Jump to content

Care e cel mai bun ulei pentru TDI PD ?


AndreiO2
 Share

Postare recomandată

Nu vreau sa facem o polemica , incearca si dupa aceea mai discutam,este parerea mea si este sustinuta pe zeci de pagini ,uleiul Castrol si Mobil made in Turcia imbuteliate la Cazanesti din cisterna nu se vor compara niciodata cu Ravenol VMO 5w40.fabricat si imbuteliat automat in Germania .Sa stii o vorba de la un mecanic destul de batran ce sunt ,motorul merge cu orice ulei ,dar problema este cum si cat merge.

 

Seara linistita !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aici sunt de acord. Dar personal cred ca e greu sa ne dam seama cat merge cu unul si cat cu celălalt. Sunt multe aspecte ce trebuie luate in calcul. Desigur fiecare decide pt el si are părerea lui. Eu sunt neutru cumva. Nu prea am încredere in nimic ce se fabrica in zilele noastre.. Sper totuși si BXE-ul meu sa nu aibă moarte cel putin 300mii km cu castrol sau poate altceva in viitor..:)

O seara buna

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aici sunt de acord. Dar personal cred ca e greu sa ne dam seama cat merge cu unul si cat cu celălalt. Sunt multe aspecte ce trebuie luate in calcul. Desigur fiecare decide pt el si are părerea lui. Eu sunt neutru cumva. Nu prea am încredere in nimic ce se fabrica in zilele noastre.. Sper totuși si BXE-ul meu sa nu aibă moarte cel putin 300mii km cu castrol sau poate altceva in viitor.. :)

O seara buna

Tocmai de aceea sa ai in calcul un ulei f.bun ,garantat ,original sintetic,cu acest Castrol ,daca ai citit pe aici multi au avut probleme cu axa cu came ,vezi topicul ,si colegul nostru a facut reviziile la timp si la reprezentanta si in mai putin de 200k s-a dus axul ,asa ca ai in vedere acest aspect,este un sfat prietenesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Un link către topic ..?

Si dacă tot faci referire la ravenol vmo 5w40, de unde sa cumpăram asa ceva? Site-ul ravenol România?

Modificat de RzzV
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, mi-am amintit de topic ca l-am citit cam acum un an doi.. Totuși nu sunt convins ca uleiul a fost de vina..dar nu vreau sa vorbesc prostii neavând suficiente cunoștințe despre Masina respectiva si nici despre mecanica in amănunt (doar lucruri generale si cumva logice).

Am editat postul anterior si am mai pus o întrebare, dacă imi poti răspunde. Multumesc :)

Modificat de RzzV
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cum zice un coleg de pe alt forum, cu care desi ma cam bat cap in cap in ceea ce priveste producatorul, macar am ajuns la o concluzie comuna: uleiurile din State sunt la ani lumina fata de celellate inclusiv cele din EU... Amsoil, Royal Purple etc. Eu folosesc Redline 5W50 desi n-o sa am nevoie in veci de vascozitatea respectiva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

CASTRON nu are nici un ulei sintetic "real" marketat in GERMANIA cu baza preponderent in amestec PAO   pt masini LIGHT DUTY  doar semisintetice grupa3+

bidoanele sant marcate in GERMANY cu HC SYNTEZE  sau VOLLSYNTEZE nici vorba de VOLLSYNTETISCHE.

Modificat de nec100
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce sa aleg pt un passat avf tdi-pd ?

1. Motul specific 505.01 5w40

2. Ravenol vmo 5w40

Exclus castrol, mobil si alte turcisme..

Multumesc !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ravenol VMO,eu de Motul nu am fost multumit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ravenol VMO este full sintetic ? ca si performante, e ok? Oricum il schimb undeva la 8000km. Dar ma intereseaza sa protejeze pe cat posibil axa/tacheti si alte interne, cu alte cuvinte sa se comporte bine si sa isi faca treaba.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bun... Alte variante in afara de astea? Poate ceva mai rasarit... Nu conteaza neaparat pretul, vreau ulei calitativ... Astazi il voi achiZitiona. Mai astept pareri! Multumesc !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce sa aleg pt un passat avf tdi-pd ?

 

 

VW 505.01  sau VW 506.01

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bun... Alte variante in afara de astea? Poate ceva mai rasarit... Nu conteaza neaparat pretul, vreau ulei calitativ...

 

Ti-am sugerat deja Red Line, daca nu conteaza pretul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Motul Specific 505.01 aduce diferente notabile in bine fata de restul uleiurilor uzuale, recomand!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acum un 2 ani am facut un experiment. Am renuntat la Edge si am pus un ulei (xado) fara aprobarea vw, ci cu recomandarea ca indeplineste norma 505.01.

Dupa un minut, am avut senzatia ca motorul este mai silentios. O sa imi spuneti ca e normal: ulei nou,placebo, etc. Dupa 10-15 minute de rulaj am avut alta senzatie si anume ca temperatura apei crestea mai incet. La fel, placebo, ulei nou, etc. Dupa un drum la Buzau cu motorul in 3000 rpm am facut comparatie cu un alt audi (2.0tdi/2005) caruia tocmai i se schimbase uleiul (mobil1 sau castrol 505.01). Diferenta enorma! Al meu (1.9tdi/2002) torcea mult mai linistit! E drept ca eu pun ulei 2T in motorina si e posibil sa ma ajute. Dupa 10k km am trecut ravenol pt pd, fiind la jumatate de pret. Imediat ce l-am pus motorul a devenit zgomotos. L-am lasat cateva minute si tot asa de zgomotos. Am rulat 3 km iar temperatura apei a crescut foarte repede. Schimbul de ulei si filtre il fac eu in garaj. In ce priveste motorul sunt maniac caci il ascult tot timpul. Supraveghez temperatura apei si a aerului exterior in permanenta (apropo, consumul cel mai mic il am la o temperatura a aerului intre 21-29 grade si la 3000 rpm.)

Revenind la uleiul de motor: nu spun sa folositi XADO caci nu stiu daca mi-a protejat camele si nici nu am reusit sa aflu -in 3 ani, valoarea hths. Nu spun nici ca ravenol nu e bun, din aceleasi motive. Mi-ar fi placut sa trimit uleiul la analize in state. poate altadata. Ce pot spune este faptul ca avem motoare diferite -desi specificatiile sunt identice, exploatate diferit si de aceea uleiul bun pentru motorul tau il gasesti singur, incercand. As fi incercat red line, dar e prea scump.

Daca doriti sa intelegeti cum e cu uleiurile, cititi tot topicul si alte topic-uri (straine)  si despre alte motoare. Pd are nevoie de mid level Sulfated Ash, Phosphorous, Sulfur, care sa indeplineasca acea a3b4 de acum 10 ani si hths de minim 3.8 (spun eu). tnb 9. daca e prea mare (11-12) inseamna ca uleiul are o problema. care? cititi, cititi si iar cititi. daca vreti.

acum am iar xado in motor. si ps+2T in motorina. ma incanta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce treaba are  MID LEVEL  ash cu PD  (sant chestii total separate)  

ash MIC mai mic de 0.8  ,  LA DPF  este cerinta

la fara DPF poti pune si 1 ash   

1. norma A3/B4 de acum 10 ani la care faci referire e jalnica la uzura FATA DE A3/B4 2008

2 norma vw 50700 e superioara normei 50501 (o inglobeaza pe vw50501 mult tare)

3.zgomotul motorului nu-ti da absolut nici un indiciu despre performanta antiuzura a uleiului

testele cele mai severe sant testele pe cama  

 

vw face testul radionuclid  pe cama   norma vw50700  650 ore (minim rezistenta)

norma vw50501  250 ore rezistenta.

(daca te uiti FERRARI NORD AMERICA recomanda 5w30 PENNZOIL ULTRA   DECI SUBTIRIME CU PELICULA EXTREM DE REZISTENTA.

 

DECI ai de citit.

 

normele ACEA comparative 

 

https://www.lubrizol.com/EngineOilAdditives/ACEA/Sequences/ACEA-A3B4-10.html

 

comparare norme

performante primare (click pe sagetile negre si suprapunere-

-paianjen mai mare norma mai performanta)

 

http://origin-qps.onstreammedia.com/origin/lubrizol/Markets/EngineOilAdditives/100132RPtool2012Deploy/rp/pc/index.html

 

catalogul cu prescriptiile tuturor normelor de ulei  si prescriptiile rezistentei la uzura a fiecarei norme a fiecarui constructor nu-l mai pun e stufos si f greu de inteles pt nespecialisti.

 

deci e cum ai spus  citeste citeste citeste...

Modificat de nec100
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu este chiar asa simplu, 507.00 este nativ pe vascozitate 30, mai subtire fata de 505.01 care este pe vascozitate 40.

 

In mod normal, la un motor care nu este pregatit pentru service extins nu este recomandat sa folosesti 507.00, ELSA are renumitele tabele cu recomandari si pentru motoarele vechi fara DPF singura recomandare este 505.01.

Desigur, mai putem discuta si valorile HTHS la A3/B4 sau C3 si A5/B5.

 

In concluzie, pentru PD-urile fara DPF - 505.01, in functie de anul de productie al motorului se poate folosi un ulei cu norma 505.01 (1999 - full SaPS) sau 505.01 (2005 - mid SaPS) daca motorul este EURO4.

Cu DPF - 507.00.

Modificat de Dolfin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

507 este inclusiv pt pd. de unde scoateti chestiile astea ca ce e vechi e bun? puneti un link cu dovada de la vw. peste tot scrie clar ca normele noi le includ pe cele vechi.

 

These oils are suitable for almost all VAG diesel engines from 2000 onwards with extended service intervals, unitary injector pumps and also Pumpe-Düse ("PD") engines.

Excludes V10, R5 engines and VW Commercial vehicles without fitted DPF (diesel particulate filters) – these must use a 506 01 specification oil.

 

cele cu interval extins probabil au acel senzor care nu face nimic concret motorului. deci utilizate normal pot fi puse pe orice motor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din cauza marketingului sufera si motoarele .  asta e o concluzie ce poate fi trasa de oricine cu ceva cunsotinte generale. Motoarele cad prada mirajului marketingului.

 

toti producatorii incearca sa simplifice treaba cu uleiurile.

Vezi Opel care are mai nou doar norma dexOS2 ( orice motor de opel de orice varsta, poate folosi orice ulei care are norma dexOS2)

vezi BMW cu LongLife 04 ( benzina, diesel, cu /fara catalizator, cu/fara DPF)

vezi Porsche cu A40 (benzina orice motor), C30 (diesel orice motor)

 

asa si VW are doar 2 uleiuri care acopera 98% din motoare.  Este economic sa ai un singur ulei pentru toate (manipulare usoare, stocuri reduse, simplitate, etc)

504.00/507.00 - un singur 5w-30 care acopera orice motor diesel sau benzina ( PD, CR, TSI, etc)

506.01 -  la R5 (motorul PD de 2.5l pe Transporter si Touareg) sau V10 ( 2 bucati R5 puse unul langa altul) - motivul fiind  ca aceste motoare ( relicve de altfel ca VW nu le mai produce) au distributie pe pinioane, iar 506.01 are si aditivi EP necesari (similiar celor din cutiile de viteze) care protejeaza pinioanele.  VW a incercat si 504.00/507.00 pe aceste 2 motoare si a ajuns la concluzia ca e mai ieftin sa recomande uleiul initial, adica 506.01 (care vine  intr-o singura vascozitate 0w30 si este foarte scump ) decat sa schimbe pinioanele si axele cu came care cedau.

 

Nu am vazut inca masina PD (personal vorbind) adusa din Germania , sa aiba servisare facuta cu 505.01/interval 1 an sau 15.000 km ( deci neamtul avea incredere ca 200.000 km merge struna motorul cu 5w30 Long life)

Deci concluzia ar fi urmatoarea:

1. Uleiul 505.01 este foarte bun ( rentabil) si protejeaza foarte bine maxim 8-10.000 km. Dupa aceasta cifra incepe sa piarda din calitati, cu repercursiuni spre rulajul 300.000 + km

2. Uleiul 505.01 tinut 15.000 km in motor protejeaza suficient de bine pana spre 200.000 km. pe aici incep deja problemele cu axa cu came si evolueaza spre rulaje mai mari in functie de calitatea uleiului folosit ( ulei mai bun - defectiunile se manifesta mai tarziu)

3. Uleiul 504.00/507.00 protejeaza foarte bine intre 15.000 si 20.000 km . la fel, axe cu came merg pana spre 200.000 - 250.000 km. Am vazut destule axe cu came inca bune si spre 400.000 km.

4. Uleiul 504.00/507.00 se degradeaza rapid dupa 20.000 km. Cei care se incapatanau sa il tina 30.000 km plateau pana la urma un ax cu came.

 

Aici discutia se poate ramifica intre singura configuratie cu probleme, si anume motorul PD cu un singur ax cu came.  Cel cu 2 axe (16V, BKD, BKP, etc) nu sufera de problema axelor duse, pentru ca au tacheti cu role.

In alte parti ale motorului nu se manifesta uzuri, deci nu luam in calcul asa ceva.

Deci daca nu ar fi axul cu came buclucas, motoarele PD ar merge mult si bine cu ulei 505.01 (schimbat la 15.000 km) sau cu ulei 507.00 (schimbat spre 25.000 km).

Dar camele ingustate foarfeca cel mai rau uleiul si acolo incepe sfarsitul, sau acolo incepe marea problema a PD-ului.

practic norma de PD nu are nicio treaba ( paradoxal) cu Pumpe Duse-ele (cu injectoarele). Injectoarele au culbutori cu role si came de antrenare foarte late. Astea merg cu orice ulei. De fapt norma PD incearca sa protejeze micutele came ale supapelor.  Atat si nimic mai mult.

In rest PD-ul e un diesel normal , care ar merge cu orice ulei pentru motoare diesel.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!