Jump to content

Spalam sau nu motorul?


wabbit
 Share

Postare recomandată

On 15.02.2019 at 20:26, beidaud a scris:

A mai spălat cineva motorul? Vreau și eu să fac aceasta operațiune la mașina din semnătura (1.9 tdi BXE),dar îmi este frică să nu stric ceva... Motorul nu a fost niciodată curățat cu apa,doar șters de praf cu cârpe.

Eu il curat cu o cateva microfibre si o solutie de ma-fra denumita  Ma-fra HP12. Daca gasesc poze, le voi atasa. Pana acum a iesit mereu impecabil. :) Procesul il fac odata la 2 maxim 3 luni, dat fiind mizeria/praful din Bucuresti.

Daca vrei sa-l speli, recomand sa mergi la cineva care se ocupa de detailing. :) 

Cheers.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

43 minutes ago, Aerofan said:

La spalatoria unde spal eu motorul exista program pentru spalat motorul :D poate au filtre speciale. Eu n-am auzit de asa ceva inca.

in franta era vorba ca au apa calda la spalatorie si nu te lasa sa speli motorul,este interzis...mi a spus deja proprietarul spalatoriei ca ma i au astia de pe camere si imi vine amenda acasa prin posta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cam așa arată motorul meu după ce l-am șters cu o cârpă umedă și niște șervețele umede. Dar în niciun caz nu se poate compara ce am făcut eu ,cu un detailing pentru motor. Bine...nici n-am insistat mult din cauza lipsei de timp.

SAVE_20190218_203420.jpeg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sa ne lamurim, una e sters praful de pe plasticele superioare si alta e spalatul motorului.

cine sta cu frica, nu are posibilitatea sau experienta poate face precum colegul de mai sus si are un motor curat(el).

restul care vor si sub capac sa fie curat, furtun, perii, pensule, degresant, dressing, etc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Apa singura nu dauneaza circuitelor , atata timp cat circuitul nu este inchis , adica conectata bateria ! 

Daca spalati motorul cu detergent si nu este dedicat auto , riscati ca in componenta detergentului sa contina solvezi ce in contact cu apa si necuratat pot coroda contactele si dauna circuitelor electrice ale motorului ! 

Daca se spala doar cu apa si se lasa sa se usuce bine si sa se evapore apa , nu riscati sa va stricati motorul . Desi acele plastice pentru asta sunt puse , pentru protectie impotriva diversilor agenti chimici sau intemperii ce pot ataca contactele ! 

Al meu asa arata dupa ce l-am sters in fuga cu CIF si Solutie de Geamuri plus un burete de vase si o carpa ... 

Il voi spala cand voi spala si masina ... 

LRM_EXPORT_20190212_175146.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu pentru curatare folosesc un pulverizator de la Marolex 2000, solutie pentru motor de la Pro-X, cateva lavete din microfibra si o pensula mai lunga pentru zonele greu accesibile.

20190206_135710.thumb.jpg.d017d49d6642e98a1449cd3188b62189.jpg20190206_150741.thumb.jpg.d1aa271b77371314b871fd0daa8026b4.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Nenciu Victor in postarea ta sunt mai multe chestii cu care nu sunt de acord, nu stiu daca sa stau sa le iau individual sau sa ascunt cu totul .

sa ne arati poze dupa ce speli motorul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

3 hours ago, Nenciu Victor said:

Apa singura nu dauneaza circuitelor , atata timp cat circuitul nu este inchis , adica conectata bateria ! 

Ba da, apare coroziune, condens in mufe. Citeste mai sus, vorbim de apa/presiune/temperatura apa&motor, chimicale si "scule ajutatoare".

Daca spalati motorul cu detergent si nu este dedicat auto  (adica cu Fairy, Ariel sau de care?), riscati ca in componenta detergentului sa contina solvezi  solventi ce in contact cu apa si necuratat pot coroda contactele si dauna circuitelor electrice ale motorului ! Solventii in contact cu apa corodeaza ... 

Daca se spala doar cu apa si se lasa sa se usuce bine si sa se evapore apa (Nu apa, cum spunea gospodina de la Schimb de mame) , nu riscati sa va stricati motorul Dar nici nu il cureti prea bine, doar daca ai presiune f mare sau temperatura. Sau ambele. Altfel, ai nevoie si de ceva detergent/degresant . Desi acele plastice pentru asta sunt puse , pentru protectie impotriva diversilor agenti chimici sau intemperii ce pot ataca contactele ! Alea sunt mufele cu garnituri, plasticul mare si negru de il vezi sub capota este un capac de motor, care se da jos cand speli motorul. Are rol cosmetic. Mai la dreapta este cutia filtrului de aer si un capac peste baterie (rol estetic si de a preveni contact intre borne). Prin burlanul patrat de langa amortizor trec niste fire, putin protejate de el dar care si rara acesta daca se uda nu patesc nimic.

Al meu asa arata dupa ce l-am sters in fuga cu CIF si Solutie de Geamuri (Motorul tau este f murdar.CIF este abraziv si nu are ce cauta acolo. Solutia de geamuri...sa zicem ca e mai buna ca apa) plus un burete de vase si o carpa ... Cum spui si tu, este doar sters in fuga, nu spalat in vreun fel

Il voi spala cand voi spala si masina ... Ok, revino cu poze si cu tehnica folosita.Daca mergi la spalatorie, probabil va fi spalat ca si masina.

 

 

Nici motorul lui @mariuscj nu e spalat daca ma uit in zona amortizor sofer, furtune.

Uite exemplu

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce am facut eu a durat maxim jumatate de ora, clar ca se putea si mai bine, dar fata de altele e destul de ok, zic eu. Cand vine caldura, o sa il curat cum trebuie, oricum nu sunt adeptul jetului puternic de apa la motor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Atat timp cat motorul este rece, acoperi si nu insisti cu jetul pe circuite, mufe etc.

Nu prea ai ce problema sa patesti, oricum la spalarea motorului murdaria trebuie indepartata mai mult cu ajutorul solutiilor si frecarea cu diferite perii decat prin JET.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa spalare cu solutie , perie , pensula , carpe si apa la furtun ... 

Am spalat si subt capac , cat am putut ... al meu e prins in 3 suruburi si unul se invarte in gol ... 

Nu am mai fost la spalatorie , din cauza vremii , ploua si nu a avut rost ... 

 

52378358_1132876436882319_252690625583906816_o.jpg

Modificat de Nenciu Victor
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ieri a fost furtuna si m-a prins cu passatul B7 pe drum, am parcat si dimineata am plecat la mecanic, aveam programare

cand am ridicat capota m-am speriat, era zapada enorm de multa, si parca fix pe zona din dreapta unde ies cablurile alea groase din baterie.

probabil drumul a fost prea scurt si nu apucase sa se topeasca (cam 15 min am mers).

efectiv m-am speriat cata zapada era. Deci intra apa multa si rece cand mergem cu masina pe autostrada de ex. Daca a intrat zapada, apa imi imazinez ca intra fara probleme

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca ai o problema, lipsedte chederul de la capota sau de prin alta parte. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

@Bogdan20cj nu e vorba de garnituri/chedere lipsa, si mecanicul a zis ca e normal.

se pare ca intra mai multa apa decat ne imaginam noi pe acolo

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Masinile diesel nu au probleme daca li se spala blocul motor.Am vazut la unele spalatorii auto ca au folosit chiar spuma activa dupa care imediat au dat cateva jeturi de apa iar motorul a fost lasat sa functioneze o vreme.Indicatia celor de la spalatorie a fost sa circuli cativa kilometri cu el pana ce se evapora apa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Nu e VW dar....spălat cu Mafra degresant industrial,perie moale si furtun,fara vap

IMG-20190723-WA0005.jpeg

Modificat de hudrea1985
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!