Jump to content

S-a blocat motorul...


cazanradudaniel
 Share

Postare recomandată

Al batran, care a asigurat CTC la Oltcit in perioada cand se facea treaba confirma informatia lui Swat Cat, in cazul unei interventii la motor se schimba nu numai setul de biele, dar si pistoanele si bolturile pistoanelor, iar la motoarele care au bielele presate pe vilbrochen se schimba tot ansamblul. La Dacia (tot de atunci), care nu-l are presat e ok sa nu se inlocuiasca, dar se verifica si trebuie sa corespunda cotele si tolerantele.

Cica la Oltcit pentru setul de biele se admitea (atunci) o toleranta de 1 gram. Acelasi lucru cu segmentii, garnitura de chiulasa, bolturile ce se alungesc la strangerea pana la cuplul prescris, etc. Se schimba tot.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 105
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • cazanradudaniel

    25

  • fx_

    7

  • bibanu47

    6

  • cristi2106

    5

Top Posters In This Topic

Posted Images

cazanradudaniel

Si sa nu credeti ca probleme au disparut dupa schimbarea bielelor...

Am mers la service, motorul merge rotund, fara nici o problema... la prima vedere...

Cand plec cu ea, observ ca masina nu trage... parca ar avea 80 de cai...

Ma intorc la service, citesc ei niste valori si imi spun ca nu functioneaza corect debitmetrul.

Atasez si eu niste log-uri pentru cei care se pricep poate imi dai si ei vreun sfat.

Am un log de inainte de a face raparatia, unul dupa reparatie cu mufa de la debitmetru conectata si unul dupa reparatie cu mufa de la debitmetru scoasa...

inainte_de_reparatie.xls

cu_debitmetru.xls

fara_debitmetru.xls

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cum adica fara debitmetru... in log vad ca apare o masura.... oricum cred ca e de la debitmtru problema sau futunu dinainte de turbo sa fie scapat.....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Imi cer scuze daca par nepriceput, dar vreau sa fie clar ce anume ai schimbat. Cand zici biela, te referi la biela completa, adica asta: bielamotor.th.jpg, da?

Vin eu si intreb, daca cele 2 biele erau cu 2 grame mai grele decat ale tale, nu se putea rectifica suprafata de contact cu cuzinetii, si apoi sa se rectifice si suprafata de contact a arborelui cu cuzinetii? Si se pot pune (daca nu ma insel, exista cuzineti special dimensionati, pentru piese rectificate, pe dimensiuni) cuzineti care sa vina la fix.

Credeti ca daca s-ar rectifica arborele s-ar pierde din echilibru?

E doar o idee.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La aia se refera da. referitor la schimbarea bielelor chiar si in catalog se comercializeaza doar la "set complet", tocmai pentru a avea toate acelasi gramaj. cazan a facut o carpeala clar...din lipsa de fonduri normal dupa anterioare si costisitoare investitii la masina :(. Daca umbli la arbore normal ca se dezechilibreaza. Banuiesc ca merge luat totusi din contargreutatile de pe arbore ca sa pui biele mai grele decat cele existente. Uzura va aparea in timp oricum. Asa ca merita reparat motorul pentru vanzarea masinii, nu stiu cat ar mai duce in felul asta motorul. Pe pariu ca daca lua set de biele(6 bucati) era treaba oabla, dar banii dicteaza. Se vede in poza cum vine setul de biele...cu tot cu cuzineti

post-15891-1246095528_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ar fi interesant sa ne spuna ce biele au fost inlocuite. Parca se numara de la volant, nu? Sau invers?

Daca te gandesti.. ar fi mers doar bielele cu cuzineti, si rectificat arborele. Nu cred ca ar fi avut rost sa umble la tot setul.

Modificat de gHapciu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vibrochenul are 2 cote de reparatie, pe langa cea de uzina, si implicit se pot gasi si bielele la cotele alea.

Motivul pentru care se recomanda sa se schimbe tot setul de o componenta, sau chiar tot setul motor este pentru ca echilibrarea statica si dinamica nu e la indemana tuturor, pot aparea vibratii care mai devreme sau mai tarziu distrug ceva. Practic motorul la 3000 rpm face 50 oscilatii pe secunda. La o cursa de 83mm ca la 3.0 TDI asta inseamna 415 m de miscare rectilinie pe secunda.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Banuiesc ca merge luat totusi din contargreutatile de pe arbore ca sa pui biele mai grele decat cele existente.

Nu se umbla niciodata la vilbrochen,se polizeaza piciorul bielei pe laterale,e vorba de foarte,foarte putin.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bielele se schimba in set,iar arborele nu are nicio treaba cu bielele!Adica,greutatea bielelor(daca toate sunt set) nu influenteaza asupra uzurii arborelui.Biela nu se polizeaza in nici-un caz,pentru ca ea are fata dreapta pe lateralele de care se prinde pe maneton(la arbore) sau la bolt!Un gramaj diferit intre biele duce la disfunctionalitati in mersul motorului!Eu am pus la un motor de renault 1,5DCI 2 pistoane "ranite" foarte putin in cap(exact in buza scobiturii unde se face turbionarea arderii) si avea o bataie la relanti.Exact acelasi lucru se intampla si cu bielele:pot aparea batai sau nu merge rotund motorul!In nici-un caz nu se intervine prin polizare sau frezare la componentele unui motor!Era sa uit!La renault DCI nu se schimba la set pistoanele.Se pun la bucata(deci toate au aceeasi greutate)!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am dreptul sa.mi expun o parere proprie si o sustin in continuare,am mentionat clar ca bielele se polizeaza pe piciorul lor,dar in zona de turnare acolo unde exista cheia,nu pe fetele plane,operatia este practicata inclusiv de reprezentante,1 gram polizat este un nimic,decat se atinge pe piatra de 2/3 ori.

Nu se schimba niciodata un piston,fiecare cilindru are o anumita uzura si atunci cand montezi un alt piston "bate",ori se alezeaza blocul la reparatia 1 ori se bucseaza pe pistoane standard,ar fi bine ca atunci cand vrem sa combatem pe cineva,sa fim bine documentati asupra subiectului.

Cineva a spus ca se pot pune biele de reparatie sau etc,puteam sa vin si eu sa.l contrazic,in calitatea care o am de persoana autorizata si sa spun ca nu exista biele de reparatie,doar cuzineti si se rectifica arborele,dar am considerat ca nu are rost sa discreditez pe cineva,punandu.l intr.o ipostaza jenanta.

Ma repet,se polizeaza bielele pe fata neprelucrata a piciorului,limita fiind de max.3 gr.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cazanradudaniel

Bielele au fost curatate foarte bine si s-au pilit foarte foarte putin. Au ajuns bineinteles la aceeasi greutate.

Sincer eu cred ca mergeau si asa, avand in vedere ca diferenta cu ele curatate bine era de aprox. 1 gram... la peste 700 grame cat cantareste una...

O sa schimb acum si debitmetrul si vad cum merge

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
cazanradudaniel

Deja merg cu masina de vreo saptamana si nu mai am nici o problema.

Motorul merge ok.

Sper sa nu mai fie nici o problema...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci debitmetrul era cauza problemelor de dupa?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Cam multe batai de cap ai avut cu masina, crezi ca propietarul anterior stia de ele si nu ti a spus? In 6 luni ti a crapat turbina , bielele si debitmetrul si ma gandesc poate a fost forjata exagerat sau in conditii improprii.

Oricum sper sa nu mai ai si alte belele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mult ai mai avut treaba cu ea...sper sa merite si sa nu mai ai probleme alta data cu ea...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cazanradudaniel

Dupa toata nebunia asta si pana acum nu mi-a mai facut nici o figura... Sper sa ramana asa!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 years later...

Am un Passat din 2006 cod motor BMP cutie automata DSG. Mergeam cu masina si am auzit sub ea o trosnitura si s-a oprit motorul si a ramas blocat. Am incercat sa-l pornesc dar nu mai invarte deloc. Care sa fie cauza? Ce s-o fi trosnit pe sub ea? Ma poate ajuta cineva? Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Posibil sa se fi rupt cureau de distributie , posibil sa fi iesit o biela prin blocul motor si motorul s-a blocat. Mecanica de asta cu cauze posibile nu se justifica pt ca e o pierdere te timp. Nu esti de acord ? Mergi la cineva care se pricepe !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Orice ar fi ,e nasol rau ,din pacate :(. La motor nu se vede nimic avariat, asa la prima vedere? Scoate capacul de la distributie si vezi daca mai e cureaua intreaga.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cureaua de distributie este intreaga nu este rupta. Se poate sa fie o biela sau vibrochenul? Aveti idee cam cat ma costa reparatia?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Destul de mult, un set de bilelete noi e undeva peste 2000 ron, daca e dusa una trebui schimbate toate, daca e dus si vibrochenul ....mai bine cauti alt motor, eu am schimbat biele si turbo si ma ajus undeva la 7000 ron acum vreo 4 ani, bafta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Posibil sa fie si diferantialul blocat, totusi, nici impinsa nu se invarte motorul? Ce anume se intampla cand dai la cheie?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce treaba are diferentialul? Daca nu merge motorul pornit ceva a blocat intern motorul sau s-a rupt un ax. Nu-l mai porni ca il faci varza.

Modificat de divinewind
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am descoperit problema. La pompa de ulei intre pinioanele alea doua zimtate a prins un surub si le-a blocat.

Nu stiu exact de unde s-a desprins surubul dar a blocat pompa de ulei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!