Jump to content

Care e cel mai bun ulei pentru TDI PD ?


AndreiO2
 Share

Postare recomandată

LM 5w40 505.01 singurul ulei la care n'am avut gram de consum in >7000 km. Still going strong.

Motul 507.00 de exemplu mi l'a papat pana mi s'a aprins becul in putin peste 3000 km.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cautand pe net un ulei am dat peste Aral tronic 431. Prin 2011 sau 2012 stiu ca se intrerupsese fabricarea lui. Acum il desopar pe mai multe site-uri printre care si autokarma. O fi aceeasi "reteta"? Il foloseste careva? Tare bine se mai impaca AVB-ul meu cu el. Nu completam deloc intre schimburi(10 000 km). A inceput sa se auda tachetii dimineata si sa haleasca pana la un litru la schimb de cand am inceput sa ii bag castrol. Acum am Aral high tronic si e un fel de castrol. Am mai folosit Mobil S 3000 (mizerie pentru acest tip de motor), Motul (putin mai rasarit). Ma gandesc ca pe viitor sa incerc LM sau Aral 431 daca imi confirma careva ca e acelasi ulei.

 

Salut,

 

Daca te lamuresti cu Aral-ul Tronic 431, da de veste aici. Si eu as fi interesat daca s-ar mai fabrica acest ulei. Personal cred ca sunt ceva stocuri vechi, caci in catalogul producatorului nu apare acest tip de ulei Aral: https://www.aral-lubricants.de/fileadmin/user_upload/Produkte_und_Bestellungen/Produktuebersicht/Produktkatalog/150928_Aral_Produktkatalog_DE.pdf

 

Numai bine !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ieri dimineata erau -15 gr. C cand am pornit masina (prin munti)

A pornit perfect si suna superb motorul fata de alte ierni cu alte uleiuri (practic fata de toate ce le'am testat pana acum). Fara tzacaneli fara crancanit de tractor, absolut de nerecunoscut. Si repet, uleiul e deja la sfarsitul vietii din punctul meu de vedere cu >7000 km.

Nu mai incerc ever altceva. Poate alta vascozitate, sunt curios cum merge cu un 506.01 0w30

 

Si ca sa fie clar, asta e uleiul pe care'l tot laud:

http://www.liqui-moly.de/liquimoly/produktdb.nsf/id/en_1331.html?OpenDocument&land=GB&voilalang=e&voiladb=web.nsf

Modificat de dlbogdan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dar ce ulei? LM 4100 top tech 5w40? si de unde l-ai cumparat?

Modificat de Planetara
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai uita'te odata in link. E Diesel High Tech 5w40. L'am luat prin emag.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De aproape 5 ani fac revizia unui passat avf, unui logan 1.5dci si la un sprinter 2.2 cdi doar cu ulei Rheinol Primus DXM. Nu e cotat ca fiind unul extraordinar dar de atatia ani isi face treaba excelent. Raportat pret/calitate cred ca e unul dintre cele mai ok uleiuri existente pe piata la ora actuala.

Toate masinile circula zilnic cu multe opriri/porniri mai putin sprinterul care abia apuca sa i se raceasca motorul. Passatul meu are deja peste 100k doar cu ulei Rheinol si nici nu am de gand sa il schimb prea repede. Anul trecut am avut o experienta urata cu el in sensul ca imediat dupa schimb motorul a facut urat si a fumegat rau de tot. Probabil ca am prins un lot vechi sau cine stie, la m scchimbat repede si toate au revenit la normal.

Nu il recomand ca fiind bomboana de pe coliva, clar ca sint f multe uleiuri peste el dar in conditiile in care il exploatez eu isi face treaba mai mult decat bine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai uita'te odata in link. E Diesel High Tech 5w40. L'am luat prin emag.

Ai editat postul dupa intrebarea mea. In fine, o sa il incerc si eu data urmatoare. Schimb Aralul asta la 7000. Am zis ca fac si afacere si bine motorului schimband un ulei low-end la interval mai mic de km. Dar imi pierde pe la toate incheieturile. Cu Motul sau vechiul aral nu se intampla asa ceva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu folosesc Castrol Edge 5W40 de cand am masina deci 125k km . Axul cu came se prrzinta foarte bine la 325k . Singurul dezavantaj e ca il cam papa Castrolul, trebuie completat cam 500 ml intre schimburi . Poate o sa incerc si eu un Ravenol la urmatorul schimb sa vad daca e mai bun .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu stiu ce sa zic , dar  nu papa mult la cati km are masina,  nici mie nu i-mi  pica bine castrol edge , dar daca  iti papa doar 500 ml intre schimburi  nu mi se pare mult ,   eu zic  ca este foarte bine la peste 300 k ,  si de noua un disel  papa 100-200ml ,  la tine 500ml este perfect 


ar insemna mult doar daca faci schimbul la 7000-8000

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

tarox asa zic si eu, dar sa vezi ce scandal am cu tatal meu, de cand am luat masina imi zice ca asta consuma ulei, loganul lui nu consuma neam, degeaba ii zic la tdi si 1 litru intre schimburi e normal, tot degeaba . Adevarul ca acum m-am uitat mai bine cand s-a schimbat uleiul si s-a facut la 320000, deci se pare ca s-a aprins uleiul la 5000, asadar a papat acum Castrolul la jumate de schimb, dar m-am si dat la ea destul de grozav de cand am reparat geometria si trage super bine motorul . Totusi avand in vedere ca fac 1000 de km cu un plin as zice ca uleiul ala nu se duce pe la segmenti ceea ce e bine .

Mie Castrol imi place ca e subtire si porneste ok la temp joase, de ex cand am completat erau -20 afara, si uleiul din sticla curgea asa ca mierea de salcam cand e calda, probabil altele sunt si mai vascoase .

Modificat de bbogdanmircea
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revin cu intrebarea urmatoare:

Ce parere aveti de uleiul 5W40 Ultra S Havoline ?

Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut vin si eu cu o intrebare;Cum este mai bun sa schimbam uleiul , prin absortie cu pompa sau prin scurgere pe la busonul baii ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Indiferent cum il schimbi poti masura cantitatea extrasa. La motorul tau (nu vad codul motor) ies ~ 3.8 litri (o mica parte din ulei ramane in zona filtrului de ulei, daca ai depuneri in motor, nu mai intra si ies cat zice manualul ci o cantitate mai mica, in orice caz niciodata nu or sa fie 3.8 litri, ci aproximativ. Or sa vina desteptii sa zica ca prin extractie cu pompa nu se curata impuritatile, ca asta gasesti scris pe toate forumurile. 

 

Ei bine desteptii de la Mercedes Benz, dar si altii, fac revizie cu pompa pe  la joja de ulei prin extractie. Impuritatile raman in filtru de ulei, nu in baia de ulei. Mazga, depunerile sau sludge-ul nu se elimina prin curgerea pe la buson, ci altfel. Bafta.

Modificat de deenman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Or sa vina desteptii sa zica

 

Un "destept" iti poate spune ca o impuritate mai mare NU este absorbita de pompa de ulei, in conditiile in care sorbul pompei este deja imbibat cu alte impuritati mai mici. Tu... poti sa spui ce vrei... si sa-ti faci schimbul de ulei DOAR prin absortie cu pompa! La urma urmei, e masina ta!

Dar macar nu ii invata si pe altii sa-si distruga masinile!

 

desteptii de la Mercedes Benz

 

Sunt FOARTE destepti! Nu au interesul ca un motor sa reziste 300k in conditiile in care ei nu mai au ce vinde! Deci, sunt destepti pentru ei, nu pentru clienti... :icon_thumleft:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce inseamna impuritati pentru tine? cam de marimea a ce?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dennman vezi ca gresesti. 

 

Uleiul are in compozitie ca aditiv de anti-uzura ZDDP-ul care contine molecule de sulf. Moleculele de sulf in mediul de reactie din motor ( oxidare, temperaturi inalte, contaminare cu carburant ) dar si prin evaporare ( vezi testul NOACK ) formeaza acid sulfuric care ataca detergentii si baza. Uleiul are rolul de a tine in suspensie toata mizeria din el pentru ca filtrul de ulei nu filteaza toata impuritatile. Este destul de permisiv asta pentru ca uleiul sa circule. 

 

In momentul in care ai oprit motorul tot uleiul unde se duce ? Nu cumva in baie ? Si acolo ce face ? Stagneaza pana pornesti iar masina. In momentul in care uleiul iese prin baia de uleiu, antreneaza si depunerile de acolo si face o oarecare curatare. 

In plus poti scurge uleiul cand deja e cald si are toata mizeria acumulata in masa lui. 

 

Chestia aia cu pompa de absortie.... o alta metoda de hai sa nu ne mai murdarim pe maini si hai sa mai chelim clientul de bani revizia facandu-se doar la reprezentanta.

Daca filtrul ar filtra atat de bine sludge-ul atunci nu ar mai exista depuneri in motoare. Iar daca uleiul s-ar schimba mai des nu s-ar mai face mult sludge iar motorul si circuitul de ungere ar fi perfect curat. 

Mai nou boron-ul face treaba mai buna decat calciul si asta in cantitati mult mai mici. De magneziu nu mai zic, doar castrolul ce il mai foloseste.

 

In plus baza hidrocrata sufera un proces de hidrogenare pe la final de prelucrare asta pentru protectia ei la oxidare. Totusi oxideaza si in momentul in care procesul de oxidare a inceput, o buna parte din masa de sludge ramane in ulei. De asta o sa il si vezi negru. Baza PAO rezista mai bine la oxidare si formeaza sludge mai putin. Baza esterica emulsioneaza depunerile vechi din motoare si ai sa te trezesti ca un ulei de 70-80 lei litrul dupa 3-4k km e negru si gros la primul schimb.

 

Eneos la gama sustina cu baza GTL au aditiv ZP fara sulf. Uleiurile lor raman destul de mult timp " valabile " asta din cauza lipsei sulfului. Totusi baza este afectata de contaminare si oxidare dar mai putin.

 

Sunt curios cum ar extrage acea pompa asta :

 

Scretul uleiului long life este canitatea mica de sulf din ulei. Sulf putin, baza care rezista mai mult dar si pachet de aditivare. 

Modificat de Kspic
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine la PD uleiul cand il schimb e foarte subtire curge ca apa aproape, cel din filmulet e motor PD ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este o intreaga poveste, imi e greu sa ma abtin. Sunt persoane cu masini cumparate de noi, schimb de ulei in regim longlife, duc masina reprezentanta-  la revizie si nu se schimba pe bune uleiul, se schimba doar pe foaie, si astea nu sunt povesti din auzite. De asta ajunge uleiul in starea in care il vezi in filmulet, nu este cazul la masinile noastre, daca il schimbi des si vezi ca iti este schimbat (mereu sa fiti de fata cand va este schimbat uleiul, ca sa vedeti ca-l schimba).. Apropo Kspic nu crede tot ce vezi pe internet, drept dovada omul care a luat pozele de pe topicul masinii mele si le-a postat pe profilul lui de facebook si pe alte forumuri zicand ca tocmai si-a facut revizia.

Modificat de deenman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Și la mine la fel, 1.9pd, uleiul după 10k km este subțire și curge aproape ca apa. Deci nici vorba sa se facă la fel ca în clipul de mai sus. Referitor la extragerea uleiului din motor vs scurgere, eu aleg scurgerea pe jos, dar nu cred ca cealaltă soluție este o problemă.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu cred ca acel ulei era schimbat dupa ce motorul este incalzit la 90 de grade, cum de altfel il schimba toata lumea, este suspecta filmarea, poate fi un 10w40 schimbat la rece, dupa o noapte de ger sigur asa curge fiind uzat. Cum au spus si ceilalti colegi, si eu am schimbat uleiul odata la 13k si a curs ca motorina( Castrol) de aceea am trecut la Ravenol.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Și ravenol curge tot aproape ca motorina, dar e totuși ceva mai vâscos la finalul vieții decât Castrolul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa e, dar parca nu pica asa la final, are  continuitate la curs, nu se intrerupe.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,eu am schimbat uleiul Castrol EDGE Turbo diesel Titanum FST 5w 40 astazi la masina golf V 1,9 tdi la 7 000 km pentru ca dimineata era mai zgomotos pana se incalzea motorul.Am pus tot acelasi tip de ulei dar luat din Italia ( celalalt era din Romaniea) ce am observat; cel cumparat din Italia era un pic mai inchis la culoare si avea un miros mai intepator decat cel din Romaniea, mentionez ca bidoanele si eticheta sunt la fel chiar si codul de bare. In cei 7 000 km am complectat circa 700 g vedem cum se va comporta acesta momentan a disparut acel zgomot la rece.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut! (scuzati daca a mai fost pusa problema, dar la cele 99 de pagini ale topicului cam greu de gasit ce-mi trebuie)

 

De 1 an de zile detin un polo 9n 2002 1.4 tdi (amf), deci PD. numarul de km este de aprx 170.000

 

imediat dupa achizitionare am facut schimbul de ulei cu Castrol Edge 5w-40 ( 505.01). dar de fiecare data dupa ~ 2500 km parcursi de la nivel maxim de ulei ajunge la minim si se aprinde martorul rosu de ulei. am tot completat, i-am adaugat si aditiv liqui moly. degeaba, aceeasi problema. am ajuns la ~ 10.000 km facuti intr-un an de zile ( 4 luni masina a stat in garaj).

 

Dupa experienta asta si la indrumarea mai multor mecanici de 'garaj', i-am schimbat uleiul cu Motul 10w-40 (505.00), cu scopul de a reduce acest consum de ulei. precizez ca motorul nu prezinta scurgeri de ulei.

 

Ce ma intereseaza: cine a mai trecut printr-o experienta asemanatoare ( nu doar pareri din citite si auzite) sa-mi spuna daca a avut vreun fel de problema !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!