Jump to content

Problema intensitate faruri si lumini bord la variatia de turatie


Sandu V.
 Share

Postare recomandată

Am uitat sa zic ca am schimbat si cureaua :Driver:

Probezi , te rog, intr-o seara cand se vad farurile bine daca la tine face la fel, ca ai acelasi motor ca mine? Adica stai la relanti cu motorul cald, cu farurile aprinse si caldura pe 3, turezi masina si vezi daca sunt diferente de lumina si suflu la aeroterma.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

okai...revin diseara cu rezultate

Totusi ceva referitor la problema ta am vazut cand stau cu motorul pornit,faza scurta,geamurile ridicate.Din greseala am apasat sa ridic geamul in loc sa il cobor.Atunci am observat ca au scazut in intensitate farurile cat am tinut butonul pe ridicat.In rest,la Bora(tot AZD) aveam fluctuatii...s'au rezolvat prin curatarea dimmerului.

Numia bine!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O usoara variatie am observat si eu la lumina de la plafoniera daca incerc sa ridic geamul si el este deja ridicat la maxim dar scaderea tine maxim o secunda pana sesizeaza consumul mare si se opreste motorasul, la fel daca dau drumul la dezaburire scade o fractiune de secunda intensitatea luminii si isi revine imediat. La faruri nu am observat nici o modificare dar sincer sa fiu nici eu nu m-am uitat atent.

Legat de treaba cu tensiunea care scade la cald, tu unde ai masurat tensiunea pe bornele bateriei, pe firul care vine de la alternator sau chiar pe borna de la alternator? Eu am patit ca aveam un contact slab intre papuc si cablul care vine de la alternator in cutia de sigurante de ajunsese la cald sa nu mai imi incarce deloc, iar cand porneam masina incarca perfect si pe masura ce se incalzea nu mai incarca deloc. Bineinteles am observat treaba asta dupa ce am fost de doua ori la service, prima oara mi-au schimbat releul iar a doua oara vroiau sa schimbe alternatorul cu totul :blink: .

Modificat de Cristi N
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Masurarea a facut-o mecanicul pe bornele de la baterie. As face rost de un multimetru sa masor eu insa nu inteleg cum, pentru ca firul ala gros negru din cutia de pe baterie este doar unul. Unde pun a doua ansa a multimetrului, pe "-"-ul de la baterie, sau pe firul rosu gros de langa?

Am mers asta seara mai mult cu masina si problema 2 este inca prezenta. La relanti mai am variatiile acelea de faruri/relanti insa f putin. Turometrul se duce sus/jos pe o cursa de 1-2mm, la fel si farurile au o mai mica variatie decat pana acum. Deci cu cat am schimbat releul si apoi, la cateva zile, grupul de diode, problema s-a ameliorat insa nu a disparut. O sa verific cablurile din cutia de pe baterie, poate cine stie...

Modificat de gabyte00
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Incearca sa faci doua masuratori:

1) Ansele mutimetrului pe bornele bateriei

2)O ansa pe o portiune de caroserie nevopsita sau borna minus a bateriei si cealalta ansa pe firul care vine de la alternator(atentie ansa o pui pe firul de cupru nu pe papuc, la mine intre cele doua era buba)

Daca totul e in ordine aici cele doua masuratori trebuie sa dea acelasi rezultat sau doua rezultate foarte apropiate. Masuratorile le faci dupa ce masina a functionat o perioada cu mai multi consumatori porniti(ventilatie, faruri, dezaburire etc)

In cazul in care este undeva un contact imperfect acel punct se va incalzi contactul electric va fi mai slab si tot asa pana ajunge sa nu mai circule curent aproape deloc prin acea conexiune.

PS Exista si varianta sa masori intre firul negru de la alternator si acel fir rosu gros care vine de la borna de + in acest caz vei masura ce cadere de tensiune ai pe conexiunile respective, ideal ar trebui sa ai 0V daca ai in schimb 0.1, 02. sau mai mult inseamna ca ai o problema de contacte

Modificat de Cristi N
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

noutati....motorul cald...musai dupa o tura prin oras..ajuns in parcare,faza scurta aprinsa.Indiferent de acceleratie lumina ramanea aceeasi,la fel orice alta luminita.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mersi zebrocksky, azi cumpar un multimetru si o sa ma joc cu el.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am mai fost la service ina odata si am masurat din nou. am 14.30V la relanti cu motorul cald, fara consumatori si 13.60V cu faza scurta si caldura pe viteza 3. Mi se pare cam putin, nu?

Ordinea de masurat a fost asa:

relanti-14.30V

+pozitii - 14.10V

+faza scurta - 14.00V

+caldura pe 1 - 13.90V

+caldura pe 3 - 13.60V

de asemenea am masurat si pe firul negru din cutia de pe baterie, chiar pe litele de cupru si nu sunt diferente fata de bornele bateriei. Firul acela arata f bine, nu e cald, papucii sunt intacti.

Ce sa aiba? Mi se pare ca fara consumatori incarcarea este ok, cu consumatori insa se duce prea jos. Releul pe care l-am pus este Bosch, nu am luat din acela italienesc, iar puntea de diode este Kargo.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa rezultatul masuratorilor tale problema pare sa fie de la alternator. Teoretic tensiunea de incarcare trebuie sa se incadreze intre 13.8 si 14.4 indiferent de cati consumatori ai(daca nu te incadrezi cu tensiunea intre cele doua valori nu primesti garantie la acumulator)

Inca o intrebare, daca motorul este turat la 2000 rot/min de exemplu mai ai aceasta variatie de tensiune? Ma gandesc ca din cauza curentului mai mare pe care alternatorul trebuie sa il debiteze scade putin si turatia motorului si releul nu mai poate asigura tensiunea constanta.

Modificat de Cristi N
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu, la 2000 nu mai exista nicio problema, de asemenea daca pornesc AC-ul dispar problemele pt. ca se ridica turatia pe la 900rpm. La fel, la rece nu sunt probleme, abia cand scade turatia relanti-ului dupa ce se incalzeste apare "fenomenul" Sa stii ca si eu m-am gandit ca ar putea fi relanti-ul cam jos, la cald. Insa nu inteleg legatura intre scaderea de turatie si curentul pe care il da alternatorul. Eu stiam ca turatia relanti-ului e data de G62, nu? N-ar trebui sa fie influentat de curentul alternatorului, zic eu. Sau gresesc? Chiar m-am gandit azi la treaba asta si am impresia ca daca relanti-ul ar fi putin mai sus, acum e pe la 700rpm, n-as mai avea problemele astea.

Mai am eu o intrebare: sa zicem ca la 700rpm cu consumatorii opriti alternatorul da 14.4V, daca pornesc consumatorii alternatorul cum compenseaza pierderea de putere? Nu prin cresterea turatiei, ceva de genul compresorului AC dar la scara mult mai mica? E, la mine turatia relanti-ului ramane la fel indiferent de consumatorii obisnuiti gen faruri, caldura, nu vad de unde ar putea compensa daca nu creste relanti-ul. Cine se ocupa cu functia asta?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu cat ceri un curent mai mare de la alternator cu atat el se va invarti mai greu practic pentru consumuri mari de curent el actioneaza ca o frana asupra motorului.

Alternatorul este format din doua seturi de infasurari: rotoare si statoare ultima formata la randul ei din 3 bobine. Infasurarea de pe rotor sau excitatia consuma un curent de cativa amperi pentru a generea un camp magnetic si astfel la bornele bobinelor statorului sa culegi curentul principal. Ca sa poata mentine tensiunea constanta indiferent de turatia motorului regulatorul de tensiune citeste tensiunea data de stator si aplica la bornele rotorului o tensiune variabila astfel incat la iesire sa ai 14.4 sau cat mai aproape de asta. Aceasta reglare a tensiunii se poate face in anumite limite si la tine se pare ca aceasta limita este atinsa: tu ceri un curent mare de la alternator, el se invarte mai greu si face ca turatia motorului sa scada putin, releul incearca sa compenseze si sa mentina tensiunea constanta dar nu mai are nici el de unde asa ca pana la urma ai o variatie de tensiune.

La ideea urmatoare nu pot baga mana in foc dar eu stiu ca asa ar trebui sa fie: turatia motorului scade calculatorul ar trebui sa observe aveasta scadere de turatie si incarcarea mare a alternatorului si sa compenseze crescand turatia motorului pana ajunge din nou la turatia optima. Cred ca la tine tocmai asta se intampla scade turatia motorului din cauza alternatorului iar computerul nu compenseaza aceasta scadere.

Nu stiu cat de clar am fost, sper sa te fi lamurit macar in privinta modului in care functioneaza alternatorul

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am citit de mai multe ori si cred ca m-am lamurit cat de cat. :blink:

Nu vad, totusi, cum as ajunge asa repede la limita despre care vorbeai tu, doar cu faruri si caldura.

Ideea e ca acea variatie de tensiune vine intotdeauna cu o variatie milimetrica de turatie, chiar daca nu se vede foarte bine pe turometru, inauntru se simt vibratiile. Cand variatiile cresc, odata ce pornesc mai multi consumatori, incep sa se vada si pe turometru si pe faruri.

Am uitat sa zic ca ieri. cand am fost la service, am incercat si cu o alta baterie de la o masina de aoolo si era mai rau. In loc de 13.60V aveam 13.15V cu toti consumatorii pusi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Astazi am avut de facut mai multe drumuri si cand am ajuns acasa am masurat si la mine. Fara nici un consumator am 14.10V, pe masura ce pornesc cate un consumator scade si la mine tensiunea dar se stabilizeaza in jurul valorii de 13.90V.

Sper sa ii dai de cap cat mai repede si cu cat mai putine cheltuieli.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

buna seara ! am si eu o problema cu butonul de iluminare aparatura de bord si reglare faruri, si anume : eram grabit si cand am urcat in masina l-am bagat cu genunchiul inauntru si nu stiu de unde sa desfac sa-l pot scoate si sa-l prind cu clipsul. multumesc pentru ajutor!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

in primul rand trebuie sa ii scoti rama dreptunghiulara.Apoi ar trebui sa aiba 2 clem in latral pe care le apesi si il tragi afara.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am rezolvat , multumesc !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Am si eu o problema la Bora care am cumparat-o:

Luminozitatea la indicatorul compiuterului de bord sunt f. slabe si nu le pot regla din reglajul luminozitatii bordului.

Ajutati-ma va rog cu un sfat!

Va multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dat jos potentionetrul si curatate contactele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

salutare! eu am alta problema. temporizatorul de lumina in bord este dus .am un altul dar nu stiu cum sa il schimb. ma poate ajuta cineva ce si unde sa desfac sa ajug la el?

ms anticipat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am rezolvat problema,,,,, :icon_thumright:

era treaba cu clemele originale cam vechi si cam tari le am smuls de pe piesa si a iesit usor

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 years later...

Salut,

 

Am si eu aceeasi problema discutata la inceputul topicului si anume, fluctuatii ale luminilor atat cele din bord cat  si farurile.Cand o pornesc la rece se aude acel tacanit de releu in bord si fluctueaza relantiul.

Alternatorul oscileaza intre 14,3-14,5 la rece si scade pana spre 14 cu consumatori.

A gasit cineva cauza exacta a acestor simptome?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Posibil să ai un contac imperfect la masă. Verifică toate legăturile la caroserie că nu strică

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Va salut.

Am avut si eu problema cu intensitatea tuturor luminilor (bord, faza scurta, pozitie) si rezolvarea a fost simpla: suruburile de la borne erau slabite.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!