Jump to content

Golf 6 - Iluminare ceasuri bord


manatee
 Share

Postare recomandată

Da la intuneric (prin pasaj) se ilumineaza si gradatiile in km. Mi se pare mai corect si logic sa se aprinda cand esti in "bezna" , nu ?:icon_thumright:

Modificat de Alexzander
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 153
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • manatee

    23

  • F l o r i n

    13

  • HNS

    11

  • tudorvw

    8

Asa am crezut si ca trebuie sa fie.

Din cate am inteles eu pana acum nemtii s-au gandit la anticiparea anticiparilor , la presupunere presupunerilor.

Adica un om la volan nu poate constientiza ca nu mai vede nimic daca are ceasurile de bord aprinse?

Nu mai inteleg absolut nimic!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asigurator, sincer acum, nu stiu de ce iti bati atata capul cu aceasta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca doua masini identice fac doua lucruri diferite la aceeasi functie nu vad de ce sa nu "imi bat capul".

Vezi postul lui Alexzander.

Atunci inseamna ca el are o problema !?!?

Inseamna ca nu "imi bat capul" in zadar.

Practic tu revii la dicutia de mai devreme in care eu am "orbul gainii" si defapt ma bate soarele in cap si nu vad ca defapt am ceasurile aprinse in intuneric?

Ce ceasuri de bord pot sa vad eu optim daca noaptea se sting de tot?

Chiar crezi ca eu port discutia asta ca sa fac 10000 de posturi sau unde bati?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asigurator, ceea ce am spus se bazeaza pe experienta cu propria masina, si nu am avut nicio intentie sa fac niste aprecieri la adresa ta, personal, ci, din contra, sa vin cu niste sugestii ce te-ar putea ajuta. Continuand ideea ta ar rezulta ca nu doua ci trei masini, fac,

Modificat de tudorvw
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

D este foarte interesant ce zici tudorvw, dar la mine comutatorul sta pe pozitia 0 (mentionez ca nu am pozitia AUTO) si borbul isi intensifica luminozitatea la trecerea prin pasaj :rolleyes:. Azi o sa incerc sa fac niste poze sa ne lamurim mai bine ca este chiar dubios avand in vedere ca avem modele de masini indentice(teoretic).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am sa incerc si eu (pot face acest lucru si in garaj nu neaparat in pasaj) sa vad daca las comutatorul pe 0 cum reactioneaza iluminarea ceasurilor la trecerea de la lumina zilei la intuneric, si va spun ce am observat. Na ca a inceput sa ma obsedeze si pe mine subiectul! :rolleyes:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine daca trec pe 0 comutatorul, luminile se sting treptat si raman aprinse doar acele cu rosu

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine daca trec pe 0 comutatorul, luminile se sting treptat si raman aprinse doar acele cu rosu

Tot timpul ? Si cand este luminat afara ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la mine, avand functia auto si stand numai pe ea comutatorul, face aceasi figura.. ziua luminozitate tare , cum aprinde farurile cum se da mai incet si bordul... da.. asta e logic, si la logan, are afisajul ala unde sunt km si benzina, pe zi e f puternic, si cum aprinzi farurile se da mai bland

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu discutam de functia auto.Doar cu comutatorul de lumini pe " 0 " si de reactia ceasurilor de bord la lumina/intuneric

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tot timpul ? Si cand este luminat afara ?

Da, uitasem sa mentionez am functia AUTO

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aaaaaa...este ok,absolut ok.Chiar nu vad de ce mi-am batut capul :icon_thumright: tot acest timp... in fond si la urma urmei nu este decat COMPLET INVERS DECAT LA MINE!!!!!!!!!!!!

Eu deja nu mai inteleg nimic.

Care mai este explicatia acum?Pentru unii oameni se fac modele care stinga ceasurile pentru a le atrage atentia ca au uitat sa aprinda la intuneric farurile iar pentru altii ................aaaaaaaaaaaa...........aaaaaaaaaaaaa..................nu.

Chiar nu mai tine apa teoria cu uitatul aprinsul farurilor acum

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am facut proba cu comutatorul de lumini pe pozitia 0, contactul pus, si iata ce am constatat :

- La lumina zilei ceasurile de bord (atat acele cat si gradatiile) sunt aprinse, luminile de zi aprinse. Mentionez de asemenea ca in aceasta situatie, nu se poate regla intensitatea iluminarii de la butonul (rotita) de reglaj (a doua din stanga).

- Pe timp de noapte (in aceleasi conditii

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

TUDORVW : Primul set de poze este al meu.

Al- 2 -lea este al lui ALEXZANDER.

Noi de fel fiind 2 useri si evident persoane diferite :icon_thumleft:

Acum ... reanalizeaza...ALEXZANDER incearca sa arate faptul ca ceasurile lui de bord lui se comporta diferit fata de ale mele/tale

Deci...ale cui nu functioneaza?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Scuze pentru greseala, s-au adunat multe posturi pe aceasta tema si nu am observat ca al doilea set de poze a fost pus de Alexzander. In cazul in care comutatorul fiind pe 0 si intuneric afara, ceasurile de bord sunt totusi aprinse, nu e o situatie normala. Poate mai verifica o data Alexzander, sa nu cumva sa fi fost totusi comutatorul pe alta pozitie. Altfel e posibil sa fie defect senzorul lui de lumina si sa nu sesizeze modificarea iluminarii exterioare. Dar trebuie verificat cu atentie, inainte de a trage niste concluzii.

Asigurator, in cazul tau luminile functioneaza normal (conform specificatiilor producatorului), deci poti fi linistit din acest punct de vedere. :wub:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu ma tem de o defectiune si doar vreau sa vad logica(punct atins).

Chiar daca la ALEXZANDER comutatorul este la " 0 " si cesurile se comporta invers tot nu cred ca este o defectiune ci doar o setare inca necunoscuta care inverseaza procesul.

ramane sa vedem ce spune...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am uitat sa specific, ca am Computer Plus si nu cel normal. Eu am de fapt un TL cu mai multe optiuni pe el; asa era cand l-am cumparat. E posibil sa aibe ceva in plus fata de altele dar luminile funtioneaza corect . Se sting daca bate soarele in ele (pe pozitia 0). Iar in pasaj mi se pare logic si normal (am mai spus-o :) cand nu este lunima suficienta pentru a citi cadranele) se se aprinda. Acum trebuie observat daca exista un compotament diferit intre o masina cu AUTO si una FARA. Pentru ca este posibil ca amandoua pe pozitia 0 sa se comporte diferit. Cum de altfel se si intampla :).

Masina mea mai are si functie de cornering pe proiectoare .Nu mai stiu daca este totusi o functie standard pe TL. Este posibil sa fie si de la faptul ca a mea a venit echipata cu mai multe peste TL Posibil ca la mine sa fie vorba de un pachet de lumini dar nu sint sigur. Pacat ca nu avem aici pe forum un dealer.Ne-ar fi lamurit mai bine. Mai bine am face o intalnire de gradul .. "0" :) sa ne lamurim.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu si iepumare avem masini echipate aproape identic (HL, pachet lumini) iar Asigurator are o varianta TL, fara pachet de lumini. Toate aceste trei masini se comporta identic cu comutatorul pe pozitia 0.

Alexzander, tu ai tot o echipare TL si tot fara pachetul de lumini (lipseste functia auto), deci ar trebui ca si masina ta sa se comporte la fel ca ale noastre. CB+ nu are nici o legatura sau influenta cu aspectele mentionate, dealtfel el exista si la noi in echiparea HL, standard. Nu exista nici o setare accesibila cu ajutorul CB fie el si plus, care sa actioneze asupra iluminarii ceasurilor de bord.

Daca iluminarea acestora la masina ta se comporta diferit fata de celelalte, in sensul ca ceasurile raman aprinse practic tot timpul indiferent de pozitia comutatorului, acesta nu este neaparat o defectiune, nefiind un lucru care sa te deranjeze. In lumina soarelui, cum se vede si in poze, ceasurile sunt de fapt aprinse, doar ca acest lucru este mai greu sesizabil (mi s-a intamplat si mie).

Mai rau era daca nu se aprindeau de loc, decat daca stau mereu aprinse!

M-as mira ca vreun dealer sa iti dea un raspuns mai clar referitor la aceasta situatie, dar poti incerca, oricum n-ai ce pierde (in afara de timp).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe mine nu ma deranjeaza modul de lucru al luminilor :). Am citit in manual , se aprind cand intra in tunel . Iar cu lumina sorelui am spus si eu ca poate fi doar un efect, acestea ramanand tot aprinse la maxim. Intr-adevar dar este pe 0 nu se poate regla intensitatea. Oricum nu eu m-am plans ca la mine ar fi diferit :P. In manual scrie ca daca intri in tunel se aprind ceasurile, iar daca esti pe auto si se stinge faza scurta la intrare in tunel tot aprinse raman .Asa scrie in manual . Deci oricum ai da-o in tunel trebuie sa stea aprinse . Mai vedeti si voi poate am omis ceva . Nu am avut timp sa citesc tot capitolul.

ps: Cand am zis de dealer nu ma refeream sa caut eu sa intreb , am zis asa in general era bine daca era printre noi un dealer .Ca ajungem sa lungim vorba :D si pana ne lamurim cu "problemele" uzuale facem un roman :P.

Modificat de Alexzander
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Golful are senzor foto in ceasurile de bord la nivelul indicatoruli de combustibil.

Reglarea intensitatii luminoase a scalei la ceasurile de bord cu iluminare pe timp de zi:

Luminozitatea ceasurilor de bord este influentata de:

-dorinta conducatorului auto(potentiometru diminuare si intrerupator rotativ lumini)

-luminozitatea mediului inconjurator(fototranzistor in ceasurile de bord)

Datorita unui algoritm intern,dorinta soferului este calculata impreuna cu luminozitatea mediului inconjurator.Acesta determina 2 curbe caracteristice diferite:

-caracteristica de noapte este activa la aprinderea luminilor.

-caracteristica de zi este activa cand luminile nu sunt aprinse.

Daca fototranzistorul nu inregistreaza lumina la activarea caracteristicei de zi(amurg sau noapte),iluminarea scalei este intrerupta pentru a semnala soferului ca luminile de deplasare nu sunt cuplate.

Acum sper ca s-a lamurit aceasta problema. Raspunsul este de la un dealer :D

Modificat de tutu0581
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...
Pai este perfect normal, daca raman la aceiasi intensitate(maxima) pot devenii deranjante cand este intuneric in masina. Aceasta "optiune" este si la Volvo de exemplu.

senzorul este la comanda de la Climatronic uitate atent :RO flag: si e m am mirat la inceput cand intram in tunel sau noapte... si apoi cand am aprins lumina din plafon mi sa aprins bordu si am inceput sa ma intreb sa pun mana si am gasit :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Lumina din plafon nu-ti "atinge" si bordul? :D O sa ma uit si eu de curiozitate. Mie mi se pare normal sa te avertizeze ca nu ai luminile aprinse, e anti-prosti.

La fel ca lui iepumare, daca am comutatorul pe pozitia 0, cand intru in tunel (in pasaj la Obor cel mai des :P ), sau cand e noapte, raman doar cu acele rosii. Daca mut comutatorul pe AUTO, se aprind si farurile si bordul, sau scala cum zicea cineva mai sus.

OT: Are cineva idee unde e senzorul de lumina pentru faruri?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu stiam ca se afla langa senzorul de ploaie (la oglinda). Sper sa nu gresesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!