trebui sa inghit chestia cu C3 vazand ca si Liqui Moly merge pe aceeasi linie.

Nu este ok ( dupa mine ) dar asta e realitatea. N-am filtru de particule dar ma vad silit sa folosesc un C3 "bun la toate".

Las' ca merge si asa !

Pt mine e foarte simplu: o conditie necesara dar INSUFICIENTA este norma vw 505.01.

C3 = DPF

Am ? Nu !

Deci trebuie sa'mi inventez un ulei pe masura.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Iti faci griji degeaba.

Exista motorul asta si cu DPF. Pe BKD sub forma de kit retrofit oficial si pe BMN din fabrica.

BMN are acelasi bloc, pistoane, came, chiulasa aceleasi coduri tot ca BKD. E acelasi motor. Doar ca e echipat cu injectoare siemens cu debit mai mare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tu @madanel de fapt cauti un ulei  ACEA A3/B4, API SM/CF 5w-40 corect?!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!