Jump to content

Care e cel mai bun ulei pentru TDI PD ?


AndreiO2
 Share

Postare recomandată

Salut! Am un Polo (60k km)1.4 TDI - PD, cod motor BNM si vreau sa ii fac schimbul de ulei. As avea nevoie de o recomandare ptr. ulei (505.01).

Pana acum am avut Motul 5W30 FE (505.01) si as incerca Liquimoly dar nu stiu exact care.  5w30 sau 5w40? (cateva argumente v-as ruga).

Multumesc!

Modificat de secretarul
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

LM este un ulei ok, insa nu ofera date stricte si clare in declaratiile pe care le ofera in datele tehnice sau in fisele tehnice. Nu spun clar o valoare ci doar o aproximeaza spre ex HTTS declara ca fiind 3.5 >. Puteau sa zica ca e 3.5 direct, nu sa bata campii. Pe langa asta LM 4100 cel sintetic este si destul de piperat la pret, sunt optiuni mult mai bune in bani mai putini.

 

De ex eu am comandat de curand de pe uleideulei Valvoline Xtreme 5w40 MST la 165 ron- 5 litri, si are specificatii mai bune ca si LM, normele porche A40, MB 295.5 si 505.01 pt PD. Am dat adresa de unde l-am comandat pentru ca acolo l-am gasit la acest pret bun, pe internet el costand de obicei 240 ron 5 litri. (am fost sceptic la inceput crezand ca o sa primesc un stock vechi sau un ulei tinut mult pe raft, insa am primit un ulei produs acum 7 luni). BAFTA!

Modificat de deenman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

Trebuie sa fac schimbul la Touran  si nu sunt hotarat pe care ulei sa-l cumpar , voi ce ziceti?

 Motul 8100 X-clean PLUS 5W-30 - Motul Specific 504 00 507 00 5W-30 - Castrol EDGE Titanium FST 5W-30 LL

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In cazul in care castrolul nu e contrafacut  atunci nu prea conteaza  care dintre cele doua il torni in motor.

Eu in 1.9ATD am folosit urmatoarele uleiuri(5w-40 toate):

-castrol edge fst

-motul x clean si specific 505.01

-aral high tronic

-valvoline synpower mst

Toate le am tinut aprox. 10k km,din toate a consumat sub 0.5l.Cu aral motorul a fost o idee iarna mai galagios dupa prima cheie.Intre celelalte doar buzunarul a vazut diferenta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Confirm si eu zgomotul cu ARAL 5w-40  la pornire, tot in ATD,  2-3 secunde pana se ridica presiunea. Insa la cald, forjat, etc motorul suna bine.

Modificat de andrei_221
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Deci, intreb si aici desi am povestit si in topicul de la Liqui Molly, facand abstractie ca unii sunt vanzatori de uleiuri (dintre cei care posteaza pe aici),revin, care ulei este cel mai bun pentru un motor diesel pumpe-duse 2.0 TDI cod BMM, DPF cu 250.000 km utilizat zilnic in Bucuresti 100-200km? Uleiul il schimb la maxim 10.000km, dar trebuie sa aibe indiferent de anotimp si temperatura, presiune, sa nu fie zgomotos motorul cu acest ulei, pelicula de ulei formata pe camasi, pistoane si alte piese sa nu se transforme in timp, in apa....? De bani nu conteaza ca doar n-o fi un singur ulei cu aceste proprietati...ar trebui sa pot alege din cateva tipuri. Eventual ma gandesc sa caut ceva filmulete cu motoare PD cu uleiul respectiv...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu am folosit exclusiv in oras un golf 4 tdi pd, cu schimb la 10 000 de km.Am mers cu el 160 000 de km in circa 7 ani. Merge si acum dar e pensionat (se apropie de 400 000km).Dintre toate uleiurile folosite mi-a placut Rheinol si Ravenol.Pe locul secund as pune Divinol.Acum vreo 10 ani era bun si valvoline, acum nu mai stiu.Restul castrol, alte branduri nu.Atentie mare la carburant, pentru ca iarna la rece degeaba e uleiul bun daca ai carburantul prost.Eu am mers pe recomandarea celor de aici (rompetrol) si totul a fost ok.

De ce mi-a placut: pai vascozitatea dupa 10 km era ok, la cald motorul mergea rotund.Consum aveam cam un litru intre schimburi, dar acolo era alta poveste cu egr-ul.Le-am testa aceste uleiuri in cateva masini (dacie, golf (2,4 si 6) si un mitsubishi, toate diesel) cu care mai caram uneori si marfa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Divinol continue mult ulei reciclat pentru a satisface cat mai multe cerinte eco friendly.

 

Ravenol e de luat in considerare, sau eu ti-as sugera si o tura de Fuchs Titan gt1 5w40 (inteleg ca ai dpf off?)  il gasesti pe evomag direct de la importatorul oficial.

 

Dupa 8000 km rulati majoritar extern sunetul motorului incepe sa se schimbe treptat, deci poate ai nevoie de un ulei longlife (care rezista 40-60 000km) pe care sa-l schimbi la 10.000km.

 

Inca nu-s lamurit daca ai sau nu filtru de particule.

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Subscriu ptr Ravenol VPD ptr un pompe duse. Dupa 4000 km de la schimb nu s-a modificat nivelul iar sunetul de diesel s-a ameliorat ca intensitate. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Rowe e o fabrica nemteasca, cum de altfel sunt multe in Germania. Nu stiu cat de bune sunt produsele lor, cert este ca apar in listele de uleiuri aprobate de VAG, si stiu cateva reprezentante ( Skoda, Audi) din germania care il foloseau ca ulei exclusiv.

altceva nu stiu despre ei.... 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

EExcalade BMM nu are arbori de echilibrare. Are pompa clasica la fel ca BKD si orice motor de 1.9 de generatie mai noua. Pompa cu pinion de 23 de dinti.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da,corect ,nu am verificat . 

Rane probabilitatea ca avea motorina in ulei ,cazuri des intalnite la pd 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Passatul1.9TDI PD AVF are actualmente 202.000 km. Masina este cumparata de noua din Romania si din parcursul respectiv aproximativ 140.000 sunt facuti strict in Bucuresti prin traficul aglomerat. Distante scurte, iarna motorul nu are timp sa se incalzeasca (serviciul a fost mereu in 2-3 km de casa) si merg destul de incet, cutia schimba la 2.000 rpm si cade in 1.400 rpm. 

In cei 10 ani de cand sunt proprietar problemele esentiale au fost urmatoarele : 1 injector stricat (a explodat in motor - 160.000 km), 1 axa de came distrusa + tacheti (2 came uzura f. mare - 200.000 km), pompa motorina schimbata (pierdea multa motorina pe la garnituri), turbina a necesitat curatare (nu reconditionare, doar a fost desfacuta si curatata, nu are joc in ax), cutia de viteze avariata (195.000 km) si a fost reparata.

In aceste conditii am folosit aproape exclusiv ulei Castrol 505.01 pt PD si mi se pare ca motorul a rezistat destul de bine date fiind conditiile de exploatare, deci nu mi se pare chiar atat de dezastruos sau sa se poata afirma ca motorul nu e conceput pentru oras. Ulterior schimbarii axei cu came am trecut pe Motul 505.01 Specific si am decis sa schimb ulei la 5-6.000 km (deci de 2 ori pe an. la sfarsit de vara si la sfarsit de iarna).  

In afara de axa cu came care probabil a fost avariata de lipsa suficienta de lubrifiere dintr-un ulei prost SAU ulei subtiat de motorina ce a patruns prin garniturile pompei de motorina, dar si raportat la modul de exploarare intens (f. cald vara, f. frig iarna, drumuri scurte) mie mi se pare un motor destul de rezistent si cu cheltuieli de reparatie rezonabile (axa cu came 900 lei, pompa de motorina 900 lei dupa 15 ani de Bucuresti). 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In Spania, Germania majoritatea taxiurilor sun diesel, am mers cu un Seat ce avea peste 400k. motor pd. torcea ca un motan. Intretinerea e cheia, ce se intampla la mers urban, se curata un EGR si poate turbina , de restul nu vorbesc ca sunt consumabile.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut. Am si eu o întrebare vreau sa schimb uleiul la un wv Passat TDI 1.9 110 sau 101 cp km 197000  

locuiesc in Norvegia si este temperatura scăzută aici :)) si nu stiu ce fel de ulei sa pun.

10/40.    5/40  ..... Va multumesc .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ce cod de motor ai pe Passat ul ala? daca e din 2002 si are 101 cai, e un AVB, adica motor pumpe duse. deci esti obligat sa folosesti ulei dupa normele speciale. 

Nu orice ulei merge la motoarele astea... si daca nu stiai asta pana acum, mi-e mila de bietul motor.

adica 5w40- cu norma 505.01 sau 5w-30 cu norma 507.00.

Recomandat acolo ar fi un 0w-30 cu 506.01 

http://www.opieoils.co.uk/c-753-vw-50601-engine-oil.aspx

sau mai ieftine, poti folosi 

http://www.opieoils.co.uk/c-754-vw-50700-oil.aspx

Modificat de andrei_221
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

506  a fost norma long-life inainte sa fii aparut 507.  Tot timpul m-am intrebat ce criterii speciale au de indeplinit uleiurile( 506 ) de sunt atat de scumpe.In unele cauzuri acelasi producator gen Motul , Repsol  la uleiurile 506 are pretz dublu fata de 507.    

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

au mai.mult aditiv EP ( extrema presiune) de tipul celor folositi la uleiul de cutii de viteze, pentru ca erau motoare care aveau distributia pe.pinioane si necesitau asa ceva ( R5 si V10 TDI) .Cand le.au pus 507.00 au vazut ca se uzeaza pinioanele. 

de asemenea e un ulei scump pentru ca se foloseau baze sintetice ( fiind 0w30)

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si mai e si specificat cu cel mai lung interval service dintre uleiurile aprobate VAG. Up to 50 000km.  

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revanol,valvoline sau motul? octavia 2 BKD. Cu Castrol a mers 150k dar este zgomotos. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salutare... masina mea , un vw Sharan 1.9tdi auy 2001, a venit din germania cu ulei Aral.Am facut primul schimb tot cu Aral, dar se auzea diferenta de calitate.Apoi am pus Agip 7007 (cumparat din Italia), Castrol si acum am Valvoline S3.Dintre toate , mi se pare  ca Valvolire este cel m_ai putin zgomotos si uleiul se arde foarte greu in comparatie cu celelalte tipuri de uleiuri...stima.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cu valvoline am avut zgomote destul de mari la rece, si nu orice valvoline ci cel mult laudat 5w40 Xtreme syntpower era 240 ron 5 litri.

 

Am revenit la Fuchs 5w40 Gt1 Pro  pe care il folosesc de 50 000km iar zgomotele au disparut la rece, valvoline nu am sa mai folosesc niciodata, cel putin nu in motoarele PD.

Modificat de deenman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vă rog să menţineţi discuţia on topic (mai exact aspectul tehnic al uleiurilor utilizate în PD, acesta nu este un topic despre preţurile practicate pe piaţă şi nici despre raportul calitate/preţ).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salut

Am luat golful 5 in 2008 pe la 128.000 km si folosesc Repsol Elite 5w40 .

Motorul este 2.0 SDI PD.

Schimbul de ulei il fac la 10-12 mii.

Acum am 480.000 km, porneste la sfert la orice temperatura.

Intre schimburi completez de cand l-am cumpărat intre 1 si 2 litri de ulei in functie de modul de exploatare.

Acum m-am despărțit de el si am trecut pe Touran la care primul schimb de ulei tot Repsol am pus.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!