Jump to content

Care e cel mai bun ulei pentru TDI PD ?


AndreiO2
 Share

Postare recomandată

Am mai spus: Redline 5W-40 si Renewable Lubricants 5W-40.

Astea nu sunt in "trendul producatorilor"...

Sunt uleiuri cu "u" mare.

Hidrocracat-ul nu se mai amesteca deloc cu PAO. S-ar duce tot "farmecul" costului scazut de fabricatie.

Este binecunoscut ca este considerat in SUA "sintetic", de cand catastrolul a lansat "Syntec"-ul ce era denumit mincinos, pe atunci, "fully synthetic".

Exxon Mobil a reactionat dandu-i in judecata , dar BP Ca(ta)strol a castigat (din pacate, as zice) procesul si cum justitia americana se bazeaza pe jurisprudenta, acum orice HC poate fi etichetat "fully synthetic". Bulibaseala mare...

Drumuri bune!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si BP(Castrol produs nou) si EXXON(Mobil)...

post-64586-0-55971000-1344436615_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

de fapt, in UE ce are minim 70% Poli-alfa-olefini (grupa 4) si esteri este considerat full sintetic - asta inseamna ca poate avea restul de 30% uleiuri HC, aditivi de tot felul; daca are minim 70% ulei hidrocracat este etichetat ca ulei HC sau "sintetic" sau cu "tehnolgie de sinteza"; se observa mai ales la producatorii germani faza cu "HC"; nu se mai folosesc esterii pentru diminuarea costurilor dar si datorita faptului ca amestecurile PAO+HC ating performante bune; coeficientul de frecare la uleiul HC este mai mic decat la esteri; pe de alta parte esterii sunt mai rezistenti in timp; misiunea si arta producatorilor este sa obtina amestecuri cat mai bune cu niste costuri reduse; unii nu reusesc (Castrol, GM, etc.), altii da (Valvoline, Havoline, Mobil...); nu trebuie sa blamam toate tipurile de uleiuri bazate sau amestecate cu HC, iar uleiurile 100% esterice merg doar la masinile de cusut sau la mecanisme fine...

Modificat de bluetux
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

"coeficientul de frecare la uleiul HC este mai mic decat la esteri"

Ai si dovezi indubitabile vis-a-vis de aceasta afirmatie?

"uleiurile 100% esterice merg doar la masinile de cusut sau la mecanisme fine..."

Dar fata de aceasta?

Trebuie sa intelegem ca Redline, Renewable Lubricants ori Silkolene Pro-S merg "doar la masinile de cusut si mecanisme fine"?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu tb sa intelegem asta, dar nu exista uleiuri de motor bazate 100 % pe esteri, nici macar cele de mai sus:; e stiut ca datorita structurii moleculare avem niste dezavantaje la esterii puri:

- stabilitatea hidrolitica e inferioara celei specifice uleiurilor minerale: in combinatie cu apa sau in conditii de umiditate excesiva apare fenomenul de hidroliza, uleiul esteric pur devine acid, proprietatile chimice se schimba si uleiul devine inutilizabil pentru scopul propus;

- esterii puri sunt incompatibili cu unele materiale din care sunt produse garniturile de etansare, pe scurt ataca garniturile mult mai mult decat uleiurile minerale;

- vascozitatea foarte redusa fata de PAO sau HC - rezultata tot din structura moleculara - nu asigura componentelor motorului o protectie adecvata antizura in orice conditii daca am folosi ulei 100% esteric.

Uleiul esteric este renumit pentru stabilitatea termica, pentru proprietatile exceptionale de solvent si detergent, dar nu se foloseste neamestecat pentru ungerea motoarelor, pot fi uleiuri cu baza esterica in amestec cu PAO, cu baza PAO in amestec cu esteri, plus aditivii. Dar tendinta actuala este amestecul HC + PAO+aditivi sau chiar HC + aditivi...

Vascozitatea uleiului scade odata cu rulajul, uneori sub valorile minime admise se observa asta din analize de ulei uzat - un exemplu la uleiul Nissan Ester dupa aprox 5000 km

6_23_11.png

Modificat de bluetux
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

"dar nu exista uleiuri de motor bazate 100 % pe esteri, nici macar cele de mai sus"

In "apararea" acestei afirmatii ai vreo dovada indubitabila? Te contrazic si-ti spun ca induci in eroare in timp ce tu insuti esti in eroare, si "uleiurile" de mai sus sunt 100% esterice in afara pachetului de aditivi, ceea ce "arunca in aer" toata demonstratia ta. Contraargumente de genul unei U.O.A. oarecare de la Blackstone sunt absolut irelevante. Uleiul "Nissan ester" este , cel mai probabil, un produs rebranduit, pentru reprezentante. El prezinta o vascozitate (cinematica) OK pentru rulajul de 3056 de mile, mai ales ca e posibil sa fi "plecat" tot de pe "acolo". De la 9,5 csT in sus "pleaca" xxW-30-urile in ceea ce priveste vascozitatea cinematica, insa nu e aici e punctul forte al estericelor ci la HTHS-ul absolut stabil si extrem de mare ceea ce le face niste adevarate 'scuturi" antiuzura in timp ce este pastrata o vascozitate cinematica decenta si mica(ceea ce se urmareste!) la acelasi HTHS.

"stabilitatea hidrolitica e inferioara celei specifice uleiurilor minerale: in combinatie cu apa sau in conditii de umiditate excesiva apare fenomenul de hidroliza, uleiul esteric pur devine acid, proprietatile chimice se schimba si uleiul devine inutilizabil pentru scopul propus;"

Astea sunt neadevaruri. Estericele sunt, intr-adevar, usor higroscopice. Cum sa apara hidroliza si sa devina acid in combinatie cu apa?!? Complet fals. De unde ai aceste informatii? Poti cita?

"esterii puri sunt incompatibili cu unele materiale din care sunt produse garniturile de etansare, pe scurt ataca garniturile mult mai mult decat uleiurile minerale;

- vascozitatea foarte redusa fata de PAO sau HC - rezultata tot din structura moleculara - nu asigura componentelor motorului o protectie adecvata antizura in orice conditii daca am folosi ulei 100% esteric."

Nu este adevarat, pur si simplu. Intr-adevar motorul este pastrat mult mai curat si "sludge"-ul nu mai contribuie "abuziv" la etansarea vreunei garnituri mai "batrane". Uleiul nativ 100% esteric are coeficientul de vascozitate cel mai mare dintre lubrifiantii folositi ca baza in industria de profil. De unde ai scos asa ceva?!? "Vascozitate foarte redusa"?!?! Ai idee ce vascozitate "nativa" are Redline-ul fara vreun aditiv in momentul cand iese "din instalatie"? De unde ai aceste informatii?

"Uleiul esteric este renumit pentru stabilitatea termica, pentru proprietatile exceptionale de solvent si detergent, dar nu se foloseste neamestecat pentru ungerea motoarelor, pot fi uleiuri cu baza esterica in amestec cu PAO, cu baza PAO in amestec cu esteri, plus aditivii. Dar tendinta actuala este amestecul HC + PAO+aditivi sau chiar HC + aditivi..."

Ti-am trimis niste brand-uri de uleiuri si n-ai avut amabilitatea sa imi explici cu ce fel de "PAO" sau "HC" sunt mixate. Te anunt eu ca sunt 100% esterice. Si te rog sa produci contraargumente. Asta iti "naruie" toata demonstratia plina de afirmatii false, fara acoperire in realitatea tehnica.

In rest, pot sa iti spun ca este atat de gresit ce afirmi pe aici, incat e greu de facut un raspuns elaborat si "cumpatat" la aceste afirmatii. Tot ce pot sa iti spun este:

"Complet gresit!"

Modificat de iuliu m.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

"neadevarurile" sunt lucruri stiute demult de toata lumea, poti gasi singur pe net detaliate toate dezavantajele enumerate mai sus, nu e nevoie sa ne inflamam;

s-ar putea sa vorbim totusi de tipuri diferite de esteri - si asta e adevarat... oricum, vorbim de specii "disparute" de pe piata..

si da, nu exista uleiuri pentru automobile 100 % esterice, daca sunt aditivate tot nu ajung la 100%, nu?

- daca ai o fisa tehnica sau un MSDS poti sa o prezinti;

altfel, avem:

Red Line are fise "garnisite" din care nu lipsesc surprizele:

0W40 High Performance Motor Oil - flash point de toata jena = 218, la fel si 0w30

5W40 High Performance Motor Oil are VI 170, sub multe HC

vascozitatile sunt mari, ce-i drept, nu stiu daca de la esteri i se se trag, dar n-as pune asa ceva pe o iarna geroasa, pe TD mai ales.

parerea (nu numai a mea) este ca nu-si merita pretul, utilizatorii de Redline si Mobil (USA) nu au sesizat vreo diferenta, iar Redline e dublu la pret - care pret in Romania e si fix pentru orice tip = 100 ron/litru :)

in rest, ai putea sa-ti verifici tonul, daca te rastesti nu inseamna ca ai si dreptate...

Modificat de bluetux
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cristianionut

Banuiesc ca sunt putini care pun in masina uleiuri din SUA,nu neaparat din cauza pretului.

Da, este o problema, dar unul ca mine a pus un 5w 40 valvoline USA in tdi-pd si nu au fost probleme.

Intr-un mobil 1 diesel truck, tot 5w 40 care are API CJ, se pare ca nu are si vw 50501, desi pare interesant?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

Nu m-am "rastit" catusi de putin. Este, ca de obicei, una dintre falsele tale impresii.

Nu sunt deloc "inflamat" , mai degraba amuzat de consideratiile tale tehnice complet gresite.

Unde ai gasit pe net aceste dezavantaje, de care vorbesti? Ma tem ca e vorba de o interpretare personala, extrem de gresita a lor. Poti preciza cateva surse?

"s-ar putea sa vorbim totusi de tipuri diferite de esteri - si asta e adevarat... oricum, vorbim de specii "disparute" de pe piata.."

La ce te referi in alocutiunea: "tipuri diferite de esteri"? Sau in expresia:"specii "disparute" de pe piata"?

Ca sa iti raspund , te rog sa precizezi!

"si da, nu exista uleiuri pentru automobile 100 % esterice, daca sunt aditivate tot nu ajung la 100%, nu?"

Uite cum sta de fapt treaba, draga bluetux :). Atunci cand se face vorbire de uleiuri si compozitia lor se intelege , generic, ca se discuta despre baza produsului , in afara pachetului de aditivi. Ea, baza, poate fi 100% "ceva" sau "altceva" sau poate contine grupe diferite de produs. Nu se vorbeste deloc de pachetul de aditivi, care exista intotdeauna, dar se subintelege a fi prezent fara a influenta in exprimare, cel putin, compozitia bazei de produs. Aceea denumeste de fapt compozitia uleiului respectiv. Intelegi?

Am o gramada de MSDS-uri si fise de produs insa nu sunt relevante in contextul dat. Sunt accesibile oricui are o conexiune de internet.

Red Line are fise "garnisite" din care nu lipsesc surprizele:

0W40 High Performance Motor Oil - flash point de toata jena = 218, la fel si 0w30

5W40 High Performance Motor Oil are VI 170, sub multe HC

Nu stiu la ce se refera epitetul "garnisite".

Poate vei fi mai exact ca sa iti pot raspunde.

Flash point-ul acela este unul mai mult decat decent, si nu l-as denumi deloc "de toata jena" fata de alte xxW-30-uri de pe piata. Cu ce l-ai comparat?

Cat despre V.I.-ul postat(170) te asigur ca este excelent pentru un xxW-40. Cate ai vazut mai bune de atat? Poti exemplifica?

vascozitatile sunt mari, ce-i drept, nu stiu daca de la esteri i se se trag, dar n-as pune asa ceva pe o iarna geroasa, pe TD mai ales.

Vascozitatile acelea si mai ales HTHS-ul excelent, i se "trag" de la compozitia poliolesterica 100% ( in afara pachetului de aditivi, care nu se ia in considerare, "by default", ca sa zic asa, sper ca acum ai inteles...). Ele sunt cu adevarat remarcabile si , mai ales , nu se pierd pe masura parcurgerii kilometrilor, din acelasi motiv.

Iarna , Redline este un ulei extrem de "tare" fiindca acele vascozitati sunt mari , la 100 gr. C, dar ele sunt excelente(suficient de mici) la rece(40 gr. C), el "permitandu-si" acest lux din pricina formularii deosebit de "nobile"(practic cea mai avansata din industrie).

El este cu atat mai indicat pe o iarna "geroasa". Personal, folosesc acest ulei de peste un an si in ultima iarna, care mie mi s-a parut deosebit de "dura", am experimentat cele mai OK porniri de pana acum si am "destule" experiente cu "destule" uleiuri. Aici trebuie sa ma crezi pe cuvant ca n-am poze :)

parerea (nu numai a mea) este ca nu-si merita pretul, utilizatorii de Redline si Mobil (USA) nu au sesizat vreo diferenta, iar Redline e dublu la pret - care pret in Romania e si fix pentru orice tip = 100 ron/litru :)

Faptul ca (si) in Statele Unite este plin de "redneck"-si cu o alta "gramada" de opinii proprii mai ales diletantilor, nu-i un secret pentru nimeni.

Numai ca nu cred ca trebuie luata ca "litera de lege" aceasta "mare de opinii" americana, extrem de eclectica, ci ,mai ales, adevarul tehnic.

Nu consimti?

Ultimul si cel mai grav, dar in acelasi timp, mai usor de "demontat", neadevar. Si anume pretul. Eu am folosit 5W-40 si 0W-40 de la Redline. Pe ambele am dat ~70 RON/quart(0,946 l). Cel mai putin am dat 68,5 RON/quart. Deci "mythbusted"......

Unde ai vazut sau auzit de pretul pe care l-ai postat?

Unde ti s-a parut ca m-am "rastit" sau ca mi se pare ca "asa am dreptate"?

Sa nu crezi ca posturile tale pot enerva. Ele sunt mai degraba hilare si prieteni mult mai avizati in domeniul frictiunii/lubrifierii decat mine s-au amuzat copios cand le-am recomandat linkul si posturile tale. Incearca sa "te pui la punct" un pic si abia apoi vei vedea cum stau lucrurile de fapt. E o parere.

Multa bafta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

deja discutia nu mai este pe intelesul unui vizitator obisnuit al forumului... parerea mea ar fi, daca tot stiti asa bine sa intepretati fise tehnice si MSDS, sa specificati clar si concis ce ulei ati alege voi personal, motorul pentru care l-ati alege si cate argumente pro. Bazele lubrefierii nu sunt in discutie aici.... :)

Conform http://ulei-sua.com Redline este intr-adevar cam 100 lei / quart.....

Modificat de andrei_221
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cristianionut

Si dupa 23 de pagini s-a identificat cel mai bun ulei pentru pd !?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

"cel mai bun" oricum nu exista.... insa exista "mai bun decat ..." si asta ne intereseaza pe toti, mai ales daca exista si ceva experiente personale.

Singura problema reala intr-un motor PD este protectia camelor si tachetilor de la supape, pentru ca acolo este frecare directa, fara role.

Deci este nevoie de un ulei care sa nu cedeze sub sarcina - din cate imi dau seama cu un HTHS mai decent. Se vorbeste multe despre ZDDP care s-a scos din uleiuri si care ar fi facut minuni la protectia camelor si tachetilor.

Modificat de andrei_221
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

deja discutia nu mai este pe intelesul unui vizitator obisnuit al forumului... parerea mea ar fi, daca tot stiti asa bine sa intepretati fise tehnice si MSDS, sa specificati clar si concis ce ulei ati alege voi personal, motorul pentru care l-ati alege si cate argumente pro. Bazele lubrefierii nu sunt in discutie aici.... :)

Conform http://ulei-sua.com Redline este intr-adevar cam 100 lei / quart.....

Cred ca s-a inteles destul de clar ce ulei/uleiuri as alege , de ce iar motorul...este in titlul topicului. PD( de preferat fara filtru de particule unde apar niscai complicatii, nu mai explic acum de ce...). Sau nu?

Pot preciza prompt oricui vrea sa afle , pe PM, ca sa nu fac reclama, de unde pot lua Redline, Renewable Lubricants, Amsoil si alte uleiuri mai exclusiviste, la pretul pe care l-am aratat in precedentul meu post(pentru Redline, si, in orice caz, apropiat si la celalalte, o idee mai scump pentru Renewable Lubricants, insa nu "infiorator")

Deci sursa din link-ul ala nu mi se pare relevanta.

Si daca ar fi sa ne ghidam dupa logica formala exista desigur un ulei "cel mai bun". Problema este de a-l identifica si a decide daca este fezabil/rentabil sa il folositi. Asta-i tot. Nu gasesti? Eu m-am exprimat deja in legatura cu asta si am emis si o serie de argumente.

In amanunte nu cred ca e cazul sa intru pentru a fi "pe intelesul oricarui vizitator obisnuit al forumului".:)

"Clar si concis".:)

Drumuri bune!

Modificat de iuliu m.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aveti grija ce recomandati pt PD....

@andrei_221''Singura problema reala intr-un motor PD este protectia camelor si tachetilor de la supape'',mai adauga la lista ta si injectoarele.. ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la injectoare nu e problema asa mare , intrucat beneficiaza de tacheti cu role. iar alte nevoi de ungere nu prea cred ca are injectorul.

iuliu.m - ai pus punctul pe i ... "Problema este de a-l identifica si a decide daca este fezabil/rentabil sa il folositi." Un ulei poate fi satisfacator ca pret si calitate daca il schimbi mai des (10.000 km in loc de 15.000 km de exemplu) si tot iesi ma ieftin decat redline, amsoil, etc.

Modificat de andrei_221
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

as merge in continuare pe cele recomandate ptr. 505.01 si care, in plus, sunt bune si pentru motoarele cu filtru de particule, cu preturi pentru toate buzunarele :)

Havoline Utra S 5w40 de la ChevronTexaco, eventual tipul cu Deposit Shield

https://www.cepsa.co...1-P7-160112.pdf

RAVENOL Vollsynthetisches Multiöl VMO SAE 5W-40

http://ravenol.de/products?part=407

WOLF MASTERLUBE SYNFLOW PI 5W40

http://www.wolfoil.com/tds/21116we.pdf

Modificat de bluetux
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si atunci de la ce provine norma speciala 505.01 pt motorizari PD?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Uleiurile cu aprobare 507.00, pentru filtru de particule, sunt "limitate" drastic in ceea ce priveste concentratia de aditivi antiuzura(nu mai intru in amanunte), tocmai pentru a proteja DPF-ul. Cred ca e o eroare sa renunti la protectia suplimentara oferita de un 505.01 motorului, daca filtrul de particule care ,altfel, este protejat prin "castrarea" uleiului, ca sa zic asa, nici macar nu exista.

Andrei, ai perfecta dreptate. Pentru rulaje anuale mari, incepe sa se simta costul suplimentar al unui ulei superperformant. In ceea ce ma priveste fac cam 10-15 k km pe an (cu masina personala, restul-cu cea de serviciu...) ceea ce inseamna ~un schimb de ulei pe an. De aici rezulta o diferenta de pret de cateva zeci de lei, maxim 100 RON la un schimb complet de ulei, care mi se pare acceptabila, ca , virgula, cost suplimentar, pentru o protectie excelenta a motorului si o usoara crestere a performantelor, un sunet mai "legat", o comportare constanta pe diferite "zone" de utilizare, etc. Nu optimizez atat de brutal costurile cand vine vorba de masina mea. Poate ca daca as fi parcurs 40-50 k km/an (numai) cu ea m-as mai fi gandit, totusi...

Drumuri bune si fara evenimente!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai de la treaba asta cu camele... Daca te uiti la axul cu came de la ALH (non PD) si la cel de PD vei vedea ca au ingustat camele foarte mult ca sa faca loc si la camele de la injectoare. Asta inseamna ca a crescut foarte mult forta de apasare pe unitatea de suprafata, deci nevoie de un ulei care sa reziste mai bine la forta mai mare.

post-17228-0-47037100-1344581097_thumb.j

Modificat de andrei_221
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

VW 505.01

Special engine oil for VW turbodiesel engines with pump-injector-unit and for the V8 Commonrail turbodiesel engines. Meets ACEA B4 SAE 5W-40 specification.

VW 506.01

These oils are especially for "Pumpe-Düse" (unit injector or "PD" engines) running on extended service intervals (30,000 - 50,000km / 24 months). Oil change is indicated by the electronic service indicator.

VW 507.00

Low SAPS oils suitable for Euro 4 engines and almost all VAG diesel engines from 2000 onwards with extended service intervals, unitary injector pumps and also Pumpe-Düse ("PD") engines. Excludes V10, R5 engines and VW Commercial vehicles without fitted DPF (diesel particulate filters) – these must use a 506 01 specification oil.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

"507.00 engine oil required for VW TDI and Audi TDI with DPF filters

DPF clogging is why only VW Audi (VAG) 507.00 engine oil is recommended for cars with DPF. If for no other reason to make sure the engine warranty is upheld if they say the problem was cause "because you didn't use the right oil", VW 507.00 oil is low ash and will maximize the life of the DPF. While the regeneration cleans out almost all of the soot buildup, there are things like metals from normal engine wear and additives in the engine oil which cannot be burned out of the filter. Over time, this will build up. While it's possible to remove and clean a clogged DPF filter, it's not easily accessed on Audi A3, VW Golf or Jetta. 504.00 was used on Touareg V10 with DPF.

The part number for 507.00 engine oil is VW# gvw 052 195 m2. Some brands that meet this spec and some places you can buy it are: Castrol SLX Professional LL03, Motul specific VW 507.00, Total Quartz Ineo 5w30 507.00, and Mobil 1 ESP Formula 5W-30 (spec sheet linked). The part numbers for 5w-30 507.00 engine oil are:

VW# g v52 195 a1 (gv52195a1) for .5 liter

VW# g vw 052 195 m2 (gvw052195 m2) for 1 liter

VW# g 052 195 m4 (gvw052195 m4)for 5 liters

It's also possible that there is something about 507.00 engine oil vs. others that is designed to deal with all the fuel that ends up in the oil from post combustion injection. The post combustion injection is also known as an active regeneration "self clean" cycle."

Din ce ai postat/citat nu reiese foarte clar ce este recomandat pentru motoarele PD+DPF.

Asa ca am venit cu o completare.

Cele bune!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

iarasi intram in amanunte? :)

asta deja ar trebuie sa stie tot poporul :

505.01 - norma minima pt PD fara filtru de particule si interval de service normal (max 1 an sau max. 15.000 km - nu este bun pentru PD cu filtru de particule, deoarece prin ardere produce o cantitate de cenusa care infunda filtrul de particule)

506.01 - norma pt PD fara filtru de particule, cu interval de folosire Long Life (de asemenea nu este recomandat pt filtru de particule)

507.00 - norma pt PD cu filtru de particule si interval de folosire Long Life ( produce foarte putina cenusa prin ardere si nu infunda filtrul de particule)

Modificat de andrei_221
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ACEA C3

API SM/CF

BMW Longlife 04

Meets Fiat 9.55535-S2

Meets Ford WSS-M2C-917A

MB-Approval 229.31

VW 502 00 / 505 00/ 505 01

;)

post-64586-0-76520600-1344585624_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu dupa ce am adus masina din germania i-am schimbat uleiul(pt ca mi-a aparut martor in bord) cu castrol turbo edge 5w40.de regula modelul nu e echipat cu dpf din farbrica dar dupa ce i-am facut o revizie la reprezentata mi-au spus ca are montat DPF aftermarket.din ce am citit pe forum 5w30 e pt dpf.se poate intampla ceva daca folosesc 5w40 sau trebuie schimbat urgent?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!