Jump to content

Care e cel mai bun ulei pentru TDI PD ?


AndreiO2
 Share

Postare recomandată

These oils are suitable for almost all VAG diesel engines from 2000 onwards with extended service intervals, unitary injector pumps and also Pumpe-Düse ("PD") engines.

Excludes V10, R5 engines and VW Commercial vehicles without fitted DPF (diesel particulate filters) – these must use a 506 01 specification oil.

 

Eu vorbesc din ELSA, cred ca am pus tabelele respective aici pe forum acum mai mult timp in urma.

 

Un paradox, in momentul de fata uleiul OEM 505.01 costa ~70Lei/l fata de OEM 507.00 care a ajuns la 65Lei/l la magazinele din coltul strazii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 

These oils are suitable for almost all VAG diesel engines from 2000 onwards with extended service intervals, unitary injector pumps and also Pumpe-Düse ("PD") engines.

Excludes V10, R5 engines and VW Commercial vehicles without fitted DPF (diesel particulate filters) – these must use a 506 01 specification oil.

 

Eu vorbesc din ELSA, cred ca am pus tabelele respective aici pe forum acum mai mult timp in urma.

 

Un paradox, in momentul de fata uleiul OEM 505.01 costa ~70Lei/l fata de OEM 507.00 care a ajuns la 65Lei/l la magazinele din coltul strazii.

 

cine e elsa? poate trebuie updatat daca e singurul care spune altceva. din moment ce norma 507 are excluse doar acele 2 motoare de mai sus mentionate, mai e nevoie de ceva?

cauta pret oem 507 ca sa faci comparatia de calitate. 

Modificat de jag
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aici discutia se poate prelungi.

Pana sa apara 507.00, se mergea pe 506.01 ca ulei pentru interval extins de service la orice PD ( DPF nu intra in discutie pentru ca pe atunci nu exista). Odata cu echiparea masinilor cu DPF, a fost nevoie si de uleiul low saps, adica de 507.00, care corespundea cerintelor 506.01 in motoarele PD obisnuite (fara R5 si V10 din ratiunile explicate mai sus)

Dupa aparitia 507.00, s-au modificat si recomandarile ELSA. Astfel pentru PD si interval de service extins, recomanda 507.00 SAU 506.01.  

Oricum 506.01 se pare ca este mai rezistent la uzura decat 507.00, dar si mai scump.

Modificat de andrei_221
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Totusi centrul de incercari al vw stie mai bine cu DOCTORI INGINERI din Germania  unde se testeaza uleiurile in motoare  Prof dr ing KOSMEHL de la VW a explicat la un moment dat cum e cu normele   VW50700 este cea mai performanta norma de ulei VW si acopera toate normele dinainte excluzand cateva motoare la care se face precizare expresa de vw50601 

CE NU INTELEGE lume este ca intervalul extins este dat de neamt in conditii standard     in conditii de intensiv( IN Romania EL TREBUIE REDUS )

Uleiul 5w30 vw50700  ESTE mult mai rezistenta la uzura decat 5w40 vw50501

Asta este din prescriptiile normei si blenderii de uleiuri folosesc alta aditivare mai puternica pt norma mai buna.

NORMA 50501 A AVUT 2 iesiri in piata  VARIANTA 1999 jalnica la uzura    si varianta  2005 cu rezistenta la uzura aproximativa cu DEXOS 2 SAU Porsche A40

Evolutia tehnologica uleiurilor e permanenta  exista norme si vascozitati pt motorul respectiv aprobate de constructor

 

In cadrul unei anumite vascozitati performanta uleiului poate evolua in timp.si bineinteles se pune norma cea mai performanta la zi daca motorul nu prezinta uzuri pronuntate si consum de ulei ce presupune reparatii.

 

IATA NISTE TESTE nu sant pe cama dar arata rezistenta filmului de ulei.

 

http://speedtalk.com/forum/viewtopic.php?t=30483

 

 

 

50601 E EGAL LA UZURA cu 50700 dar mai slab la sludge si oxidare

este folosit in motoare cu prescriptie de uleiuri INTRE 2.9 si  3.5 HTHS   (pt consum mic de combustibil)

 

deci o inglobeaza vw50700  complet...

 

LUBRIZOL gigantul mondial al aditivilor pt producatorii de ulei 4mld USD RULAJ ANUAL.

 

se suprapun cele 2 norme si se compara cu click pe sagetile negre.

 

http://origin-qps.onstreammedia.com/origin/lubrizol/Markets/EngineOilAdditives/100132RPtool2012Deploy/rp/pc/index.html

 

 

aici gasiti explicatiile  sefului centrului de testari VW  Dr ing  KOSSMEHL

 

UNDE SE SPECIFICA CITET vw50501 MEDIUM QUALITY LEVEL

VW50700  HIGH QUALITY LEVEL

 

 

http://www.docstoc.com/docs/154784857/4-Engine-Oil-Requirements-Volkswagen-Light-Duty-Diesel-Engines-SOKossmehl-VW

Modificat de nec100
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa inteleg ca ma sfatuiti sa pun un 5w30 LL 507,00 (max 20000km) in detrimentul unui 5w40 505.01 (max 8000km)?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 umila parere...personala..  

vw 50700    10000km  

 

de preferat sa fie dublat si de NORMA PORSCHE C30 (testare suplimentara a uleiului pe circuit de curse 100 ore)

iata lista erwin 2013 cu vw50700 

 

https://erwin.volkswagen.de/erwin/volkswagen/files/oil/step_50400_50700.pdf

 

ai de unde alege o marca buna cauti cu dubla certificare ce exista si in lista PORSCHE C30 (mult mai mica si restrictiva) maxim 20  uleiuri     

 

Lista Porsche C30 o cauti pe net.

Modificat de nec100
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa inteleg ca ma sfatuiti sa pun un 5w30 LL 507,00 (max 20000km) in detrimentul unui 5w40 505.01 (max 8000km)?

 

Depinde ce motor ai si in cine ai incredere aici.

 

@nec100, 507.00 nu are legatura cu 506.01, pe care care nu o inglobeaza, cum gresit afirmi.

Nu mai folosi graficele Lubrizol "as it is" pentru ca nu asta este scopul lor.

 

Nu stii cine este ELSA si totusi ai pretentia ca stii sa recomanzi uleiuri pentru motoarele din grupul VW......

Modificat de Dolfin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu cred ca 506 01 a fost creata doar pt 2 motoare, deci e cam inglobata de 507 pt celalalte motoare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

CUM E OFICIAL   in rest sant basme...

 

http://www.oilspecifications.org/volkswagen.php

 

deci e cum spune vw   (atentie la virgula dupa cuvantul intervals la norma vw50700) 

 

vw50700 merge la orice motor vw  dupa 2000 (care nu consuma ulei excesiv) cu exceptia motoarelor precizate la vw50700

 

si da vw50700 o inglobeaza pe vw50601 (cu exceptia motoarelor mentionate IN LINKUL DE MAI SUS..)

 

la vw intodeauna  cifra mai mare la  sfarsitul codul normei a insemnat norma mai performanta 

 

e valabil si la API    cu cat cifra e mai avansata in alfabet uleiul e mai performant

 

API  SJ,SL,SM ,SN........SN cea mai performanta  

 

si nu e cum spuneau unii mai sus motoare facute pt long life sau nu   uleiurile sant long life sau nu ....nu motoarele

 

pt motoarele mai vechi la vremea respectiva asta era evolutia tehnologica maxima  a lubrifiantului de asta au recomandat....norma mai veche 

in legatura cu longlife acest regim era conditionat de anumiti factori ce nu prea  pot fi respectati in RO

 

Iata cum e considerat  LongLife Servicing ( vw in 2007) cand existau toate normele mentionate mai sus

 

http://www.volkswagen.co.uk/assets/common/content/owners/Longlife_servicing.pdf

Modificat de nec100
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

CUM E OFICIAL   in rest sant basme...

 

http://www.oilspecifications.org/volkswagen.php

 

 

Site-ul oilspecification.org nu apartine Volskwagen, de altfel daca citesti disclaimer-ul este evident ca aceia care l-au realizat nu-si asuma nici o raspundere, nu se constitue intr-o sursa oficiala.

 

Revenind la surse oficiale.

Atasez un crop din ELSA care sper ca este lamuritor, nu se recomanda 507.00 ca inlocuitor la 505.01 daca masina nu este pregatita pentru LongLife Service QG1.

post-68691-0-05456200-1403718818_thumb.j

"Pregatirea" motorului pentru QG1 inseamna si modificari hardware, in afara de DPF si senzor temperatura ulei, am comparat mai demult in ETKA si cred ca am si pus un post in sensul asta.

Modificat de Dolfin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

hardware ar insemna materiale diferite/aplicate. ma cam indoiesc ca faceau asta dupa 2000.

 

o rugaminte, te poti uita si la mine ce scrie, sunt curios daca "imi permite" 504/507. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai chiar in etka scrie 507 merge la amandoua daca il folosesti LL  DAR nu ma opreste nimeni sa arunc uleiul si la 5km parcursi..

 la VW CA SI LA OPEL SAU LA ALTE MARCI  setarea din computer a intervalului de service este in functie de specificul tarii respective  aceeasi masina  cu aceelasi  firmware si hardware  cu aceiasi echipare poate avea interval de service diferit in anumite tari, in functie de conditiile in care este nevoit sa lucreze motorul si transmisia.

SI garantiile pe ani/km  tin seama de aceleasi conditii si nu sant egale in toate tarile lumii la echipare 100 % identica

 

aceasta problema e dezbatuta si  in ultimii ani si lamurita total...

 

aici e scrisoare de raspuns OFICIALAcatre utilizator ce a intrebat  de la VW unde se spune cu subiect si predicat ca normele superioare  (601 SI 507)  amandoua  lui 501 merg in golf 2004 TDI 

 

http://forums.tdiclub.com/showthread.php?t=154521

 

sant zeci de scrisori de raspuns PE NET la aceasta intrebare  de la dealeri si de la vw cu lamuriri oficiale.

 

daca se cauta  TSB  vw50700 vw50501 si se rascoleste dupa o nota tehnica vw sau o scrisoare de raspuns oficiala.

 

intervalul de service este flexibil in functie de exploatare (exact cum spune FAVEU) ce se aprinde in bord este limita maxima DE NEDEPASIT  setata pt tara respectiva

 

http://www.volkswagen.ro/service_accesorii/volkswagen_service/interval_flexibil_de_service

 

 

DE EXEMPLU (O PARANTEZA)LA DACIA  DUSTER ACEEASI ECHIPARE

 

interval revizii RO: 20.000 km / 2anI
interval revizii restuL tarilor: 30.000 km / 2 ani

Modificat de nec100
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai chiar in etka scrie 507 merge la amandoua daca il folosesti LL  ..

 la VW CA SI LA OPEL SAU LA ALTE MARCI  setarea din computer a intervalului de service este in functie de specificul tarii respective  aceeasi masina  cu aceelasi  firmware si hardware  cu aceiasi echipare poate avea interval de service diferit in anumite tari, in functie de conditiile in care este nevoit sa lucreze motorul si transmisia.

SI garantiile pe ani/km  tin seama de aceleasi conditii si nu sant egale in toate tarile lumii la echipare 100 % identica

 

aceasta problema e dezbatuta si  in ultimii ani si lamurita total...

 

aici e scrisoare de raspuns OFICIALAcatre utilizator ce a intrebat  de la VW unde se spune cu subiect si predicat ca normele superioare  (601 SI 507)  amandoua  lui 501 merg in golf 2004 TDI 

 

http://forums.tdiclub.com/showthread.php?t=154521

 

Amesteci lucruri care se intampla la masinile produse in ultimii ani cu masini produse la inceputul anilor 2000 pana in 2009.

De ex. BXE n-a venit sub nici o echipare cu service extins, singura declinare LL a fost BLS (cu DPF), alte came, alte si altele, desi in mare motorul este identic cu BXE.

Sau motorul AXR de pe G4, a fost numai LL.

 

Venind in perioade actuale, lucrurile se intampla cum spui, motoarele toate functioneaza cu 507.00 si intervalele de service fix sau variabil sunt setate in functie de tara, motorina.

 

Scrisorile nu lamuresc nimic, americanii folosesc termenul "is acceptable" pentru a utiliza 506.01 sau 507.00 la un 505.01.

 

ELSA este baza si canalul oficial si corect, iar paginile referitoare la motoarele de pana la CR nu se vor mai modifica pentru ca respectivele motoare nu se mai produc din 2009.

 

 

In concluzie, nu folositi 507.00 la motoare PD care nu au fost pregatite pentru LL (pana in 2009)!

Modificat de Dolfin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ok, referitor la norma 507 pt LL insa, daca nu doresc sa folosesc un astfel de ulei si merg pe clasic 5w40 ce as avea de pierdut in afara faptului ca produce mai multa cenusa si posibil sa imbacsesc filtrul.

 

Eu am motorul de care zici BLS si asa este in cartea service sunt trecute intervale de schimb ulei de 30.000 km (aka LL). Oricum eu schimb uleiul mult mai des (max 8000km) si am alte convingeri referitor la aceste lucruri referitoare la LL. Nu este cazul sa aprofundez. 

 

Referitor la acest ulei cu norma 507 imi lasa impresia ca este foarte subtire si schimbarea lui la astfel de intervale ar fi o crima pt motor. In continuare folosesc ravenol 5w30 VMP dar incet incet as dori sa trec pe 5w40 pt o protectie mai buna. Gresesc?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca treci pe un 5w40 iti va fi afectat filtrul. Altfel, daca n-as avea filtru de particule, eu as uita de 507 si miraculoasa sa performanta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

.... In continuare folosesc ravenol 5w30 VMP dar incet incet as dori sa trec pe 5w40 pt o protectie mai buna. Gresesc?

 

Nu cunosc 5W-40 (poate exista) care sa indeplineasca norma 507.00.

Nu poti folosi un 505.01 la DPF pentru ca pana la urma o sa-l infunzi, ceea ce nu-ti doresti.

 

Poti incerca uleiuri mai bune care sa indeplineasca norma 507.00; Red Line si Amsoil au variante europene cu vascozitate 5W-30 care indeplinesc norma, sau foloseste uleiul OEM VW 507.00, sigur este peste Castrol/Motul/Liqui Molly/Ravenol.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din pacate nu exista 507 00 care sa fie si 5W40

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca treci pe un 5w40 iti va fi afectat filtrul. Altfel,

 

 

 

Vali dar fisa tehnica a ultimei generatii de ulei C_____  spune foarte clar ca protejeaza  filtrul de particule, mai mult  uleiul din bidonul verde spune clar ca este ptr filtru de particule, nu vad unde este problema?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La Castrol se mai afirma ca protejeaza filtrul de particule dar nu se refera la DPF care are conditii mai stricte.

 

Am cautat, exista 5W-40 cu aprobare 507.00, link luat de pe TDI forum:

https://erwin.volkswagen.de/erwin/volkswagen/files/oil/step_50400_50700.pdf

Este vorba de Petronas:

- Aktual Top Synth
- Pulsar Progress

- Selenia Performer

 

@dumidude, Nu stiu de unde ai putea sa le procuri.

Modificat de Dolfin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E o greseala de editare nu exista ulei 5w40 cu vw50700

 

acele uleiuri de la selenia la care se face referire au norma veche vw50501.

 

un ex luat la intamplare (sper sa nu supar vre-un moderator)

 

http://www.lubrifianti-uleiuri.ro/index.php?route=product/product&manufacturer_id=21&product_id=440

 

uleiul CASTROL  5w40   C3   este  norma veche vw 50501

 

 

poti incerca un BARDAHL  5W30

 VW 50700 

 

 

http://www.bardahlexceed.com/prodotti.html

 

http://www.bardahl.it/olio_bardahl/tecnologia.html

 

http://www.bardahlexceed.com/tecnologia.html

Modificat de nec100
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Doar motoarele cu DPF au alt ax cu came, dar as fi de parere ca se datoreaza geometriei diferite pentru DPF.

 

Magnatec spune ca este pentru DPF, are certificarea C3, insa nu are 507.00

Dar faptul ca nu indeplineste TOATE cerintele 507.00, nu inseamna ca o sa infunde DPF ;)

Modificat de andrei_221
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E o greseala de editare nu exista ulei 5w40 cu vw50700

 

Intr-un document oficial nu are cum sa fie greseala de editare.

In link ai varianta actualizata din 20.03.2014, se regasesc aceleasi uleiuri ca in varianta din 21.03.2014 la care am dat link mai sus.

https://erwin.seat.com/erwin/downloadStaticFile/downloadStaticFile/volkswagen/files/oil/step_50400_50700.pdf

 

Cu siguranta uleiurile exista dar probabil nu sunt disponibile in RO/EU.

 

 

...Magnatec spune ca este pentru DPF, are certificarea C3, insa nu are 507.00

Dar faptul ca nu indeplineste TOATE cerintele 507.00, nu inseamna ca o sa infunde DPF ;)

 

Citez "VW 504/507 and Porsche C30 SAPS limits are set by DPF blocking test, not chemical", deci nu intamplator nu are 507.00.

Modificat de Dolfin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Posibil am putea intreba la vw dar tare "ma indoiesc" ca e o greseala in lista

ar fi bine sa apara 5w40  cu vw50700    dar nu cred ca "au interes vw sa aprobe "

ar prelungi viata masinilor peste interesul lor comercial.

 

Normele si sistemele DPF au fost facute exclusiv in interesul comercial ale constructorului  altfel ai fi vazut uleiuri LOW SAPS la flota

si stim bine ca nu exista pt ca s-ar duce motoarele prematur

 

asa ca singurele metode

de a nu ramane captiv in norma constructorului sant " metode neortodoxe"

dpf off software  si inlocuirea dpf cu unul gol ce te scapa de restrictia ash (si la vanzare le pui la loc)

sau doparea uleiului cu un aditiv ce nu dauneaza uleiului low saps si a fost folosit de alti constructori si nu dauneaza motorului.

 

 

norma c3  50501  nu are aceeasi  performante rezistenta la uzura cu c3 50700  chiar daca au acelasi nivel sash

Modificat de nec100
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu este musai sa dai shout down DPF (de ce sa nu fim eco?) :) dupa cum ai tot spus pt norma 507 schimbi mai des uleiul max10000km. Nu este chiar o avere 5l de ulei si un filtru. 

 

Ma mai documentase-m pe BITOG si imi recomadau oamenii de acolo Pentosin care din sursele lor ar fi uleiul cu care iti este livrata masina sau cel putin lichidul de frana ar fi facut de ei. 

 

Este un ulei destul de scump si sta bine pe hartie nu stiu daca cineva la folosit insa, de procurat se poate pt ca este germany. 

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Pentosin

Modificat de dumidude
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!