Jump to content

Mersul la punct mort


BMA
 Share

Postare recomandată

Da, la toate motoarele cu control electronic al alimentarii se taie alimentarea atunci cand nu e necesara: transmisia cuplata, acceleratia eliberata, turatia motorului peste un prag si temperatura de lucru a motorului intr-o zona normala.

Testeaza: lasa masina sa incetineasca pana spre relanti in orice trapta de viteza si pe la 1200 rpm vei simti cum incepe sa traga motorul singur.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La prima strigare:

Si referitor la cutiile automate ca nu scot motorul pe liber , au modul N, iar cand calci frana raportul de transimisie scade de la 100% la 60%.

Poftim? Si in ce fel s-ar realiza treaba asta, se strang brusc pinioanele intr-o versiune mai mica a lor?

a trecut in modul de avarie pe pompa electrica si masina s-a oprit ca in functionarea normala a franelor( desi imi lipsea o roata cu tot cu disc/placute si furtunul de frana

Pe ce a trecut? Mai degraba ai descoperit ca ai sistem de franare cu dublu circuit si n-ai pierdut presiunea decat in roata afectata si diagonala ei, celelalte franand ok in continuare.

More later.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La deal frana de motor? nu cred ca aia e frana de motor.

Scuze,nu m-am afirmat corect,am vrut sa spun la coborare.

Intradevar nu poti spune ca ai frana de motor la 1000 r/m,dar ai frana de motor pana la acea turatie,dar se poate urmarii pe BC.cand se schimba de la 0,0%.

@vicius_the_one se poate folosii dar cum am spus mai sus nu reduci mult dintr-o data si lasi ambreajul mai lin,dar sunt convins ca asa faci,deoarece nimanui nu-i place sa bruscheze masina,si treaba asta presupune un condus mai linistit la fel si in oras adica sa anticipezi inainte oprirea la semafor(am avut colegi care accelerau cu toate ca se vedea ca semaforul e pe rosu) si la fel la apropierea de curbe.

La mine in Zalau si regiuni sunt plin de dealuri si folosesc din plin frana de motor,chiar si in a doua deoarece am stradute abrupte.

Uzura la ambreiaj se produce atunci cand schimbi vitezele mai ales in cele inferioare,in rest la frana de motor nu se produce frecari ca si la placutele de frana,si cum spunea condrutz85 " franele de pe masinile din ziua de astazi nu sunt ca pe RABE, ci au discuri ventilate etc"-nu dar se pot incinge discurile si se vor ovaliza .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ovalizarea intervine datorita uzurii morale, a imbatranirii sau cand te duci la spalatorie cu ele incinse.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@powerhorse - Chiar nu pot sa nu remarc niste greseli de analfabet in frazele tale. Ar trebui sa iei masuri !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ovalizarea intervine datorita uzurii morale, a imbatranirii sau cand te duci la spalatorie cu ele incinse.

Fonta nu prea se ovalizeaza. Dar daca explicatia asta vinde discuri mai multe, fie si-asa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La prima strigare:

Pe ce a trecut? Mai degraba ai descoperit ca ai sistem de franare cu dublu circuit si n-ai pierdut presiunea decat in roata afectata si diagonala ei, celelalte franand ok in continuare.

More later.

:P

Pe sistemele noi de franare exista asa zis-ul senzor de presiune a lichidului de frana (care este folosit si sistemul AFU) pe fiecare roata , ca sa iti dau un exemplu, daca intra AFU si jumate de masina este pe nisip si celalalta pe sosea asta inseamna ca franarea o sa mai fie mai puternica pe sosea si mai slaba pe nisip deci masina se va roti nu? Gresit. Presiunea si modul de frana este controlat direct din computer, prin intermediul senzorilor si presiunii. Daca o roata nu mai are presiune atunci computerul pur si simplu va bloca acea roata pentru ca sistemul sa poata functiona normal pe celalalte 3. Dupa cum spui tu eu am pierdut frana pe 2 roti nu? nu numai pe una, din pacate cei de la service au spus ca masina este prevazuta cu o pompa electrica de presiune pt frana. Iar referitor la schimbarea raportului de transmisie se face din "ambreiajul" cutiei automate( cand calci frana brusc si intra ABS-ul inseamna ca la cutiile automate se opresc motoarele nu? neputand sa schimbe raportul de transmisie sau trece pe N ???? ) . Eu nu am vrut sa degenereze aceasta discutie si am mentionat ca este parerea mea..... in fine scuze de OT.

Iar referitor la uzura( ovalizarea ) discurilor de frana:

Uzura survine in cazul imbatranirii, sau folosirii in mod abuziv a franei de serviciu.

Ovalizarea apare in cazul racirii neuniforme a discului ( de ex la spalatorie) , sau in cazul unor loviri ( accidente, etc) a discului de frana.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

S-o luam in ordine iar.

-AFU functioneaza la nivelul pompei, nu asista individual fiecare roata in parte suplimentar. Senzorul respectiv e de fapt o rutina software care se uita cat de repede ai sarit de pe acceleratie pe frana.

-Exact, ai pierdut frana pe roata afectata si cea de pe diagonala ei. Celelalte doua fiind diagonale si ele s-au relativ compensat. Nu e nevoie de toate 4 rotile sa opresti o masina de la viteze rezonabile. Asa judeca si ABS care defraneaza rotile individual daca e nevoie. Singurii robineti pe care-i are sistemul de franare dupa pompa sunt in centrala ABS, si pe-aia ii stie toata lumea cum caraie cand lucreaza.

-Raportul transmisiei nu se schimba pe fuguta decat la CVT, recte multitronic, restul au pinioane fixe. Dar daca stii vreo metoda sa le faci sa intre la apa suntem dispusi s-o ascultam. La automatele clasice cand e nevoie sa se pare motorul de cutie departeaza fuliile convertizorului din baia de ulei, n-are nici un fel de ambreiaj, si nici nu e un cuplaj solid. De la convertizor incolo e o cutie de viteze normala actuata automat. Nici la CVT/DSG nu e valabil ce zici tu, doar ca acolo pur si simplu retrogradeaza trepte pana in 1 si apoi il patineaza controlat pana la oprire. DSG "calca ambreiajul" numai cand rotile sunt oprite, viteza zero si piciorul pe frana. CVT are un ambreiaj pentru stat pe loc pe care-l actioneaza cam in aceleasi conditii.

Am mai zis si mai sus, fonta nu se ovalizeaza, nu se nimic, e mult prea dura si casanta. http://www.stoptech.com/tech_info/wp_warped_brakedisk.shtml

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...
Baieti avem de invatat niste chestii elementare:

1. Frana de motor se foloseste in conditii meteo nefavorabile (gheata,zapada, chichiura, mazga etc)

2. Frana de serviciu se foloseste in toate conditiile mai putin in cele de mai sus.

Dezavantajele celor care aplica frana de motor:

1. Uzura crescuta a ambreiajului;

2. Uzura prematura a planetarelor plus trenului de transmisie;

3. Fortarea motorului( fortarea SUPORTILOR motorului daca nu se face rev match)

.

ce preferati sa schimbati ? placute si discuri.... sau kituri de ambreiaj, planetare, suporti motor ??

frana de motor numai in conditii de iarna, ploaie, mazga si alte situatii in care cobori de pe munti, dealuri la vale..

nimeni nu mi-a putut raspunde concret la intrebarea.. de ce se raceste mai bine motorul cand cobori o panta cu masina in viteza

la diesel nu se vede, dar la golful cel micut cu motoras de 1.4 am vazut clar cum cobora putin acul de la 90 la o temperatura exterioara de 27 grade.

prin oras, o scoti pe liber si lasi motorul sa mearga liber.

oricum e in functie de situatie, dar pe distante scurte, eu o scot pe liber, frana de motor aplic numai cand nu e aderenta pe drum.

Modificat de alios
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Am un Golf 6 nou deci chiar ma intereseaza acest subiect si acord atentie acestei probleme. Am 14 ani de carnet si din experienta personala ( care poate nu e relevanta) am constatat ca e mai ok sa scot din viteza in punctul mort, cand vad ca voi opri masina in curand. Daca urmeaza totusi sa nu opresc, bag in treapta de viteza corespunzatoare vitezei de rulare si continui drumul prin tr-o cuplare lina. Totul decurge fara smucituri, fara solicitarea suportilor motor, elemente de directie etc. Tin mult la intretinerea masinii, pastrarea ei in conditii cat mai bune posibile. Mentionez ca Golful e un TDI si chiar nu ma incanta comportamentul in frana de motor ( nici sunetul "chinuit" nici smuciturile de rigoare).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nimeni nu mi-a putut raspunde concret la intrebarea.. de ce se raceste mai bine motorul cand cobori o panta cu masina in viteza

Alimentarea cu combustibil este taiata la frana de motor. Ca urmare lipseste aportul de caldura dat prin arderea acestui combustibil. Ramane doar caldura din frecari interne si cea rezultata din comprimarea aerului aspirat. In schimb racirea ramane tot aceeasi. Rezultatul: o temperatura mai mica de functionare a motorului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Votez cu mersul la punctul mort din urmatoarele motive:

-utilizez de mult "procedeul fara sa simt la buzunar

-am observat o oarecare scadere a consumului

-e mai comod decat schimbatul des al vitezelor

-testat la astra,golf,touran

Acestea sint valabile in conditii "normale".

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Votez cu mersul la punctul mort din urmatoarele motive:

-am observat o oarecare scadere a consumului

Nimic mai FALS decat aceasta afirmatie. Citeste ce s-a mai scris pe aceasta tema...si ma refer la chestiuni documentate. Doar cu un post mai sus, ai o explicatie valabila in cazul mersului in deceleratie si nu la punctul mort.

LE: citeste AICI.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Votez cu mersul la punctul mort din urmatoarele motive:

-utilizez de mult "procedeul fara sa simt la buzunar

-am observat o oarecare scadere a consumului

-e mai comod decat schimbatul des al vitezelor

-testat la astra,golf,touran

Acestea sint valabile in conditii "normale".

nici macar cartea lui mondiru despre dacia 1300 din 1900-toamna nu recomanda mersul la punctul mort.... :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am deschis acu ceva vreme acest topic. s-au spus aici pareri pro si contra. inca nu m-a convins nimeni ca ar fi gresit sa te apropii de stop/semafor prin decelerare. asa fac de cand ma stiu, asa am invatat de la tatal meu, sofer de meserie de 45 de ani, cu milioane de km la bord pe diverse autovehicule de la daciuta la tatra, autobuz, cifa, etc. nici eu si nici el nu am distrus niciodata un ambreiaj, o cutie de viteze sau alte piese prin decelerare. si batranica dacie cand a fost data la rabla avea 335.000 km cu cutia de viteze originala fara sa fi fost vreodata demontata/reparata. e drept, era dacie fabricata pentru export si ingrijita in cei peste 30 de ani ca un bibelou.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 years later...

Sal. Folosesc punctul mort 80% .EX la o coborare prefer sa ciup frana decat sa duc motorul in ture 3500-4000. Sunt mai ieftine  franele decat motorul.

Este adevarat ca in viteza este  consumul 0  dar masina se opreste mult mai repede dacat la punctul mort . Este un castig de 1.5 litri la 100 km daca folosesc  punctul mort In cazul meu. Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

in oras folosesc numai punctul mort, in exterior insa mai mult frana de motor(fiindca urmeaza accelerare nu oprire ca in oras).

 

ABS-ul eu stiu ca la cele fara AFU, rotile din spate sunt controlate impreuna. deci daca patineaza doar una se "slabesc" amandoua.

cele care au ESP au automat si AFU, nu?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu. abs.ul controleaza fiecare roata independent.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Dacă ști sa conduci folosești f rar frana.și folosești motorul pt a încetini,   nu pt a opri cum cred uni ca e frana de motor.orice accelerare   costa...La fel și orice frânare. Și dacă crezi ca un motor nu suporta 2500 3000  3500 ture în frana de motor înseamnă ca nu o sa suporte nici în accelerare. 

Eu de multe ori încerc sa conduc fără sa pun  picior pe frana.

La început am ascultat și eu de tata ca sa merg "la liber" și încălzea frânele de puteam face grătare. De când am făcut cât C și E înțelegi altfel frana și mersul la liber.

Mă uit la tata și pe aceasi masina el are consum de 9  și eu 7,8 .

Lucrurile astea ar trebui învățate la școală de șoferi dar...mai greu.instructorul face "ore"...nu invata elevul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 11 months later...

Consumul indicat pe CB e zero in frâna motor intradevar dar distanța care o parcurgi cu acest procedeu este mult mai mică decât dacă o scoți din viteză la liber. 

Testat de mine ambele variante, făcând același traseu de mai multe ori, a rezultat un consum mai mic la varianta fără frâna de motor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ii clar....ca nu e  asa.si o sa iti demonstrez.

Luam  teoretic 10 km sa zic distanta.un timp de 10 minute de parcurgere. In cazul in care mergi la liber masina cu un consum de 1l/h ..deci o sa consume 0.16 l de combustibil.in timp ce mersul in viteza...e 0. La 100 km ai cu 1.6 litri mai mare consumul,  la 1000 km..16 litri.nu e mult..dar matematic e mai putin.Din pacate conduc mult si nu vb doar din calcule..Stiu ca o sa zici...unde este o panta de 10 km.??..nu trebuie sa fie de 10 km..de 0.2  km...apoi 0.3km...si api 3 km..si apoi...se aduna chiar si 1000 km.

Nu neg ca poate viteza de deplasare o sa fie mai mare sau ai inertie mai mare...dar in nici un caz...consum mai mare...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@sebi74vwpolo Daca tu trebuie sa franezi pe acea panta pierzi energie care se traduce in combustibil. Poate in situatia respectiva ai consumul mai mic, dar in general mersul cu ea in viteza e mai economic: combustibil + placute + discuri. Iar in perioada asta sunt curios cum cobori tu o panta pe liber cu piciorul pe frana :). Acum fiecare isi sustine parerea si obiceiul, care de multe ori sunt considerate adevaruri general valabile, dar intreaba orice sofer profesionist ce parere are despre mersul la punctul mort si iti va raspunde acelasi lucru.

Intr-adevar, consider ca e absurd sa faci frana de motor in adevaratul sens al cuvantului daca nu esti nevoit, dar sa cobori cu treapta de viteza (sau + 1) cu care ai urcat este: relaxant pentru sofer(manevre mai putine), economic si sigur. Ce faci daca trebuie sa dai in frane? O bagi in viteza si franezi? Sau cei care coboara pe liber sunt si cei care calca ambreiajul inainte de frana? Daca situatia ti-o cere sa accelerezi, nu pierzi cateva secunde cu bagatul in viteza?

O seara faina si drumuri dezapezite sa aveti!

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu nu spun că nu folosesc frâna de motor. Pentru coborâre este normal sa folosești frâna de motor chiar intr-o treaptă superioară sau cand vrei să reduci viteza dar in rest folosesc metoda ,,la liber''.

Va dau un exemplu: cu cca 200m înainte de o  intersecție la o viteză de 60km/h o lași la liber până în acea intersecție o să scadă undeva până în 40-30km/h iar dacă o lași în frâna de motor în maxim 100 de metri o să se oprească masina.

 Prefer să am uzură la plăcuțele de frână decât la motor pentru că la liber motorul are o turatie de 900 iar in frână de motor 2000 sau 3000.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Inseamna ca nu sti sa corelezi treapta de viteza  cu viteza de deplasare a masinii.de la 60 km/h  esti cam cu a 4 treapta...iei piciorul de pe aceleratie o lasi sa curga  apoi dai a 3.treapta...si poate la final ajungi si la a 2......sau poti trece direct in a 2...cand o sa turezi motorul pana la 3000 din prima.Totul depinde ce piesa este intre scaun si volan..

Dau vina mai mult pe scoala de soferi pt ca nu iti explica si nu te invata cum sa conduci si economic.Eu personal am facut multi km, cam 3000 km pe saptamana,si ma intereseaza consumul.cel mai mic consum am reusit 3.8 cu Focus 1.6.tdci. (exceptand Lupo 3L).

Modificat de tttrix
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!