Jump to content

Mersul la punct mort


BMA
 Share

Postare recomandată

In astea 3 pagini s-a generalizat si s-a ajuns la o discutie despre stilul de condus.

Da, este o explicatie, dar sigur mintea neamtului a gandit logic si tehnic si nu ... lenes :huh:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai dreptate,a gandit logic si tehnic,dar dupa 5 ore de plecat cu 1a in Bucuresti iti vine sa arunci maciulia de mestecat in motorina cu totu',cel putin asa imi vine mie...

Ce bine cred ca e de cei cu Desegheu :huh:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:huh: La traficul de Bucuresti la care te referi tu, ai doar 2 posibilitati - a1a si scoasa din viteza... ;)

Modificat de WVWZZZ
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci... ceva concluzii ?! :wub:

P.S.: Pe mine unu nu prea m-au convins argumentele folosiri franei de motor cand vezi de la 1km/500 m inainte semaforul pt a NU o lasa la punctul mort/relanti...

P.S.S.: Am incercat asta seara "metoda frana de motor inainte de semafor" si va zic unu lucru = E AIUREAAAAAAAAAAAAA!!!!... mi-am luat 10 clacsoane si 3298894892 de flash-uri ca mergeam cu 500 m inainte de semafoar FOARTE incet :(

Modificat de Riddler
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

HA...tu vrei sa mergi in frana de motor (de fapt, in deceleratie) 1km, sau 500m?! Daca vrei asa, trebuie sa ai oarece viteza pt. a "curge" in deceleratie pe asemenea distante.

LE: Poate ar fi bine sa folosim termenul "deceleratie", separat de cel "frana de motor"(prin retrogradarea treptelor de viteza), pentru a elimina confuziile deja aparute. :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De acord cu Riddler. Am incercat si eu aseara la 2-3 semafoare faza cu frana de motor si chiar e aiurea rau de tot. O fi de lene , o fi datorita confortului insa prefer sa las masina sa mearga lejer spre semafor decat sa fac acea frana de motor.

Dar asa cum s-a mai spus fiecare persoana are stilul ei de conducere si nu ma deranjeaza deloc cei care aleg sa foloseasca cealalta varianta pentru apropierea de un semafor avand culoare rosie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De acord. Depinde si de cum s-a obisnuit fiecare. Eu m-am obisnuit sa merg in frana de motor, si nu mi se pare aiurea deloc. Fac asta incostient, sa nu credeti ca ma concentrez tare sa fac frana de motor. Clacsoane nu mi-am luat niciodata. Nu-mi iau clacsoane nici la oprire nici la plecare de la semafor. Sunt genul care pleaca de la semafor cat de repede poate, chiar si cu scartatit de roti, numai cu gandul ca in felul asta trecem cat mai multi la acel verde. Daca esti in tr. 4a si lasi frana de motor nu inteleg de ce te-ar clacsona cineva, ca nu mergi c u 5 la ora, si in plus cel din spate vede ca e rosu si n-are unde sa se grabeasca. Asta e doar parerea mea....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna,

Si eu m-am contrazis mult cu taicamio (experienta peste 30 ani de soferie,intern/extern) cu faza aceasta de "scoasa la liber,"punctul mort" eu sincer is deacord si o las mult si eu la liber destul de mult mai ales in oras cand ii + 27 de grade si tot o horjesc prin buchoane, semafoare, senusuri etc. Eu zic ca ii face foarte bine la masina si cred ca multi sunt deacord cu mine, daca nu sunteti ganditiva la faza cu turbo (eu ma refer doar la TDI) cand trebuie sa lasi masina inaite sa o opresti sau sa o pornesti la liber fara sa accelerezi, ptr o ungere mai buna a motorului si a turbolui. Ce sa mai zic de ambreiaj,volant...

Frana de motor se face pe timp de ploaie sau iarna, sau in faze de dezaccelerare lungi (ex iesire de pe autoroute, coborari mari in orase) si se completeaza cu frana.

Aste sunt parerile mele, eu vb doar de TDI-uri nu si benzinare ptr ca pe alea nu le cunosc si cred ca ele se poate utiliza frana de motor ptr ca suna mai frumos(nervos) decat un TDI.

Inca ceva, nu prea am intalez faza cu consumul, adica cand o lasi in frana de motor, retrogadezi nu consuma, sau consuma mai putin decat o lasi la liber? :)

merci

have a good time

Modificat de ninu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Inca ceva, nu prea am intalez faza cu consumul, adica cand o lasi in frana de motor, retrogadezi nu consuma, sau consuma mai putin decat o lasi la liber? :)

Te lamuresti citind ACEST TOPIC . ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Merci xxnelu dar nu stiu daca ii valabil si ptr diesel, oricum o sa incerc sa vad desi cred ca va fi cam greu :) si daca imi scade consumul pe TDI o sa il aplic mai des frana de motor, dar nu sunt sigur pana nu vad...

have a good time

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este valabil si pt diesel.

LE: Stai linistit...altii vad si nu cred :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este valabil si pentru TDI. Folosind frana de motor vei vedea ca o sa scadaca consumul.

Edit: vad ca am intarziat cu raspunsul.

Modificat de szaki
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am spus ceva mai devreme, sa folosim cei doi termeni, "deceleratie" si "frana de motor", separat/in mod explicit pentru a evita confuziile. In deceleratie, masina este intr-o treapta de viteza si este eliberata pedala de acceleratie. Prin frana de motor, majoritatea colegilor inteleg, retrogradarea treptelor de viteza.

Atat pentru un consum "0" in deceleratie cat si pentru o "curgere" a masinii pe o distanta mai luga, trebuie sa fiti intr-o treapta cat mai mare (4/5).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Masina trebuie sa fie intotdeauna intr-o treapta de viteza... asa scrie si in codul rutier.Ma gandesc ca atunci cand l-or fi conceput s-au gandit bine...masina poate fi manevrata prompt din toate punctele de vedere...parerea mea.Se pare ca si consumul e mai mic. :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna, nu am mai postat de mult aici, despre aceasta "dilema" cu consumul in dezaccelarare sau "frana de motor" ... sincer va spun ca merge deci masina consuma aproape 0 daca cobori o panta si ai limita de viteza 90 sau 110 km/h etc in treapta a 4 sau a 5 ( am verificat si pe alte masini benzina de exemplu (ford focus 1.6 din 2007)) deci asta chiar merge si indica 0 consum in bord , ceea ce nu merge si nu prea am intales eu ar fi : utilizarea "franei de motor sau dezaccelerarea" in oras sau in agglomeratie , nu cred ca ii face bine la motor ptr ca sa treci des din a 3 in a 2 ptr ca ii vorba in oras si nu se merge in treptele 4 sau 5 .

Deci in concluzie eu as zice ca merge treaba asta cu consumu doar la pese 100km/h si in treptele 4 sau 5 de viteza.

have a good time

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai si daca treci dintr-o treapta superioara in una inferioara si folosesti frana de motor consumul este tot 0, cel putin pe BC. Asa ca din punct de vedere al consumului e OK. Ca in oras schimbi mai des vitezele ... asta e. Nu prea am inteles care e problema ridicata de tine referitor la mersul in oras. Ca schimbi vitezele prea des? Pai altfel tu cum ai proceda? Sau vrei sa spui ca mai bine in oras o lasi sa ruleze la punctul mort decat sa bagi intr-o treapta inferioara si sa folosesti frana de motor? Scuze, dar nu prea am inteles bine ce ai vrut sa spui, de aceea intreb.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, deci in oras eu prefer sa o las mai moale nu sa tot schimb vitezele si sa nu franez cu frana de servici , mai bine "o scot la liber" si pun frana cand trebuie sa ma opresc. Nu imi place sa o aud cum se tureaza in treptele de viteza mici (1,2,3), eu zic ca se uzeaza si motorul si suna foarte urat daca vreau sa ''opresc'' la semafor cu frana de motor ( adica vi in a patra vezi ca ii rosu si tu sa incepi sa ii dai din a 4-a in a trei si a doua si dupa aia sa franezi mai bine o las in ce viteza ii pana cat merge sau sa o scot la libe) .

have a good time

Modificat de ninu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dar poti proceda si altfel (eu, cel putin, asa fac): cand trebuie sa opresc ridic piciorul de pe acceleratie si o las sa ruleze in frana de motor pana aproape de punctul de oprire, dupa care scot din viteza si franez de la pedala. Sau cel mult o bag de la inceput intr-o treapta de viteza inferioara si atat, asa rulez pana aproape de oprire, nu ma apuc sa trec din a 4-a in a 3-a si apoi a 2-a. Asta depinde si de viteza pe care o ai atunci cand incepi aceasta manevra si de o estimare a distantei de oprire. Adica, de exemplu, nu ma apuc sa fac acest lucru incepand cu 200 m inainte de a vrea sa opresc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vad ca e tare aprinsa discutia. Eu adopt ambele stiluri in functie de necesitati. Daca ma grabesc si nu e loc de frana de motor ajung in semafor cu ambreiajul si frana calcate. In absolut tot restul timpului folosesc frana de motor, FARA RETROGRADARE de trepte. Ma apropii cu a 4-a si merg in frana de motor pana in 1000rotatii(fix 40km/h) si franez brusc si scurt(cu ochii in retrovizoare, prietenii stiu de ce). De asemenea de multe ori ajung cu a 3-a in semafor, unde frana de motor ma aduce la 1000rpm(25 km/h) la o franare mai usoara. Repet nu folosesc retrogradare de trepte niciodata, doar frana de motor pana in 1000 rpm. La munte sau vai abrupte folosesc obligatoriu frana de motor intotdeauna.

ps: in frana de motor zici ca e benzinar, incercati pe langa un perete sau in tunel, nu se mai aud injectoarele. ;)

Apropo frana de picior o folosesc doar in ultima instanta. Frana de motor nu o folosesc doar la semafor ci absolut tot timpul, chiar si pe linie dreapta, pentru a evita uzura franelor si disconfortul pasagerilor, si mai ales ramane cuplu necesar

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Baieti avem de invatat niste chestii elementare:

1. Frana de motor se foloseste in conditii meteo nefavorabile (gheata,zapada, chichiura, mazga etc)

2. Frana de serviciu se foloseste in toate conditiile mai putin in cele de mai sus.

Dezavantajele celor care aplica frana de motor:

1. Uzura crescuta a ambreiajului;

2. Uzura prematura a planetarelor plus trenului de transmisie;

3. Fortarea motorului( fortarea SUPORTILOR motorului daca nu se face rev match)

Si sa mai clarificam un pic cu frana de motor:

Franele de pe masinile din ziua de astazi nu sunt ca pe RABE, ci au discuri ventilate etc. La o raba de pe timpul lui nea nicu se folosea frana de motor deoarece nu puteai sa opresti fara ea, franele se incingeau si se blocau tamburii sau placutele. :rolleyes: Si la dacia din 1979 se spunea sa nu o scoti pe

liber deoarece ramaneai fara frana, frana depinzand acolo din presiunea pe care o efectua cilindrul cu numarul 3, daca nu avea motor se intarea pedala. Tin sa va anunt, ca in experienta neplacuta cand am avut accident si am ramas fara motor, masina avand o viteza de 50 km/h frana a functionat exemplar deoarece a trecut in modul de avarie pe pompa electrica si masina s-a oprit ca in functionarea normala a franelor( desi imi lipsea o roata cu tot cu disc/placute si furtunul de frana). Plus ca daca sistemul de franare detecteaza o problema de presiune la frana pe o roata pur si simplu o blocheaza si nu o mai actioneaza.

In ziua de azi exista ABS-ul si AFU (asistenta la franarea de urgenta) + multe alte chestii.

Si referitor la cutiile automate ca nu scot motorul pe liber , au modul N, iar cand calci frana raportul de transimisie scade de la 100% la 60%.

Referitor la ungere, mentionez ca si aici masinile au avansat foarte mult si nu prea mai conteaza turatia motorului, de obicei motoarele performate au mod de compensare a turatiei mici motorului prin ungere suplimentara cu pompa electrica suplimentara.

EU NU sunt adeptul franei de serviciu cand cobor o vale sau o zona muntoasa, sau de exemplu iarna . Dar in oras nu merita sa chinui motorul care deja este supra-solicitat numai 1 si 2-a plus caldura de pe timpul verii sa mai fac si frana de motor. In ceea ce priveste consumul este insesizabil.

Si sincer va spun ca mai bine schimb placutele de frana decat vreo planetara sau discul de ambreiaj. Si bineinteles daca am 100 km/h nu o scot pe liber si fac frana de motor in acelasi timp cu frana.

Ma scuzati daca am fost :icon_thumright: dar sper ca am clarificat un pic lucrurile. Mentionez ca asta e parerea mea personala .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vad ca fiecare are cate o parere mai aparte,si atunci,incerc si eu sa clarific cate ceva:1)Termenul corect este ''frana de motor''care este egal atunci cand turatia la roata este mai mare cu cel a motorului indiferent ca este la deal sau drum drept.

2)Incercati cu testerul la o frana de motor si veti vedea ca se taie alimentarea,nu doar pe BC.

3)Este o diferenta cu frana de motor atunci cand vrei sa obtii un consum scazut sau vrei sa reduci viteza,pentru un consum redus lasi de acceleratie pana masina ajunge la viteza la care turometrul se apropie de relanti,la reducerea vitezei este necesar sa pui intr-o treapta inferioara dar trebuie avut grija sa nu fie diferenta mare si sa se lase abreiajul mai incet sa nu bruscati.

4)Frana de motor nu trebuie folosit pentru a reduce viteza,ci pentru a nu creste viteza la coborare,frana de motor nu lasa masina sa ia viteza(pana la o limita),si pentru un consum redus

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De acord, si daca eu o folosesc uzual ce e gresit in asta ? Ce uzeaza la ambreiaj asa tare....sa fim seriosi, cand calcam masinile cu pedala la fund nu le mai afecteaza. Pentru 10.000km ca schimb ambreiajul mai devreme tot voi folosi mai mult decelerarea in frana de motor decat sa calc ambreiaj si frana puternic. Si cand calci ambreiajul ca sa franezi uzezi placa putin si uzezi si franele mai mult. Asa in frana de motor tot calci ambreiajul dar uzezi frana mai putrin si...si....mai scade din consum iar aerul care se duce pe evacuare in frana de motor e aer curat fara pic de gaze...poate mai ajuta la revigorarea catalizatorului, in plus nu afuma turbina.Ce-i drept frana de motor nu se foloseste brusc dupa o accelerare puternica, atunci poti zice ca soliciti ambreiajul(mai ales arcurile din DMF) si dintii la cureaua de distributie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vad ca fiecare are cate o parere mai aparte,si atunci,incerc si eu sa clarific cate ceva:1)Termenul corect este ''frana de motor''care este egal atunci cand turatia la roata este mai mare cu cel a motorului indiferent ca este la deal sau drum drept.

Turtia la roata poate doar in treapta 5 este mai mare decat a motorului, daca in tr 4 e priza directa.

La deal frana de motor? nu cred ca aia e frana de motor.

Frana de motor e atunci cand motorul lucreaza in regim de frana. Cu motorul la turatie de 1000rpm intr-o anumita treapta de viteza aia nu e frana de motor. Ca sa absoarba cuplu trebuie sa fie la peste 2000rpm.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Discutia asta se va prelungi la nesfarsit si fiecare va veni cu argumente pro sau contra folosirii acestui procedeu. Eu unul sunt impotriva lui si am practicat acest stil de condus pe toate masinile de pana acum inclusiv pe ultimele 2 pe care eu le consider un pic mai sportive.

Imi place ca masina sa mearga lin si fara a avea senzatia ca "este infranata". Iar la coborare este o placere pentru mine deoarece masina imi permite sa abordez virajele cu viteze unde nu este nevoie sa franezi aproape deloc ( nu vorbesc de coborari gen Transfagarasan ).

Deci fiecare va merge in continuare asa cum s-a obisnuit si cum considera el ca este mai bine pentru masina lui. Eu unul am incercat sa merg 2-3 zile asa cum i-am auzit pe unii colegi pe forum privind rularea intr-o anumita treapta de viteza pana aproape de semafor si am zis ca nu este pentru mine asa ceva.

Asta nu inseamna ca cei care folosesc acest procedeu sau cei care nu-l folosesc sunt soferi mai buni unii decat ceilalti. Fiecare cu stilul lui de condus.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut!La motoarele diesel in frina de motor se taie alimentarea.Intrebarea mea este la benzinare este la fel?Cind se apropie de relanti incepe alimentarea?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!