Jump to content

Care e cel mai bun ulei pentru TDI PD ?


AndreiO2
 Share

Postare recomandată

eu folosesc x-clean de la Motul. ma declar foarte multumit, nivelul la joja (dupa 5000km) este acelasi. Voi urmari la 8000km cand il schimb, daca sunt diferente desi nu cred.

costa in jur de 200ron/5l , tind sa cred ca lasa curat in interior si sunt sigur de faptul ca se aude mult mai rotund motorul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

octaviandiaconu

dupa ce criterii ne declaram multumiti de un ulei?

 - ca nu este "consumat" la fel de mult ca un altul?

 - ca motorul este mai putin zgomotos?

- ca temperatura motorului urca mai greu dupa prima pornire dimineata?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Avand in vedere ca nu exista buget de RedLine, nu sunt hotarat ce sa aleg, musai cu norma 505.01, dintre:

Valvoline DuraBlend Diesel 5w40

Motul X-Clean 5w40

si

Ravenol VMO 5w40

Finaliste ar fi DuraBlend si X-Clean, dar inclin inspre cel de-al 2-lea, avand si certificari Porsche sau MB229.51 (despre aceasta am inteles ca ar fi cea mai restrictiva cu privire la protectia motorului), in plus fiind si singurul la care apare valoarea HTHS. 

 

PS: In prezent am in motor Ravenol VMO5w40, sunt multumit de el, dar ma gandeam ca se poate si mai bine.

PS2: despre uleiul OEM cu norma 505.01 (G052167M2), comparat cu cele de mai sus, ce pareri sunt?

 

Multumiri.

 

Si de parca nu eram suficient de nehotarat, mi-a sarit in ochi si Mobil1 ESP Formula 5w30 (nu are norma 505.01, dar are 507, care o inglobeaza), pare sa aiba specificatii superioare celor enumerate, ce ma nedumereste e pretul destul de mic:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca vei cauta marketingul de "inglobare" indeajuns, vei opta pt 505.01. 507 nu inglobeaza 505.01/506.01..

Fiecare cum stie. Eu din cate m-am documentat 507.00 nu ar fi nici pe departe acel LL 506.01.

Modificat de misuv6
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asta ma retinea si pe mine, nu sunt fan w30 si norma 507 (noroc ca nu am DPF), doar ma "incantau" specificatiile uleiului respectiv.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da. Printre cele mai faine fise tehnice.. Cu toate ca indexul de vascozitate il are cam mic,flash point 254grd poor point -45grd... Frumos!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca vei cauta marketingul de "inglobare" indeajuns, vei opta pt 505.01. 507 nu inglobeaza 505.01/506.01..

Fiecare cum stie. Eu din cate m-am documentat 507.00 nu ar fi nici pe departe acel LL 506.01.

507 inglobeaza 501    

 

www.lubrizol.com/apps/relperftool/pc.html

 

507 rezista in testul RNT 650h

501 rezista in testul  RNT doar 250h

 

ADICA filmul de ulei are rezistenta mai mare....

 

Greseala fatala este intervalul de schimb care in ROMANIA niciodata nu poate fi longlife  pt un ulei datorita  cantitatii de praf PE KM ,regimului de exploarare,etc etc....

constructorului ii convine LL

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu folosesc x-clean de la Motul. ma declar foarte multumit, nivelul la joja (dupa 5000km) este acelasi. Voi urmari la 8000km cand il schimb, daca sunt diferente desi nu cred.

costa in jur de 200ron/5l , tind sa cred ca lasa curat in interior si sunt sigur de faptul ca se aude mult mai rotund motorul.

 

Presupun ca il folosesti la masina din profil. Motorul este unul PD? Ce consum de ulei aveai cu alte marci de uleiuri?

 

Sunt tentat sa incerc si eu X-Clean la urmatorul schimb, vad ca are specificatii destul de bune si aprobari de la Porsche si MB. Pana acum am avut in motor Vapsoil 5W-30 , Aral High Tronic 5W-40, Ravenol VMO 5W-40 si acum am Liqui Moly Top Tec 4200 5W-30 si cu fiecare din astea consuma binisor ulei. De exemplu  la un drum de 500 - 700 km pe autostrada, mers cu viteza legala, scadea nivelul vizibil pe joja. Per total, cel mai putin mi-a consumat cu Aral, desi am auzit destule pareri proaste despre Aral in ultimul timp.

Modificat de Laurentiu M
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Masina o am de 2 luni, a fost a unei cunostinte care a adus-o din germania in 2010. Pana in 2010 a vazut ulei LL, de atunci doar Motul specific 505.01 (cam 25000, cat a mers cu ea in 4 ani adica f putin).

Consum de ulei este preZent, sursa fiind capacul de la culbutori cu acel filtru de gaze carter care scapa pe admisie cam 200-400ml / revizie.

Nu e neaparat sa consume motorul ulei (sa il pape). Verifica posibile scurgeri sau inclusiv problema descrisa de mine, tubulatura admisie si intercooler (de unde am scos cam 700ml ulei adunat in timp)

Motorul este PD - 1.9 TDI AVF 131 cp

Nec , sugerezi folosirea unui 5w30 in detrimentul unui 5w40, pt max 10.000km?

Am vazut multe came distruse de 507.00 la motoarele PD unde este mai mult decat indicata folosirea 505.01 (evident, unde nu este DPF)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai si sa fie de la ulei?? din moment ce 507 inglobeaza 505.01 si are si rezistenta cea mai mare la uzura dintre normele VW

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cati km statea uleiul 507 la acele came distruse? 10k sau 20k? daca 20k atunci nu e vina lui, ci a marketingului. un ulei 502 la 20k km nu cred ca ar fi mai bun.

Modificat de jag
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai pe asta insist eu: inglobeaza sau nu? Ca de marketing sunt satul.

Toate forumurile din exterior urla de daune produse de 507.00, la motoare de 1.9 PD EURO 3

La fel multi recomanda., unde nu este dpf, folosirea uleiului fix 505.01 , max 10.000km

Voi pentru o revizie de 10.000km ce ati folosi?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nec , sugerezi folosirea unui 5w30 in detrimentul unui 5w40, pt max 10.000km?

 

parere personala NU O AXIOMA...

 

Axele cu came si turbinele au picat de la  intervalul prea mare de schimb pe exploatare regim sever  cu filtre  iefteneala  orificii ungere infundate de sludge , PLUS cireasa pe coliva 80% din utilizatori masoara nivelul de ulei la rece dimineata si merg cu nivel mic distrugand uleiul prematur  (uleiul se masoara la temperatura de regim a motorului la 5 min dupa oprire  pe o suprafata plana si neinclinata  si se tine in permanenta la maxim pe joja  cu verificari din 1000 in 1000 km.--- nu explic de ce asa recomanda constructorul  ca scriu romane)  etc etc...

Sugerez  pt non dpf  5w30  NORMA PORSCHE C30  sau castrolul DOAR pt reprezentante GAMA PROFESSIONAL

Castrol EDGE Professional LongLife III 5W-30

 maxim 10000km   mers mixt max 8000 km preponderent urban  daca motorul consuma ulei rezonabil daca consuma ulei mai mult  

alegi o marca premium 5w40   cu vw50501    

Modificat de nec100
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

All VW engines with the exception of Unit-Injector / Pump-Duse TDI without LongLife Service and without DPF between 1999-2003 and R5/V10-TDi before model year 2006

Conform exxonmobil, 507.00 nu ar trebui folosit in masnile fara DPF cu motor PD, intre 99-03

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

DUPA ANUL 97  TIS  

 

https://www.scribd.com/doc/93860450/Audi-Technical-Service-Bulletin-1997-2012-Oil-Data

 

VW 507.00
Low SAPS oils suitable for Euro 4 engines and almost all VAG diesel engines from 2000 onwards with extended service intervals, unitary injector pumps and also Pumpe-Düse ("PD") engines. Excludes V10, R5 engines and VW Commercial vehicles without fitted DPF (diesel particulate filters) – these must use a 506 01 specification oil.

 

R5V10TDI au prescriptie speciala vw 50601 sant exceptii  SI VW LE TRECE LA EXCEPTII DE NORME. 507

EXXON MOBIL NU STIE mai bine decat vw cum e cu normele de ulei proprii  ca daca stiau nu ajungeau in situatii hilare ca aici..

 

test iva picat dupa care au corectat formula

http://www.lubritecinc.com/PDF/Q%20&%20A%20Doc%204X%20Better.pdf

 

uzura cu M1  VS FARA UZURA CU RP

 

https://www.google.ro/search?q=royal+purple+cam+wear&espv=2&biw=1536&bih=777&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=fqI1VInhOYe8ygOus4GQCA&ved=0CAYQ_AUoAQ&dpr=1.25

Modificat de nec100
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Totusi, chiar si Exxon-Mobil, cel putin in fisa lui ESP Formula 5w30, atasata mai sus, spune acelasi lucru

According to ExxonMobil, Mobil 1 ESP Formula 5W-30 is of the following quality level:   API CF Volkswagen (Gasoline) 502 00 / 503 00 / 503 01 Volkswagen (Diesel) 505 00 / 505 01 / 506 00 / 506 01 All VW engines with the exception of Unit-Injector / Pump-Duse TDI without LongLife Service and without DPF between 1999-2003 and R5/V10-TDi before model year 2006

 

PS: Schimbul il fac oricum la maxim 1 an sau 10.000km, cu regim oras-extraurban 50-50.

Modificat de Polosaurus
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

LUMEA FACE CONFUZIE   

 

uleiul 50700 poate fi folosit in orice motor EURO4 EURO 5  vw din orice an exceptand  

R5/V10-TDi before model year 2006

daca starea tehnica a motorului permite folosirea uleiului CU VASCOZITATE  5W30 (consumul de ulei)

IN LEGATURA cu MOTOARELE cu UTILIZARE ULEI  specificatie long life asta inseamna alti km pt schimbul ulei nu prescriptia normei

vw 50700 inglobeaza normele precedente (toate)

 

lumea confunda intervalul extins de service cu schimbul uleiului LLife...

(adica pe intelesul  tuturor  daca cu placutele pot merge 30000km (long life)cu uleiul daca merg  100% urban la 8000km e varza... la o  UOA (used oil analised))

 

intervalul extins de service se refera la revizia masinii si este specificat in manualul de utilizare   depinde de tara, regimul de exploatare,tipul de exploatare (urban -extern) uzura motorului 

deci e variabil si se specifica si de vw acest lucru.

 

http://www.volkspage.net/technik/ssp/ssp/SSP_224.pdf

 

iata ce zice nr 1 la vanzari in germania la uleiuri masini pasageri

 

liquy molly

 

negru pe alb cu punct la urma.

 

All other engines can be filled with Standard 504 00 / 507 00 oil (LIQUI MOLY TOP TEC 4200).

 

COMPANY APPROVALS
Different vehicle manufacturers place additional requirements on motor oils: for example, Mercedes-Benz – Sheets 228.1, 228.3 228.5 and 228.51 for commercial vehicle diesel engines and 229.1, 229.3, 229.31, 229.5 and 229.51 for passenger vehicle gasoline and diesel engines; VW: Out-of date VW Standard 500 00 already withdrawn, VW Standard 501 01 is the standard for gasoline engines, VW Standard 505 00 for diesel engines with exhaust-gas turbocharging, 505 01 for diesel engines with pumped-jet injection systems and VW
Stand ard 502 00 for gasoline engines with enhanced performance. All VW standards named require a change interval of a maximum of 15,000 km or, for low mileage drivers, an annual oil change interval. VW Standards 503 00 / 506 00 / 506 01 are valid for gasoline engines, diesel engines with and without pumped-jet injection as well as extended maintenance intervals (WIV) as of model year 2000. For pumped-jet engines with extended maintenance intervals (WIV), the standard 506 01 came into effect starting 5/2001. A Standard 506 01 lubricant is currently mandatory for R5 and V10 TDI engines up to manufacture year June 2006. All other engines can be filled with Standard 504 00 / 507 00 oil (LIQUI MOLY TOP TEC 4200). With this motor oil, oil change intervals of up to 50,000 km are possible as per the manufacturer’s specifications. The oil change must how ever be performed after 2 years, at the latest (see manufacturer’s specifications

 

sursa

http://www.liqui-moly.de/liquimoly/web.nsf/id/pa_en_domb8bakrw.html

 

 

schimbul scurt  prelungeste viata motorului restul sant povestile  constructorului(lor) care vrea(vor) sa vanda mult....

 

la cati km pe schimb se da garantie pe motor  (si cu ce fel de ulei  sintetic- semisinteic- mineral)

 

https://www.enginewarranty.com/Home

 

https://www.enginewarranty.com/Why

Modificat de nec100
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Standard 504 00 / 507 00 oil (LIQUI MOLY TOP TEC 4200). With this motor oil, oil change intervals of up to 50,000 km are possible as per the manufacturer’s specifications. The oil change must how ever be performed after 2 years, at the latest (see manufacturer’s specifications

 

50.000km? really?....

 

cunosc multe passaturi PD 400-500.000km care au mers pe ulei 505.01 si l-au schimbat la 10.000km maxim.

in schimb nu cunosc masini cu ulei LL , CHIAR SI SCHIMBAT LA 10.000km, care sa nu arate semne de oboseala. trebuie inteles faptul ca trecerea spre un ulei LL inseamna un compromis pentru uzura, in schimbul cresterii performantelor catalizator+dpf. 

 

nu zic ca 507.00 ar fi prost, spun doar ca 505.01 ar trebui folosit fara griji in masini PD fara DPF, schimbat pana in 10.000km si mult mi ieftin decat un LL de calitate. (pentru ca in discutie nu includ castroale 5w30 sau alte "avioane" de lubrifianti, pretul fiind de multe ori sub un 505.01 de calitate)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Schimba orice ulei indiferent de marca si tip  pana in 10000 km daca vrei sa tii masina mult...ca nr de km. si 8000 km daca mergi preponderent urban.

Modificat de nec100
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

in orice caz, studiind putin data sheet-urile uleiurilor foarte "aplaudate si strigate" aflam ca majoritatea sunt HC.....

PANA SI RAVENOL VPD.. nu este atat de PAO cum cred unii.. Sunt sigur ca defapt ce e fullsintetic e neaparat exotic : REDLINE...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu sunt sigur ca in timp, cu diferenta de pret dintre un castrol magnatec si Redline facem vreo 2-3 segmentari :))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vorbesti de segmentari parca zici de schimbat bujii. Eu as prefera sa platesc in timp in plus pe ulei decat sa am nevoie de asa ceva la masina mea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca vorbim de semisintetice cu toate ca santem off topic.....  si nu face referire la uleiurile PENTRU  motoare    PD

magnacucul  cu bulinuta tatal nostru  de romania e pis...at fata de cel din vest   cel din RO e norma SL   ce are prescriptie  max de uzura pe ax came 120 micron

 

 

cel din tari cu apa calda multa are SN prescriptie max de uzura pe ax came 90 micron.   

 

exemplu     Australia...

 

http://www.castrol.com/en_au/australia/products/cars/engine-oils/castrol-magnatec.html

 

etichetele sant la fel de sforaitoare dar pachetele de aditivare difera

 

cele mai bune uleiuri din RO  10W40 (SEMISINTETICE) sant in opinia mea...

 

VALVOLINE DURABLEND 10W40    (http://www.millionmilevan.com/)

PETRO CANADA  UHP 10W40  (http://lubrifilt.bg/files/pdf/DURON.UHP.10W-40.pdf) (ULEIUL DE FLOTA  CU cea mai mica uzura pe cama in teste  sub 40 micron) de negalat in RO( DEOCAMDATA)

PETRO CANADA  DURON-E 10W40  (http://lubricants.petro-canada.com/en-gb/download.aspx?type=TechData&id=IM-8028E)

Modificat de nec100
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!