Jump to content

Zgomot, trepidatii - ambreiaj, turbina sau altceva?


gabryell23
 Share

Postare recomandată

Salutare, am un leon 1.9 tdi de 105 cp, si se pare ca a inceput sa-mi creeze unele probleme si anume: ieri am plecat din Bucuresti spre Valcea pt o mica excursie la socrii; pe drum, mai precis pe autostrada am forjat putin masina pe anumite bucati atingand viteze de 160-180 km/h, in rest mers cu viteza de croaziera de 130-140. Cand am ajuns pe Dealu Negru in apropierea orasului Vacea s-a produs un accident si am fost nevoit sa stau intr-o coada de masini ce se intindea pe mai multi km. Am stat bucati bune de timp pe loc cu masina la relanti, neoprind deloc motorul. Insa cand am ajuns acasa am parcat masina si lasand sa se odihneasca turbina cateva minute, am observat ca de la zona motorului se auzea un zgomot destul de suparator, un fel de "troncaneala" puternica (scuzati-mi limbajul atehnic dar nu stiu cum sa-i spun :ceuameni: ). In momentul cand calcam ambreiajul zgomotul se diminua foarte mult, era aproape inexistent, dupa ce ridicam ambreiajul, zgomotul revenea. Dupa ce am lasat sa se odihneasca turbina am oprit motorul si dupa 10 minute am pornit iar motorul si surpriza :lol: , zgomotul disparuse. Peste o ora am plecat sa fac iar un test cu masina pe o bucata de mai multi km si cu forja sustinuta, in urma testului am observat ca acel zgomot nu mai aparuse. In schimb ma ingrijoreaza trepidatiile din pedala de ambreiaj care au aparut de cateva zile( sau poate erau mai demult si nu le-am observat) cand o apas in cursa ei libera de cativa cm. Mentionez ca masina are 60.000 km si toate reviziile facute la interval de 10.000 km, si nu e nici resoftata. Imi cer mii de scuze daca v-am plictist cu postul meu f lung.

Ps: am postat si pe alt forum, dar inca nu am primit niciun raspuns.

Modificat de gabryell23
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Problema poate fi volant, mai ales ca au aparut si trepidatii. Specifica te rog ce cod are motorul tau, este trecut in certificatul de inmatriculare al masinii. Au fost ceva probleme cu volant la anumite coduri de motor, X-ecutor stie mai multe.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cod motor BKC, an fabricatie 2006.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din pacate, ai exact codul de motor cu probleme. Avand in vedere ca masina nu mai e in garantie, eu zic s-o lasi asa pana cand pica de tot. Oricum, e bine sa astepti si alte pareri si eventual sa te interesezi cat costa un kit de volant pentru motorul tau.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Merci CristiN pt informatii; dupa un drum efectuat astazi si eu tind sa cred ca este de la ambreiaj pt ca simt in continuare acele trepidatii. Acum as vrea sa te intreb ce sa aleg intre Spec si Sachs pt ca daca tot e sa schimb tot kitul macar sa pun unul mai puternic sa reziste la un cuplu mai mare, pt ca vreau sa-i fac si resoftare in viitorul apropiat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din cate stiu, Spec nu face volant bimasic. Cel mai bine e sa citesti aria de Tuning, acolo vei gasit informatiile de care ai nevoie.

Ai mai jos un topic pe care l-am gasit, pot fi si altele:

http://vwforum.ro/index.php?showtopic=39173

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Chiar nimeni nu-i spune ca sunt normale trepidatiile resimtite in pedala de ambreiaj la un tdi? Cel putin asa sustin toti de pe aici! Zgomot la relanti..de obicei e volant. Dar tu spui ca dupa forja sustinuta nu a mai aparut acel zgomot. Deci eu nu mi-as face griji!

Deocamdata...

Modificat de Andrei_VVB
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate ca sunt normale trepidatiile in pedala de ambreiaj la un tdi ( cu toate ca am verficat si la un superb tdi si nu erau asa de puternice ca la mine), dar acel zgomot ca o bataie de ciocan pe fier care l-am resimtit la relanti dupa un drum mai lung, nu cred ca e normal. Dupa o discutie preliminara cu un mecanic, acesta mi-a spus ca ar fi de la volant si ca e un defect de fabricatie al lui VW. Ramane sa merg la service cu ea si va tin la curent.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mult succes... din pacate s-a adeverit ce am presupus eu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Scriu si eu tot in acest topic despre o problema la pornirea la cald.

Dupa mers cu masina o perioada de timp, cel putin pana temperatura ajunge la 90 grade, si in special acum cand este foarte cald afara, masina zguduie foarte tare la pornire.

De la ce poate fi si cum o pot remedia?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai variatii la relanti? Incearca sa faci o scanare cu Vag-Com.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu am variatii la relanti.

La Vag Com nu a dat nimic....;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salutare tuturor, scriu si eu despre problema mea care e legata cumva de subiectul de aici dar nu are nici o manifestare ca la colegii de mai sus. De ceva timp sa zic 1 luna la plecarea de pe loc cu motorul rece, in general dimineata ( am mai plecat si in cursul zilei si motorul era rece si nu a aparut problema) in momentul in care vreau sa plec de pe loc imi apare o trepidatie f mare si un bubit se zguduie toata masina trebuie sa debraiez si sa incerc o noua plecare ca sa isi revina. La inceput am crezut ca e din cauza ca poate incerc sa plec eu prea tare de pe loc si nu debraiez corect dar mi se intampla si cand plec usor si acum deja cand urmaresc problema in fiecare dimineata constat ca nu eu sunt cauza. Nu stiu cum sa descriu zgomotul, e un bubuit destul de tare asemanator cu cel facut in momentul cand intra TCS-ul dar acum nu e cazul nu are cum sa intre la cat de incet plec, precizez ca in bord nu se aprinde nimic legat de TCS. E o manifestare in genul celei care apare cand franezi de la viteza mare si uiti sa apesi ambreiajul. Motorul nu moare ca ma prind repede de problema si debraiez dupa care masina merge normal. Nu am fortat niciodata ambreiajul, masina merge si trage normal singura chestie e plecarea asta de dimineata, si nici asta nu face chiar mereu in fiecare dimineata. Sa fie o problema la cuplarea ambreiajului sa nu apese normal nu stiu .... probabil ca va trebuii sa vb cu baietii de la service dar nici nu stiu cum sa procedez avand in vedere ca nu face mereu cum le arat problema.

Astept pareri sau daca cineva a mai patit asa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Esti sigur ca nu face asa si dupa ce se incalzeste ambreiajul? Cand pleci de pe loc in timpul zilei nu face la fel?

Incearca urmatoarea chestie pe care mi-a spus-o cineva in momentul in care aveam probleme cu ambreiajul: accelereaza cu treapta a doua de viteza pana la 50 km/h, apoi schimba treapta a treia si apasa apoi acceleratia la maxim. Daca motorul se va tura insa nu vei simti ca aceasta crestere brusca in rotatii a motorului nu va duce si la cresterea in consecinta a vitezei masinii, ci la un moment dat numarul de rotatii pe minut va scadea si apoi masina se va accelera inseamna ca ai probleme cu ambreiajul. La mine a fost placa de presiune fisurata, probabil defect de fabricatie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu am patit niciodata sa imi faca in timpul zilei asa. O sa incerc si ce mi-ai spus tu. Trebuie sa rezolv problema cat mai repede avand in vedere ca in august plec in concediu si ies din tara, nu am chef de probleme. Si un alt motiv e ca masina iese din garantie in octombrie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am incercat ce mi-a spus cristin sa fac si nu am simtomele pe care le-a spus el. Masina era nepornita de aprox 8 ore deci pot zice ca era cu motorul rece si nu a facut nimic la plecatul de pe loc iar cand am facut accelerarea de la 50 la ora in viteza 3 a plecat bine de tot in demaraj nu au fost fluctuatii in turatia motorului a tras perfect liniar nimic sa ii reprosez. Nu stiu ce sa mai cred de ce face doar dimineata....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai incercat o scanare cu vag-com? Poate ai o eroare stocata care ar putea sa elucideze misterul. E ciudat ca ti se intampla doar cand pleci de pe loc dimineata, probleme ar putea fi din cauza mai multor componente: bujii, bobine de inductie, clapeta de acceleratie murdara, senzor de temperatura a motorului, in ordine aleatoare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Probabil ca asta e urmatorul pas intai sa reusesc sa imi fac timp.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

scriu si eu tot aici, nu pot sa deschid topic nou, nu prea inteleg regulile astea pe forum, dar ma rog

simptome: la relanti, pe loc, apas ambreiajul, incepe sa se auda ca un tacanit, uruit, mai tare pe la jumatatea cursei, mai putin cand e la maxim apasata pedala. cand nu e apasata, nu se aude nimic. in plus, la plecarea de pe loc daca nu dau drumul mai rapid la ambreiaj (de ex vreau sa il patinez un pic, sau sa plec cu a doua dupa ce aproape m-am oprit) se simt vibratii, ca si cum "agata"

ceva idei?

merci

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Posibil de la volanta, ambreiaj...

Modificat de tetea
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

volant e 100% .mie imi face troncaneala aia cand e motoru rece .cand se incalzeste nu mai face .daca nu iti bate in ambreiaj si iti intra in viteze mergi cu ea pana o sa faca rau nu are nimic .Sau daca ai prea multi bani schimbo .:blah_:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 years later...

Va salut,am achizitionat de curand un seat leon facelift 2011 motor 1.6 tdi 105 cp,masina are 160.000 km,am o problema asemanatoare dar nu cred ca este volant... Masina are o trepidatie in momentul in care este pe liber sau sta la semafor se simte o vibratie in caroserie...Precizez ca se simte acelasi lucru si cu ambreiaj calcat si fara,... posibil tampon la motor? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este aproape sigur de la volant, ai grija ca daca nu se schimba volantul la timp se strica axa cu came, din cauza vibratiilor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

...nu stiu ce sa cred,normal nu se schimbau simptomele atunci cand apasam ambreiaj sau bagam in viteza... sau trepida si la plecarea dupa loc... dar la mine nu face absolut nimic...

Modificat de 89CCA
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 8 months later...

va salut pe toti.sunt nou pe forum dar pot sa va spun ca am avut cam aceleasi simptome:trepidatii putin zgomot cand calcam ambreajul mecancul aspus ca nu este nimic doar volantul un pic uzat . am schimbat chitul fara volant si la un an mi-a cedat volantul. si nu e unul ieftin pt ca era masa dubla pt 1.9tdi 115cp ajm. am avut noroc ca nu mi-a spart cutia de viteza sau vibrochenul. acum am chit cu masa simpla si sunt foarte multumit parca am alta masina fara zgomot fara trepidatii si se comporta chiar ma bine la drum decat inante.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!