Jump to content

S-a blocat motorul...


cazanradudaniel
 Share

Postare recomandată

Te rof frumos daca esti amabil,sa ne spui si noua,in final unde ai reparat turbosuflanta,ce anume au schimbat la ea si cat a ajuns onorariul?

Multumesc anticipat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aceeasi problema a avut-o si un prieten deal meu (membru pe forum "matcat") care a patit aceeasi chestie; i s-a rupt axul la turbo si tot uleiul din motor l-a bagat pe admisie si apoi in capul pistoanelor si ce a apucat sa iasa pe evacuare s-a ars si de aceea a iesit acel fum gri...sa se uite bine la motor deoarece se poate sa fi intrat mult ulei in capul pistoanelor si sa nu se fi strambat bielele din cauza compresiei (daca zici ca ai mizerie in baie sa se uite bine la biele). Inainte de montarea noii turbine care iti recomand sa o iei de la Cipos sa cureti foarte bine admisia de aer (intercooler si furtune aferente lui) ca daca se mai afla ulei si span de la turbo in ele ajunge din nou in turbo si risti sa o rupi si pe cea noua plus ca ajunge in capul pistoanelor si faci praf de tot motorul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cazanradudaniel
Te rof frumos daca esti amabil,sa ne spui si noua,in final unde ai reparat turbosuflanta,ce anume au schimbat la ea si cat a ajuns onorariul?

Multumesc anticipat.

Am mai spus. Turbina am reparat-o la Cipos si mi-a schimbat tot in ea. Ax, geometrie, etc.

A mai ramas decat carcasa turbinei din cea veche. Costul a fost de 350 EUR

Aceeasi problema a avut-o si un prieten deal meu (membru pe forum "matcat") care a patit aceeasi chestie; i s-a rupt axul la turbo si tot uleiul din motor l-a bagat pe admisie si apoi in capul pistoanelor si ce a apucat sa iasa pe evacuare s-a ars si de aceea a iesit acel fum gri...sa se uite bine la motor deoarece se poate sa fi intrat mult ulei in capul pistoanelor si sa nu se fi strambat bielele din cauza compresiei (daca zici ca ai mizerie in baie sa se uite bine la biele). Inainte de montarea noii turbine care iti recomand sa o iei de la Cipos sa cureti foarte bine admisia de aer (intercooler si furtune aferente lui) ca daca se mai afla ulei si span de la turbo in ele ajunge din nou in turbo si risti sa o rupi si pe cea noua plus ca ajunge in capul pistoanelor si faci praf de tot motorul.

S-au uitat in motor. E totul ok.

Au curatat si admisia si intercoolerele (am spus ca au gasit acolo bucati din turbina).

Motorul merge bine acum, din cat am apucat sa merg cu el...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

rectificare :blink: doar corpul de evacuare si actuatorul au mai ramas

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cazanradudaniel

Multumesc Cipos! :huh:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cazanradudaniel

De dimineata am pus vag-com-ul pe masina sa citesc valorile de injectie.

Am remarcat ca masina scoate fum alb dimineata... pana se incalzeste.

Cred ca porneste in 4 cilindri.

Am facut un log cu datele citite din grupurile 013 si 014 (si 001)

Se vede acolo ca 2 cilindri nu merg in parametri...

Poate sa imi spuna cineva daca este vreo problema cu injectoarele sau cu cilindrii?

Mentionez ca am si mers cu masina, nu am stat doar pe loc. Se vede ca atunci cand lichidul de racire ajunge la 90 grade motorul merge in parametri.

Poate cineva sa traduca mai pe intelesul tuturor datele culese de mine?

Atasez log-ul

Log_dimineata.xls

Modificat de cazanradudaniel
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cazanradudaniel

Am mai coborat in seara asta la masina sa mai vad cum se comporta avand in vedere ca nu a fost pornita de 5-6 ore.

Lichidul de racire a scazut pe la 41 grade (deci aproape rece, dar nu ca dimineata - 25 grade).

Motorul a pornit bine, fara fum si chiar a inregistrat valori bune.

Tot grupurile 13 si 14 le-am citit (Idle speed regulation am vazut ca sunt grupurile astea)

Am lasat-o sa mearga ceva timp, totul mergand ok.

Am oprit-o, am scos interfata si inainte sa urc in casa am zis sa ii mai dau o cheie... Mi s-a parut ca merge "intrerupt" si am pus repede din nou interfata.

Bineinteles ca intre cilindrul 1 vs 2 arata iar o valoare de -3.5 ... -4...

L-am mai accelerat putin si a inceput sa mearga iar bine...

Ce parere aveti?

Injectoare sau compresie?

Fumul alb de dimineata cum s-ar explica?

Atasez si valorile inregistrate seara

Log_seara.xls

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cazanradudaniel

S-a desfacut motorul si s-au gasit 2 biele strambe...

Are idee cineva unde gasesc 2 biele?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bielele ca si pistoanele ar trebui schimbate tot setul. Asta daca nu cumva se potrivesc asa de bine la gramaj cele gasite cat sa se incadreze in tolerantele setului tau deja existent.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vorbeste cu Cristi: http://vwforum.ro/index.php?showtopic=57785

Are si parti de motoare AKN disponibile, inclusiv biele.

Dar problema se pune cum spune colegul de mai sus. Si atunci, mai bine schimbi motorul complet.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu motorul complet, doar toate 4 bielele le cumperi demontate de pe acelasi motor. Mare diferenta de manopera nu ar trebui sa fie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cazanradudaniel

Dar aveti idee daca se potrivesc cu bielele de pe motorul meu? Al meu e BDG

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cazanradudaniel

Am vorbit cu omul dar nu da decat motorul intreg...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ciudat. Eu am cerut un motor intreg si mi-a zis ca nu are decat biele si pistoane. :biggrin:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

doar toate 4 bielele

Acum am vazut ca ai un V6, asadar: doar toate 6 bielele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu iti recomand sa schimbi tot ambielajul ( piston + biela+ arbore) ca sunt echilibrate din fabrica impreuna

daca incepi sa pui cate o piese de la alt motor o sa iti faca probleme cuzinetii

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bielele se dau doar la set(tocmai pentru ca sa aiba acelasi gramaj) si setul pentru motorul tau are codul 059 198 401 A(740 euro in germania, la noi ~+20%), Viblochenul e peste dublu, iar pistoanele cam 600 si. Deci ori iei alt motor, ori te inhami la cheltuiala asta si faci un motor ...nou din vechi ce era. Parerea mea, ia doar setul de biele si vezi cum sunt pistoanele si camasile.daca nu au prins intre ele mizerie sa nu se fi zgariat, sunt ok. Apropo cat cere pe motorul ala ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cazanradudaniel

Evident ca nu am mai intrebat cat costa tot motorul ca sincer nu m-a interesat (sau asa am crezut)

Intrebarea mea este alta...

Daca bielele pe care le voi gasi sunt acelasi tip si au aceeasi greutate.... ce ma impiedica sa schimb doar 2 biele?

Pe de alta parte, are cineva idee cam cat costa un motor ca al meu?

Nu ca as mai lua acum unul... dar de curiozitate.

Ideea e ca in momentul asta nu mai pot lua alt motor pentru ca deja am cheltuit 3000 ron cu reparatul si inlocuitul turbinei, ulei, platforma...

Mai dau acum 1000 ron pentru demontat motorul, cat voi mai da pe biele, alte cheltuieli ce vor mai aparea.... si asa sar bine de 1500 EURO

Daca stiam asta de la inceput eu zic ca gaseam motor bun la banii astia... nu stiu, asa cred... numai ca nu am nimerit unde trebuie, eu fiind oricum necunoscator...

In orice caz, masina o am de o luna si ceva numai ca in tot acest timp eu am condus-o aprox. o saptamana si ceva, in rest a stat in service...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca bielele pe care le voi gasi sunt acelasi tip si au aceeasi greutate.... ce ma impiedica sa schimb doar 2 biele?

Nu intelegi ca de aia se si comercializeaza la set de 6. Sunt sarje diferite de metal. Difera infim, dar conteaza. In plus NU GASESTI sa iei separat 2 biele decat de la un motor desfacut.. Cel mai bine cauti un motor cu totul si scapi de o grija.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cazanradudaniel

Pai cum mai pot eu sa mai caut un motor acum cand am cheltuit unul deja?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca il desfaci oricum trebuie sa schimbi si alte lucruri. Garniturile de la baie si chiulasa si diversele prezoane care se intind sunt garantate doar un montaj. Pe urma, daca desfaci pistoanele ai nevoie si de segmenti noi si foarte probabil si cuzineti.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Te cred, dar daca iei biele si ai viblochen bulit ce faci ? Tu sa alegi pe banii tai.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cazanradudaniel

Ai dreptate si tu.

Numai gandeste-te la un lucru.

Singura diferenta de pret pe care eu nu am platit-o eu acum este pretul bielelor...

In rest o parte din bani i-am dat si mai am de dat banii pe desfacutul chiulaselor, motorului...

Deci eu oricum am dat banii...

Nu mai pot recupera oricum nimic in momentul asta.

Deci nu imi ramane decat sa fac urmatorul lucru... Iau 2 biele (am gasit deja vreo 4 motoare V6 desfacute de unde pot sa iau dar inca nu stiu daca se potrivesc cu ale mele - o sa vad maine cred) si daca vilbrochenul e ok strang motorul la loc si vad care este treaba.

Ai fi avut si tu dreptate in conditiile in care eu nu faceam deja cheltuielile astea.. acum chiar singura solutie e sa iau cele 2 biele si sa vad mai departe...

De-abia dupa asta daca nu este in regula ma mai pot gandi si la alt motor, sincer...

Eu totusi sunt pozitiv... inca....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dezmembreaza si vinde pe bucati motorul propriu, numai blocul si chiulasele ar trebui sa te paraseasca destul de rapid. Mai adaugi eventual si auxiliarele motorului, altele decat cele care nu-ti vor veni cu noul motor si mai scoti din parleala.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cazanradudaniel

Am gasit 2 biele identice, cantarind cu 2 grame mai mult decat ale mele, asta avand in vedere ca erau putin mai murdare decat ale mele...

Curate probabil sunt la fel... O sa se monteze pe motor si o sa va comunic rezultatul.

Ca back-up am gasit si un motor :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!